Tak na druhou stranu ho má Renault vyhrazen pro nejvyšší výbavy, takže základní a střední mají rádio nebo klasickou navigaci orientovanou na šířku. Upřímně u nás málokdo kupuje ty plně vybavené kusy, takže se s tím ani moc nesetkáš (krom salonů a nadšenců/bláznů do značky) ;-)
Jen někteří taxikáři. Jen ti z vyvolených zemí:
Alžírsko, Saúdská Arábie, Austrálie, Bulharsko, Chorvatsko, Egypt, Spojené arabské emiráty, Estonsko, Maďarsko, Irsko, Itálie, Izrael, Lotyšsko, Libanon, Litva, Maroko, Polsko, Česká republika, Rumunsko, Srbsko, Slovinsko, Tunisko, Turecko, Ukrajina.
Také mi vytanul na mysli Safrane... ten je hezkej dodnes.
Nuž, povedené. Když vidím nový Megane HB, vždy mi přijde takový... neadekvátně useknutý. Tohle je jiná. Jak píše níže Ozzman... TIPO má velkého soupeře.
Pokud se na to auto zase nenalepí nálepka Low End a dostane stejnou techniku, jako Mégane IV, tak si myslím, že se nějaké Tipo může jít klouzat, protože tohle vypadá fakt hodně dobře :-) Škoda, že se neplánuje i 1.6 Turbo, co je v Meganu, ale kdo ví... :-)
podla mna ale tento megane sedan bude svojim know-how dalej ako tipo ... a tentokrat zrejme uz nebude ani vyslovene lacny ako v pripade fluencu... ale uvidime...
mam pocit akoby sedanovita kasna tym prednym/zadnym svetlam pasovala lepsie ako v pripade hatchu ... aj talisman s tymito svetlami vyzera podla mna lepsie ako hatch megane co som uz neraz pisal ... skratka sedanovitej kasni to vo vysledku tak nejak viacej pasuju taketo netypicke kukadla ...
Když se to umí, tak sedan působí vyváženěji, než hatchback, tady bych řekl, že je to velmi dobře napasováno, stejně tak dobře to fungovalo vždy u VW v případě Golfa sedan - Jetty/Bory/Venta. Naopak Tipo se mi líbí více jako hatch a doslova zrůdnou plastikou si prošela první Fabie sedan >:-[]
ano .. skutocne tento megane sedan posobi vyvazenejsie a prave akoby tie natiahnutejsie elegantnejsie rozmery pomahali vo vysledku aj vizazi... uz to nie je take kratucke na zadok kde to s tymi megasvetlami cez cele veko posobilo akosi az zvlastne ... ale razom je tam vzadu viac hmoty .. ma to elegantnejsie linie co vo vysledku tymto svetlam aj viac pasuje...
To bych ani neřekl. Je pravda, že na západě jich až tak moc není, ale co tak cestuju různě po Evropě, jsem až překvapený, jak jsou sedany v nižší střední populární. Příkladem může být třeba velmi blízké Polsko, hodně jich je třeba i na Slovinsku nebo třeba nedávno v Rumunsku.
že je tento sedan vydarený sa zhodne asi väčšina, ale neviem o čom boli tie reči, že sedan odvodený od heču musí byť ošklivý, lebo sa to nedá spraviť. Boli to bláboly. Zrejme išlo len o to, že si výrobca povedal, že sedanov sa veľa nepredá, tak sa s tým nebudú piplať a len prilepia kufor, kď ho tam niekto musí mať a hotovo. Je jasné, že sedan sa dá urobiť pekne vždy, len sa musí chcieť.
Já ti nevím, potřebuje dobré proporce a to podle mne vyžaduje určitou velikost. Nižší střední je už dnes dost velká, ale malé sedany většinou nic moc. Teď mě žádný pěkný ani nenapadá.
jasné, že S z toho nebude, ale pekný sedan (v rámci triedy) môže byť vždy, ak sa to urobí naplno a dobre. Tento megan je pekný, aj nová A3, dokonca aj svätý rapid, keby nebol užovka. Ja som chcel povedať, že malý sedan nemusí byť zrůda len preto, že je to malý sedan.
máš pravdu, ale aj pri nižšej strednej sa riešilo, že sedany urobené z heču musia byť ošklivé. A aj taký Polo sedan by nebol škaredý, keby sa dobre spravil, len by bol malý a na sedan trochu nepatričný, ale nemusel by byť škaredý.
Ale tohle není sedan od hatche, ale od kombi a to je ten rozdíl. Naroubovat kufr na hatch není nikdy ok, ale z kombi je to jiné. Ten natažený rozvor pak nedělá karoserii disproporční jak je to u sedanu z Hatche.
Klasické příklady hnusných sedanů, které se dělaly z krátké varianty, jsou právě Fabia sedan, první R Thalia, nebo Suzuki SX4 sedan. To prostě není dobré, ale z kombi je to jiná písnička.
Proto i tak dobře působí Jetta (hlavně před faceliftem), která má společný základ s Golf 5 Variant a ne hatchem.
