21.11. 2013 David Bureš Google+ profil David Bureš

Renault: Nová technika se zaměřuje na jízdní komfort a úspornost

 

Francouzská automobilka aktuálně pracuje na head-up displeji nebo pístech inspirovaných technikou Formule 1.

Renault prezentuje technické novinky, které tato automobilka vyvíjí. Ty jsou zaměřeny na dvě oblasti – pohodlí pro posádku a úspornější techniku. Kdy se novinky ve vozech Renault objeví, automobilka neuvádí.

Co se týče oblasti pohodlí, tyto systémy mají zjednodušit řízení, díky čemuž si řidič má za volantem více užívat jízdu. Největší výzvou pro konstruktéry bylo navrhnout tuto techniku tak, aby byla uživatelsky příjemná a zároveň cenově dostupná.

Novinkou Renaultu v oblasti promítání informací je barevný head-up displej a velká dotyková obrazovka s úhlopříčkou 8,7 palce pro multimediální systém. Obraz head-up displeje se promítá na asférický štítek umístěný na vrchu palubní desky, 8,7palcová obrazovka je zase stejným typem jako u smartphonů a tabletů.

Obrazovka multimediálního sytému byla navržena tak, aby odolala extrémním teplotám, je schopna vydržet teploty od -40 °C do +95°C, zároveň má být za všech podmínek dobře čitelná. Díky své velikosti mohou být do displeje začleněny i některé ovládací prvky, které tak mohou nahradit konvenční tlačítka a přepínače. Jedná se zřejmě o reakci na konkurenční Peugeot 308.

Zkratka ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) skrývá balíček asistenčních systémů, jehož součástí je aktivní parkovací asistent, adaptivní tempomat, varování před blížícím se vozem vpředu a sledování omezení rychlosti. Systém využívá data ze dvou kamer, 12 ultrazvukových senzorů a radaru.

Renault už nyní patří mezi automobilky s nejnižšími flotilovými emisemi v Evropě, přičemž v tomto trendu chce i nadále pokračovat. Vývoj se zaměřuje na elektromobily a vylepšení spalovacích motorů.

Spotřebu spalovacích agregátů má vylepšit jejich downsizing nebo spolupráce s dvouspojkovou převodovkou EDC. Samozřejmostí je přeplňování, ve vývoji je aktuálně i vznětový motor s dvěma turbodmychadly, jedním menšími pro zvýšení točivého momentu v nízkých otáčkách a větší pro zvýšení točivého momentu ve vyšších otáčkách.

Se snížením tření motorů pomohou ocelové písty inspirované řešením z Formule 1. Ocel se při vysokých teplotách roztahuje méně než hliník, což má za následek menší vůle mezi písty a stěnami válců. Díky tuhosti tohoto materiálu mohou být pláště pístu kratší než ty hliníkové, aniž by byly křehčí.

Renault dále plánuje, že agregáty naklopí o 49 stupňů, díky čemuž nebudou zabírat tolik prostoru. Toto řešení je určeno hlavně pro malé vozy. Počítá se i s celkovým snížením hmotnosti aut, což sníží vypouštěné emise oxidu uhličitého a zároveň vylepší jízdní vlastnosti auta. Například zadní sklo má být nově uloženo přímo v lehkém rámu zadních dveří, což proti dnešnímu řešení s kovovým rámem uspoří 2,5 kilogramu.

V rámci projektu PAMU pak Renault spolupracuje na vývoji automaticky řízených aut. Výsledkem dalšího projektu SCORE@F zase bude systém komunikace mezi vozidly. Ty se mají díky tomuto systému navzájem upozornit na hrozící nebezpečí.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 

Štítky Renault Technika

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 






 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…