Diskuse

Napjatě očekávaný Renault Mégane R.S. odhalil české ceny. Je levnější než konkurence!

16.5.2018

Nový Mégane R.S. je poháněn přeplňovanou osmnáctistovkou s 206 kW, kterou můžete kombinovat s šestistupňovým manuálem i dvouspojkovou převodovkou.

 

  • 70 Reagovat !

    foto -Karel-

    _Karel_ 16.05.  20:03

    Megane

    Pěkný počin :yes:
    Jen bych nejspíš vynechal natáčení zadních kol.
    • 510 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 16.05.  20:09

      « Re: Megane

      Je to v první zatáčce trochu divný ale za chvíli se mi to docela zamlouvalo :yes:
      Zkoušeno na GT

      Cenově i výkonově začíná mít docela big problém GTI
      • 60 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 16.05.  20:17

        « Re: Re: Megane

        Jj, prý ho za chvíli předběhne v prodejích i Clio.....
        • 210 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 16.05.  20:23

          « Re: Re: Megane

          Nojo co ho to nakonec předběhlo? Což je to čemu ste odmítali věřit ;-)

          Tomu že je Golf nejdražší a nejslabší = ale věříš žejo? :-)

          Jestli bude RS lepší výkonnější GT za tuhle cenu :yes:
          • 90 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 16.05.  20:55

            « Re: Re: Re: Megane

            • 213 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 16.05.  21:23

              « Re: Re: Re: Re: Megane

              A co s tim? Přesně jak sem řek = Golf chvilku první nebyl

              A vyvolalo to fakt velký pozdvižení >:-[]

              Že je furt na prvnim místě Karel Gott a VW Golf = někdo považuje i za pěkně dementní :-)

              Prostě: Cenově i výkonově začíná mít GTI docela big problém ;-)

              Muj jasnej favorit mezi HH je sice Civic ale Megane RS možná nebude špatná volba :yes:
            • 111 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 16.05.  21:27

              « Re: Re: Re: Re: Megane

              Si mi dal tak rychle :no: že sem nestačil editovat :-)

              Tohle je už asi neudržitelný [odkaz] a změny možná i velký změny se asi neodvratně blížej [odkaz]
  • 616 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 16.05.  20:12

    Ani zadarmo!

    Fujtajbl :no:
    • 00 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 23.05.  23:59

      « Re: Ani zadarmo!

      Tfuj tajbl si tady jedině ty, Ádo. Kvůli svému nezměřnému fanatismu! :-O :-O :-O
  • 38 Reagovat !

    foto -Karel-

    _Karel_ 16.05.  20:15

    Váha

    Z tabulky přímo křičí genialita konstruktérů Peugeotu, kteří dokáží svá auta (nejen 308) stavět běžně o dva metráky lehčí, než všichni ostatní. Mají se ostatní automobilky co učit.
    • 011 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 16.05.  20:22

      « Re: Váha

      Kdyby jen to = při vyššim výkonu má i lepší emise 139 vs 148 g/km = vážně! :-)

    • 111 Reagovat !

      foto Simpanz

      Šimpanz 16.05.  20:40

      « Re: Váha

      Z tabulky křičí, ale v reálu na váze je ze dvou metráků 11 kilo.
      [odkaz]
      • 70 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 16.05.  20:45

        « Re: Re: Váha

        >:D něco takovýho jsem si představoval. :yes:
        Jinak by musel být nejspíš z uhlíkových vláken.
        • 312 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 16.05.  20:51

          « Re: Re: Re: Váha

          A to máš eště v 308 GTI volant úplně v klíně sedačku úplně nahoře, nebo nevidíš na budíky. Což ti přijde jako sakra dost ergonomický fail. Přitom běžně (až na výjímky typu Talisman) problémy absolutně nemíváš

          Prostě výkonnnější s menšíma emisema a levnější = než Golf = se neodpouští

          Tak co těď s Megane RS = to by mohla bejt sakra zajímavá varianta. S tim GT se mi fakt docela dobře jezdilo :-)
          • 55 Reagovat !

            foto webpaja

            webpaja 17.05.  04:28

            « Re: Re: Re: Re: Váha

            Nějak to nechápu. Podle všeho je váha P308 podvod. Golf je před generační výměnou a to, že se kdokoliv v Evropě, který chce uspět mezi HH, musí srovnávat právě s GTI je holý fakt. Vyšší cenu si může dovolit a podle prodejů ji umí i obhájit.
            GTI je ikona třídy, není co zpochybňovat, na RS jsem zvědavý. GT je ale jen pohledný odvárek.
            • 53 Reagovat !

              foto Futurista

              Futurista 17.05.  06:58

              « Re: Re: Re: Re: Re: Váha

              To, že se každý HH srovnává s GTI je sice holý fakt, který ale nepotvrzuje, že GTI je ikona třídy. Pokud bereme tu třídu HH, pak určitě ikona není. Jde jen o důkaz zaslepenosti novinářů. Ve třídě, kde je MRS, CTR, Cupra, GTi atd fakt GTI ikonou ani už nikdy nebude. To se povedlo jen prvním generacím.

              A jestli je Megane GT jen pohledný odvárek, pak OK, protože ale při svém dvousetkoňovém výkonu nenese znáčky RS, jako nedávno do nebes pěti hvězdičkama ohodnocená nejmenovaná střela s megakufrem... ;-) Minulá generace ORS měla ten samej výkon, a jak čeští redaktoři učůrávali při sportování s tímto dokonalým okruhovým náčiním...

