Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault zlevnil Mégane o 20.000,-Kč, první cena nyní 289.900,-Kč

Renault snížil ceny Méganu o 20 tisíc Kč. První cena se tak vrací pod 300tisícovou hranici, konkrétně na 289.900,- Kč, diesel začíná na 339.900,- Kč.
Zpět na článek
2. 11. 2009 06:51
2. 11. 2009 08:12
2. 11. 2009 08:25
2. 11. 2009 10:56
2. 11. 2009 11:05
3. 11. 2009 18:32
2. 11. 2009 11:11
2. 11. 2009 12:01
2. 11. 2009 12:28
2. 11. 2009 12:49
3. 11. 2009 18:36
2. 11. 2009 12:10
2. 11. 2009 12:19
2. 11. 2009 12:32
3. 11. 2009 18:38
4. 11. 2009 08:25
4. 11. 2009 08:57
4. 11. 2009 09:38
4. 11. 2009 09:53
5. 11. 2009 01:49
2. 11. 2009 15:58
neregistrovaný "Donovan"
2. 11. 2009 18:04
neregistrovaný "VaclavII"
3. 11. 2009 12:19
neregistrovaný "VaclavII"
3. 11. 2009 12:41
neregistrovaný "VaclavII"
3. 11. 2009 12:45
neregistrovaný "VaclavII"
3. 11. 2009 13:33
neregistrovaný "VaclavII"
3. 11. 2009 13:45
neregistrovaný "VaclavII"
3. 11. 2009 13:32
neregistrovaný "VaclavII"
3. 11. 2009 13:43
neregistrovaný "VaclavII"
3. 11. 2009 14:07
neregistrovaný "VaclavII"
3. 11. 2009 14:10
neregistrovaný "VaclavII"
3. 11. 2009 14:53
neregistrovaný "VaclavII"
3. 11. 2009 15:07
neregistrovaný "VaclavII"
3. 11. 2009 13:35
neregistrovaný "VaclavII"
3. 11. 2009 10:44
neregistrovaný "VaclavII"
3. 11. 2009 13:36
neregistrovaný "VaclavII"
2. 11. 2009 10:56
neregistrovaný "VaclavII"
2. 11. 2009 11:07
2. 11. 2009 11:17
2. 11. 2009 17:03
2. 11. 2009 17:39
2. 11. 2009 17:47
3. 11. 2009 09:29
neregistrovaný "misiak"
3. 11. 2009 17:11
4. 11. 2009 11:20
2. 11. 2009 17:51
neregistrovaný "VaclavII"
3. 11. 2009 11:05
neregistrovaný "VaclavII"
3. 11. 2009 17:22
3. 11. 2009 17:34
4. 11. 2009 11:23
3. 11. 2009 02:11
3. 11. 2009 09:28
neregistrovaný "misiak"
3. 11. 2009 10:54
neregistrovaný "VaclavII"
3. 11. 2009 11:17
neregistrovaný "Novakj24"
3. 11. 2009 12:09
4. 11. 2009 09:30
neregistrovaný "Novakj24"
3. 11. 2009 12:27
2. 11. 2009 00:56
Když ptáčka lapají....
No však to známe ;-) ale proč ne.Renault je na českém trhu co se cen týče nejprogresivnější evropskou značkou. A není se co divit. Ceed i i30 nejsou špatná auta a pokud někdo chce prodávat musí holt jít s cenou dolů. A pak, že to levněji už nejde >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Wolfsteen
2. 11. 2009 06:51
Bez ESP
Máte v článku omyl, Megane jde objednat bez ESP a potom je jeho cena 279900. V konfigurátoru na jejich stránkách to je.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
2. 11. 2009 08:12
Servis
Však Renault si ty prachy z lidí stáhne za servis a za 5 let bude bazarová cena 50 000 nižší než u i30.
Rozbalit vlákno
18
2. 11. 2009 08:25
Re: Servis
A kolik, že jsi měl těch Renaultů? Nebo, že by klasicky: kamarád tvého kamaráda ma strýčka a ten strýček zná Tondu má Renaulta.... a blá blá blá >:D Mě stojí jeden letitej Rendlík před domem, má nalítáno skoro 200 000km a jen do něho leju provozní náplně a jezdí bez problémů. To že to bude mít za 5 let cenu smrkové šišky je pravda, ale to u nás snad každý auto kromě koncernu. ;-)
Avatar - Dylan McKay
2. 11. 2009 10:56
Re: Servis
Taky nedám na Renault dopustit, ale na hodnocení aut na ACZ stylem "jedna paní povídala" jsem si už dávno zvykl... ;-)
Avatar - KANKUNEN
2. 11. 2009 11:05
Re: Servis
Bohužel jsem jednoho měl. Nejde jen o to jestli to funguje, ale taky jak. Jezdí auto, když z motoru teče olej, jede. Ložisko hučí, ale auto jede. Ve výfuku je dírka a pravé okno nechce jet až nahoru a furt to řešit mě nebavilo. Musíš mít najednou Toyotu a Renaulta a pak každý pochopí. Třeba čep na Toyotu stojí 5x víc, ale nepotřebuješ ho.
3. 11. 2009 18:32
Re: Servis
a koupil si ho jako novej, nebo jako ojetinu s nejistou minulosti v buch vi jakem stavu?
2. 11. 2009 11:11
Re: Servis
musím se Kankunena zastat, taky mám Rencka a teda ten servis mě totálně vysává! To máte každý rok olej, 2x do roka přezutí, leštěnky, voňavky, vysavač, nevěřili by jste kolik benzinu furt musím kupovat! No a teď vrchol - stěrače! Ještě že mám známeho co dělá do automoto, jinak nevím nevím. Krom toho je to plečka, na silnici je to vysloveně nebezpečné, všechny servisáky (v republice) znám křestním jménem, motor není v autě skoro slyšet, ani vibrace, jak si pak mám vychutnat tu jízdu! Už abych se ho zbavil! :-!
Avatar - KANKUNEN
2. 11. 2009 12:01
Re: Servis
Takových co se jim Renault nekazí je víc a jsou lidé co se jim kazí Toyota. Jenže statistiky nejsou o jednotlivcích. V laguně se jezdí líp než v Octávce, to pozná každý.
2. 11. 2009 12:28
Re: Servis
Statistiky jsou pro mě cár papíru. Sám dělám statistiky (z jiného oboru), takže na realit schovanou za těmi čísly mám svůj názor.

