Renault Mégane Scenic 2,0 - Druhá zkušenost ...

Renault Mégane Scenic 2,0 - Druhá zkušenost ...

 
 
22.1. 1999

Renault Scénic jsem vám již před časem v testu představil. Tehdy byl vybaven zážehovým motorem 1,6 s výkonem 66 kW. Tentokrát jsme v redakci vytipovali pro test Scénic osazený novým, moderním 1,9 dTi s výkonem 72 kW, ale nakonec jsme si od Renault ČR odvezli na týden verzi se zážehovým dvoulitrem. Ne, že by dvoulitr neuspokojil, ale rozdíl mezi dříve testovaným 1,6 a 2,0 není až tak ohromný,...

Renault Scénic jsem vám již před časem v testu představil. Tehdy byl vybaven zážehovým motorem 1,6 s výkonem 66 kW. Tentokrát jsme v redakci vytipovali pro test Scénic osazený novým, moderním 1,9 dTi s výkonem 72 kW, ale nakonec jsme si od Renault ČR odvezli na týden verzi se zážehovým dvoulitrem. Ne, že by dvoulitr neuspokojil, ale rozdíl mezi dříve testovaným 1,6 a 2,0 není až tak ohromný, zvláště u rodinně laděného vanu.

Popis výborně vymyšleného interiéru si dovolím částečně převzít z minulého testu, jelikož by stejně šlo o popisování téhož. Nové postřehy připojuji níže.

Posez na místě řidiče je vyvýšený přibližně o 20 cm, volant je pozvednut nahoru. Musím přiznat, že na autobusovou polohu volantu jsem si za celý test nemohl zvyknout. Tyto změny jsou však oproti normálnímu osobnímu vozu zajímavé hlavně z důvodu většího výhledu v městském provozu a menší únavy na dlouhých trasách díky vzpřímenému posezu řidiče.

Na zadních sedadlech mají i větší osoby dostatek místa jak pro nohy, tak pro hlavu. Navíc u Scénicu je každé sedadlo zvlášť posuvné v rozmezí cca 200 mm, takže je možno např. prostřední sedadlo posunout dopředu a tím uvolnit místo pro ramena, pokud se tři pasažéři vzadu tísní. Prostřední sedadlo je bohužel o 50 mm zúženo. Pokud jedou ve voze čtyři pasažéři je možno prostřední sedadlo vyjmout a krajní sedadla posunout o 11 cm do středu. Tímto vznikne opravdový prostorový ráj. Je nutno dodat, že ani bezpečnost na zadních sedadlech není ochuzena a všechny sedadla jsou vybaveny tříbodovými bezp. pásy. Jako u každého správného vanu, lze tyto sedadla vyjmout (hmotnost 14 kg) a vytvořit tímto obrovský zavazadlový prostor s plochou podlahou s objemem 1800 litrů! Navíc podlaha obsahuje několik malých skrýší, do kterých je možno ukládat drobnosti, které by se jinak válely v zav. prostoru. Další zajímavostí u Scénicu je police v zav. prostoru, která je jednak přestavitelná do dvou poloh a navíc je zpevněna tak, že unese až 50 kg. Celý interiér je skutečně příkladně zpracován s řadou drobných, ale funkčních detailů.

Dvoulitrový zážehový čtyřválec s osmiventilovým rozvodem není žádným nováčkem. Přesto, díky dobrému zpřevodování převodovky, subjektivně nijak zvlášť nezaostává za moderními šestnácitventily. Jízda i s plným zatížením je dostatečně svižná a do cca čtyř tisíc otáček i relativně tichá. Starší konstrukce motoru se však podepisuje na vyšší spotřebě, která se v průměru pohybuje kolem 11 l/100 km a ani vyloženě úspornou jízdou se mnoho neuspoří (cca 1 litr na 100 km).

