Renault Mégane Scenic 2,0 - Druhá zkušenost ...

Renault Mégane Scenic 2,0 - Druhá zkušenost ...

 
 

Renault Scénic jsem vám již před časem v testu představil. Tehdy byl vybaven zážehovým motorem 1,6 s výkonem 66 kW. Tentokrát jsme v redakci vytipovali pro test Scénic osazený novým, moderním 1,9 dTi s výkonem 72 kW, ale nakonec jsme si od Renault ČR odvezli na týden verzi se zážehovým dvoulitrem. Ne, že by dvoulitr neuspokojil, ale rozdíl mezi dříve testovaným 1,6 a 2,0 není až tak ohromný,...

Renault Scénic jsem vám již před časem v testu představil. Tehdy byl vybaven zážehovým motorem 1,6 s výkonem 66 kW. Tentokrát jsme v redakci vytipovali pro test Scénic osazený novým, moderním 1,9 dTi s výkonem 72 kW, ale nakonec jsme si od Renault ČR odvezli na týden verzi se zážehovým dvoulitrem. Ne, že by dvoulitr neuspokojil, ale rozdíl mezi dříve testovaným 1,6 a 2,0 není až tak ohromný, zvláště u rodinně laděného vanu.

Popis výborně vymyšleného interiéru si dovolím částečně převzít z minulého testu, jelikož by stejně šlo o popisování téhož. Nové postřehy připojuji níže.

Posez na místě řidiče je vyvýšený přibližně o 20 cm, volant je pozvednut nahoru. Musím přiznat, že na autobusovou polohu volantu jsem si za celý test nemohl zvyknout. Tyto změny jsou však oproti normálnímu osobnímu vozu zajímavé hlavně z důvodu většího výhledu v městském provozu a menší únavy na dlouhých trasách díky vzpřímenému posezu řidiče.

Na zadních sedadlech mají i větší osoby dostatek místa jak pro nohy, tak pro hlavu. Navíc u Scénicu je každé sedadlo zvlášť posuvné v rozmezí cca 200 mm, takže je možno např. prostřední sedadlo posunout dopředu a tím uvolnit místo pro ramena, pokud se tři pasažéři vzadu tísní. Prostřední sedadlo je bohužel o 50 mm zúženo. Pokud jedou ve voze čtyři pasažéři je možno prostřední sedadlo vyjmout a krajní sedadla posunout o 11 cm do středu. Tímto vznikne opravdový prostorový ráj. Je nutno dodat, že ani bezpečnost na zadních sedadlech není ochuzena a všechny sedadla jsou vybaveny tříbodovými bezp. pásy. Jako u každého správného vanu, lze tyto sedadla vyjmout (hmotnost 14 kg) a vytvořit tímto obrovský zavazadlový prostor s plochou podlahou s objemem 1800 litrů! Navíc podlaha obsahuje několik malých skrýší, do kterých je možno ukládat drobnosti, které by se jinak válely v zav. prostoru. Další zajímavostí u Scénicu je police v zav. prostoru, která je jednak přestavitelná do dvou poloh a navíc je zpevněna tak, že unese až 50 kg. Celý interiér je skutečně příkladně zpracován s řadou drobných, ale funkčních detailů.

Dvoulitrový zážehový čtyřválec s osmiventilovým rozvodem není žádným nováčkem. Přesto, díky dobrému zpřevodování převodovky, subjektivně nijak zvlášť nezaostává za moderními šestnácitventily. Jízda i s plným zatížením je dostatečně svižná a do cca čtyř tisíc otáček i relativně tichá. Starší konstrukce motoru se však podepisuje na vyšší spotřebě, která se v průměru pohybuje kolem 11 l/100 km a ani vyloženě úspornou jízdou se mnoho neuspoří (cca 1 litr na 100 km).