To že tvůj Rencek byl problémový ti věřím. Auta se prostě kazí, a tutovku v současnosti snad nekoupíš u žádné značky. Moje (+rodinná) skušenost je naopak velice pozitivní s více žabákovskými a dokonce i makaroňáckými kárami. A nejsou to jen opečováváné osobáky, ale i služební dříči.
Avatar - KANKUNEN
2. 11. 2009 12:49
Re: Servis
Nejlíp Ti to řekne majitel autoservisu co dělá na sebe.
Avatar - Ronault.
3. 11. 2009 18:36
Re: Servis
Ten ti řekne to, co se mu nejlépe opravuje, takže VW, ono opravit Renaulta je problém, jen žárovka v Meganu II je zážitek. Počti si jeden takový článek na TipCars, proč jsou třeba právě VW tolik oblíbené servisáky.
Avatar - iudex
2. 11. 2009 12:10
Re: Servis
No teda, esteze si mi otvoril oci, Renault uz nechcem ani zadarmo. >:-[]
2. 11. 2009 12:19
Re: Servis
každá zachránená duša sa počíta :yes:
Avatar - iudex
2. 11. 2009 12:32
Re: Servis
Napriek tomu ho idem zajtra otestovat alebo Poznaj svojho nepriatela (?) :-)
Avatar - Ronault.
3. 11. 2009 18:38
Re: Servis
Sbohem, tebe zde již jistě neuvidíme. Buď tomu upadne kolo, exploduje motor, zmrazí nefungující klimatizace, případně se zděsíš až tu kreaturu od Rendlíku uvidíš
Avatar - iudex
4. 11. 2009 08:25
Re: Servis
Hlásim, ze som prezil a dosiel do ciela. >:D
Avatar - miromen
4. 11. 2009 08:57
Re: Servis
Tak co jaka byla jizda popiš jak se ti libila nebo nelibila.
Avatar - iudex
4. 11. 2009 09:38
Re: Servis
V celkovom hodnotení pozitívne prekvapenie, mozno i preto, ze som vela necakal. Prekvapili uz v predajni, ked mi pani ponúkla klúce, ze mozem íst sám, kam chcem. Po nastúpení negatívne prekvapil velmi zlý výhlad dozadu (co je uz standard v nových autách), zato sú slusne velké spatné. O interiéri som sa uz zmienil; vyoko kvalitné plasty a na prvý pohlad slusné vypracovanie i detailov, tu Renault pokrocil oproti minulosti a dotiahol sa na Skodu ci VW. Tiez mi velmi vyhovoval posed, primerane velké sedadlá a hlavne fantastická hlavová opierka, ked som si pri mojich 193 cm ako v ziadnom inom aute nastavil opierku presne podla mojho gusta. Pri jazde ma zo zaciatku trochu miatli digitálne ukazovatele paliva a teploty, ide ale skor o zvyk. Prevodovka dostatocne presná, avsak relatívne makká, s dlhsími dráhami, ale v rámci normy. Prevodovka a hlavne spojka sú také makké, zenské, na moj vkus az moc lahké, rovnako ako riadenie, ale je to pohodlné. Podvozok je slusne odpruzený, nie je úplne húpavo francúzsky, ale zase ani nemecky tvrdý a nevzbudzuje pocit "pevnosti" ako Focus. Ale pri nie velmi dynamickej jazde tazko blizsie zhodnotit. Naviac cesty boli mokré a bolo málo nad nulou, tak som nemal odvahu íst prílis dravo. Sklamal motor. Mal som silnejsiu 1,6ku s variabilným casovaním a pocitovo vobec netahala. Islo ale o úplne surový motor, nezabehnutý, ale i tak som od 110k ocakával viac razancie. Krútiak dost chýbal, preto sa odspodu dost dusil, na dvojke na kruháku sa to ledva pozbieralo. Nevylucujem vsak, ze po zábehu podstatne ozije. Naopak velmi chválim spojenie s 6° manuálom, pri cestovných rýchlostiach sestka dost pomoze znízit otácky, to je dost silná konkurencná výhoda oproti ostatným v triede. Brzdy sú tradicne francúzsky jedovaté, co zo zaciatku az prekvapí a clovek má problém s dávkovaním, ale rýchlo si zvykne a po presadnutí do iného auta sa mu zdá, ze to v porovnaní s Renaultom vobec nebrzdí. Ako som uviedol, nemal som velké ocakávania, ale Megane príjemne prekvapil a celkom chápem kazdého, kto si ho za tú cenu kúpi. Naviac predajkyna bola ochotná bavit sa i o nejakej zlave, co dostane Megane na bezkonkurencnú cenu. Etalón to nie je, ale vo viacerých ohladoch sa dotahuje a za danú cenu nemá výrazné slabiny. Takze kto kúpi, iste nebude sklamaný.
Avatar - miromen
4. 11. 2009 09:53
Re: Servis
Dikas za postřeh. Ja jsem měl možnost ještě před touto slevou mit megana s 6% slevou ale teď nevim. Jinak co jsem se dočetl o 6 rychlostni 1.6 tak je to opravdu jak pišeš a to že to je line a navic dost papa ale po zajeti se to pry znatelně zlepši.
Avatar - iudex
2. 11. 2009 08:34
Dobré pre vsetkých
Tak to je dobrá správa pre vsetkých. Mozes si o Renaulte mysliet, co chces, ale aspon to mozes pouzit pri vyjednávaní o cene pri tej "svojej" znacke (samozrejme nie pri Audi a spol): "Viete, ale Megane je oproti Vásmu Ceedu/Focusu/308/Bravu/Octavii o x tisíc lacnejsí, no ja teda neviem..." ;-)
P.S. Neviem, ci toto cíta Mr. Echard Scholz, ktorý uz rok tvrdí, ze nizsie to uz nejde... Bude musiet >:-[]
Rozbalit vlákno
122
2. 11. 2009 08:37
Re: Dobré pre vsetkých
:yes: :yes: :yes:
2. 11. 2009 08:39
Re: Dobré pre vsetkých
Ale tenhle systém loudění po slevě nelze aplikovat všude. Pozor na Škodovkáře! Tam když na ně vytáhneš Logana MCV, že je větší a levnější tak ti tu Fábii raději přifouknou než aby ti dali slevu. >:D
Avatar - iudex
2. 11. 2009 09:03
Re: Dobré pre vsetkých
Nie, v Skodovke sa k Renaultu stavajú s este vacsím odporom a predsudkami, ako najhorsí VW-fans na tomto fóre. 8-s
2. 11. 2009 09:13
Re: Dobré pre vsetkých
Tiež som počul predavača pri Fabii, ako niekto vôbec môže porovnávať Clio, však Renault snáď ani nie je auto...
A kam to tá naša slávna Škoda dopracovala, až sa museli ponúknuť na predaj...
3. 11. 2009 09:23
Re: Dobré pre vsetkých
... to kazdy "predajca" je neobjektivny, napr. renault v BA som chlapikovi povedal, ze kia za podobnu cenu dava lepsiu zaruku a pod. a predajca zacal take historky rozpravat, ze ako pozna znameho, ktory ma policajta znameho a ze vsetci do jedneho nadavaju na tie sluzobne KIE Ceed co dostali a ze to je hrozne a tak ...

Perlicka zo vsetkeho bolo, ze tipek povedal, ze Renault je ale kvalita a znacka a spolahlivost! (zdalo sa ze tomu sam aj veri :-) )

tak som sa ho opytal, ze ci chcu policajti naspat tie Fabie co mali predtym? a nemal slov a bol ticho ...

PS: svojho Megana III som si kupil u ineho predajcu, ktory nefical na niecom >:D
Avatar - woody-alien
3. 11. 2009 11:23
Re: Dobré pre vsetkých
Já měl podobnej pohovor o autech nižší střední u prodejce Fordu a musím říct, že ten zachoval dekórum a v rámci snahy prodat nesklouzával k laciným kecům, ale věcně hodnotil.

A co Megane , jseš spokojenej ?
Avatar - Ricardo
2. 11. 2009 10:54
Re: Dobré pre vsetkých
"No tak si kupte Renault" :-)
Avatar - Plautus
2. 11. 2009 11:05
Re: Dobré pre vsetkých
to máš pravdu, v našich krajoch obvyklá odpoveď...len ak by veľa zákazníkov nakoniec naozaj odišlo ku zhovievavejším, tak by nakoniec niektorí nič nepredali...ale vieme, že realita je iná...veď predsa, keď má sused na Fabiu, tak my mu musíme ukázať, že máme na Octaviu (použité iba ako púhy príklad ;-) )...
Avatar - Ricardo
2. 11. 2009 11:35
Re: Dobré pre vsetkých
Argumentovat zrovna u Octavie cenou 5dv Méganu je docela mimo mísu, to si musí uvědomovat prodejce i zákazník...
Ale jinak se mně na větě "naše auto není Renault, proto nestojí tolik co Renault" nezdá nic v nepořádku. Cena je hlavní informací o kvalitě a (především) image daného výrobku
Avatar - Plautus
2. 11. 2009 12:05
Re: Dobré pre vsetkých
to, čo som napísal, nebolo nesúhlasné stanovisko ani porovnávanie Renault vs. Škoda...iba "tiežargument", prečo je tu úspešnejší niekto viac (práve preto i tá Škoda) ako Renault...takže áno, s tým "imidžom" máš pravdu, Škoda má v našom priestore bezpochyby väčší (i "lepší", v úvodzovkách hlavne preto, že v spoľahlivosti si nemajú tieto značky príliš čo vyčítať) imidž ako Renault...ale niekedy je imidž na nič...
Avatar - iudex
2. 11. 2009 12:07
Re: Dobré pre vsetkých
No ale argumentovat cenou Meganu Grandtour pri Octavii Combi je plne odovodnené. Dizajn je vecou vkusu, ale O II. po FL moc neziari, interiér má Megane velmi kvalitný, rázvor o 12 cm dlhsí, kufor tiez slusný, silnejsia 1,6ka má 81 kW a hlavne 6° prevodovku. Stále Ti to príde mimo misu?
2. 11. 2009 12:31
Re: Dobré pre vsetkých
Cena nemá s kvalitou nič spoločné, teda určite nie na našich trhoch, ešte ten image beriem. ;-) Ale ani image nemusí hovoriť zrovna pravdivo o kvalite daného modelu.
2. 11. 2009 15:52
Re: Dobré pre vsetkých
Pokud je cena informací o kvalitě tak proč jsou stejná auta na různých trzích cenově úplně někde jinde. To je pak Škoda Octavia oproti Meganu šrot, když je levnější ? Pro ilustraci přidávám ceny Octavie a Meganu v Anglii. Pak už snad každý pochopí, že cena jako argument pro kvalitu je úplně mimo.
Octavia - 12 000,- GPD
Megane - 14 000,- GPD
Octavia Combi - 13 330,- GPD
Megane Grand Tour- 14 935,- USD
neregistrovaný "Donovan"
2. 11. 2009 15:58
Re: Dobré pre vsetkých
:yes: snad to aspoň někomu otevře oči :-)
2. 11. 2009 17:01
Re: Dobré pre vsetkých
Přece tu nehodláš srovnávat postavení evropského benjamínka, škody s doslova mainstreamovou evropskou legendou... Cena v rozpětí možného se musí vždy přizpůsobit konkrétnímu trhu. Škoda je mladou (postkomunistickou) značkou, své místo si buduje. V tomto kontextu a s odkazem na prodejní úspěchy je škodovka malým velkým zázrakem.

