Renault Mégane Sport dCi: naftový expres
Renault tak reaguje na rostoucí poptávku po silných naftových vozech především v západní Evropě a chce tímto vozem oslovit především ty řidiče, kteří se za volantem občas rádi sportovně vyřádí a přitom si nechtějí úplně vyluxovat své konto při návštěvě čerpacích stanic.
Pod kapotou tohoto naftového hatchbacku bude dvoulitrový turbodiesel 2,0 dCi s poslední generací přímého vstřikování common rail s piezoelektrickými vstřikovači. Ty jsou schopny provést až pět vstřiků během jednoho pracovního cyklu při nejvyšším tlaku 1800 bar. Naladěn bude na nejvyšší výkon 129 kW při 3750 ot/min, točivý moment má vrchol 360 Nm při 2000 ot/min. Motor je také vybaven dvojicí vyvažovacích hřídelí, které mají za úkol snižovat hluk a hladinu vibrací. K dispozici bude šestistupňová manuální převodovka. S touto kombinací by měl francouzský naftový expres jezdit průměrně za 6,5 l/100 km.
O zastavení rozjetého “décéíčka“ se budou starat kotoučové brzdy Brembo na všech kolech. Na přední nápravě budou mít odvětrávané kotouče průměr 312 mm, na zadních budou mít “pouze“ 300 mm. Kola z lehkých slitin jsou obuta do pneumatik Continental Sport Contact 2 o rozměrech 225/45 R17. V nejvyšší výbavě budou ještě o palec větší - 225/40 R18.
Podvozek bude stejný jako u benzínového Méganu Sport 2,0 T, tzn. tužší nastavení pružin a tlumičů. Pokud je vám to málo, můžete si připlatit za ještě sportovnější podvozek “Cup. Vybírat si také můžete z pěti nebo třídveřové karoserie.
Z vnějšku bude Mégane Sport dCi totožný se svým benzinovým bratrem, až na jednu výjimku. Tou je chybějící spojler na zádi.
Renault Mégane Sport dCi přijede do prodejen v dubnu 2007.