reklama


Renault Mégane Scenic 2,0 - Druhá zkušenost ...

Renault Mégane Scenic 2,0 - Druhá zkušenost ...

 
 

Renault Scénic jsem vám již před časem v testu představil. Tehdy byl vybaven zážehovým motorem 1,6 s výkonem 66 kW. Tentokrát jsme v redakci vytipovali pro test Scénic osazený novým, moderním 1,9 dTi s výkonem 72 kW, ale nakonec jsme si od Renault ČR odvezli na týden verzi se zážehovým dvoulitrem. Ne, že by dvoulitr neuspokojil, ale rozdíl mezi dříve testovaným 1,6 a 2,0 není až tak ohromný,...

Renault Scénic jsem vám již před časem v testu představil. Tehdy byl vybaven zážehovým motorem 1,6 s výkonem 66 kW. Tentokrát jsme v redakci vytipovali pro test Scénic osazený novým, moderním 1,9 dTi s výkonem 72 kW, ale nakonec jsme si od Renault ČR odvezli na týden verzi se zážehovým dvoulitrem. Ne, že by dvoulitr neuspokojil, ale rozdíl mezi dříve testovaným 1,6 a 2,0 není až tak ohromný, zvláště u rodinně laděného vanu.

Popis výborně vymyšleného interiéru si dovolím částečně převzít z minulého testu, jelikož by stejně šlo o popisování téhož. Nové postřehy připojuji níže.

Posez na místě řidiče je vyvýšený přibližně o 20 cm, volant je pozvednut nahoru. Musím přiznat, že na autobusovou polohu volantu jsem si za celý test nemohl zvyknout. Tyto změny jsou však oproti normálnímu osobnímu vozu zajímavé hlavně z důvodu většího výhledu v městském provozu a menší únavy na dlouhých trasách díky vzpřímenému posezu řidiče.

Na zadních sedadlech mají i větší osoby dostatek místa jak pro nohy, tak pro hlavu. Navíc u Scénicu je každé sedadlo zvlášť posuvné v rozmezí cca 200 mm, takže je možno např. prostřední sedadlo posunout dopředu a tím uvolnit místo pro ramena, pokud se tři pasažéři vzadu tísní. Prostřední sedadlo je bohužel o 50 mm zúženo. Pokud jedou ve voze čtyři pasažéři je možno prostřední sedadlo vyjmout a krajní sedadla posunout o 11 cm do středu. Tímto vznikne opravdový prostorový ráj. Je nutno dodat, že ani bezpečnost na zadních sedadlech není ochuzena a všechny sedadla jsou vybaveny tříbodovými bezp. pásy. Jako u každého správného vanu, lze tyto sedadla vyjmout (hmotnost 14 kg) a vytvořit tímto obrovský zavazadlový prostor s plochou podlahou s objemem 1800 litrů! Navíc podlaha obsahuje několik malých skrýší, do kterých je možno ukládat drobnosti, které by se jinak válely v zav. prostoru. Další zajímavostí u Scénicu je police v zav. prostoru, která je jednak přestavitelná do dvou poloh a navíc je zpevněna tak, že unese až 50 kg. Celý interiér je skutečně příkladně zpracován s řadou drobných, ale funkčních detailů.

Dvoulitrový zážehový čtyřválec s osmiventilovým rozvodem není žádným nováčkem. Přesto, díky dobrému zpřevodování převodovky, subjektivně nijak zvlášť nezaostává za moderními šestnácitventily. Jízda i s plným zatížením je dostatečně svižná a do cca čtyř tisíc otáček i relativně tichá. Starší konstrukce motoru se však podepisuje na vyšší spotřebě, která se v průměru pohybuje kolem 11 l/100 km a ani vyloženě úspornou jízdou se mnoho neuspoří (cca 1 litr na 100 km).

Brzdy bez ABS se při běžné jízdě jevily normálně, ale při potřebě intenzivního brždění se ukázalo, že posilovač brzd je zřejmě poddimenzován, jelikož zablokování kol vyžadovalo velmi silný tlak na brzdový pedál. Tento nedostatek tak zcela znemožňoval případné přerušované brždění v kritické situaci. Problém je asi zčásti v o 185 kg vyšší pohotovostní hmotnosti oproti stejně vybavenému hatchbacku Mégane. U nejvyššího povoleného zatížení je rozdíl dokonce 245 kg!