              No jo no, něco je odvárek, něco je dokonalý. Jde jen o to, kdo a jak se to napíše.
              • 44 Reagovat !

                foto webpaja

                webpaja 17.05.  07:11

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Váha

                Znovu vidíš zbytečně krvavě, nijak jsem nezpochybnil MRS a nijak nemíním snižovat důležitost sportovních modelů Renaultu, který umí. Zároveň nemá smysl přivírat oči nad GTI. To auto jezdit umí a se samosvorem je pak kouzelné i coby předokolka. Navíc není nejostřejším autem v paletě.
                Mégane GT je taková půlcesta za pěkné peníze. Mě na něm kupodivu vadil jen na naše cesty zbytečně tvrdé pérování (což je obecná chyba, ale někteří to umí i líp...na druhou stranu i dráž) a sedačky. Na pohled nádherné, ale s tak zvýšenými bočnicemi, že budou u prdelatějších lidí velmi brzo odřené z nasedání a škrtal jsem i já.

                Mimochodem MRS by měl vzhledem k historii model zvednout laťku HH, takže jsem na něj opravdu zvědav :yes:
                • 33 Reagovat !

                  foto Futurista

                  Futurista 17.05.  09:22

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Váha

                  Hele, teď jsem krvavě nereagoval. To byla normální reakce na tvůj názor ohledně srovnávání HH s GTI a pohled na GT jako odvárek. Takže dnes v klidu. ;-)
              • 46 Reagovat !

                foto iudex

                iudex 17.05.  08:54

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Váha

                Zbytočne kopeš nožičkami, to, že GTI je ikona a referencia v triede HH nevymyslel paja, stačí si prečítať pár testov HH a minimálne v polovici sa bude spomínať GTI ako referencia, s ktorou sa testovaný HH porovnáva.
                A fakt, že GTI je nominálne najslabšie, môže ako argument stačiť akurát tak plagátovým kovbojom, ktorí v ňom nikdy nejazdili. Pretože GTI napriek najmenšiemu výkonu poráža mnohých výkonnejších konkurentov, a to aj na okruhoch, čo (údajne) nie je miesto vhodné pre univerzála GTI. Asi dokáže ten výkon preniesť efektívnejšie na vozovku, alebo tie nominálne kone konkurentov (či nižšia váha) nie sú úplne reálne, vyber si. Ale i bez ohľadu na to, výkon a časy na okruhoch nie sú všetko, HH nie je a nikdy nebol jednostranný stroj na závodenie, ale univerzál, ktorý má skĺbiť to hot s tým hatch, teda praktickosť a použiteľnosť s dynamikou a zábavou. A to stále robí GTI ako jeden z najlepších.
                • 32 Reagovat !

                  foto Redmex

                  Redmex 17.05.  09:33

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Váha

                  Tak tak.
                  Len dodam, ze realne odbrzdene vykony GTI su vyrazne vyssie ako tie udavane, tak ani nie je prekvapenim, ze stiha konkurenciu. Vid Autobible, kde Octa RS 230 mala 249 koni a RS 245 mala skoro 270. GTI bude na tom viac menej rovnako. To potom nie je problem nahanat konkurenciu. Ta takto premeriavat nezvykne :-)
                  • 24 Reagovat !

                    foto iudex

                    iudex 17.05.  09:44

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Váha

                    Áno, môže byť, bežne sa 2,0TSI nameria na brzde vyšší než nominálny výkon. A je mi tento prístup sympatickejší, teda dať zákazníkovi reálne viac, než čo si kupuje, nehovoriac o cenovej výhode u nás na Slovensku z hľadiska registračného poplatku. Z tohto pohľadu sa mi najviac páčilo GTI Clubsport, nominálny výkon 195 kW (z ktorého si aj platil poplatky), reálny s overboostom 213 kW. :-)
                    • 32 Reagovat !

                      foto Redmex

                      Redmex 17.05.  10:38

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Váha

                      Osobne mi to pride nefer v tom, ze potom su tie auta porovnavane podla nominalneho vykonu a niekomu pridu tie nemecke kone silnejsie 8-s

                      Z hladiska zakaznika a este v kontexte roznych polatkov ako u nas je to mile. Hlavne ak nad 250 koni prudko rastu :'-(
            • 30 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 17.05.  08:36

              « Re: Re: Re: Re: Re: Váha

              Pohled do tabulky říká, že je GTI-P druhý nejlevnější, právě po Meganu... a ano, není to úplně liga 200kW... jen 180.
              • 50 Reagovat !

                foto Simpanz

                Šimpanz 17.05.  08:50

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Váha

                GTI s těmito výkony (169 a 180kW) a cenami během pár dnů končí a nepůjde objednat. V souvislosti se změnami od 1.9 nastoupí do ceníku GTI 180kW (technicky dnešní GTI Performance) a GTI TCR 213 kW.
                • 24 Reagovat !

                  foto iudex

                  iudex 17.05.  08:57

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Váha

                  To máš odkiaľ? Ako nemám problém tomu veriť, do istej miery je to aj logické, ale TCR sa predstavil zatiaľ iba ako koncept (aj keď je takmer isté, že príde do série) a vypustenie základného GTI krátko po facelifte by bol pomerne nečakaný krok.
                  • 50 Reagovat !

                    foto Simpanz

                    Šimpanz 17.05.  09:17

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Váha

                    Třeba tady, další změna je, že Golf R ztratí manuál.