Nahoře je článek o cenách na zdejším trhu. Pokud žiješ v Česku, mohl bys vědět jak motoristická veřejnost většinově nahlíží na produkci Renaultu. No, a to většinové nahlížení se právě odráží v ceně.
2. 11. 2009 17:30
Re: Dobré pre vsetkých
Pokus se pochopit text. Je to jen příklad toho, že dle ceny nemůžeš srovnávat kvalitu dvou aut. Většinové nahlížení stáda mě nikdy nezajímalo.
Avatar - Ricardo
2. 11. 2009 17:49
Re: Dobré pre vsetkých
Možná by to chtělo si ujasnit, že kvalita není jen spolehlivost a odolnost, ale celkový souhrn vlastností, které zpravidla nejsou měřitelné konkrétními čísly ;-)
3. 11. 2009 08:56
Re: Dobré pre vsetkých
Ale cenou už vôbec nie, v tom má pravdu.
2. 11. 2009 19:07
Re: Dobré pre vsetkých
To stádo jsi i ty... myslím to v dobrém, doufám mi rozumíš.
2. 11. 2009 19:27
Re: Dobré pre vsetkých
Pokud máš na mysly stádo volů, tak souhlas.
Avatar - Ricardo
2. 11. 2009 17:03
Re: Dobré pre vsetkých
Ale pozice značky se trh od trhu liší. Tím se nezastávám Škodovky, ale pokud model (jakékoliv značky) v určité cenové hladině splňuje prodejní očekávání výrobce, není nejmenší důvod degradovat ho snižováním ceny. Cena je opravdu základním kvalitativním ukazatelem a výrobce jí dává najevo, kam ten konkrétní svůj produkt řadí. Proto stojí BMW 1er dvakrát tolik co Mégane a Lamborghini Revontón je pětkrát dražší než základní Murcielago.
2. 11. 2009 17:06
Re: Dobré pre vsetkých
Trefa :yes:
2. 11. 2009 17:39
Re: Dobré pre vsetkých
Co to má společného s kvalitou auta ? To jako, že v Čechách je kvalitnější Octavie než Megan ? A ta stejná Octavie je pro změnu v Anglii méně kvalitnější než ten stejný Megane ?
Avatar - Ricardo
2. 11. 2009 17:48
Re: Dobré pre vsetkých
Nemusíš vytrhovat jednotlivá slova z kontextu... podívej se na Logan, ten je méně kvalitní než běžná produkce, a proto nejen že je ale musí být levnější než běžná produkce. A právě takto to platí i v menším měřítku, například v tom poměru Renault x Škoda. S výrazným snížením cen jednoho pod cenovou úroveň druhého tím prostě Renault mimoděk dává najevo, že nedosahuje kvalit Škodovky.
Podobný příklad konec konců je i u Škody - u Fabie napřed rozšířením výbavy a potom zlevněním z 250 na 220 tisíc Kč došlo ke korekci (relativní) pozice na trhu. S tím neklesla (nemusela klesnout) kvalita výroby, ale Fabie se cenově srovnala s odpovídajícími modely na trhu. Jednoduše řečeno je lepší než Sandero, ale zase to není Mini.
2. 11. 2009 17:52
Re: Dobré pre vsetkých
A Škodovka dává v Anglii najevo, že nedosahuje kvalit Renaultu. Pořád to nějak nechápu. Jsou to přece pořád stejná auta.
Avatar - Ricardo
2. 11. 2009 22:10
Re: Dobré pre vsetkých
Ale Anglie přece nijak nesouvisí se stavem českého trhu. Stejně jako Lexus nemůže být v Německu dražší než Mercedes zatímco v USA by to problém nebyl, stejně jako VW si může dovolit v Evropě žádat ceny nad průměrem a je na špici prodejnosti a v USA kvůli vysokým cenám skoro neprodává, tak prostě může být Škodovka v ČR dražší a Renault se podbízet cenou zatímco ve Francii hrozí že to bude muset být přesně naopak.
Nehledě k tomu, že auta v Anglii jsou skoro všechny levnější než v Evropě, takže vytahovat to sem nemá moc smysl. Navíc tamní trh preferuje právě Renault, hned za Fordem a Vauxhallem. Ten kontext je prostě jiný
3. 11. 2009 08:58
Re: Dobré pre vsetkých
Takže cena neodzrkadľuje ponúkanú kvalitu, ale skôr priority trhu. Pletieš hrušky s kolečkami, cena s kvalitou skutočne nič nemá, bez ohľadu na to, či ide o náš trh, anglický, alebo hocijaký iný.
Avatar - Ronault.
3. 11. 2009 12:56
Re: Dobré pre vsetkých
Jenže dle tvého tvrzení je tím pádem Renault prodaný v Anglii kvalitnější vůz než stejný Renault prodaný v ČR a naopak Octavky na vývoz jsou větší šmejdy.
3. 11. 2009 15:50
Re: Dobré pre vsetkých
Je vidět, že už konečně chápeš, jak to je se vztahem kvalita + cena. Ty odbočky směrem k porovnávání Mercedesu s Dacii a dokazování, ře dražší Mercedes je kvalitnější než levnější Dacie, byly jen ztrátou času.
neregistrovaný "VaclavII"
2. 11. 2009 18:04
Re: Dobré pre vsetkých
Cena nikdy nebyla a nebude základním kvalitativním ukazatelem - cena může být maximálně podpůrným ukazatelem, prosím nepleťme pojmy s dojmy. Vždy přeci bude záležet na marži a cena se bude odvíjet nejen podle nabídky a poptávky, nýbrž také podle očekávání co cena udělá s poptávkou. Tzn. že Renault ČR vsadil, resp. spoléhá zásadně na cenu a tímto chce dosáhnout toho, že lidé dají přednost Meganu před jiným autem. Vzhledem k dobrým prodejům Megane v ČR, se tomuto kroku nedivím. Uvidíme v konečných tabulkách za rok 2009, jak se tato "taktika" vyplatila.
Avatar - Ricardo
2. 11. 2009 22:17
Re: Dobré pre vsetkých
Ty to bereš z pohledu prodejce. To souhlasím, že existuje funkce při ceně X prodám X1 aut, zisk X1*marže(X) a porovnávají se předpoklady pro různé ceny. Ale z pohledu zákazníka platí, že cena je základní nápovědou o kvalitativních vlastnostech jakéhokoliv zboží.
3. 11. 2009 09:03
Re: Dobré pre vsetkých
Neplatí. Cena odzrkadľuje postavenie na trhu, či sebavedomie výrobcu či predajcu, ale o kvalite veľa nenapovedá. Kto pozerá na výrobok (všeobecne) systémom "čo je drahšie je kvalitnejšie", ten si nevidí ani na špičku vlastného nosu. Nemáš pravdu.
Avatar - Ricardo
3. 11. 2009 10:09
Re: Dobré pre vsetkých
Nesouhlasím, kdyby byl Mercedes levnější než Opel, nemohli by nikoho přesvědčit, že to je lepší produkt/značka
Avatar - PicoBello
3. 11. 2009 10:44
Re: Dobré pre vsetkých
mam pocit, ze si pleties pricinu s nasledkom: mercedes nie je kvalitnejsi pretoze je drahsi ale naopak je drahsi pretoze je kvalitnejsi.
Avatar - Ricardo
3. 11. 2009 11:52
Re: Dobré pre vsetkých
Já od začátku tvrdím, že cena je základní informace o kvalitativních vlastnostech dané věci, ne že vyšší cena = vyšší kvalita. Neustále to obraacíte, přitom jde o to, že s nižší cenou si nelze budovat image v tom smyslu, že daný produkt je nadprůměrný. Naopak nízkou cenou se sděluje "není to nic extra ale vyplatí se to koupit"
Avatar - PicoBello
3. 11. 2009 12:09
Re: Dobré pre vsetkých
"cena je základní informace o kvalitativních vlastnostech dané věci, ne že vyšší cena = vyšší kvalita".

