Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Napjatě očekávaný Renault Mégane R.S. odhalil české ceny. Je levnější než konkurence!

Nový Mégane R.S. je poháněn přeplňovanou osmnáctistovkou s 206 kW, kterou můžete kombinovat s šestistupňovým manuálem i dvouspojkovou převodovkou.
Zpět na článek
16. 5. 2018 20:03
16. 5. 2018 20:17
16. 5. 2018 20:55
23. 5. 2018 23:59
16. 5. 2018 20:15
16. 5. 2018 20:22
16. 5. 2018 20:40
16. 5. 2018 20:45
16. 5. 2018 20:51
17. 5. 2018 04:28
17. 5. 2018 06:58
17. 5. 2018 07:11
17. 5. 2018 09:22
17. 5. 2018 08:54
17. 5. 2018 09:33
17. 5. 2018 09:44
17. 5. 2018 10:38
17. 5. 2018 08:36
17. 5. 2018 08:50
17. 5. 2018 08:57
17. 5. 2018 09:17
17. 5. 2018 09:31
17. 5. 2018 09:47
17. 5. 2018 09:53
17. 5. 2018 11:29
17. 5. 2018 13:05
17. 5. 2018 13:21
17. 5. 2018 12:14
17. 5. 2018 12:47
17. 5. 2018 12:57
17. 5. 2018 06:54
17. 5. 2018 08:10
24. 5. 2018 00:00
17. 5. 2018 06:49
16. 5. 2018 21:15
17. 5. 2018 09:06
17. 5. 2018 12:20
17. 5. 2018 09:38
17. 5. 2018 09:41
Avatar - _Karel_
16. 5. 2018 20:03
Megane
Pěkný počin :yes:
Jen bych nejspíš vynechal natáčení zadních kol.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Hammunasakra
16. 5. 2018 20:09
Re: Megane
Je to v první zatáčce trochu divný ale za chvíli se mi to docela zamlouvalo :yes:
Zkoušeno na GT

Cenově i výkonově začíná mít docela big problém GTI
Avatar - _Karel_
16. 5. 2018 20:17
Re: Megane
Jj, prý ho za chvíli předběhne v prodejích i Clio.....
Avatar - Hammunasakra
16. 5. 2018 20:23
Re: Megane
Nojo co ho to nakonec předběhlo? Což je to čemu ste odmítali věřit ;-)

Tomu že je Golf nejdražší a nejslabší = ale věříš žejo? :-)

Jestli bude RS lepší výkonnější GT za tuhle cenu :yes:
Avatar - Hammunasakra
16. 5. 2018 21:23
Re: Megane
A co s tim? Přesně jak sem řek = Golf chvilku první nebyl

A vyvolalo to fakt velký pozdvižení >:-[]

Že je furt na prvnim místě Karel Gott a VW Golf = někdo považuje i za pěkně dementní :-)

Prostě: Cenově i výkonově začíná mít GTI docela big problém ;-)

Muj jasnej favorit mezi HH je sice Civic ale Megane RS možná nebude špatná volba :yes:
Avatar - Hammunasakra
16. 5. 2018 21:27
Re: Megane
Si mi dal tak rychle :no: že sem nestačil editovat :-)

Tohle je už asi neudržitelný [odkaz] a změny možná i velký změny se asi neodvratně blížej [odkaz]
Avatar - Ada je zase tady
16. 5. 2018 20:12
Ani zadarmo!
Fujtajbl :no:
Rozbalit vlákno
1
23. 5. 2018 23:59
Re: Ani zadarmo!
Tfuj tajbl si tady jedině ty, Ádo. Kvůli svému nezměřnému fanatismu! :-O :-O :-O
Avatar - _Karel_
16. 5. 2018 20:15
Váha
Z tabulky přímo křičí genialita konstruktérů Peugeotu, kteří dokáží svá auta (nejen 308) stavět běžně o dva metráky lehčí, než všichni ostatní. Mají se ostatní automobilky co učit.
Rozbalit vlákno
29
Avatar - Hammunasakra
16. 5. 2018 20:22
Re: Váha
Kdyby jen to = při vyššim výkonu má i lepší emise 139 vs 148 g/km = vážně! :-)
16. 5. 2018 20:40
Re: Váha
Z tabulky křičí, ale v reálu na váze je ze dvou metráků 11 kilo.
[odkaz]
Avatar - _Karel_
16. 5. 2018 20:45
Re: Váha
>:D něco takovýho jsem si představoval. :yes:
Jinak by musel být nejspíš z uhlíkových vláken.
Avatar - Hammunasakra
16. 5. 2018 20:51
Re: Váha
A to máš eště v 308 GTI volant úplně v klíně sedačku úplně nahoře, nebo nevidíš na budíky. Což ti přijde jako sakra dost ergonomický fail. Přitom běžně (až na výjímky typu Talisman) problémy absolutně nemíváš