                    [odkaz]
                    • 00 Reagovat !

                      foto iudex

                      iudex 17.05.  09:31

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Váha

                      Dík. :yes:
                      • 50 Reagovat !

                        foto Simpanz

                        Šimpanz 17.05.  09:47

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Váha

                        Podle německých serverů se TCR v ceníku objeví v základu s kovanými 18" Belvedere, s brzdami s vrtanými kotouči a VAG diff.
                        Za příplatek bude paket s deaktivaci omezovače rychlosti, s 19" koly, s DCC.
                        Z hlediska designu jsou hlavní změny nový přední nárazník a zadní difuzor s dvěma koncovkami výfuku a v interiéru sportovní sedadla s čalouněním alcantara/tkanina a alcantara ve dveřích, na volantu a na řadičce
                        • 24 Reagovat !

                          foto iudex

                          iudex 17.05.  09:53

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Váha

                          Vyzerá to dobre, ostatne ako Clubsport v minulosti, ktorý budúce TCR fakticky nahradí. A bude to silný argument v rámci porovnávania predokolkových hothečov, kde aj z tunajšej diskusie je vidieť, že GTI len kvôli nominálne nižšiemu výkonu odsúvajú za výkonnejšiu konkurenciu. Myslím, že TCR to ukáže mnohým FWD HH.
                          • 40 Reagovat !

                            foto Simpanz

                            Šimpanz 17.05.  11:29

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Váha

                            Myslím, že Golf, potažmo GTI nebo další odvozeniny nemusí nikomu nic ukazovat ani dokazovat. Prodeje běžných verzí i těchto vyšperkovaných jasně ukazují kde je v Evropě sever, fanouškovská základna (Wörthersee je původně sjezd nadšených fandů GTI, různé seriály kde jezdí Golfy včetně tohoto v TCR), to všechno ukazuje, že je to jasný etalon a ikona třídy, která se maličkými krůčky buduje už přes 40 let a TCR na tom celkem nic nezmění, jenom prostě přidá jeden další kamínek do koruny Golfu. Samozřejmě z hlediska uživatele má takový zájem jasnou nevýhodu a to jsou ceny, které jsou v mainstreamu prostě nejvyšší a určitě ten rozdíl přímo úměrně nevyjadřuje nějaký rozdíl v kvalitách proti konkurenci, ale to je běžný jev v tržním hospodářství. 911 také není o tolik lepší než někteří konkurenti v oblasti sportovních aut než je dražší a přesto si "píská" zcela neskutečné pálky a důvod je úplně stejný, ikona budovaná desetiletí o kterou je velký zájem i přes vysoké ceny (tady samozřejmě v oblasti o pět pater jinde).
                            • 04 Reagovat !

                              foto miromen

                              miromen 17.05.  13:05

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Váha

                              GTI tuhle třidu založil tak je snad jasne že je to etalon, ale dnes už rozhodně neni tak respektuhodny jako tomu byvalo dřive a i konkurence na to jde odlišně a evidentně se "přitvrdilo". Navic mezi majiteli GTI bude nejvic těch, kteři nejsou ani nějak sportovněji založeni a GTI si pořidi už jen pro jeho značky či jako auto s větši parou.
                              • 22 Reagovat !

                                foto Hammunasakra

                                Hammunasakra 17.05.  13:21

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Váha

                                Chtěl si říct že Golf GTi byl jeden z posledních žejo [odkaz]

                                Pravidelný čtení (jen) ACZ [odkaz] evidentně škodí rozumu = určitě autoznalostem :-)
                • 11 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 17.05.  12:14

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Váha

                  U Octavie RS je momentálně na stránkách poznámka - pouze skladové vozy.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Simpanz

                    Šimpanz 17.05.  12:47

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Váha

                    Ano, to bude podobný důvod, 2.0 TSI se musí přehomologovat a musí nastoupit nové specifikace. U ORS je otázka jaké.
          • 40 Reagovat !

            foto jam2015

            jam2015 17.05.  06:54

            « Re: Re: Re: Re: Váha

            Hammunasakra, pritom majiteľa takéhoto auta emisie - a ešte k tomu laboratórna fikcia - vôbec nezaujímajú! ;-)
            • 07 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 17.05.  08:10

              « Re: Re: Re: Re: Re: Váha

              Jasně že nezajímaj = ale ty rozdíly v ceně, výkonu a i emisích = tam prostě sou :-)

              Jen sem prostě připomněl že nižší výkon automaticky neznamená nižší spotřebu a emise = a že všechno horší automaticky neznamená nižší cenu ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Arese

        Arese   dnes  00:00

        « Re: Re: Váha

        >:D >:D >:D :yes:
    • 30 Reagovat !

      foto jam2015

      jam2015 17.05.  06:49

      « Re: Váha

      _Karel_ , nebuď naivný, na nemeckých stránkach je Leergewicht min.–max. inkl. Fahrer in kg: 1280-1445.
  • 51 Reagovat !