Celkově však musím přiznat, že mě tento van za týden přesvědčil o svých kvalitách (kromě zmiňovaných brzd) a z celé řady Mégane bych volil právě Scénic. Rozdíl v ceně oproti hatchbacku se podle jednotlivých výbav pohybuje okolo 70.000 Kč. Cena testovaného vozu byla 605.000,- Kč.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Filmová revoluce? Studia chtějí snímky dostat do televizí co nejdříve Filmová revoluce? Studia chtějí snímky dostat do televizí co nejdříve

Fanoušci sledování nejnovější filmových novinek z pohodlí…

Dřív pomáhal Íránu obcházet sankce, teď půjde na popravu Dřív pomáhal Íránu obcházet sankce, teď půjde na popravu

Íránský nejvyšší soud potvrdil trest smrti pro obchodního…

Skončí Alternativa pro ČR? Vláda projedná návrh na pozastavení její činnosti Skončí Alternativa pro ČR? Vláda projedná návrh na pozastavení její činnosti

Vláda by mohla navrhnout Nejvyššímu správnímu soudu, aby…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 84 / 5400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 168 / 4250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.1
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 9.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 410 / 1800
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1345 / 555
Rozměr pneu:185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4134
b) šířka (mm): 1719
c) výška (mm): 1600
d) rozvor (mm): 2580
e) rozchod vpředu (mm): 1450
f) rozchod vzadu (mm): 1471
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1490
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 6
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,30
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Do aut se teď montují čtyři typy světlometů. Vyznáte se v nich? Do aut se teď montují čtyři typy světlometů. Vyznáte se v nich?

Novější a dražší nemusí znamenat ve všech směrech lepší.…

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Nejnovější Mazda 3 se dočkala drobných kosmetických…

 




Evropské Automobily roku: Renault Mégane Scénic (1997) Evropské Automobily roku: Renault Mégane Scénic (1997)

První Scénic stál na začátku boomu menších evropských…

Renault Scénic (1997-2003) - Pán prostoru Renault Scénic (1997-2003) - Pán prostoru

Francouzský Renault proslul jako inovátor automobilových…

 



 
Konec dieselů do roku 2025: Čtyři světové metropole jim zakážou vjezd

Konec dieselů do roku 2025: Čtyři metropole jim zakážou vjezd

Včera

Hon na auta s naftovými motory pokračuje. Čtveřice světových metropolí je nechce vidět na svém území a do devíti let je zakáže.




Blesk.cz

Skupinka žen se poprala na parkovišti: Rvačka vyústila v demoliční derby!

Skupinka žen se poprala na parkovišti: Rvačka…

Tyhle ženy se s tím tedy nepářou! Po internetu koluje drsné video z Los Angeles, které zachycuje hádku a rvačku…

Poslední cesta diktátora Castra: Jeho popel putoval po trase Karavany svobody

Poslední cesta diktátora Castra: Jeho popel putoval…

Desítky tisíc Kubánců se během posledních tří dnů přišly rozloučit se svým revolučním vůdcem Fidelem Castrem,…

 

iSport.cz

Běsnění ve Francii! Fanoušci zranili světlicí hráče Lyonu, zápas ukončili

Běsnění ve Francii! Fanoušci zranili světlicí hráče…

Utkání francouzské fotbalové ligy mezi Metami a Lyonem bylo ve 32. minutě za stavu 1:0 předčasně ukončeno poté,…

Sudí odložil zápas v Ďolíčku. Trávník  vyhřívali pozdě, tvrdí Plzeň i expert

Sudí odložil zápas v Ďolíčku. Trávník vyhřívali…

Utkání 16. kola ePojisteni.cz ligy mezi Bohemians 1905 a vedoucí Plzní bylo odloženo kvůli nezpůsobilé hrací…

 

Reflex.cz

Spekulace roku: Irácký diktátor Saddám Husajn žije a ve skutečnosti řídí Islámský stát on

Spekulace roku: Irácký diktátor Saddám Husajn žije a…

Britský deník Daily Star přišel v pátek s největší konspirační teorií letošního roku – podle jeho zdrojů irácký…

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je jenom úchyl

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je…

Na jedné straně geniální animovaná miniatura, čistá a výmluvná i beze slov, na druhé užvaněný Santa, jenž si…

 
 
reklama