Prostě výkonnnější s menšíma emisema a levnější = než Golf = se neodpouští

Tak co těď s Megane RS = to by mohla bejt sakra zajímavá varianta. S tim GT se mi fakt docela dobře jezdilo :-)
17. 5. 2018 04:28
Re: Váha
Nějak to nechápu. Podle všeho je váha P308 podvod. Golf je před generační výměnou a to, že se kdokoliv v Evropě, který chce uspět mezi HH, musí srovnávat právě s GTI je holý fakt. Vyšší cenu si může dovolit a podle prodejů ji umí i obhájit.
GTI je ikona třídy, není co zpochybňovat, na RS jsem zvědavý. GT je ale jen pohledný odvárek.
17. 5. 2018 06:58
Re: Váha
To, že se každý HH srovnává s GTI je sice holý fakt, který ale nepotvrzuje, že GTI je ikona třídy. Pokud bereme tu třídu HH, pak určitě ikona není. Jde jen o důkaz zaslepenosti novinářů. Ve třídě, kde je MRS, CTR, Cupra, GTi atd fakt GTI ikonou ani už nikdy nebude. To se povedlo jen prvním generacím.

A jestli je Megane GT jen pohledný odvárek, pak OK, protože ale při svém dvousetkoňovém výkonu nenese znáčky RS, jako nedávno do nebes pěti hvězdičkama ohodnocená nejmenovaná střela s megakufrem... ;-) Minulá generace ORS měla ten samej výkon, a jak čeští redaktoři učůrávali při sportování s tímto dokonalým okruhovým náčiním...

No jo no, něco je odvárek, něco je dokonalý. Jde jen o to, kdo a jak se to napíše.
17. 5. 2018 07:11
Re: Váha
Znovu vidíš zbytečně krvavě, nijak jsem nezpochybnil MRS a nijak nemíním snižovat důležitost sportovních modelů Renaultu, který umí. Zároveň nemá smysl přivírat oči nad GTI. To auto jezdit umí a se samosvorem je pak kouzelné i coby předokolka. Navíc není nejostřejším autem v paletě.
Mégane GT je taková půlcesta za pěkné peníze. Mě na něm kupodivu vadil jen na naše cesty zbytečně tvrdé pérování (což je obecná chyba, ale někteří to umí i líp...na druhou stranu i dráž) a sedačky. Na pohled nádherné, ale s tak zvýšenými bočnicemi, že budou u ***atějších lidí velmi brzo odřené z nasedání a škrtal jsem i já.

Mimochodem MRS by měl vzhledem k historii model zvednout laťku HH, takže jsem na něj opravdu zvědav :yes:
17. 5. 2018 09:22
Re: Váha
Hele, teď jsem krvavě nereagoval. To byla normální reakce na tvůj názor ohledně srovnávání HH s GTI a pohled na GT jako odvárek. Takže dnes v klidu. ;-)
Avatar - iudex
17. 5. 2018 08:54
Re: Váha
Zbytočne kopeš nožičkami, to, že GTI je ikona a referencia v triede HH nevymyslel paja, stačí si prečítať pár testov HH a minimálne v polovici sa bude spomínať GTI ako referencia, s ktorou sa testovaný HH porovnáva.
A fakt, že GTI je nominálne najslabšie, môže ako argument stačiť akurát tak plagátovým kovbojom, ktorí v ňom nikdy nejazdili. Pretože GTI napriek najmenšiemu výkonu poráža mnohých výkonnejších konkurentov, a to aj na okruhoch, čo (údajne) nie je miesto vhodné pre univerzála GTI. Asi dokáže ten výkon preniesť efektívnejšie na vozovku, alebo tie nominálne kone konkurentov (či nižšia váha) nie sú úplne reálne, vyber si. Ale i bez ohľadu na to, výkon a časy na okruhoch nie sú všetko, HH nie je a nikdy nebol jednostranný stroj na závodenie, ale univerzál, ktorý má skĺbiť to hot s tým hatch, teda praktickosť a použiteľnosť s dynamikou a zábavou. A to stále robí GTI ako jeden z najlepších.
17. 5. 2018 09:33
Re: Váha
Tak tak.
Len dodam, ze realne odbrzdene vykony GTI su vyrazne vyssie ako tie udavane, tak ani nie je prekvapenim, ze stiha konkurenciu. Vid Autobible, kde Octa RS 230 mala 249 koni a RS 245 mala skoro 270. GTI bude na tom viac menej rovnako. To potom nie je problem nahanat konkurenciu. Ta takto premeriavat nezvykne :-)
Avatar - iudex
17. 5. 2018 09:44
Re: Váha
Áno, môže byť, bežne sa 2,0TSI nameria na brzde vyšší než nominálny výkon. A je mi tento prístup sympatickejší, teda dať zákazníkovi reálne viac, než čo si kupuje, nehovoriac o cenovej výhode u nás na Slovensku z hľadiska registračného poplatku. Z tohto pohľadu sa mi najviac páčilo GTI Clubsport, nominálny výkon 195 kW (z ktorého si aj platil poplatky), reálny s overboostom 213 kW. :-)
17. 5. 2018 10:38
Re: Váha
Osobne mi to pride nefer v tom, ze potom su tie auta porovnavane podla nominalneho vykonu a niekomu pridu tie nemecke kone silnejsie 8-s