    foto berka

    berka 16.05.  21:15

    Krásná cena,

    sice s příplatky to už znatelně vyskočí, ale to hlavní - zábavu za volantem, máte v základu.
    Přijde mi, že Hyundai pomalu a nenápadně zdražuje své i30N
    • 55 Reagovat !

      foto miromen

      miromen 16.05.  21:25

      « Re: Krásná cena,

      U takoveho typu aut by měl byt naopak plusem chudši vybavovy zaklad a necpat tam kdejake vybavove ptakovinky což určitě někteři naopak mužou ocenit a dat je do kolonky připlať si.
  • 92 Reagovat !

    foto Superbird

    Superbird 16.05.  22:29

    Renault vs Skoda

    719.900 Kc vs. 781900 Kc

    Pani z ACZ zabudli ste na porovnanie hodit do textu cenu vasej oblubenej Octavii RS 245
    >:-[]

    Ale popravde sa ani nie je co cudovat,kedze Renault to "zabil" cenou a je to skvela kupa pravoverneho HH :yes:
    • 44 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 17.05.  07:12

      « Re: Renault vs Skoda

      ORS snad není hatch.
      • 10 Reagovat !

        foto 4bytelnykola

        4bytelnýkola 17.05.  07:50

        « Re: Re: Renault vs Skoda

        hotdan :-)
        • 00 Reagovat !

          foto Odan

          Odan 17.05.  08:52

          « Re: Re: Renault vs Skoda

          HotLift. Kategorie sama pro sebe :-)
          • 40 Reagovat !

            foto SamanAR

            SamanAR 17.05.  09:42

            « Re: Re: Re: Renault vs Skoda

            jak i30N je prece taky liftback, rikali to v reklame >:D
            • 23 Reagovat !

              foto iudex

              iudex 17.05.  09:46

              « Re: Re: Re: Re: Renault vs Skoda

              To to sú miestne české špecifiká, u nás ani inde vo svete nik také žvásty ako Vošického banda netvrdí. Ostatne onedlho príde i30 fastback aj vo verzii N, takže to bude skutočný hotlift a konkurent Octavie RS.
      • 51 Reagovat !

        foto lukas13

        lukas13 17.05.  09:27

        « Re: Re: Renault vs Skoda

        No jo, ale jaksi je nabízena za cenu hh, de facto za cenu vyšší.

        Když už je to článek o Renaultu - je RS 245 o dvěstě tisíc lepší než Megane GT v kombíku? A má na jakýkoli hh, který je levnější než RS, v čemkoli jiném než v praktičnosti (velikosti kufru)?

        Jako reálný zájemce o takový vůz - a zatím to vypadá na to GT v kombíku, ale kdo ví po projetí RS, jehož cena a přítomnost manuálu mě hodně potěšila - odpovídám ne. Ani náhodou.

        Vzpomínám, jak kdysi přišla Škodovka s novou OIII RS za velmi, velmi sympatickou cenu. Vzpomínám na marketigová vyjádření, jak chtějí potěšení z výborné RS (což je, o tom žádná) dopřát co nejvíce českým řidičům. Bylo to nečekané, bylo to sympatické. A RS se začala prodávat jako čerstvé housky. A v Boleslavi si toho někdo všiml. A začalo se zdražovat, až dnešní ceník, alespoň u mě, okamžitě vyvolává představu zdviženého prostředníku. Obrovského. (něco podobného jako Focus RS za více než mega).

        Takže ano, RS není hatch ale nevidím jediný důvod, proč ji s nimi nesrovnávat.
        • 14 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 17.05.  09:39

          « Re: Re: Re: Renault vs Skoda

          Škoda reagovala štandardne ako každý podnkateľ v trhovej ekonomike. Tovar ide na predaj tak, že ho pomaly nestíhajú vyrábať, ergo cena je pod ekvilibriom a je logické ju zdvihnúť. A trh to zjavne unesie, pretože nemám pocit, že eReSy sa prestali predávať (ak je nejaký pokles, pripisujem to skôr štvorokému faceliftu, ktorý odradil nemálo záujemcov).
          Ale obdobne žiaľ zdražujú ostatné HH. Nenápadne každý rok zdražuje GTI (dnes začína na 30t, pred pár rokmi bola základná cenovka tuším 27800), oproti cene pri predstavení zdražil aj i30N. Ale zjavne sa tie autá kupujú, inak by bol trend cien opačný.
          • 41 Reagovat !

            foto lukas13

            lukas13 17.05.  09:59

            « Re: Re: Re: Re: Renault vs Skoda

            Ano, s Tvým příspěvkem nelze než souhlasit. Jen jsem se snažil zdůvodnit proč, dle mého názoru, lze RS srovnávat s hh.
            A ještě poznámka k té ceně - domácí, tedy český trh (ač většina Němců si mylí něco jiného) je specifický - za prvé vysokým podílem na trhu, hlavně díky fleetům a jejich super cenám a bezkonkurenčnímu servisu, kdy součástí toho je i soukromý kupec, který je díky nastavenému systému cen tlačen do role kupce zánovních fleetových ojetin. A za druhé tím, že v absolutních číslech je tento trh pro Škodovku ne-až-tak důležitý.
            A právě proto mi cenová politika při uvedení RS na trh přišla tak sympatická. A troufám si tvrdit že tehdy si Škodovka u mnoha svých "nefanoušků" šplhla. A rozhoně jsem přesvědčen o tom si to může ekonomicky dovolit a klady převažovaly... A tím víc vidím dnes ten prostředník...
            Takže ano, Škoda se na našem trhu chová, až na tento malý exces s RS, čistě ekonomicky a racionálně. A já coby zákazník částečně také. A proto se k tomu vyjadřuji a proto vidím onen prostředník a proto RS, ač výborné auto, asi ani nepůjdu znovu projet.

