Euro NCAP: Renault Mégane - 5 hvězd a vyrovnání rekordu + video
Čelní náraz
Nový Renault nižší střední třídy se v testech objevil s motorem 1,5 dCi. Pohotovostní hmotnost 1292 kg zbrzdila při čelním nárazu až deformovatelná bariéra, do které narazil testovaný exemplář přídí na straně řidiče. A-sloupek se přitom posunul jen o 10 mm, všechna konstrukční opatření i zádržné systémy fungovaly správně a Renault Mégane si odvezl - stejně jako Nissan Qashqai - maximum bodů za čelní náraz.
Obdobné výsledky prezentoval Renault u Euro NCAP z vlastních testů jiných konfigurací (různě velké figuríny na místech cestujících, různé polohy figurín v okamžiku nárazu).
Boční náraz
Maximum bodů dostal Mégane také za boční náraz a náraz bokem na kůl.
Celkem tedy bodové skóre čítá 16 bodů za ochranu při čelním nárazu, 16 bodů za ochranu při bočním nárazu, 2 body za ochranu při nárazu bokem na kůl a 3 body za přítomnost připomínačů nezapnutí bezpečnostních pásů. Celkem tedy 37 bodů a 5 hvězd od Euro NCAP.
crashtest renault euroncap video nizsistredni
Ochrana dětí
Airbag spolujezdce je možné deaktivovat, ale podle Euro NCAP není aktuální stav vypnutí airbagu jednoznačně indikován. Varování před následky, které může přinést montáž dětské sedačky na místě spolujezdce proti směru jízdy, v případě, že není vypnut airbag spolujezdce, je podle Euro NCAP dostatečné. Úchyty ISOFIX jsou nyní ve výbavě všech modelů Mégane.
Ochrana chodců
Nikdo není dokonalý, a tak ani perfektní výsledek v testech ochrany dospělé posádky nemění nic na špatných výsledcích v oblasti ochrany chodců. Nový Mégane má hranu kapoty, který nezískala žádné body za ochranu dolních končetin chodců. Konstrukce kapoty byla vyhodnocena jako převážně slabá z hlediska ochrany hlavy dospělého chodce nebo dítěte.