Z hladiska zakaznika a este v kontexte roznych polatkov ako u nas je to mile. Hlavne ak nad 250 koni prudko rastu :'-(
Avatar - Emel
17. 5. 2018 08:36
Re: Váha
Pohled do tabulky říká, že je GTI-P druhý nejlevnější, právě po Meganu... a ano, není to úplně liga 200kW... jen 180.
17. 5. 2018 08:50
Re: Váha
GTI s těmito výkony (169 a 180kW) a cenami během pár dnů končí a nepůjde objednat. V souvislosti se změnami od 1.9 nastoupí do ceníku GTI 180kW (technicky dnešní GTI Performance) a GTI TCR 213 kW.
Avatar - iudex
17. 5. 2018 08:57
Re: Váha
To máš odkiaľ? Ako nemám problém tomu veriť, do istej miery je to aj logické, ale TCR sa predstavil zatiaľ iba ako koncept (aj keď je takmer isté, že príde do série) a vypustenie základného GTI krátko po facelifte by bol pomerne nečakaný krok.
17. 5. 2018 09:17
Re: Váha
Třeba tady, další změna je, že Golf R ztratí manuál.

[odkaz]
17. 5. 2018 09:47
Re: Váha
Podle německých serverů se TCR v ceníku objeví v základu s kovanými 18" Belvedere, s brzdami s vrtanými kotouči a VAG diff.
Za příplatek bude paket s deaktivaci omezovače rychlosti, s 19" koly, s DCC.
Z hlediska designu jsou hlavní změny nový přední nárazník a zadní difuzor s dvěma koncovkami výfuku a v interiéru sportovní sedadla s čalouněním alcantara/tkanina a alcantara ve dveřích, na volantu a na řadičce
Avatar - iudex
17. 5. 2018 09:53
Re: Váha
Vyzerá to dobre, ostatne ako Clubsport v minulosti, ktorý budúce TCR fakticky nahradí. A bude to silný argument v rámci porovnávania predokolkových hothečov, kde aj z tunajšej diskusie je vidieť, že GTI len kvôli nominálne nižšiemu výkonu odsúvajú za výkonnejšiu konkurenciu. Myslím, že TCR to ukáže mnohým FWD HH.
17. 5. 2018 11:29
Re: Váha
Myslím, že Golf, potažmo GTI nebo další odvozeniny nemusí nikomu nic ukazovat ani dokazovat. Prodeje běžných verzí i těchto vyšperkovaných jasně ukazují kde je v Evropě sever, fanouškovská základna (Wörthersee je původně sjezd nadšených fandů GTI, různé seriály kde jezdí Golfy včetně tohoto v TCR), to všechno ukazuje, že je to jasný etalon a ikona třídy, která se maličkými krůčky buduje už přes 40 let a TCR na tom celkem nic nezmění, jenom prostě přidá jeden další kamínek do koruny Golfu. Samozřejmě z hlediska uživatele má takový zájem jasnou nevýhodu a to jsou ceny, které jsou v mainstreamu prostě nejvyšší a určitě ten rozdíl přímo úměrně nevyjadřuje nějaký rozdíl v kvalitách proti konkurenci, ale to je běžný jev v tržním hospodářství. 911 také není o tolik lepší než někteří konkurenti v oblasti sportovních aut než je dražší a přesto si "píská" zcela neskutečné pálky a důvod je úplně stejný, ikona budovaná desetiletí o kterou je velký zájem i přes vysoké ceny (tady samozřejmě v oblasti o pět pater jinde).
Avatar - miromen
17. 5. 2018 13:05
Re: Váha
GTI tuhle třidu založil tak je snad jasne že je to etalon, ale dnes už rozhodně neni tak respektuhodny jako tomu byvalo dřive a i konkurence na to jde odlišně a evidentně se "přitvrdilo". Navic mezi majiteli GTI bude nejvic těch, kteři nejsou ani nějak sportovněji založeni a GTI si pořidi už jen pro jeho značky či jako auto s větši parou.
Avatar - Hammunasakra
17. 5. 2018 13:21
Re: Váha
Chtěl si říct že Golf GTi byl jeden z posledních žejo [odkaz]