Ty děláš, jakoby kombi verze v nižší střední vždy a automaticky dostávaly delší rozvor. Tak to ale dělají vlastně jen Francouzi, kteřý mají hatche v tomto segmentu většinou jen 2+2 místné (a pak ještě Opel u minulé Astry)... :-O
áno, ale debata sa vždy viedla spôsobom, že malý sedan nemôže byť pekný a preto sú všetky škaredé, lebo na to potrebuješ veľkosť, ale pointa bola skôr v tom, že tie sedany nerobili naplno, len lepili kufre a neprispôsobili ostatné veci. Ekonomika nepustí, ale sedan môže byť pekný bez ohľadu na veľkosť, ak sa urobí poriadne.
Je to pěkné a pro starší lidi co mají již odrostlé děti, cestují na pohodu a stačí jim dva kufry a možná sem tam vnouče je to tak akorát. Když to bude kolem 350.000 za normální výbavu tak za mne palec nahoru.
Slušně vybavený Megan Grandtour (dual digi klima, vše v el., tempomat) je za 390tis jako novinka a u Renaultu to bude za rok tak 50-60 tis mínus ceníkově a možná ještě víc na krámě, tak bych se nedivil, kdyby tento krásný sedan v druhém roce produkce stál kolem 300 tis.
Designéři zřejmě poslední dobou papají vybrané delikatesy, za mě za 1-. Proč to mínus? Nemůžu si zvyknout na to přední paroží....Zřejmě jim našeptává nějaký myslivec >:D Růst Renaultu může pokračovat...
Velice povedený design sedanu nižší střední, jenž rozvíjí už tak povedený meganovský základ. O úspěchu u nás rozhodne stejně jako u předchozí generace cena. Motorově se konečně dočkáme odpovídajícího spektra. Za mě jednoznačně :yes:
Souhlasím s tebou, design je velmi podařený. Za mě je i hezčí než u Talismanu. Rapid pak dostává velmi silného konkurenta, navíc základní motor je 1.6SCe se slušnými 115k. Teď stačí přidat rozumnou výábavu a hlavně cenu. Současný Fluence začíná na 325tis Kč. Megane Sedan bude chtít být určitě výš, odhaduji tak kolem 360tis Kč. Jediný co se mi nelíbí jsou ty bumerangy na předních světlech... Jinak Megane Sedan vypadá k světu ;-)
Nižší střední třída, kam Megane i Rapid patří. Ceny Meganu ještě nejsou, ale reálně bude mezi HB a Kombi, tedy kolem 360tis Kč. Pokud bude draží, tak u nás moc neuspěje. Rapid s 1.2TSI 110k je od 340tis ;-)
No tak u nás možný všechno. I ten Rapid v nižší střední a za cenu Mégana. Jiné to bude na trzích, kde se tato auta prodávají. Třeba v Turecku je i ten starý Fluence dražší než Octávka.
Tak je to oficiální statistika. Všichni víme, že Rapid je v rámci třídy užovka, ale patří tam. A hlavně je to Škodovka, takže typičtí zákazníci téhle třídy - strécové od piva, tohle řešit prostě budou. Srovnají Rapid s Meganem, Astrou, Tipem, P301 atd... a co jim z toho asi vyjde? Zkus hádat >:D
Už jste někdo jel večer delší dobu za novým Meganem nebo Talismanem? Já jsem měl nedávnoto to "steští", že jsem dojel Megana a po pár minutách mě začly těch velkých světel tahat oči. Je to skoro tak přijemné jako, když svítí někdo zadní mlhovkou. Takže byť řidič zrychlil a evidentně se nechtěl nechat předjet, tak bylo předjetí nevyhnutelné.
Souhlas, cena rozhodne. Pokud bude cenově na úrovni kombi, je bohužel předem předurčen k neúspěchu... Předchozí generace měla extrémně výborný poměr value for money, u nové to nejspíš bude trochu jiné, ale uvidíme. Třeba se pletu.
Tvrdím to stále - není nic hezčího, než klasický 3-prostorový sedan. Vyžaduje to ale jistou dávku umu. A Renault to zvládl ne výtečně, ale lépe než výtečně. Sedany od Renaultu přitom vždy patřily k tomu nejlepšímu v mainstreamu. Ovšem Mégane sedan? To je straight flush !!!
Já jen nechápu, proč Renault ignoruje Evropu a neudělal lift. Octavie dál zůstane bez přímého konkurenta. Což je pro mě při prodejních číslech Octávky nepochopitelné.
Takže tu naši Evropu neignoruje Renault, ale všichni kromě Škody ;-)
Ale jestli jde o nejlepší řešení, to bych se neodvážil tvrdit, lepší přístup je vykoupen nižší tuhostí.
Nebudu polemizovat o tom, co je lepší. Prodeje však ukazují, že o kompaktní sedan není v Evropě zájem (i proto se nový Mégane sedan nebude prodávat v západní Evropě včetně domácí Francie). Naopak lift se prodává dobře a opravdu nechápu, že ostatní automobilky nechávají Octavii bez přímé konkurence.