neprotirecis si? ked je raz cena zakladna informacia o kvalite produktu tak potom plati, ze vyssia cena =~ vyssia kvalita (a nizsia cena =~ kvalita).

cena je (a v nizsej strednej obzvlast) vyjadrenim dopytu / ponuky a nie o budovani imidzu.
Avatar - white label
3. 11. 2009 12:57
Re: Dobré pre vsetkých
Je třeba to chápat v souvislotech, ale rozhodně ne takhle "absolutně", absolutně totiž v praxi nefunguje vlastně nic...
Cena je nesporně určitá základní informace v tomto ohledu, ale slovo "základ" přece neznamená celek...a konkrétně rozdíl mezi cenou Meganu a Octavie (ať už u nás, nebo Anglii) přece rozhodně není rozdíl základní/zásadní..., na rozdíl právě od rozdílu jejich ceny (na obou trzích "stejně") např. s tím Mercedesem...
Avatar - white label
3. 11. 2009 12:12
Re: Dobré pre vsetkých
Ano, takhle nějak to opravdu "funguje"...
neregistrovaný "VaclavII"
3. 11. 2009 12:19
Re: Dobré pre vsetkých
Ano takhle to funguje - ale v plánovaném hospodářství - komunismu. V tržní ekonomice je cena "pouze" psychologický nástroj, který jednoduchým lidem, řekne: Co je dražší, musí být kvalitnější. Jiní lidé v tom spatřují konkurenční boj, atd... I když nejlepší je nejjednodušší řešení, tak tento případ to není.
Avatar - white label
3. 11. 2009 12:26
Re: Dobré pre vsetkých
Ty toho o teorii komunismu a plánovamém hospodářství víš ale sakra málo... :*) 8-s
Takže v komunismu je základní informace o kvalitě produktu jeho cena, jo...? >:-[] >:D
neregistrovaný "VaclavII"
3. 11. 2009 12:41
Re: Dobré pre vsetkých
mě se líbí, jak svoje komentáře aktualizuješ, podle toho jak se to tobě hodí >:-[]
Avatar - Ricardo
3. 11. 2009 12:45
Re: Dobré pre vsetkých
:yes: :yes:
neregistrovaný "VaclavII"
3. 11. 2009 12:45
Re: Dobré pre vsetkých
1)Ano takhle to funguje, 2)ano takhle to nějak funguje, 3)ano takhle to nějak "funguje" - nyní pro tebe: >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - white label
3. 11. 2009 13:05
Re: Dobré pre vsetkých
Já tvou reakci "naprosto chápu"..., když člověku tvého typu dojdou argumenty, tak reaguje jen na to, na co si myslí, že se ještě zmůže...a pak jeho reakce nemá s tím na co reaguje společného vůbec nic..., přesně jako v tomto případě...viz. můj původní příspěvek...
;-)

P.S. počet smajlíků tvůj nulový argument nezachrání...
Avatar - Ronault.
3. 11. 2009 13:07
Re: Dobré pre vsetkých
Nic ve zlém, ale tvůj argument na jeho byl jen ten, že jsi se mu vysmál a řekl, že omu jen nerozumí. To jaksi nepokládám za kvalitní adekvátní reakci.

Po psychologické stránce došlo ke křížení vašich konverzačních linií tvou reakcí rodič na dítě a on ti jako dítě adekvatně odpověděl, místo aby ses dále bavil s ním jako dospělý x dospělý. Jelikož vím, že se zajímáš o psychologii, tak to jistě chápeš ;-)
Avatar - white label
3. 11. 2009 13:18
Re: Dobré pre vsetkých
To si děláš srandu, se podívej na jeho poslední reakci (12:45), ta přece nemá společného s tím, na co konkrétně reaguje, absolutně vůbec nic... ;-)

Edit: A pokud myslíš tu reakci před tím, tam se mě určitě na nic neptá, jen mi sděluje, že jsem podle něho (v tomhle) úplně mimo... >:-[]
Avatar - Ronault.
3. 11. 2009 13:31
Re: Dobré pre vsetkých
Myslím jeho příspěvek v 12:19 a tvou reakci ve 12:26 ;-) Tam on jaksi reagoval ač ty nesouhlasíš, argumentačně, ty na něj již ne. Nechtěl bych být psychologem, to si pak rozebíráš i příspěvky na diskuzi >:D
neregistrovaný "VaclavII"
3. 11. 2009 13:33
Re: Dobré pre vsetkých
>:D
Avatar - Ronault.
3. 11. 2009 13:38
Re: Dobré pre vsetkých
Jen se nesměj, jen se nesměj >:-[] >:D
neregistrovaný "VaclavII"
3. 11. 2009 13:45
Re: Dobré pre vsetkých
Promiň
Avatar - white label
3. 11. 2009 13:35
Re: Dobré pre vsetkých
Já si ale myslím, že ta jasná ironie v mé poslední větě, byla naprosto dostatečný argument... ;-)
neregistrovaný "VaclavII"
3. 11. 2009 13:32
Re: Dobré pre vsetkých
Pokud edituješ svoje odpovědi, není potom o čem mluvit.
Avatar - white label
3. 11. 2009 13:39
Re: Dobré pre vsetkých
Nevidím důvod needitovat, pokud tím neměním původní význam reakce, ale pouze jeho formu...
neregistrovaný "VaclavII"
3. 11. 2009 13:43
Re: Dobré pre vsetkých
1) Takhle to funguje 2) Takhle to nějak "funguje" - myslíš, že jsou to významy naprosto shodné?
Avatar - white label
3. 11. 2009 14:03
Re: Dobré pre vsetkých
Určitě, jen je to o něco "výstižnější", navíc to bylo editováno během minuty, takže nevím jakou "manipulaci" v tom chceš (za každou cenu) hledat... ;-)