Pravidelný čtení (jen) ACZ [odkaz] evidentně škodí rozumu = určitě autoznalostem :-)
Avatar - Emel
17. 5. 2018 12:14
Re: Váha
U Octavie RS je momentálně na stránkách poznámka - pouze skladové vozy.
17. 5. 2018 12:47
Re: Váha
Ano, to bude podobný důvod, 2.0 TSI se musí přehomologovat a musí nastoupit nové specifikace. U ORS je otázka jaké.
17. 5. 2018 06:54
Re: Váha
Hammunasakra, pritom majiteľa takéhoto auta emisie - a ešte k tomu laboratórna fikcia - vôbec nezaujímajú! ;-)
Avatar - Hammunasakra
17. 5. 2018 08:10
Re: Váha
Jasně že nezajímaj = ale ty rozdíly v ceně, výkonu a i emisích = tam prostě sou :-)

Jen sem prostě připomněl že nižší výkon automaticky neznamená nižší spotřebu a emise = a že všechno horší automaticky neznamená nižší cenu ;-)
17. 5. 2018 06:49
Re: Váha
_Karel_ , nebuď naivný, na nemeckých stránkach je Leergewicht min.–max. inkl. Fahrer in kg: 1280-1445.
16. 5. 2018 21:15
Krásná cena,
sice s příplatky to už znatelně vyskočí, ale to hlavní - zábavu za volantem, máte v základu.
Přijde mi, že Hyundai pomalu a nenápadně zdražuje své i30N
Rozbalit vlákno
1
Avatar - miromen
16. 5. 2018 21:25
Re: Krásná cena,
U takoveho typu aut by měl byt naopak plusem chudši vybavovy zaklad a necpat tam kdejake vybavove ptakovinky což určitě někteři naopak mužou ocenit a dat je do kolonky připlať si.
16. 5. 2018 22:29
Renault vs Skoda
719.900 Kc vs. 781900 Kc

Pani z ACZ zabudli ste na porovnanie hodit do textu cenu vasej oblubenej Octavii RS 245
>:-[]

Ale popravde sa ani nie je co cudovat,kedze Renault to "zabil" cenou a je to skvela kupa pravoverneho HH :yes:
Rozbalit vlákno
27
17. 5. 2018 07:12
Re: Renault vs Skoda
ORS snad není hatch.
17. 5. 2018 08:52
Re: Renault vs Skoda
HotLift. Kategorie sama pro sebe :-)
17. 5. 2018 09:42
Re: Renault vs Skoda
jak i30N je prece taky liftback, rikali to v reklame >:D
Avatar - iudex
17. 5. 2018 09:46
Re: Renault vs Skoda
To to sú miestne české špecifiká, u nás ani inde vo svete nik také žvásty ako Vošického banda netvrdí. Ostatne onedlho príde i30 fastback aj vo verzii N, takže to bude skutočný hotlift a konkurent Octavie RS.
17. 5. 2018 09:27
Re: Renault vs Skoda
No jo, ale jaksi je nabízena za cenu hh, de facto za cenu vyšší.

Když už je to článek o Renaultu - je RS 245 o dvěstě tisíc lepší než Megane GT v kombíku? A má na jakýkoli hh, který je levnější než RS, v čemkoli jiném než v praktičnosti (velikosti kufru)?

Jako reálný zájemce o takový vůz - a zatím to vypadá na to GT v kombíku, ale kdo ví po projetí RS, jehož cena a přítomnost manuálu mě hodně potěšila - odpovídám ne. Ani náhodou.

Vzpomínám, jak kdysi přišla Škodovka s novou OIII RS za velmi, velmi sympatickou cenu. Vzpomínám na marketigová vyjádření, jak chtějí potěšení z výborné RS (což je, o tom žádná) dopřát co nejvíce českým řidičům. Bylo to nečekané, bylo to sympatické. A RS se začala prodávat jako čerstvé housky. A v Boleslavi si toho někdo všiml. A začalo se zdražovat, až dnešní ceník, alespoň u mě, okamžitě vyvolává představu zdviženého prostředníku. Obrovského. (něco podobného jako Focus RS za více než mega).