            Ps.: Dnes už to na zdejších diskuzích není tak často, ale dříve mě vždycky pobavili ty kecy o tom, že koupě Škodovky je projev vlastenectví... ;)
            • 52 Reagovat !

              foto tesnav

              tesnav 17.05.  10:27

              « Re: Re: Re: Re: Re: Renault vs Skoda

              Je pěkné, že u Škodovky sice prostředníček vidíš, ale u jiných značek ne, i když jejich cenový vývoj byl v posledních letech podobný.

              OIII RS, při uvedení cena od 620tKč, dnes od 706tKč.
              GTi, při uvedení cena od 614tKč, dnes od 700tKč.
              Cupra 5D, při uvedení 670tKč, dnes, navíc "v akci" za 773tKč (!!!)

              Takže pak je na druhou starnu spíše otázka, proč má Renault proti konkurenci tak nízké ceny ... zřejmě za vyšší není schopen svá auta rozumně udat.

              Ostatně minulá generace kombíku Megane GT byla za 530tKč, ta současná za 634tKč. Takže když si odmyslím nárůst ceny kvůli vnucenému automatu, tak tam pořád zůstane v % podobný nárůst, o kterém se rozepisuješ a čílíš se pouze u Škodovky ...
              • 61 Reagovat !

                foto lukas13

                lukas13 17.05.  10:48

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Renault vs Skoda

                Takže zdražuje celý koncern. Boží!

                A ty si fikt troufneš k tomu srovnávat cenu GT220 (který stál v době uvedení na trh 555) vs nový GT, který je nový model, má automat, 4control (který u mě fungoval skvěle) a spoustu výbavy navíc, za který - aniž bych začal smlouvat - teď dám reálně 564? Mimochodem, ta cena za GT 220 cos uváděl byla "akční" - ale to je v pořádku, to měl Renault vždy a za neakční cenu nikdo nic nekoupil, ale u nového uvádíš právě neakční ceník. Jemnocit.
                • 12 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 17.05.  12:17

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Renault vs Skoda

                  Z druhé strany, minulé GT mělo 2.0TCe se 340Nm.
                  • 10 Reagovat !

                    foto lukas13

                    lukas13 17.05.  12:58

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Renault vs Skoda

                    A spotřebu tanku. Ale jo, uznávám. ;-)
                • 20 Reagovat !

                  foto tesnav

                  tesnav 17.05.  12:26

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Renault vs Skoda

                  Ano, troufnu, protože tak, jak jde čas, se ceny konkrétně v ČR u aut následných generací běžně drží na podobné úrovni (ORS I/II/III), nebo jdou v dlouhém horizontu dokonce dolů (FoFo RS), i když ta nová jsou vybavenější, výkonnější atd.

                  A sorry, opravdu nemám až takový přehled o tom, kdo kdy kde má nějaký "akční" ceník (zcela typické pro francouze včetně Oplu :-) ), u GTčka jsem si tady prostě našel tento článek

                  [odkaz]

                  podobně jako u ostatních "původních" cen.

                  A pokud ti vadí průběžné zdražování koncernu (auta jsem vybral namátkou z toho, co si z této kategorie trochu sleduji), tak připadne ti sympatičtější třeba Peugeot, který u 308 GTi vypálí už od začátku cenu rovnou mimo (800tKč)? Nebo Ford, který aby poslední STčko (tehdy za 856tKč) začal prodávat, tak po 2 letech nebo jak dlouho mu to trvalo, musel zlevnit rovnou o nějakých 200tKč?
                  • 00 Reagovat !

                    foto lukas13

                    lukas13 17.05.  13:04

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Renault vs Skoda

                    Hele, trochu jsme se nepochopili. Mě nevadí pohyby cen (prostě si jako zákazník vyberu to, co je v daný čas nejblíže kompromisu cena/srdce), já jen říkám, že ceny OIII RS jsou v ČR ve srovnání s konkurencí nehorázné - OIII RS dražší než GTi a de facto za cenu Meganu RS? Vážně? OIII RS 245 dražšší než úplně nový Megane RS ve i ve verzi Cup, s tím že základy jsou od sebe o 62 tisíc? Wow!

                    Pokud se to někomu zdá normální a akceptovatelné, fajn. Ať si to pro mě za mě za ty prachy koupí, jeho volba. :-!

                    Ps.: A o FoFo RS jsem psal výše - není to jen o Škodovce, není to "osobní".
                    • 00 Reagovat !

                      foto Emel

                      Emel 17.05.  13:10

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Renault vs Skoda

                      Že je ORS dražší než GTI je podle mě v pořádku. RS je líp vybavené (pokud se nepletu, má GTI v základu halogeny například), je o kus větší a má stejnou nebo lepší techniku (původně mělo RS TSI brzdy jako GTI Perfo, myslím že to tak pořád je).