edit- slovo "funguje" to prostě nevystihuje doslova/přesně... a nefunguje to ani "absolutně" (proto to "nějak"), jak píšu dále ve svých následných reakcích na to...
neregistrovaný "VaclavII"
3. 11. 2009 14:07
Re: Dobré pre vsetkých
A nechceš to ještě jednou editovat, aby to bylo ještě "výstižnější" nebo výstižnější? ;-)
Avatar - white label
3. 11. 2009 14:08
Re: Dobré pre vsetkých
Ano, viz. edit... ;-) >:-[]
neregistrovaný "VaclavII"
3. 11. 2009 14:10
Re: Dobré pre vsetkých
Kde? Já se v tom již neorientuji nebo "neorientuji"? ;-)
Avatar - white label
3. 11. 2009 14:37
Re: Dobré pre vsetkých
Konečně sis to "sám přiznal"... :yes: ;-) >:-[]
neregistrovaný "VaclavII"
3. 11. 2009 14:53
Re: Dobré pre vsetkých
Jenže já se neorientuji v tvých "editech", takže nevím co od tebe platí či nikoliv. A to se dostávám zase na začátek. S tím, kdo edituje v průběhu diskuze svoje příspěvky, nedá se vést diskuze. :no:
Avatar - white label
3. 11. 2009 14:56
Re: Dobré pre vsetkých
Ale ale..., zase to nezkoušej zveličit, já nepřepisuju po hodině ANO na NE..., nepleť si pojmy s dojmy... 8-s ;-)
neregistrovaný "VaclavII"
3. 11. 2009 15:07
Re: Dobré pre vsetkých
funguje, "funguje" - dojmy a pojmy, nebo "dojmy a pojmy". Člověk již neví. Končím. 8-s >:-[] >:D
Avatar - white label
3. 11. 2009 17:59
Re: Dobré pre vsetkých
Končíš...? :-O
Tak tos mě fakt dostal, takže dneska už se nic nového ani zajímavého (od tebe) nedozvím... :-( >:D
Avatar - Ricardo
3. 11. 2009 12:44
Re: Dobré pre vsetkých
Jenže pak se zjistí, že něco opravdu kvalitnější je a jinde to byl jenom pokus to na zákazníky "zkusit". A protože nežijeme v plánované ekonomice ale tržním prostředí, tak se dočkáváme toho, že jsou auta co si jako nová cenu drží a jiná musí jít o deseti- a statisíce, aby je někdo chtěl (zrovna Laguna startovala na 630 tKč se slabším motorem a horší výbavou než má v základu dnes :-) ). A to je i odpověď na PicoBello... na paroubkovské zjednodušování nepřistupuju, tento problém se nedá shrnout do pěti slov.
Avatar - Ronault.
3. 11. 2009 13:10
Re: Dobré pre vsetkých
Tak proč ho jednoduše shrneš v tom, že cena ukazuje kvalitu a po 20 příspěvcích otočíš jak jistý JUDr. Benda, že v Anglii má renomé značka takové a jinde jiné?
Avatar - Ricardo
3. 11. 2009 13:22
Re: Dobré pre vsetkých
Jsou lidé, co chápou rozdíl mezi větou "Cena je hlavní informací o kvalitě a (především) image daného výrobku" a mezi prohlášením "dražší je kvalitnější". Věřím, že k nim patříš i ty ;-)
Avatar - Ronault.
3. 11. 2009 13:26
Re: Dobré pre vsetkých
Já to chápu, co jsi tím chtěl vyjádřit. Jenže kvalita a image nejdou vždy ruku v ruce.
Avatar - white label
3. 11. 2009 13:32
Re: Dobré pre vsetkých
Ale kvalita není ani pouze užitná hodnota+image...
Je to dost složitý soubor "vlastností" určitého produktu,
a proto může být i její vnímání, svým způsobem, docela "subjektivní"...
neregistrovaný "VaclavII"
3. 11. 2009 13:35
Re: Dobré pre vsetkých
Přesně tak, a proto nelze jednoduše použít levné horší, drahé lepší.
neregistrovaný "VaclavII"
3. 11. 2009 10:44
Re: Dobré pre vsetkých
Nikoliv, já to beru z pohledu jak prodejce (nabídka), tak zákazníka (poptávka). Pokud to bereš pouze z pohledu zákazníka, tak tvůj subjektivní pohled je značně omezený, tudíž i "správný", že cena je základním kvalitativním ukazatelem. A tudíž, tvůj domeček z karet se zboří, po konstatování, že stejný produkt A je v místě X levnější než produkt B, a produkt B je v místě Y levnější než produkt A - potom je namístě otázka, co vlastně vypovídá o kvalitě? V tvém případě: tvůj subjektivní, značně omezený názor.
Avatar - Ricardo
3. 11. 2009 12:52
Re: Dobré pre vsetkých
Až se budeme bavit o anglickém trhu, musíme zmínit, že Renault tam má silnou pozici, zatímco Škoda platí za "levné a dobré" auto (řekněme přesný opak toho, co platí v Česku). Stejný produkt může být zákazníky logicky v různých kontextech vnímán naprosto různě. Těžko budeme vnímat Hyundai jako konkurenta Mercedesu a základní informací o tom právě poskytuje u Hyundaie podstatně nižší cena. V Koreji jsou to přímí konkurenti, a prodávají tam ty značky jiná auta?
neregistrovaný "VaclavII"
3. 11. 2009 13:36
Re: Dobré pre vsetkých
Až se budeme bavit o německém trhu?
3. 11. 2009 15:38
Re: Dobré pre vsetkých
Konečně začínáš chápat. Jsem rád, že jsem kvůli tomu nemusel psat 20 příspěvků.
Avatar - Ronault.
3. 11. 2009 13:05
Re: Dobré pre vsetkých
Ricardo, vysvětli mi jednu věc. Proč vlastně někdo usiluje být redaktorem automobilistického článku? Proč? Přece dle tvé logiky vůbec není podstatné auto testovat a srovnávat, protože o jejich vlastnostech hovoří jen cena. Vím, je to vyvedený tvůj názor do extrému, ale právě ten extrém zjednodušeně ukazuje, že nemáš pravdu. Chápu však podstatu tvé myšlenky, že Renault nabídkou levného Meganu dlouhodobě snižuje svůj image na českém trhu. Druhou stránkou věci je, že za 630 000 by Lagunu neprodali ani jednu, protože její renomé je v současné době někde hluboko. To, co Renault potřebuje, je ukázaz, že dělá spolehlivá auta a předešlá Laguna byla jen vyjímka. A jak to ukáže, když po republice bude jezdit 10 Lagun a nikdo se nedozví, že těch 10 majitelů je spokojených? Lidé, co si kupují auto se zajímají o spolehlivost, ptají se... Stačí pár let, kdy Laguna bude bezproblémové auto a bude jí mít dostatek "sousedů a kamarádů" a Renault takto vybojuje lepší pověst. Tak by měl jen stále pověst prodejce nespolehlivých (i když třeba už nebudou) a k tomu ještě drahých aut. Tohle mále dokázal Mercedes v Anglii, viz Top Gear
Avatar - white label
3. 11. 2009 13:15
Re: Dobré pre vsetkých
Ty si taky pleteš "pouze" základní informaci o kvalitě určitého produktu v podobě ceny, s jeho naprosto konkrétními vlastnostmi např. z pohledu užitné hodnoty...
Logicky proto asi taky studuješ úplně jiný obor... ;-)

edit: "kvalita" se zdaleka vždy nerovná pojmu "užitná hodnota"
Avatar - Ronault.
3. 11. 2009 13:24
Re: Dobré pre vsetkých
Já si to nepletu, já to vnímám. Jenže užitná hodnota neskrývá ve třídě mainstreamových aut nižší střední třídy pojem image. Jelikož přesvědčovat tě o kvalitě či nekvalitě současného Golfu je zbytečné, tak použiju tvou neoblíbenou 4. generaci Golfu, která fakticky zaostávala ke konci svého prodeje (ale i během ní) za konkurencí kvalitativně (nemyslím jen spolehlivost), avšak cenu si udržovala u nás vysokou. Samozřejmě VW touto metodou udržování image "lepšího auta" díky větší cenovce překonal onu 4. generaci a v páté bodoval. Renault jaksi se nemá čeho chytnout, protože Laguna se neprodává.

Pokud však hovoříte o kvalitě ve vztahu k ceně, tak to musí být jasnější, jelikož v zahraničí přes stejné auta jsou jiné ceny.

PS: Nekřiž dráhy ;-)
Avatar - white label
3. 11. 2009 13:59
Re: Dobré pre vsetkých
Tvůj příklad se IV. generací Golfu je skoro ideální...
Někdo vnímal tuto generaci (i na svou dobu) jako méně kvalitní z důvodu např. relativně menšího prostoru pro nohy vzadu apod.....jiný naopak jako velmi kvalitní z důvodu kvality zpracování a použitých materiálů v interiéru, nebo "líbivosti" exteriéru...
Navíc "značka Golf" má v obecném povědomí lidí (min. v Evropě) jinou tradici/"hodnotu", než třeba ten Megan... a za to se přece běžně platí i mnohem víc, např. v jiných odvětvích trhu...
Takže i ta tradice je jedním z příkladů, které potom dále ovlivňují tu "základní" cenu produktu, aniž by tím někdo přímo garantoval vyšší kvalitu...
A vnímání "tradice" obecně, je také obvykle dost závislé na konkrétním místě trhu...
Avatar - Ronault.
3. 11. 2009 16:14
Re: Dobré pre vsetkých
S tím pověštšinou souhlasím, ale pokud si budu kupovat auto a budu chtít kvalitu, tak sice budu přistupovat k značce jako ke kvalitě, ale automaticky to neznamená, že auto bude kvalitní a pod pojmem kvalita se přece neskrývá pojem tradice. Ten Golf sice byl do jisté míry a v některých tebou popsaných bodech kvalitní, ale i tak se našli nespokojení majitelé, kteří jej přes pověst za kvalitní nepovažovali a naopak lidé, kteří si jej koupili a považovali za kvalitní a přitom je vůbec nějaká image či tradice Golfu nenapadla, jelikož je auto pro ně spotřebák. Mimochodem i auta s nízkou tradicí či image, např. Mazda v době příchodu MX-5, dokázaly vytvořit auta, která byla kvalitní po dlouho dobu.
Avatar - white label
3. 11. 2009 16:46
Re: Dobré pre vsetkých
Ale to co píšeš nijak neodporuje tomu co jsem napsal já, a to vnímání tradice, jako součásti určité hodnoty značky/produktu je právě ta subjektivní stránka vnímané hodnoty vůbec...
Podívej se třeba na trh s luxusníma značkovýma hodinkama..., kolik lidí (a kolik peněz) si s klidem připlatí i za tradici....
a jistě ji vnímají i jako součást hodnoty tohoto zboží...
a jsou taky jiní lídé, kteří nad tím jen nevěřícně kroutí hlavou...

P.S. A Mazda MX5? Ani první Golfy neměly žádnou tradici, takže to nevidím jak nějaký "argument"..., nebo názorný příklad...
Avatar - Ronault.
3. 11. 2009 16:56
Re: Dobré pre vsetkých
Jenže my aktuálně máme 6 generaci Golfů a v té době výrobce "nekvalitních" vozů Volkswagen dokázal udělat kvalitní vůz, ačkoliv by dle tvého vnímání neměl, stejně tak to dokázala Mazda. Hodnota a kvalita zboží je taky podstatný rozdíl.