Takže ano, RS není hatch ale nevidím jediný důvod, proč ji s nimi nesrovnávat.
Avatar - iudex
17. 5. 2018 09:39
Re: Renault vs Skoda
Škoda reagovala štandardne ako každý podnkateľ v trhovej ekonomike. Tovar ide na predaj tak, že ho pomaly nestíhajú vyrábať, ergo cena je pod ekvilibriom a je logické ju zdvihnúť. A trh to zjavne unesie, pretože nemám pocit, že eReSy sa prestali predávať (ak je nejaký pokles, pripisujem to skôr štvorokému faceliftu, ktorý odradil nemálo záujemcov).
Ale obdobne žiaľ zdražujú ostatné HH. Nenápadne každý rok zdražuje GTI (dnes začína na 30t, pred pár rokmi bola základná cenovka tuším 27800), oproti cene pri predstavení zdražil aj i30N. Ale zjavne sa tie autá kupujú, inak by bol trend cien opačný.
17. 5. 2018 09:59
Re: Renault vs Skoda
Ano, s Tvým příspěvkem nelze než souhlasit. Jen jsem se snažil zdůvodnit proč, dle mého názoru, lze RS srovnávat s hh.
A ještě poznámka k té ceně - domácí, tedy český trh (ač většina Němců si mylí něco jiného) je specifický - za prvé vysokým podílem na trhu, hlavně díky fleetům a jejich super cenám a bezkonkurenčnímu servisu, kdy součástí toho je i soukromý kupec, který je díky nastavenému systému cen tlačen do role kupce zánovních fleetových ojetin. A za druhé tím, že v absolutních číslech je tento trh pro Škodovku ne-až-tak důležitý.
A právě proto mi cenová politika při uvedení RS na trh přišla tak sympatická. A troufám si tvrdit že tehdy si Škodovka u mnoha svých "nefanoušků" šplhla. A rozhoně jsem přesvědčen o tom si to může ekonomicky dovolit a klady převažovaly... A tím víc vidím dnes ten prostředník...
Takže ano, Škoda se na našem trhu chová, až na tento malý exces s RS, čistě ekonomicky a racionálně. A já coby zákazník částečně také. A proto se k tomu vyjadřuji a proto vidím onen prostředník a proto RS, ač výborné auto, asi ani nepůjdu znovu projet.

Ps.: Dnes už to na zdejších diskuzích není tak často, ale dříve mě vždycky pobavili ty kecy o tom, že koupě Škodovky je projev vlastenectví... ;)
17. 5. 2018 10:27
Re: Renault vs Skoda
Je pěkné, že u Škodovky sice prostředníček vidíš, ale u jiných značek ne, i když jejich cenový vývoj byl v posledních letech podobný.

OIII RS, při uvedení cena od 620tKč, dnes od 706tKč.
GTi, při uvedení cena od 614tKč, dnes od 700tKč.
Cupra 5D, při uvedení 670tKč, dnes, navíc "v akci" za 773tKč (!!!)

Takže pak je na druhou starnu spíše otázka, proč má Renault proti konkurenci tak nízké ceny ... zřejmě za vyšší není schopen svá auta rozumně udat.

Ostatně minulá generace kombíku Megane GT byla za 530tKč, ta současná za 634tKč. Takže když si odmyslím nárůst ceny kvůli vnucenému automatu, tak tam pořád zůstane v % podobný nárůst, o kterém se rozepisuješ a čílíš se pouze u Škodovky ...
17. 5. 2018 10:48
Re: Renault vs Skoda
Takže zdražuje celý koncern. Boží!

A ty si fikt troufneš k tomu srovnávat cenu GT220 (který stál v době uvedení na trh 555) vs nový GT, který je nový model, má automat, 4control (který u mě fungoval skvěle) a spoustu výbavy navíc, za který - aniž bych začal smlouvat - teď dám reálně 564? Mimochodem, ta cena za GT 220 cos uváděl byla "akční" - ale to je v pořádku, to měl Renault vždy a za neakční cenu nikdo nic nekoupil, ale u nového uvádíš právě neakční ceník. Jemnocit.
Avatar - Emel
17. 5. 2018 12:17
Re: Renault vs Skoda
Z druhé strany, minulé GT mělo 2.0TCe se 340Nm.
17. 5. 2018 12:58
Re: Renault vs Skoda
A spotřebu tanku. Ale jo, uznávám. ;-)
17. 5. 2018 12:26
Re: Renault vs Skoda
Ano, troufnu, protože tak, jak jde čas, se ceny konkrétně v ČR u aut následných generací běžně drží na podobné úrovni (ORS I/II/III), nebo jdou v dlouhém horizontu dokonce dolů (FoFo RS), i když ta nová jsou vybavenější, výkonnější atd.

A sorry, opravdu nemám až takový přehled o tom, kdo kdy kde má nějaký "akční" ceník (zcela typické pro francouze včetně Oplu :-) ), u GTčka jsem si tady prostě našel tento článek

[odkaz]

podobně jako u ostatních "původních" cen.