Brzdy bez ABS se při běžné jízdě jevily normálně, ale při potřebě intenzivního brždění se ukázalo, že posilovač brzd je zřejmě poddimenzován, jelikož zablokování kol vyžadovalo velmi silný tlak na brzdový pedál. Tento nedostatek tak zcela znemožňoval případné přerušované brždění v kritické situaci. Problém je asi zčásti v o 185 kg vyšší pohotovostní hmotnosti oproti stejně vybavenému hatchbacku Mégane. U nejvyššího povoleného zatížení je rozdíl dokonce 245 kg!

Celkově však musím přiznat, že mě tento van za týden přesvědčil o svých kvalitách (kromě zmiňovaných brzd) a z celé řady Mégane bych volil právě Scénic. Rozdíl v ceně oproti hatchbacku se podle jednotlivých výbav pohybuje okolo 70.000 Kč. Cena testovaného vozu byla 605.000,- Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com

Prodej Zentivy postoupil do závěrečné fáze Prodej Zentivy postoupil do závěrečné fáze

Skupina Sanofi o prodeji za cenu 48 miliard korun od…

Imunitní výbor nedoporučil vydat komunistu Ondráčka k trestnímu stíhání Imunitní výbor nedoporučil vydat komunistu Ondráčka k trestnímu stíhání

Mandátový a imunitní výbor nedoporučil sněmovně vydat…

Výstavba bytů čeká v Praze na úřední razítko násobně déle než před deseti lety Výstavba bytů čeká v Praze na úřední razítko násobně déle než před deseti lety

Doba pro povolení stavby bytového projektu v Praze se od…

 

Štítky Renault MPV Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 84 / 5400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 168 / 4250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 9.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 410 / 1800
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1345 / 555
Rozměr pneu:185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4134
b) šířka (mm): 1719
c) výška (mm): 1600
d) rozvor (mm): 2580
e) rozchod vpředu (mm): 1450
f) rozchod vzadu (mm): 1471
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1490
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 6
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,30
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

Nová platforma MEB koncernu Volkswagen je určena výhradně…

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu,…

 



Evropské Automobily roku: Renault Mégane Scénic (1997) Evropské Automobily roku: Renault Mégane Scénic (1997)

První Scénic stál na začátku boomu menších evropských…

Renault Scénic (1997-2003) - Pán prostoru Renault Scénic (1997-2003) - Pán prostoru

Francouzský Renault proslul jako inovátor automobilových…

 



 



Blesk.cz

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně na dialýze!

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně…

Selhávající ledviny a nutnost pravidelně docházet do nemocnice na dialýzu. Bývalý ekonom Jan Dostál (76) patří…

Přiznání ve Výměně: Manžela mlátím, vzala jsem na něj i nůž! A on mlátí zase mě

Přiznání ve Výměně: Manžela mlátím, vzala jsem na…

Ve středeční Výměně manželek se střetnou dvě rodiny z rozličných poměrů. Jedna rodina žije naprosto idylickým…

 

iSport.cz

Košťálkův příběh. V zámoří mu říkali: Nic nevymýšlej. Ve Spartě válí

Košťálkův příběh. V zámoří mu říkali: Nic…

Šest let dřel, aby si splnil sen: zahrát si v NHL. Nepovedlo se. Jana Košťálka ve Winnipegu plácli do škatulky…

Galavečer FIFA: Přehlídka odvážných dekoltů i rodin slavných fotbalistů

Galavečer FIFA: Přehlídka odvážných dekoltů i rodin…

V Londýně už 66 let vládne britskému impériu královna Alžběta II. Na pondělním vyhlašování ankety o nejlepšího…

 

Reflex.cz

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých fotografiích, na Karlově mostě jezdily povozy se senem

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých…

Ta mimořádně zajímavá fotografie, jak po pražském Karlově mostě jede vozka s povozem, který je plný sena, se…

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše civilizace končí

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše…

Míra cenzury v našem civilizačním okruhu je dnes vyšší, než byla za komunismu i nacismu. Západní Evropa trestá…