Když jsi u těch hodinek, tak já pro změnu odbočím k foťákům. Obecně jsou u nás kompakty Canonu považovány za hodně kvalitní a taky mají o něco vyšší cenu než konkurence, taky řady PowerShotů si tuto image zasloužily. Avšak nová generace už tolik kvalitou neoplývá, i když stále stejně stojí a stejný má image, ale lidé by si i přes pokles kvality si ten foťák koupili, protože má dobrou pověst jeho předchůdce, ale jak opakuje nedosahuje jeho kvalit.
Avatar - white label
3. 11. 2009 17:53
Re: Dobré pre vsetkých
Proč by podle mého vnímání, neměl VW dokázat udělat kvalitní vůz?
Kde na tyhle "dedukce" chodíš? ;-) Každá tradiční "značka" logicky nějak začínala. Samozřejmě, že bez tradice, ale s určitou kvalitou a také si nemohla jen za tu svou ještě "netradici" dovolit žádat např. o něco vyšší ceny....
Canon patří stále na absolutní špičku v zrcadlovkách
(s Nikonem), ale i v kompaktech, i když v kompaktech "dnes" třeba spolu s Panasonicem (Lumix), který tam ale také je i díky spolupráci s tradiční Leicou...
Canon se stále pravidelně umísťuje na první příčce, co se "image značky" v tomto oboru týče...
Také obecně vnímaná kvalita/"hodnota" značky, vždy zcela nekoresponduje s kvalitou/"hodnotou" konkrétního jednoho produktu, ale to může platit oběma "směry"...
Avatar - Ronault.
3. 11. 2009 18:31
Re: Dobré pre vsetkých
"Také obecně vnímaná kvalita/"hodnota" značky, vždy zcela nekoresponduje s kvalitou/"hodnotou" konkrétního jednoho produktu, ale to může platit oběma "směry"..."

Děkuji za potvrzení toho, co tady celou dobu říkám. Ale že ti to trvalo přiznat si to. >:-[]
Avatar - white label
3. 11. 2009 18:45
Re: Dobré pre vsetkých
Myslel jsem, že tohle je i pro tebe obecně známá věc...
Ovšem ta původní "věta", kterou se celou dobu snažíš (marně) zpochybnit, se tímhle případným "jevem" naprosto nijak nevylučuje...a je smutné, že po tom všem, co jsem ti tu napsal to stále nechápeš...
8-s ;-)

P.S....takže tě zpátky odkazuju na Ricarda 13:22... a můj pokus (ti to vysvětlit) beru jen jako ztrátu času...
Avatar - Ronault.
3. 11. 2009 18:50
Re: Dobré pre vsetkých
Mám spíše pocit, že se tady marně snažíš potvrdit Ricardův původní názor, který on sám nakonec zpochybnil.

Nechápání..., tak snažíš se obhájit neobhajitelné nepochopitelnými irocionálními důvody používajíce stále jiné názvy (image, tradice...) a pořád se ti to nedaří obhájit. Možná to nebude v nepochopení, ale spíše v nesprávnosti tvého názoru toužícího po obhajobě jistého tobě bližšího (čistě subjektivního) produktu. ;-)
Avatar - white label
3. 11. 2009 19:19
Re: Dobré pre vsetkých
Bavíme se snad v obecné rovině, navíc pod slevou na Megana, takže tvůj "ostrovtip" je nonentálně úplně mimo mísu...

Když někdo nechce chápat např. rozdíl mezi pouze užitnou hodnotou a hodnotou jako takovou, nemá to cenu, to si můžeš klidně přečíst znovu co už jsem napsal...a buď to pchopit chceš, nebo ne...