A pokud ti vadí průběžné zdražování koncernu (auta jsem vybral namátkou z toho, co si z této kategorie trochu sleduji), tak připadne ti sympatičtější třeba Peugeot, který u 308 GTi vypálí už od začátku cenu rovnou mimo (800tKč)? Nebo Ford, který aby poslední STčko (tehdy za 856tKč) začal prodávat, tak po 2 letech nebo jak dlouho mu to trvalo, musel zlevnit rovnou o nějakých 200tKč?
17. 5. 2018 13:04
Re: Renault vs Skoda
Hele, trochu jsme se nepochopili. Mě nevadí pohyby cen (prostě si jako zákazník vyberu to, co je v daný čas nejblíže kompromisu cena/srdce), já jen říkám, že ceny OIII RS jsou v ČR ve srovnání s konkurencí nehorázné - OIII RS dražší než GTi a de facto za cenu Meganu RS? Vážně? OIII RS 245 dražšší než úplně nový Megane RS ve i ve verzi Cup, s tím že základy jsou od sebe o 62 tisíc? Wow!

Pokud se to někomu zdá normální a akceptovatelné, fajn. Ať si to pro mě za mě za ty prachy koupí, jeho volba. :-!

Ps.: A o FoFo RS jsem psal výše - není to jen o Škodovce, není to "osobní".
Avatar - Emel
17. 5. 2018 13:10
Re: Renault vs Skoda
Že je ORS dražší než GTI je podle mě v pořádku. RS je líp vybavené (pokud se nepletu, má GTI v základu halogeny například), je o kus větší a má stejnou nebo lepší techniku (původně mělo RS TSI brzdy jako GTI Perfo, myslím že to tak pořád je).

Cenové srovnání s Focusem ST vycházelo z podobných důvodů vždycky dobře pro Octavii (srovnatelná základní cena, ale Focus s halogenama a bez tempomatu atd.).

Megane RS přichází teď s hodně zajímavými cenami, uvidíme, jestli na to konkurence obecně zareaguje. Ale ta orientace auta je trošku jiná (krátký Megane není úplně použitelný jako rodinné auto, naopak Octa jako auto čistě pro zábavu taky smysl nedává, ani RS245).
17. 5. 2018 14:35
Re: Renault vs Skoda
A proč ne? Viz. níže německé ceny.

Pro mne jsou třeba OIII RS a R.S. auta, sic reálně dynamicky i výkonově velmi podobná, pojetím úplně někde jinde. Pokud budu chtít ostřejší auto, tak nebudu zvažovat Oktu. A pokud budu chtít svižné univerzální rodinné auto, tak nebudu uvažovat o R.S.

A FoFo RS jsem myslel tak, že první generace stála před 15 lety 1,14M, zatímco ta současná se jednu dobu dala koupit tuším i za 935tKč. Za sebe, když toto srovnám třeba s Civicem R, WRX nebo Toyobaru, tak jako člověk s vlažným vztahem k těmto značkám tato auta okamžitě pouštím ze zřetele.

Na druhou stranu, pokud jsem naopak fanda nějaké značky, což je v tomto segmentu častý jev, tak mne asi těžko přesvědčí i kdyby 50tKč (dnes 1,5 průměrné výplaty), abych značku změnil a místo Golfa koupil Hyundai apod.
Avatar - Emel
17. 5. 2018 12:02
Re: Renault vs Skoda
Proč tahat proti Meganu GT zrovna RS245? To není ta verze pro masy...

Běžné RS je dneska za 707t. Jasně, zdražilo oproti uvedení skoro o 100t... na druhou stranu, máš v tom 8" infotainment oproti obyč rádiu, máš v tom ovládání na volantu, keyless, bluetooth handsfree, FullLED světla a LED mlhovky, parkovací senzory vpředu a vzadu, +7kW... takže reálně to až takový skok není.

Nebýt toho, že se mi čtyřočko tolik nelíbí, bylo by RSko zase ve výběru... já tam žádný prostředníček nevidím, ta kombinace prostoru, dynamiky a výbavy mi za tu cenu pořád smysl dává a auta holt za poslední tři roky zdražila.

Megane GT je levnější, menší, slabší, horší... podle mě docela proporcionálně, ale uznávám, že je to věc individuálního posouzení.
17. 5. 2018 13:12
Re: Renault vs Skoda
Vždyť já RS 245 stavím někam mezi - ano, je nad GT, bez diskuzí. Ale je někde "pod" hh o nichž se zde bavíme, krom ceny teda... Fakt se Ti zdá adekvátní že RS 245 začíná o 62 výš než nový Megane RS, tzn. i Cup se samosvorem je o 22 levnější?

Běžná RS fajn, ale jak jsem psal výše - než začnu vůbec smlouvat o GT, mám dnes cenu 564. Výbava minimálnně srovnatelná. Fakt tam vidíš takové rozdíly, aby to bylo odůvodnitelné? Jo a menší (ve předu, zbytek je mi šumák - ostatně to by bylo menší všechno v C) a horší se mi fakt nezdá. Slabší (o fous) ano, levnější o parník.

