Nová generace Méganu Renaultsport, označená přívlastkem 250, měla premiéru už v březnu na ženevském autosalonu. Až nyní ale byly zveřejněny informace o jeho příchodu na trh sportovních hatchbacků.
Možná ne... je docela možné, že se v Dieppe budou dělat "Gordini" tedy civilnější RS modely. Je to jen spekulace, ale údajně by obnovené gordini mělo být zaměřené víc na personalizaci a různé doplňky na vozy Renault... uvidíme.
Megane RS vypadá velmi dobře, ale k definici Hot Hatch mě více sedí Clio RS které je levnější, kompaktnější a i bez turba jede dobře stejně jako CTR. Nemůžu si pomoct, ale není nad pořádný atmosférický motor. Jinak těším se na konfrontaci MRS s FRS a novým R Golfem... tohle bude ještě hodně napínavý souboj. :yes:
Tak tu 3 MPS bych asi vynechal, protoze pokud Japoncici nezapracovali na motoru a je tam ten samej 2.3 DISI co mam ted v CX-7, tak musim bohuzel konstatovat, ze do 2000 ot./min. to vubec netahne a na krizovatce te predjede i kdejake TDI. :-( Pak sice kopanec jako krava, ale TDI uz je davno v cudu! Myslim si, ze na tuhle bilou bestii se stupnovitym preplnovanim Twin-Scroll bude mit asi jen maloco... :yes::-!
Nečetli, tohoto Megana těžko už mohli porovnat ;-) Ale pokud zase vyhodí zadní sedadla, klimu a další zbytečnosti pro auto, tak toho Focuse jistě zase dá :-)
To jsem měl na mysli, proto jsem psal, že test tohoto Megana jsme nečetli a ještě mějakou dobu ani nepřečtem. R26R taky nebyl žádnej HH a koupit si ho mohl jen ten, kdo vlastnil pernamentku na nějakej okruh :-)
To víš to není auto, které se normálně kupuje, to je hlavně "legenda" a sen některých diskutujících, něco jako "Jánošík"...porazil na okruhu FoRS a o jeho "slabinách", na jejichž úkor se mu to (taky) podařilo, je skoro "neslušné" mluvit... ;-)
Parametry nového Meganu sice vypadají dobře, podvozek bude určitě zase super, ale trochu se bojím té kvality, když už se to nebude vyrábět v Dieppe... Stačí se podívat na ostatní Mégany... Design je hodně odvážný, na můj vkus už hodně "tunerský", to třeba ten Fo RS mi přijde hezčí ;-)
Ale taky jsem zvědavý na GOLF R, jestli tou čtyřkolkou to trochu nezkazí. Mazda3 MPS má jen slušný motor, interiér je dost odfláklý, snad trochu spravili aspoň ten podvozek. Mě jde o celkové "vyvážení" auta, musí to být všechno v souladu, jak motor, tak podvozek (nejlépe nastavitelný), slušný sedadla a kvalitní interiér...
Mimochodem, o víkendu jsem jel s Alfou MiTo 1,4T 155k a taky zajímavý auto. Ale chyběla tomu kultivovanost podvozku Golfu GTI nebo Focusu ST, je poznat, že je to malé auto s krátkým rozvorem a hodně ten zadek odskakuje. Ale motor zajímavý :-)
Tak u Golfu R máš přece předpoklad velmi podobného "výsledku" jako u S3, kde větší porce koní + haldex auto opravdu znatelně/měřitelně zrychlilo, např. proti GGTI, bohužel se zároveň trochuo vytratila i určitá část jeho zábavnosti (na "suchu")...
Ale to je známá věc, že ne vždy platí: větší "rychlost" = větší "zábava"..., ale možná nás GR (GuRu >:-[] ) v tomto ohledu překvapí i ve srovnání s S3...
No právě že o Audi S3 píší, že to není nic moc, sice rychlé, ale řízení moc citu nepobralo a zábavné prý také moc není. Ale v G6 GTI mají slušný základ, komunikativnější řízení se již evidentně naučili (Scirocco, S4, G6 GTI, R8), tak snad ten Haldex to celé nezkazí. Ale pokud bude upřednostňovat zadní náhon před předkem, tak pokud by se to fakt povedlo a blížilo se to zadokolkám, bylo by to dost zajímavé!! Je pravda, že mít na nové auto mega a ne jen třičtvrtě mega, objednal bych si asi místo G6 GTI spíše 370Z, nebo BMW 330i kupé - ale to by chtělo asi ještě malinko přidat ;-)
Každopádně by se mi líbila u VW možnost přiobjednat brzdy Brembo (nebo nějaké výkonnější), o něco vyšší výkon a ještě jednu možnost nastavení podvozku pro okruh. Rozhodně o něčem takovém pak budu časem uvažovat, ale začnu nejdříve pilovat svůj styl jízdy na okruhu, pak možná vyšší výkon (1.stupeň u ABTa na 260 koní) a lepší brzdy...
Ono to plánování nebude tak horký, neboj. Počítám nejdříve tak za dva roky. To akorát tak ojedu ty 17-ky, možná pořídím 18-ky a třeba dojde i na ty "drobné" úpravy jako zvýšení výkonu (25-45 tisíc), případne lepší brzdy, ale to až dojde na výměnu původních, což vidím taky tak za 2-3 roky... Ale je to hodně výhledově, já vím... To si jen tak "sním", že až se vzpamatuji z toho finančního šoku nyní, že se dá GTI dobře "vylepšovat" - a nemíním tím mraky nesmyslných spoilerů :-)
Když už jsme u toho kastrování, moc nechápu proč takovýhle auto má vzadu tři "jakobysedačky" a nedaj tam teda dvě trochu slušný místa. Sedět tam tak jako tak nebude nejspíš nikdo, ale když už by byla příležitost, proč to neudělat trochu stylově...
Jo já vím. Špatně jsem se vyjádřil. Mluvím o tomhle novým Meganu a fotce zadních sedaček. Výhodou R26R je nepochybně možnost usušit si propocený spodky na tom rámu za tebou. ;-)
Tak to jo, ale ten rám není dobrý jen na sušení spodků, je to velmi praktické např. na odvoz "kartonového" nábytku IKEA!
Otevřeš kufr a aniž bys musel sklápět zadní sedadla (které tam nejsou), "regály" už dychtivě čekají a ty jen pohodlně "zasuneš"...
>:D
Tak a mame tady tuhletu "bilou bestii", ktera jiste prekona sveho vynikajiciho predchudce a v HH jiste poradne zceri vody... :-! Mne osobne se napr. velmi zamlouva, ze tady zcela spravne upustili od digi tachace a ze jiz ve standardu jsou treba i ty predni diody, ktere do teto verze bezesporu patri. :yes: Na prvni pohled opravdu povedena kara a tesim se nekdy na svezeni... ;-)