Každopádně platí obecně (nikoli absolutně), že cena je základní (nikoli jedinou!) informací o kvalitě "značky"/produktu...
Podle čeho se budeš zhruba! orientovat ty, při nákupu produktu v oboru o kterém nemáš zrovna extra "páru", v případě, že hlavním požadavkem bude jeho kvalita a nikoli jeho nízká cena...?
Proč se např. srovnávací testy spotř. elektroniky dělí prvotně podle cenové kategorie? Proč nebývá v testech stejně kvalitní foťák za pět tisíc, jako ten za 10 nebo 15 tisíc...
Můžeš tady "chytračit" třeba donekonečna, ale tohle tím stejně nezměníš... :-!
Avatar - Ronault.
3. 11. 2009 19:26
Re: Dobré pre vsetkých
No samozřejmě, pokud se spolu budeme bavit na zcela laické bázi, že věci vůbec nerozumíme, tak proč ne. Je spoustu lidí, to jsem i psal, kteří auto kupují jako spotřebák a podle toho se řídí, ale je jich rozhodně méně, vzhledem k ceně (tohle nejsou boty za pár tisíc).
Pokud já si něco kupuji, nejde-li o oblečení, ale např. elektroniku , tak se táži lidí, kteří tomu rozumí a nebo naopak se snažím získat informace z testů. Ono i ty foťáky jsou děleny do tříd dle toho, co nabízí, stejně jako auto, takže ty odchylky ve srovnatelných produktech nejsou až tak astronomické, to jen mimochodem. Avšak těch lidí bude daleko více, neznám až tolik lidí, kteří příjdou do obchodu a řeknou "Dejte mi to nejdražší", samozřejmě mimo Rusy >:-[]
Avatar - white label
3. 11. 2009 19:59
Re: Dobré pre vsetkých
To nejsou žádné pádné argumenty, to co jsi napsal nevyvrací z toho na co reaguješ vůbec nic...
Měl si někdy v ruce např. německý časopis "VIDEO", kde je v každém čísle na konci "nekonečná" tabulka produktů dělených podle kategorie jejich použití? V každé kategorii jsou podle hodnocení redakce umístěny produkkty od nejlépe hodnoceného až po ten nejhůře hodnocený a u každého je uvedena jeho doporučená koncová cena. Ty ceny kopírují hodnocení v testech velmi spolehlivě, i když tam jsou pochopitelně i vyjímky, ale ty vyjímky mají do nějakého pravidla daleko a navíc to nejsou případy kdy by něco, co stojí jednou tolik bylo horší, než to co stojí jeho polovinu ceny...
A redakci "VIDEA" budeš z absolutního amaterismu podezřívat asi těžko...
I tohle jasně potvrzuje, že cena je opravdu základní (nikoli jedinou!) informací o kvalitě "značky"/produktu...
3. 11. 2009 20:06
Re: Dobré pre vsetkých
Otázka je jednoduchá. Proč stojí Megane v Anglii o 2000,- GPD víc než Octavia, když je v ČR levnější než Octavia. Tvá odpověď bude asi : " IMAGE ". Pokud připustíš, že jde pořád o stejná auta, tak dojdeš k závěru, že rozhodující pro tento cenový rozdíl je právě IMAGE. Pokud preferuješ IMAGE, tak si zaplať, proč ne. Jen si pak dej pozor, kam jedeš.
Avatar - white label
3. 11. 2009 20:31
Re: Dobré pre vsetkých
viz. 20:30... ;-)
Avatar - Ronault.
3. 11. 2009 21:11
Re: Dobré pre vsetkých
To chce delší diskuzi a hlavně s podobnými motivy, ty máš jiné motivy než já a proto některé fakta nepřipustíš, případně jen okrajově v závorce ;-) Uzavřu to tím, že vím, jak to myslíš, ale ten zobecňující prvek mi rozhodně nepříjde vhodný. Taky nejsme laici.
Avatar - white label
3. 11. 2009 21:20
Re: Dobré pre vsetkých
V žádném případě (nikdy) nic nezobecňuju, proto důrazně připomínám, že to neplatí absolutně...
Prostě základní informace neznamená "jediná" a logicky ani "jediná základní"...
Avatar - Ronault.
3. 11. 2009 21:27
Re: Dobré pre vsetkých
Souhlas. Někdy u kávy to musí doprobrat.
Avatar - white label
3. 11. 2009 21:42
Re: Dobré pre vsetkých
Myslím, že to mnohem dřív stihnete probrat s Ricardem... ;-)
Avatar - Ronault.
3. 11. 2009 21:44
Re: Dobré pre vsetkých
Vidíš, zrovna dneska jsme tu šanci měli, ale nějak jsme probírali něco jiného. ;-) Ale připomenu mu to zítra :-) Nechceš si zítra udělat výlet na žebírka?
Avatar - white label
3. 11. 2009 23:01
Re: Dobré pre vsetkých
Na žebírka jo, ale ne do B... ;-) >:-[]
Avatar - Ronault.
3. 11. 2009 23:17
Re: Dobré pre vsetkých
A nepřesvědčí tě, že jdeme do restautace s krásným názvem Laguna? Sice tam asi bude blbnout elektika, pivo nebude jistojistě vychlazené, protože to má fr. chlazení a jídlo bude nedopečené atd.... ale určitě to budou nejlevnější mainstreamová žebírka >:-[]
Avatar - white label
3. 11. 2009 23:44
Re: Dobré pre vsetkých
Tak nepudem teda radši třeba někam na GOLF... >:D
Avatar - Ronault.
3. 11. 2009 23:51
Re: Dobré pre vsetkých
V tomhle počasí ledaže by měl 4x4 >:D A nesmí být TDI, ty prý v zimě netopí >:-[]
Avatar - white label
3. 11. 2009 23:53
Re: Dobré pre vsetkých
Nemusíme jet na ten GOLF přímo GOLFem..., i když chápu, že je to mnohem stylovější... ;-) >:-[]
Avatar - Ronault.
4. 11. 2009 00:02
Re: Dobré pre vsetkých
A není zrovna lovecká sezona lišek? >:-[]
Avatar - white label
4. 11. 2009 00:18
Re: Dobré pre vsetkých
Myslíš ty houby...? >:D
Avatar - Ronault.
4. 11. 2009 00:23
Re: Dobré pre vsetkých
Ne, myslím sezona Lišek ryšavých, letos se jich podařilo střelit prý jen 8 >:-[]
Avatar - white label
4. 11. 2009 00:38
Re: Dobré pre vsetkých
Docela mizerná "sezóna"... ;-)
3. 11. 2009 19:47
Re: Dobré pre vsetkých
Ta diskuse nikam nevede. Můžeme se tady pořád dokola dohadovat o tom co je kvalita. Já jsem jen chtěl napsat, že hodnotit auto jen dle ceny nejde. Proto jsem uvedl všem pochopitelný údaj o ceně Meganu a Octavie v ČR a Anglii. V Anglii je dražší Megane, v ČR Octavia. Jen jsem chtěl trochu ukázat, že jednoduché soudy typu: levnější auto = horší kvalita , jsou až moc jednoduché a chce se dívat na věc trochu šířeji. Ono ten trochu širší pohled by lidem neuškodil i mimo světa aut.
Avatar - white label
3. 11. 2009 20:30
Re: Dobré pre vsetkých
Ten širší pohled opravdu neuškodí nikomu a nejen u aut, absolutně totiž neplatí (prakticky) vlastně "nic", takže ani to že vyšší cena se vždy rovná vyšší kvalita...
Na druhou stranu by se taky mělo srovnávat (pokud možno) pouze "srovnatelné"...
Těžko bude někdo dlouze přemýšlet nad rozdílnou spotřebou hovězího a vepřového masa u hiunduistů a muslimů..., a "podobně" lze vysvětlit i rozdíl ve vnímání "hodnoty"/ceny určité značky na různých trzích, třeba i v samotné Evropě...
3. 11. 2009 20:40
Re: Dobré pre vsetkých
Já se snažím jako správný Evropan pohybovat jen doma / v Evropě /. Anglii jsem dal proto, že je v podstatě pro tyto dvě značky neutrální. Mohl jsem dát klidně Německo. A zase jsi skončil u té hodnoty. Pro má hodnotu jen to auto, na ostatní kašlu / snažím se/.
Avatar - white label
3. 11. 2009 21:12
Re: Dobré pre vsetkých
Která značka má v záp. Evropě logicky delší a "nepřerušenou" tradici?
Renault, nebo Škoda? Takže proč se mám divit, že "tam" stojí víc než Škodovka? Ono je to v principu velmi podobné, jako s tím masem, i když se nejedná o takový extrém a ani o Evropu...
4. 11. 2009 07:14
Re: Dobré pre vsetkých
Která značka má v ČR delší a "nepřerušenou" tradici ? Renault, nebo Škoda? A ještě by to chtělo nějaké přirovnání. Hned pak všechno líp pochopím.
Avatar - miromen
3. 11. 2009 21:57
Re: Dobré pre vsetkých
Ja už jsem ti jednou psal že ty se o elektroniku nezajimaš hloubkově a timto přispěvkem si to opět potvrdil. Ty čteš podle mě tak stereo a video a jsi masirovan reklamou.Tak už se ani nedivim že jezdiš volkswagnem,koukaš na lg a fotiš panasonicem. >:-[]
Avatar - white label
3. 11. 2009 22:59
Re: Dobré pre vsetkých
Milý Miromene, udělej si raději pořádek ve svém "životě"...
a zační třeba tou češtinou (i když už ses, jak vidím, i trochu zlepšil, hlavně to i/y)...
Dúkazů o své "inteligenci", "znalostech" a "přehledu" už si tu nechal tolik, že jákákoli kritika mé osoby, je právě od tebe, naopak velké uznání...
Vrcholem nevkusu byla tvá servilita u fefe, kde si ji velmi vlezle pochvaloval auto, které jsi den před tím (pod NEWS) tak "pomlouval", zajímavé je, že už ses tam od té doby raději ani neobjevil... >:D
Abych to uzavřel...., tebe si tu každý "přečetl" sám už dávno... je mi tě spíš "líto"... :-(
Avatar - miromen
3. 11. 2009 23:13
Re: Dobré pre vsetkých
Si trochu mimo ale nevadi. Nevim koho dalšiho mysliš no to taky nevadi. Co se tyče POLA tak jsem ho nepomlouval naopak jsem napsal jak jeho klady tak zapory tudiš k věci a nakonec jsem psal že je to dobre auto ale rozhodně ho nepovažuji za to nej v dane třidě jako někteři. A že jsem byl na moje auto vlezly ? To jako proč ? Navic jsem se tam shodou okolnosti před chvili nejen podival ale i reagoval sice stroze ale reagoval.

