Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane Sport dCi: naftový expres

Michal Otruba
Diskuze (42)
Automobilka Renault rozšiřuje řady svých sportovně laděných automobilů. Nejnovějším přírůstkem bude nadupaný naftový Mégane Sport dCi, který bude představen na březnovém autosalonu v Ženevě.

Renault tak reaguje na rostoucí poptávku po silných naftových vozech především v západní Evropě a chce tímto vozem oslovit především ty řidiče, kteří se za volantem občas rádi sportovně vyřádí a přitom si nechtějí úplně vyluxovat své konto při návštěvě čerpacích stanic.

Pod kapotou tohoto naftového hatchbacku bude dvoulitrový turbodiesel 2,0 dCi s poslední generací přímého vstřikování common rail s piezoelektrickými vstřikovači. Ty jsou schopny provést až pět vstřiků během jednoho pracovního cyklu při nejvyšším tlaku 1800 bar. Naladěn bude na nejvyšší výkon 129 kW při 3750 ot/min, točivý moment má vrchol 360 Nm při 2000 ot/min. Motor je také vybaven dvojicí vyvažovacích hřídelí, které mají za úkol snižovat hluk a hladinu vibrací. K dispozici bude šestistupňová manuální převodovka. S touto kombinací by měl francouzský naftový expres jezdit průměrně za 6,5 l/100 km.

O zastavení rozjetého “décéíčka“ se budou starat kotoučové brzdy Brembo na všech kolech. Na přední nápravě budou mít odvětrávané kotouče průměr 312 mm, na zadních budou mít “pouze“ 300 mm. Kola z lehkých slitin jsou obuta do pneumatik Continental Sport Contact 2 o rozměrech 225/45 R17. V nejvyšší výbavě budou ještě o palec větší - 225/40 R18.

Podvozek bude stejný jako u benzínového Méganu Sport 2,0 T, tzn. tužší nastavení pružin a tlumičů. Pokud je vám to málo, můžete si připlatit za ještě sportovnější podvozek “Cup. Vybírat si také můžete z pěti nebo třídveřové karoserie.

Z vnějšku bude Mégane Sport dCi totožný se svým benzinovým bratrem, až na jednu výjimku. Tou je chybějící spojler na zádi.

Renault Mégane Sport dCi přijede do prodejen v dubnu 2007.

Michal Otruba
Diskuze (42)
Avatar - Dinar
26. 2. 2007 08:04
Re: Tak to má byť
Hm, no já jsem řídil prakticky všechno, co se v kategorii Hot Hatch nabízí, a co říkám, platí. Clio sport je na NS jistě pomalejší než Megane sport, přesto ale má lepší podvozek. Megane Sport je auto, které funguje pouze na hladkém povrchu, na trati podobné NS může dosáhnout velmi dobrého výsledku, ale Hot hatch nemá být auto pouze na okruh. Megane je taková drncavá koza, která na normální silnici nedokáže dostat na asfalt sílu svého motoru a první hrbol ji rozhodí tak, že na zakroucené a okresce jí dá nazadek i výrazně slabší auto. Je to pro tebe možná auto "bez jakýchkoliv kompromisů", v souhrnu vlastností podvozku, které má mít dobrý HH je rozhodně mezi auty své třídy nejhorší, nemluvě o řízení. :-!
Avatar - Ghostyx
25. 2. 2007 10:11
Re: Tak to má byť
Placas nesmysly... Krome silene Astry OPC to Megan Sport lehce natre komukoliv z konkurence... Mel jsem moznost to ridit a je to autak bez jakychkoliv kompromisu... :-!
Avatar - Ghostyx
25. 2. 2007 10:00
Re: ajajajaj
podivej se do zrcadla a uvidis katastrofu... >:-[]
Avatar - Ghostyx
25. 2. 2007 09:58
Re: ajajajaj
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Perun
23. 2. 2007 17:51
Re: ajajajaj
Ano, jsi chytrý :-)