Já bych to spíš otočil, celá Evropa nabízí standardně karosářské varianty hatchback, kombi, sedan už po několik generací, jen Škoda přišla s nápadem rozvíjet se v rámci kategorie s karoserií liftback a kombi. Kdyby byla Octavia bezkonkurenční, je číslo jedna evropských prodejů, to však zatím není. Ale úspěch ji upřít zcela jistě nejde.
Nový model sedanu od Renaultu je důkazem toho, že daná karosářská varianta v podstatě skončila. No tomu spojení sice nerozumím, ale to nevadí... Každopádně pořád jich je víc než liftbacků.
No vidíš, tak si to otoč, a bude pro tebe nepochopitelné, proč Škoda ignoruje tak silný segment jako sedan nižší střední třídy >:-[];-)
Ano, čistě středoevropsky je liftback zajímavý a je zde oblíbený. Celkově ale nedává smysl. Kdo touží po praktičnosti, je lepší volbou kombi. Kdo po vzhledové čistotě, volí sedan. A liftback? Proč bych měl chtít liftback? Nevidím jediný důvod - mizerná tuhost, při otevření zavazadelníku při dešti máš vodu v kufru a vzhledově se sedanu nevyrovná.
Platí co jsem napsal. Liftback je jen kompromis. Koneckonců i to je důvod, proč Octavia Combi je jízdně tou lepší variantou. Ano, zadní část je zkrátka tužší, lépe tlumí vibrace a hluk od podvozku. Opravdu nevím, co je na liftbacku tak skvělého.
Ne, naopak Fluence byl i navzdory svojí nízkonákladovosti vzhledově velmi vyvážený a zdařilý. Proporčně mu toho nemylo dvakrát mnoho co vyčítat. Zkrátka solidní práce. A předchozí Mégane sedan I i II byly vzhledově zvládnuté výtečně, hlavně Mégane II.
Reagujem oneskorene ale aj tak sa vyjadrim. Nepovedal by som že hlupak ale skor som myslel človeka ktory sa autam moc nerozumie lebo Renault su auta ktorych najsilnejšia stranka je vzhlad ako tu niekto napisal, a ostatne stranky nestoja za vela a hlavne ta spolahlivost a uznajte že to je velmi doležite u auta lebo auto može jazdit rychlo kolko chce a može mat jazdne vlastnosti ake chce, ale ak sa v nom bude kazit všetko možne tak je to auto na nič.
Že je nový Mégane sedan moc hezké auto, to je bez diskuse. Je ale velká otázka, jestli se mu na českém trhu podaří zopakovat prodení úspěchy Fluence. V jeho případě totiž zcela jasně rozhodoval výborný poměr cena/užitná hodnota. Pokud ale nový Mégane sedan nebude výrazně levnější než Grandtour, bude to v Česku propadák. Bohužel..
P.S. Na druhou stranu, pokud nový sedan převezme od Grandtouru kompletní podvozek, bude to super. Protože rozdíl v jízdních vlastnostech mezi Fluencem a Méganem Grandtour odcházející generace byl skutečně obrovský (v neprospěch Fluence samozřejmě). :-!
ono fluence bola jasna lowendovka .. skratka velky sedan odvodeny od meganu ktory bol ale lacnejsi ako kratsi hatch megane .... ale tentokrat to vyzera ze megane sedan uz nebude ziadny "sedan s kompromismi" ale plnohodnotny voz.... uz na pohlad je exterierom aj interierom ovela dalej ako povedzme tipo alebo rapid ... ale chcelo by to samotne vyjadrenie renaultu kam ho posadili .. cena asi tiez co to napovie ale na nu si asi musime este pockat ... ja to ale tentokrat uz na lowend nevidim a to je podla mna fajn... vyzera to ozaj na plnohodnotny sedan a som moc rad ze sedany sa konecne vracaju na svetlo sveta ... ( novy megane sedan, nova elantra, nova mazda 3 sedan, corolla po fl je tiez moc fajn ) lebo su vsetky vazne elegantne a moc pekne....
PS: este by to chcelo opat ozivit aj nejaky elegantny sedan od astry :yes:
Nový megane ve verzi sedan se mi moc líbí. Vím že sedany této třídy osloví jen specifickou klientelu. Mě se sedan a líbí a pořád lepší než mít Octavii v kombíků a vozit v ní vzduch. Taková thalia nebyla moc hezká ale měla obrovský úspěch a dodnes je jich spousta. Takový logan či aveo jak by smět. Jsem rád že i fiat přišel ze sedanem Tipo a a náš trh je alespoň trochu rozmanitý. Doufám že i hyundai přijde sovou elantro která byla rovněž úspěšná. Moc se tesim na test této varianty
Bohužel ale turecká produkce je zahalena v mnoha nejistotách ohledně kvality produkce a stability financování a výroby. Francouzi by měli posílit domácí nebo alespoň civilizovaně evropskou produkci, u podporovatele islamistů to vypadá na pořádný hospodářský chaos...