PS: z me strany to byla takova rypačka tak sa boha nezlob. Naopak tebe považuji na auto.cz za goodmana a rad čtu tvoje připěvky. >:D
Avatar - white label
3. 11. 2009 23:51
Re: Dobré pre vsetkých
Ale, žes tam byl u fefe skoro za minutu >:D
Jsi fakt rychlík... :yes:
Mimochodem to německé VIDEO (časopis, který ti zřejmě moc neříká) o kterém jsem psal, sis evidentně spletl s naším STERO-VIDEO... 8-s
Ještě si mě taky "neosvítil", kdo teď teda dělá ty nejlepší kompakty, když to podle tebe není Canon ani Panasonic? >:-[]
Avatar - miromen
4. 11. 2009 00:02
Re: Dobré pre vsetkých
Tak snad mě nebudeš podezřivat kdy jsem tam byl ani nevim přesně ale kouknu schvalně na čas. Jak už jsem psal opravdu shoda okolnosti. No a pokud ti mužu poradit dobry kompakt ktery tě nezklame ani za zhoršenych světelnych podminek tak kup FUJIFILM knk.FinePix F200EXR.
Avatar - white label
4. 11. 2009 00:16
Re: Dobré pre vsetkých
>:D Moc si mi neporadil, ale aspoň si mě dobře pobavil...
Nechceš doufám tvrdit, že zrovna FUJIFILM je v kompaktech "lepší" značka než Canon a Panasonic.
Ale dobře, konkrétně tento kousek se jim povedl, ale je to spíš vyjímka potvrzující pravidlo... ;-)
Momentálně fotím GH1čkou a ty na mě s tímhle...
To je jako bys mi radil ať přejdu z 5kového Bawa na Fiestu... >:-[]
Avatar - miromen
4. 11. 2009 00:25
Re: Dobré pre vsetkých
No ja myslel že když je řeč o kompaktech tak tomu bude odpovidat i cena. Jinak GH1 určitě dobry foťaček.Proč ne za tu cenu plna zrcadlovka ? Rozměry ?
Avatar - white label
4. 11. 2009 00:36
Re: Dobré pre vsetkých
Rozměry, hmotnost, špičkový "10x" objektiv a navíc i díky němu opravdu použitelné FullHD video s výborným zvukem, výklopné 3" LCD, rozl. hledáčku, atd....
Avatar - miromen
4. 11. 2009 00:43
Re: Dobré pre vsetkých
Tak ja video u foto neřešim nato mam zvlašť kameru. Ale ten tvuj kousek bych si rad někdy vyzkoušel. Maš nebo měl si nějakou možnost porovnat fotky GH1 s nějakou zrcadlovkou v podobne ceně ?
Avatar - white label
4. 11. 2009 00:55
Re: Dobré pre vsetkých
Přímo jsem to neporovnával, ale vzhledem k velikosti snímače bude při opravdu vyšším ISO o něco menší šum u zrcadlovky, ale to mě vůbec netrápí, fotil jsem dlouho i s Géčkama od Canonu a ty měli mnohem menší snímač než GH1 a přesto jsem neměl s kvalitou fotek až do formátu A3+ žádný větší problém...
U zrcadlovek je většinou zásadní problém v tom, že lidi zainvestují hlavně do těla a na objektivech pak šetří, čímž je celá investice i nošení velké a těžké zrcadlovky docela postavená na hlavu. U GH1čky přesahuje hodnota objektivu hodnotu samotného těla, což je lepší než naopak...navíc fakt, že nemusím brát "pokaždé" dvě "hebla" (kameru mám taky) se taky hodí...
Jinak recenze na GH1 zatím dopadly nad očekávání skvěle..., včetně toho videa...
Avatar - miromen
4. 11. 2009 08:55
Re: Dobré pre vsetkých
Jo jo GH1 chvali opravdu všude a je to určitě skvěli kup. :yes:
Avatar - white label
4. 11. 2009 09:34
Re: Dobré pre vsetkých
Myslíš asi spíš "skvělÝ kup"..., že? ;-)
Avatar - miromen
4. 11. 2009 09:40
Re: Dobré pre vsetkých
Zase jsem si to podělal. To viš po ranu zalepene oko a mozek jen na 3 valce. >:D
neregistrovaný "VaclavII"
2. 11. 2009 10:56
Jen mlčet s otevřenou pusou...
Tak tady už přestávaj i * smrdět. Nádherné auto, za nádhernou cenu. :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
2. 11. 2009 11:07
ale ale
ale ale copak, nejak to nekoresponduje s masazi ovecek ze ceny prece budou uz jen stupat.... naopak pratele, toto je stale jen a jen zacatek i kdyz se nas automobilky snazi presvedcit o opaku....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
2. 11. 2009 11:17
Grandtour
Příplatek za Grandtour začíná být nepříjemně vysoký. Pokud bych kupoval Megane, pak nejraději v kombíku, ale příplatek ve výši 15% hodnoty auta už mi přijde trošku dost. Komu HB stačí, nemůže koupit lépe... alespoň v těch základních výbavách a motorizacích.
Rozbalit vlákno
14
2. 11. 2009 17:03
Re: Grandtour
Emele, pravděpodobně jsi neviděl velkou tůru naživo... to je alegorie kompaktního kombi. Mimochodem, podívej se na G6 variant. Fantastické auto. Ve všem.
2. 11. 2009 17:39
Re: Grandtour
G6 hatchback je ok, ale ta kombi odvozenina od Jetty mě fakt nebere, něco mi tam nesedí [odkaz] Ale zas na druhou stranu, 100 lidí 100 názorů
2. 11. 2009 17:47
Re: Grandtour
Od kýčaře tvého formátu je to pro Mégane jen pochvala. Člověk, který si ani nevšiml rapidní změny pojetí designu u VW by se raději k designu neměl vyjadřovat / alespoň tak soudím dle toho, že se tilíbí design Passatu a nového Golfa s Polem zároveň /.
neregistrovaný "misiak"
3. 11. 2009 09:29
Re: Grandtour
:yes:
3. 11. 2009 19:56
Re: Grandtour
A Rendlik nema stejny tvar u vice modelu?Kazda automobilka ma svuj styl a je to jen dobre...Promin ale na posledni Rendliky se neda divat...Posledni hezky byla Laguna 1 ;-)
Avatar - bubucci
3. 11. 2009 17:11
Re: Grandtour
Golfy jsou v kombi naprosto nechutné auta, neznám dizajnově odpornější kombi a to mám kombi v oblibě. Prostě to k němu nesedne ta obří hranatá *.
Avatar - Emel
4. 11. 2009 11:20
Re: Grandtour
Neviděl, jen fotky. Tam ale vypadá Grandtour velmi dobře... výborná variabilita, trošku toho prostoru pro cestující vzadu, trošku (ne nějak zvlášť moc) prostoru pro zavazadla, povedený design... víceméně jsem neviděl důvod kupovat HB. S touto akcí na HB už ho vidím.

G6 je cenou někde jinde... zhruba jako Laguna, a to bych bral bez váhání tu Lagunu, přece jen je tam rozdíl třídy.
neregistrovaný "VaclavII"
2. 11. 2009 17:51
Re: Grandtour
Grandtour je nádherné auto. Sám uvažuji mezi grandtourem a Scénicem. Myslím, že i HB by mohl stačit, pokud vezmeme v úvahu, že kola můžeme dát na stojan, lyže do boxu, tchýni do kufru...
Avatar - Ada je zase tady
3. 11. 2009 10:55
Re: Grandtour
Auto s "kosoctvercem" na kapote, na volantu i za volantem... >:-[]

Pokud je cena odrazem kvality a spolecenskeho postaveni majitele, bude muset jit rendlik s cenou jeste hoooodne dolu, >:D >:D >:D
neregistrovaný "VaclavII"
3. 11. 2009 11:05
Re: Grandtour
Doufám, že tvoje bohaté zkušenosti s kosočtvercem nenaruší, či dokonce nezmění tvojí sexuální orientaci. Předpokládám, že je hetero. :*)
Avatar - woody-alien
3. 11. 2009 11:30
Re: Grandtour
Áda je vybroušený diamant místních diskuzí. Ale aby to bylo aspoň trochu uvěřitelný, to by se musel o hodně víc snažit a zapracovat na újezdech typu benziňák=černobílá televize.

Však Goebels byl vzdělaný a světaznalý muž a stejně mu ten vánoční koncert v "obsazeným" Stalingradu málokdo spolknul. Takže Ádo, je to slabý, vážně slabý.
;-)
3. 11. 2009 17:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 11. 2009 17:34
Re: Grandtour
Adá je spokojen se svým dieselem říkal, že teplo z dieselu, které vychází z výfuku, se žádne ženě nevyrovná >:D Je to jeho mitsuBitchi :-! ...
Avatar - Emel
4. 11. 2009 11:23
Re: Grandtour
Normálně bych řekl Grandtour nebo Scenic, ale aktuální akce trošku míchá karty ve prospěch HB. Nebo ještě koukni na Lagunu... pokud pokukuješ po trošku lepší konfiguraci, nemusel by být rozdíl až tak velký.
Avatar - saldy
3. 11. 2009 02:11
Polemiky
o image či poruchovosti předchůdce musí chtě nechtě ve stínu cenového masakru stranou, sice postarší ale omlazený 1.9dci 96kw s více než racionální výbavou za 450t či 2.0dci 118kw za 500t, na to nemá konkurence odpověď, ceny jsou to mimořádné. Korejci s i30 či omlazeným ceedem si dovolili nedávno dokonce o něco podražit aby pak mohli přijít s jarní slevou, určitě budou muset do vánoc s cenou taky dolu. Bude ještě horko, Bravo megan :yes:
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "misiak"
3. 11. 2009 09:28
Re: Polemiky
skvele si to zhodnotil :yes:
neregistrovaný "VaclavII"
3. 11. 2009 10:54
Re: Polemiky
:yes:
neregistrovaný "Novakj24"
3. 11. 2009 11:17
Re: Polemiky
Lidi probuďte se! Renault má sice nízko ceníkové ceny, ale konkurence nespí. Ford dává na Mondeo 32-35 procent z cenikovzch cen (každý měsíc rozdělí určitou ´kvótu aut s takovouto slevou mezi dealery, vychází cca 5-10 kousků na dealera).
To Vás pak vyjde Mondeo 5d ve výbavě Titanium a s výborným 2.0 TDCI 103 Kw na 494 tisíc.
3. 11. 2009 12:09
Re: Polemiky
Nováku Nováku, začínám mít podezření, že jsi dealerem Fordu. ;-)

Sleva to je sice fantastická a určitě prodej Mondea nakopne, ale myslím že je to trošku mimo mísu cpát to sem. Nebo snad někdo bude uvažovat mezi Megošem za necelých 300klacků a Mondeem za 5tikilo? Asi ne, že? ;-)
neregistrovaný "Novakj24"
4. 11. 2009 09:30
Re: Polemiky
No to je diskutabilní. Focus ve výbavě titanium s 2.0 TDCI v akci (na akční auta už Ford dodatečnou slevu nedává) vyjde cca o 25 tisíc dráž než Mondeo ve stejné výbavě a motorizaci po 32% slevě. Samozřejmě je Mondeo konkurenceschopné jen pro vyšší výbavy a motorizace nižší střední třídy, základní modely jsou někde o 200 tisíc níž
Avatar - Tomas_2002
3. 11. 2009 12:27
Síla
Tak to je tedy síla. Renault jako značku nijak moc nemusím, ale tahle cena to je tedy hozená rukavice pro všechny ostatní automobilky. :yes:
Rozbalit vlákno
0