Bylo by asi fajn srovnat ceny jinde (DE, GB, FR), na zdejším trhu jsou ceny domácí automobilky hodně pokroucené (aneb vysvětluj nějakému Němci, že některé srovnatelné verze OIII vycházejí dráž než Golf - začne si ťukat na čelo).

Já ho tam prostě vidím, pokud "obyčejná" RS stojí jako hh, tak tam prostě je.
Avatar - Emel
17. 5. 2018 13:55
Re: Renault vs Skoda
Megane RS je levný... vůči všem. Čekal jsem ceny aspoň o 50-100 vyšší... a oni se nacpali dokonce pod i30N. Jak byla v téhle třídě "best buy" Cupra a později se objevilo eNko, tak teď k nim přibyl MRS.

RS245 je adekvátní tomu, co umí... ale mě ten mix nikdy úplně nesedl, 19" bych na to nechtěl ani se mi nelíbí... a bude to tvrdé i s DCC. A není tam pořádná barva. Bylo by lepší nabídnou samosvor formou příplatku pro běžné RS... to je škoda, tohle má GTI-P hozené líp.

Mezi MegGT a ORS se to z mého pohledu láme na tom, jestli chceš automat nebo ne. Pokud ano, tak je to daších 50t nebo kolik a pak už je ten rozdíl dost velký. Pokud chceš manuál nebo je ti to jedno, tak si u mě ORS ten rozdíl obhájí - víceprvek, lepší motor, o půl třídy větší auto, s DCC univerzálnější.
17. 5. 2018 14:22
Re: Renault vs Skoda
Vlastně se shodneme, až na detaily. Cena RS245 a ani RS se mi adekvátní vůči konkurenci nezdá, u mě si to prostě neobhájí.

ORS vs. GT - ano, tam je to o tom, kdo co jak vnímá. Jen nesoulasím s o "půl třídy větším autem". OIII je jedno z největších aut C segmentu, Megan je průměr. Ten rozdíl takový prostě není.
Cena ceníková 634 vs 706, chápu. Ta "raálná před smlouváním" je u GT ale na 564 a z toho vycházím a to už je dle mého moc.

ORS vs Megane RS - tam to u mě ORS teda fakt nedává. Těch 13 tisíc navíc bych sehnal, i kdybych je měl vyžebrat. ;-)
Avatar - Emel
17. 5. 2018 14:31
Re: Renault vs Skoda
Já teď nedávno v obou autech seděl a zejména co do prostoru vzadu tam tu půltřídu vidím - nejen proti Meganu, ale i proti Leonu nebo Focusu. Ale vlastně... "jedno z největších vs. průměr", to je přesně půl třídy, ne?

Slevu 10% na Octavii dostanu taky kdykoli kdekoli za slušný pozdrav, takže jsem na 630 a jsme tam kde jsme byli. Octavia začne vycházet ještě o kus líp ve chvíli, kdy začneš počítat operák (vzhledem k zůstatkové ceně).
17. 5. 2018 14:18
Re: Renault vs Skoda
Kouknul jsem na ceny v Německu:

GT 205 EDC (5D) - 29.690 EUR
GTi - ab 30.425 EUR
R.S. - ab 33.690 EUR
OIII RS - ab 34.090 EUR
OIII RS 245 - ab 34.410 EUR

Takže i v Německu je běžně Okta dražší než Golf a třeba Renault tam zas až tak levný třeba proti GTi není.
17. 5. 2018 14:30
Re: Renault vs Skoda
Hele, hádat se nebudu a hledat to nemám čas, ale fakt je cenový rozdíl mezi ORS a ORS 245 cca 300 EURO?

Jinak ceny ORS vs GTi překvapují, ovšem ostatní potvrzuje co jsem říkal - najednou je ten Renault cenově +/- na úrovni VW, a to je v DE VW doma. GTi vs MRS u nás levnější pouze o 15 tis, v DE 75tis. OIIIRS 245 vs MRS u nás dražší o 62 tis, v DE o 17,5 tis. Nějak se nám ty rozdíly v DE mažou... ;-)
Avatar - Emel
17. 5. 2018 14:38
Re: Renault vs Skoda
Ne, není. ORS je 31.290€, ta RS245 za 34.410€ sedí. Pořád ale platí, že je RS dražší než GTI... a to má GTI v Německu LED světla v základu, v ČR jsou pořád za příplatek... a myslím, že toho je víc.
17. 5. 2018 14:59
Re: Renault vs Skoda
Máš recht, ten nesmysl mi vyplivl jako výchozí cenu konfigurátor ...
17. 5. 2018 14:53
Re: Renault vs Skoda
Jo, zřejmě ta běžná RS má v základu v SRN víc věcí než u nás, kdy RS245 je u nás "nabitější" už v té základní ceně.

