Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane RS Red Bull Racing Rb7: Žlutočerný hot hatch se start-stopem

David Bureš
Diskuze (15)
Speciální edice Mégane RS následuje stejnojmenné edice odvozené od menších modelů Clio RS a Twingo RS.

Renault oslavuje své partnerství se stájí Red Bull Racing, soutěžící ve Formuli 1, už třetím speciálním modelem. Na trhu se během léta objeví Mégane RS Red Bull Racing Rb7, který bude nabízen ve více než 24 zemích.

Po vzoru menších sourozenců je vzhled Mégane RS Red Bull Racing Rb7 definován karoserií lakovanou černým odstínem Etoilé doplněnou o detaily ve žluté Sirius. Kontrastní žlutá je použita na liště v předním nárazníku, krytech vnějších zpětných zrcátek nebo na difusoru.

Na střeše pak nechybí šedočerná šachovnice, na boku je vyobrazeno logo stáje Red Bull Racing. Brzdové třmeny jsou lakovány červenou.

Uvnitř se objevuje žluté prošívání. Sedačky dodala firma Recaro, upravena byla hlavice řadicí páky, před ní se pak nachází plaketka s číslem auta.

Automobil je po vzoru běžného Mégane RS poháněn benzinovým čtyřválcem 2,0 16V o výkonu 195 kW (265 k) a točivém momentu 360 Nm, jednotku však na vybraných trzích doplní start-stop systém.

Právě se start-stop systémem je spojen jeden háček. Maximální výkon a točivý moment jsou k dispozici pouze v režimu Sport, kdy je start-stop deaktivovaný. V tomto režimu je upraveno i nastavení kontroly stabilizace, aby řidič mohl maximálně využít potenciál podvozku a motoru.

Při přepnutí do módu Normal je start-stop zapnutý, kontrola stabilizace potom výrazněji zasahuje do řízení. V tomto režimu je navíc k dispozici nižší výkon 184 kW (250 k). V kombinovaném cyklu dle evropské normy automobil spotřebuje 7,5 litru paliva na 100 kilometrů. Běžný Mégane RS spotřebuje 8,2 litru benzinu na 100 km.

Standardní výbavou je podvozek Cup se samosvorným diferenciálem a telemetrický počítač RS Monitor. Řidič tak na displeji může mimo jiné sledovat dobu zrychlení z 0-100 km/h, která je automaticky počítána.

Automobilka zatím oficiálně neoznámila, zda automobil bude nabízen i v České republice. Twingo RS a Clio RS v této edici však u nás prodávány jsou. Prodej Mégane RS Red Bull Racing Rb7 bude například v Rakousku zahájen už během tohoto měsíce, francouzští zákazníci auto mohou objednávat až od září.

Současná generace Renaultu Mégane z dílny Renaultsportu je na trhu od roku 2010, od té doby se prodalo více než 15.000 jejích exemplářů.

David Bureš
Diskuze (15)
29. 11. 2012 15:15
Re: Žluté pruhy
technika je splahliva.

na druhej strane to co pises ze podvozku nevadia diery, tak to nie je pravda. taktiez cim ides rychlejsie, tym je podvozok menej "nekomfortny". na zvlnenej ceste v meste idem 50 a auto trase. idem 70-80 a je to o poznanie lepsie (na useku je max 70).

so spolahlivostou techniky u renaulte nie je o com pochybovat, v porovnani napriklad s VW ;-)
vid zvolavacie akcie na 1.4tsi ;-)
14. 7. 2012 12:37
Re: Žluté pruhy
Jak se vůbec opovažuješ na toto auto jakkoliv reagovat prosťáčku?!
12. 7. 2012 08:36
Re: Žluté pruhy
To je pravda, potřebuješ to zřejmě jako sůl ;-) (myslím, aby už ti matka konečně předala aspoň část své moudrosti)...m-ch, měl si někdy nějakého renaulta, nebo tvůj úsudek pramení jen z toho co sis přečetl a co "jeden kámoš tvýho kamaráda" říkal?
Avatar - Ada je zase tady
12. 7. 2012 00:45
Re: Žluté pruhy
Opakování je matka moudrosti.
Avatar - PeterLuk
11. 7. 2012 22:50
Re: Žluté pruhy
To sme už počuli, presnejšie čítali, tak nám to nemusíš stále dookola opakovať... Pameť ešte máme! >:D