Brzdy bez ABS se při běžné jízdě jevily normálně, ale při potřebě intenzivního brždění se ukázalo, že posilovač brzd je zřejmě poddimenzován, jelikož zablokování kol vyžadovalo velmi silný tlak na brzdový pedál. Tento nedostatek tak zcela znemožňoval případné přerušované brždění v kritické situaci. Problém je asi zčásti v o 185 kg vyšší pohotovostní hmotnosti oproti stejně vybavenému hatchbacku Mégane. U nejvyššího povoleného zatížení je rozdíl dokonce 245 kg!

Celkově však musím přiznat, že mě tento van za týden přesvědčil o svých kvalitách (kromě zmiňovaných brzd) a z celé řady Mégane bych volil právě Scénic. Rozdíl v ceně oproti hatchbacku se podle jednotlivých výbav pohybuje okolo 70.000 Kč. Cena testovaného vozu byla 605.000,- Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com

Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy

"Chtěli bychom do České republiky během pár let přinést…

České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců

Společnosti v České Republice nevěnují větší pozornost…

Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů

Až deset procent nárůst nákladů kvůli změnám celních…

Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali

Podle šéfa lidovců jsou začátky dalších vln EET úmyslně…

 

Štítky Renault MPV Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 84 / 5400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 168 / 4250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 9.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 410 / 1800
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1345 / 555
Rozměr pneu:185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4134
b) šířka (mm): 1719
c) výška (mm): 1600
d) rozvor (mm): 2580
e) rozchod vpředu (mm): 1450
f) rozchod vzadu (mm): 1471
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1490
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 6
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,30
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Evropské Automobily roku: Renault Mégane Scénic (1997) Evropské Automobily roku: Renault Mégane Scénic (1997)

První Scénic stál na začátku boomu menších evropských…

Renault Scénic (1997-2003) - Pán prostoru Renault Scénic (1997-2003) - Pán prostoru

Francouzský Renault proslul jako inovátor automobilových…

 



 
VW Golf GTI TCR je závoďák (téměř) pro každého. Prozkoumali jsme jej v Rakousku (+video)

VW Golf GTI TCR je závoďák pro každého. Zkoumali jsme jej v Rakousku (+video)

Dnes 18:15

U jezera Wörthersee jsme se důkladně seznámili s GTI pro sérii TCR.




Blesk.cz

Legolasova bývalka se podruhé vdala! Jejím vyvoleným je mladý miliardář

Legolasova bývalka se podruhé vdala! Jejím vyvoleným…

Exmanželka Legolase z Pána prstenů alias Orlanda Blooma (40), modelka Miranda Kerr (34) se podruhé vdala! Svatbu…

Obraz Šero v pralese od Toyen našel kupce za 30 milionů. Překonal rekord

Obraz Šero v pralese od Toyen našel kupce za 30…

Obraz české malířky Toyen Šero v pralese se dnes vydražil za 30 milionů korun včetně aukční přirážky, což je…

 

iSport.cz

Legendární Totti se s Římem loučil vítězně. Schick nahrál na dva góly

Legendární Totti se s Římem loučil vítězně. Schick…

Fotbalisté AS Řím porazili v dramatickém zápase posledního kola italské ligy FC Janov 3:2 a zůstali na druhém…

Baník slaví návrat do ligy! Znojmo zničil 3:0, Opavě výhra nestačila

Baník slaví návrat do ligy! Znojmo zničil 3:0, Opavě…

Dokázali to! Fotbalisté Baníku Ostrava zvládli poslední ligový zápas proti Znojmu a stvrdili tak svůj návrat do…

 

Reflex.cz

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí ji pochválil a navrhl na cenu děkana. Případ vzbudil rozpaky a údiv

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí…

Je samozřejmě možné, že jsme Kryštofa Ambrůze z Fakulty výtvarných umění VUT nepochopili. Druhá možnost je ale…

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský prezident Atambajev je hudební hvězdou

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský…

Prezidenta Kyrgyzstánu Almazbeka Atambajeva (60) zná u nás jen málokdo. Ale ve své zemi to není jenom známý…