                      Cenové srovnání s Focusem ST vycházelo z podobných důvodů vždycky dobře pro Octavii (srovnatelná základní cena, ale Focus s halogenama a bez tempomatu atd.).

                      Megane RS přichází teď s hodně zajímavými cenami, uvidíme, jestli na to konkurence obecně zareaguje. Ale ta orientace auta je trošku jiná (krátký Megane není úplně použitelný jako rodinné auto, naopak Octa jako auto čistě pro zábavu taky smysl nedává, ani RS245).
                    • 10 Reagovat !

                      foto tesnav

                      tesnav 17.05.  14:35

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Renault vs Skoda

                      A proč ne? Viz. níže německé ceny.

                      Pro mne jsou třeba OIII RS a R.S. auta, sic reálně dynamicky i výkonově velmi podobná, pojetím úplně někde jinde. Pokud budu chtít ostřejší auto, tak nebudu zvažovat Oktu. A pokud budu chtít svižné univerzální rodinné auto, tak nebudu uvažovat o R.S.

                      A FoFo RS jsem myslel tak, že první generace stála před 15 lety 1,14M, zatímco ta současná se jednu dobu dala koupit tuším i za 935tKč. Za sebe, když toto srovnám třeba s Civicem R, WRX nebo Toyobaru, tak jako člověk s vlažným vztahem k těmto značkám tato auta okamžitě pouštím ze zřetele.

                      Na druhou stranu, pokud jsem naopak fanda nějaké značky, což je v tomto segmentu častý jev, tak mne asi těžko přesvědčí i kdyby 50tKč (dnes 1,5 průměrné výplaty), abych značku změnil a místo Golfa koupil Hyundai apod.
        • 21 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 17.05.  12:02

          « Re: Re: Re: Renault vs Skoda

          Proč tahat proti Meganu GT zrovna RS245? To není ta verze pro masy...

          Běžné RS je dneska za 707t. Jasně, zdražilo oproti uvedení skoro o 100t... na druhou stranu, máš v tom 8" infotainment oproti obyč rádiu, máš v tom ovládání na volantu, keyless, bluetooth handsfree, FullLED světla a LED mlhovky, parkovací senzory vpředu a vzadu, +7kW... takže reálně to až takový skok není.

          Nebýt toho, že se mi čtyřočko tolik nelíbí, bylo by RSko zase ve výběru... já tam žádný prostředníček nevidím, ta kombinace prostoru, dynamiky a výbavy mi za tu cenu pořád smysl dává a auta holt za poslední tři roky zdražila.

          Megane GT je levnější, menší, slabší, horší... podle mě docela proporcionálně, ale uznávám, že je to věc individuálního posouzení.
          • 10 Reagovat !

            foto lukas13

            lukas13 17.05.  13:12

            « Re: Re: Re: Re: Renault vs Skoda

            Vždyť já RS 245 stavím někam mezi - ano, je nad GT, bez diskuzí. Ale je někde "pod" hh o nichž se zde bavíme, krom ceny teda... Fakt se Ti zdá adekvátní že RS 245 začíná o 62 výš než nový Megane RS, tzn. i Cup se samosvorem je o 22 levnější?

            Běžná RS fajn, ale jak jsem psal výše - než začnu vůbec smlouvat o GT, mám dnes cenu 564. Výbava minimálnně srovnatelná. Fakt tam vidíš takové rozdíly, aby to bylo odůvodnitelné? Jo a menší (ve předu, zbytek je mi šumák - ostatně to by bylo menší všechno v C) a horší se mi fakt nezdá. Slabší (o fous) ano, levnější o parník.

            Bylo by asi fajn srovnat ceny jinde (DE, GB, FR), na zdejším trhu jsou ceny domácí automobilky hodně pokroucené (aneb vysvětluj nějakému Němci, že některé srovnatelné verze OIII vycházejí dráž než Golf - začne si ťukat na čelo).

            Já ho tam prostě vidím, pokud "obyčejná" RS stojí jako hh, tak tam prostě je.

            • 10 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 17.05.  13:55

              « Re: Re: Re: Re: Re: Renault vs Skoda

              Megane RS je levný... vůči všem. Čekal jsem ceny aspoň o 50-100 vyšší... a oni se nacpali dokonce pod i30N. Jak byla v téhle třídě "best buy" Cupra a později se objevilo eNko, tak teď k nim přibyl MRS.

              RS245 je adekvátní tomu, co umí... ale mě ten mix nikdy úplně nesedl, 19" bych na to nechtěl ani se mi nelíbí... a bude to tvrdé i s DCC. A není tam pořádná barva. Bylo by lepší nabídnou samosvor formou příplatku pro běžné RS... to je škoda, tohle má GTI-P hozené líp.

              Mezi MegGT a ORS se to z mého pohledu láme na tom, jestli chceš automat nebo ne. Pokud ano, tak je to daších 50t nebo kolik a pak už je ten rozdíl dost velký. Pokud chceš manuál nebo je ti to jedno, tak si u mě ORS ten rozdíl obhájí - víceprvek, lepší motor, o půl třídy větší auto, s DCC univerzálnější.
              • 10 Reagovat !

                foto lukas13

                lukas13 17.05.  14:22

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Renault vs Skoda

                Vlastně se shodneme, až na detaily. Cena RS245 a ani RS se mi adekvátní vůči konkurenci nezdá, u mě si to prostě neobhájí.