A ceny ukazují jen jednu věc. Renault u nás z nějakého důvodu chce, nebo spíš musí jít pod cenu. Protože GT reálně za lehce nad půl míče i R.S, které bude hrubě pod 700, jsou objektivně dost dobrý kauf.
17. 5. 2018 21:56
Re: Renault vs Skoda
Koupil jsem si predchozi GT a zatim jsem hodne spokojen. ORS budi na silnici az zbytecne moc pozornosti (na to, ze tehdejsi RS220 byla opravdu jen rychlejsi oktavka) a hlavne je uplne vsude. Cena/hodnota byla opravdu ne o level jinde, ale o nekolik. Skoda?!

Srovnavat Megane RS a Oktavii RS v teto generaci asi lze, ale rekneme ze primi konkurenti to nejsou, ackoliv oba nesou logo RenaultSportu >:D
V minule generaci to pak bylo vylozene jabka/hrusky (nejlepsi HH a rychlejsi oktavka).
17. 5. 2018 06:30
Až na tu LED maškarádu ...
to určite bude svižné auto. :-)
Rozbalit vlákno
4
17. 5. 2018 07:52
Re: Až na tu LED maškarádu ...
led maškaráda je dneska všude, za mě by vyhrál Focus RS(4x4), jen kdyby mu neklekaly motory, to už možná sáhnout po trochu "mín" výkonné Impreze
Avatar - iudex
17. 5. 2018 08:59
Re: Až na tu LED maškarádu ...
Zatiaľ čo sledujem tak tie nové tesnenia vec vyriešili a problémy sa neobjavujú. A Impreza (zrejme si myslel STi, pretože Impreza končí na atmo dvojlitri) už končí, neviem, či sa vôbec ešte dá bez obmedzení objednať do výroby.
Avatar - praděda7
17. 5. 2018 10:38
Re: Až na tu LED maškarádu ...
Tož ono ani nešlo tak o vadné těsnění pod hlavu, ale o záměnu součástky. Nějakým způsobem se místo těsnění pro FRS dostalo na montážní linku těsnění pro Mustang 2.3, které je téměř k nerozeznání, ale dostatečně rozdílné v oblasti chladících kanálků k tomu, aby nastaly problémy. Tento problém jsem pečlivě sledoval, protože jsem v jednu chvíli měl FRS v "zaměřovači".
17. 5. 2018 13:41
Re: Až na tu LED maškarádu ...
tak to je až neuvěřitelný..
Avatar - iudex
17. 5. 2018 09:06
Pozitívne
Tak ceny sú vcelku pozitívnym prekvapením, čakal som to drahšie, takže z tohto pohľadu fajn. Kupovať dnes HH, tak by bol MRS horúcim favoritom (ak nie najhorúcejším).
Akurát z môjho pohľadu by sa tá cena musela troška navýšiť o príplatky, verzia Cup so samosvorom je nevyhnutnosťou (206 kW bez samosvoru mi príde overkill). Rovnako tak výrazný lak (žltá či oranžová/Sirius či Tonic), ktorý je pomerne mastný (40t, resp. 1600 eur), ale ostatné eReSu nesvedčia, možno ešte červená Flamme, ale i tam zanikajú niektoré markanty, o zvyšku "nefarieb" (šedé, čierna, biela) nehovoriac. Aj tie základné 18ky sú také fádne, chcelo by to príplatkové 19ky.
Každopádne kto nechce, nemusí a za slušnú cenu má výkonný základ, kde je už solídna výbava.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
17. 5. 2018 12:20
Re: Pozitívne
Už jsem psal vedle... ceny jsou hodně hodně dobré... na novinku, vzhledem k výbavě a výkonu. Rozhodně Cup s manuálem... i když znám kolegy, co budou prskat nad nemožností kombinovat automat a samosvor :-)
17. 5. 2018 09:38
i30N
proc je v tabulce porovnavano s i30N Performance , kdys ostatni auta jsou uvedena v zakladni verzi? to jako Hyundai musi mit tu vysadu ze se uvadi ta drazsi verze?

ja vim ze ted mate na uto.cz dilema, nesnasite jak Renault tak Hyundai, tedy dnes v podstate a prekvapise dva krale tridy HH, Megan dlouhodobe kral tridy a i30N jako prvotina sakra prekvapil a uspel tam kde to asi nikdo necekal >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - iudex
17. 5. 2018 09:41
Re: i30N
Je to určite konšpirácia auto.cz, sú to slobodomurári! >:D
Alebo bolo proste logické k 206 kW Meganu dať rovnako výkonný i30N P (a nie slabšiu 184 kW verziu), podobne aj GTI.
17. 5. 2018 10:38
Re: i30N
Dobrý den, odpověď je jednoduchá, je to dáno podobným výkonem, i30 N Performance je k Méganu R.S. zkrátka blíže než základní i30 N. A ostatně i Golf GTI je v tabulce uveden ve verzi Performance a ne v základním provedení ;-)