                ORS vs. GT - ano, tam je to o tom, kdo co jak vnímá. Jen nesoulasím s o "půl třídy větším autem". OIII je jedno z největších aut C segmentu, Megan je průměr. Ten rozdíl takový prostě není.
                Cena ceníková 634 vs 706, chápu. Ta "raálná před smlouváním" je u GT ale na 564 a z toho vycházím a to už je dle mého moc.

                ORS vs Megane RS - tam to u mě ORS teda fakt nedává. Těch 13 tisíc navíc bych sehnal, i kdybych je měl vyžebrat. ;-)
                • 20 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 17.05.  14:31

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Renault vs Skoda

                  Já teď nedávno v obou autech seděl a zejména co do prostoru vzadu tam tu půltřídu vidím - nejen proti Meganu, ale i proti Leonu nebo Focusu. Ale vlastně... "jedno z největších vs. průměr", to je přesně půl třídy, ne?

                  Slevu 10% na Octavii dostanu taky kdykoli kdekoli za slušný pozdrav, takže jsem na 630 a jsme tam kde jsme byli. Octavia začne vycházet ještě o kus líp ve chvíli, kdy začneš počítat operák (vzhledem k zůstatkové ceně).
            • 10 Reagovat !

              foto tesnav

              tesnav 17.05.  14:18

              « Re: Re: Re: Re: Renault vs Skoda

              Kouknul jsem na ceny v Německu:

              GT 205 EDC (5D) - 29.690 EUR
              GTi - ab 30.425 EUR
              R.S. - ab 33.690 EUR
              OIII RS - ab 34.090 EUR
              OIII RS 245 - ab 34.410 EUR

              Takže i v Německu je běžně Okta dražší než Golf a třeba Renault tam zas až tak levný třeba proti GTi není.
              • 10 Reagovat !

                foto lukas13

                lukas13 17.05.  14:30

                « Re: Re: Re: Re: Re: Renault vs Skoda


                Hele, hádat se nebudu a hledat to nemám čas, ale fakt je cenový rozdíl mezi ORS a ORS 245 cca 300 EURO?

                Jinak ceny ORS vs GTi překvapují, ovšem ostatní potvrzuje co jsem říkal - najednou je ten Renault cenově +/- na úrovni VW, a to je v DE VW doma. GTi vs MRS u nás levnější pouze o 15 tis, v DE 75tis. OIIIRS 245 vs MRS u nás dražší o 62 tis, v DE o 17,5 tis. Nějak se nám ty rozdíly v DE mažou... ;-)
                • 10 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 17.05.  14:38

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Renault vs Skoda

                  Ne, není. ORS je 31.290€, ta RS245 za 34.410€ sedí. Pořád ale platí, že je RS dražší než GTI... a to má GTI v Německu LED světla v základu, v ČR jsou pořád za příplatek... a myslím, že toho je víc.
                  • 00 Reagovat !

                    foto tesnav

                    tesnav 17.05.  14:59

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Renault vs Skoda

                    Máš recht, ten nesmysl mi vyplivl jako výchozí cenu konfigurátor ...
                • 10 Reagovat !

                  foto tesnav

                  tesnav 17.05.  14:53

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Renault vs Skoda

                  Jo, zřejmě ta běžná RS má v základu v SRN víc věcí než u nás, kdy RS245 je u nás "nabitější" už v té základní ceně.

                  A ceny ukazují jen jednu věc. Renault u nás z nějakého důvodu chce, nebo spíš musí jít pod cenu. Protože GT reálně za lehce nad půl míče i R.S, které bude hrubě pod 700, jsou objektivně dost dobrý kauf.
        • 00 Reagovat !

          foto maXX-CZ

          maXX_CZ 17.05.  21:56

          « Re: Re: Re: Renault vs Skoda

          Koupil jsem si predchozi GT a zatim jsem hodne spokojen. ORS budi na silnici az zbytecne moc pozornosti (na to, ze tehdejsi RS220 byla opravdu jen rychlejsi oktavka) a hlavne je uplne vsude. Cena/hodnota byla opravdu ne o level jinde, ale o nekolik. Skoda?!

          Srovnavat Megane RS a Oktavii RS v teto generaci asi lze, ale rekneme ze primi konkurenti to nejsou, ackoliv oba nesou logo RenaultSportu >:D
          V minule generaci to pak bylo vylozene jabka/hrusky (nejlepsi HH a rychlejsi oktavka).
  • 21 Reagovat !

    foto jam2015

    jam2015 17.05.  06:30

    Až na tu LED maškarádu ...

    to určite bude svižné auto. :-)
    • 00 Reagovat !

      foto 4bytelnykola

      4bytelnýkola 17.05.  07:52

      « Re: Až na tu LED maškarádu ...

      led maškaráda je dneska všude, za mě by vyhrál Focus RS(4x4), jen kdyby mu neklekaly motory, to už možná sáhnout po trochu "mín" výkonné Impreze
      • 10 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 17.05.  08:59

        « Re: Re: Až na tu LED maškarádu ...

        Zatiaľ čo sledujem tak tie nové tesnenia vec vyriešili a problémy sa neobjavujú. A Impreza (zrejme si myslel STi, pretože Impreza končí na atmo dvojlitri) už končí, neviem, či sa vôbec ešte dá bez obmedzení objednať do výroby.
        • 10 Reagovat !

          foto pradeda7

          praděda7 17.05.  10:38

          « Re: Re: Re: Až na tu LED maškarádu ...

          Tož ono ani nešlo tak o vadné těsnění pod hlavu, ale o záměnu součástky. Nějakým způsobem se místo těsnění pro FRS dostalo na montážní linku těsnění pro Mustang 2.3, které je téměř k nerozeznání, ale dostatečně rozdílné v oblasti chladících kanálků k tomu, aby nastaly problémy. Tento problém jsem pečlivě sledoval, protože jsem v jednu chvíli měl FRS v "zaměřovači".
  • 20 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 17.05.  09:06

    Pozitívne

    Tak ceny sú vcelku pozitívnym prekvapením, čakal som to drahšie, takže z tohto pohľadu fajn. Kupovať dnes HH, tak by bol MRS horúcim favoritom (ak nie najhorúcejším).
    Akurát z môjho pohľadu by sa tá cena musela troška navýšiť o príplatky, verzia Cup so samosvorom je nevyhnutnosťou (206 kW bez samosvoru mi príde overkill). Rovnako tak výrazný lak (žltá či oranžová/Sirius či Tonic), ktorý je pomerne mastný (40t, resp. 1600 eur), ale ostatné eReSu nesvedčia, možno ešte červená Flamme, ale i tam zanikajú niektoré markanty, o zvyšku "nefarieb" (šedé, čierna, biela) nehovoriac. Aj tie základné 18ky sú také fádne, chcelo by to príplatkové 19ky.
    Každopádne kto nechce, nemusí a za slušnú cenu má výkonný základ, kde je už solídna výbava.
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 17.05.  12:20

      « Re: Pozitívne

      Už jsem psal vedle... ceny jsou hodně hodně dobré... na novinku, vzhledem k výbavě a výkonu. Rozhodně Cup s manuálem... i když znám kolegy, co budou prskat nad nemožností kombinovat automat a samosvor :-)
  • 25 Reagovat !

    foto SamanAR

    SamanAR 17.05.  09:38

    i30N

    proc je v tabulce porovnavano s i30N Performance , kdys ostatni auta jsou uvedena v zakladni verzi? to jako Hyundai musi mit tu vysadu ze se uvadi ta drazsi verze?

    ja vim ze ted mate na uto.cz dilema, nesnasite jak Renault tak Hyundai, tedy dnes v podstate a prekvapise dva krale tridy HH, Megan dlouhodobe kral tridy a i30N jako prvotina sakra prekvapil a uspel tam kde to asi nikdo necekal >:D
    • 30 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 17.05.  09:41

      « Re: i30N

      Je to určite konšpirácia auto.cz, sú to slobodomurári! >:D
      Alebo bolo proste logické k 206 kW Meganu dať rovnako výkonný i30N P (a nie slabšiu 184 kW verziu), podobne aj GTI.
    • 70 Reagovat !

      foto David-Bures-Auto-cz-

      David Bureš (Auto.cz) 17.05.  10:38

      « Re: i30N

      Dobrý den, odpověď je jednoduchá, je to dáno podobným výkonem, i30 N Performance je k Méganu R.S. zkrátka blíže než základní i30 N. A ostatně i Golf GTI je v tabulce uveden ve verzi Performance a ne v základním provedení ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

O spoření na důchod se státním příspěvkem slábne zájem. Ubylo tu 4000 lidí

O spoření na důchod se státním příspěvkem slábne…

Na penzi se státním příspěvkem v takzvaném třetím pilíři penzijního systému si na konci prvního čtvrtletí…

Felix Slováček slaví 75! Podívejte se na 75 snímků sexy Dády, o kterou přišel!

Felix Slováček slaví 75! Podívejte se na 75 snímků…

Felix Slováček dnes slaví 75. narozeniny. Za tu dobu toho stihl hodně. V posledních 5 letech se mu ale zhroutilo…

 

iSport.cz

Odveta Kristýny Plíškové: Poškodila jsi sestru, u mých zápasů nebudeš!

Odveta Kristýny Plíškové: Poškodila jsi sestru, u…

Stačilo. Už dost! Kristýna Plíšková splnila to, o čem před pár dny psala na svém twitterovém účtu. Potom, co…

VELKÁ MAPA: 31 hráčů na hostování. Víme, s kým Sparta (ne)počítá

VELKÁ MAPA: 31 hráčů na hostování. Víme, s kým…

To číslo bere dech. 56! Tolik hráčů v dospělé kategorii má aktuálně pod smlouvou fotbalová Sparta. Kdyby nyní…

 

Reflex.cz

Spotřeba piva v Česku klesá. Méně jej pijeme kvůli zdraví, vyšší ceně i zákazu kouření

Spotřeba piva v Česku klesá. Méně jej pijeme kvůli…

V minulém měsíci se v tuzemských médiích objevily výsledky průzkumu Českého svazu pivovarů a sladoven ze kterých…

Češi v práci myslí na erotiku. Během pracovní doby sledují porno a nakupují erotické pomůcky

Češi v práci myslí na erotiku. Během pracovní doby…

Mimopracovními aktivitami na internetu si v roce 2017 čeští zaměstnanci ukrátili ze své pracovní doby průměrně…