reklama


21.11. 2013 David Bureš Google+ profil David Bureš

Renault: Nová technika se zaměřuje na jízdní komfort a úspornost

 

Francouzská automobilka aktuálně pracuje na head-up displeji nebo pístech inspirovaných technikou Formule 1.

Renault prezentuje technické novinky, které tato automobilka vyvíjí. Ty jsou zaměřeny na dvě oblasti – pohodlí pro posádku a úspornější techniku. Kdy se novinky ve vozech Renault objeví, automobilka neuvádí.

Co se týče oblasti pohodlí, tyto systémy mají zjednodušit řízení, díky čemuž si řidič má za volantem více užívat jízdu. Největší výzvou pro konstruktéry bylo navrhnout tuto techniku tak, aby byla uživatelsky příjemná a zároveň cenově dostupná.

Novinkou Renaultu v oblasti promítání informací je barevný head-up displej a velká dotyková obrazovka s úhlopříčkou 8,7 palce pro multimediální systém. Obraz head-up displeje se promítá na asférický štítek umístěný na vrchu palubní desky, 8,7palcová obrazovka je zase stejným typem jako u smartphonů a tabletů.

Obrazovka multimediálního sytému byla navržena tak, aby odolala extrémním teplotám, je schopna vydržet teploty od -40 °C do +95°C, zároveň má být za všech podmínek dobře čitelná. Díky své velikosti mohou být do displeje začleněny i některé ovládací prvky, které tak mohou nahradit konvenční tlačítka a přepínače. Jedná se zřejmě o reakci na konkurenční Peugeot 308.

Zkratka ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) skrývá balíček asistenčních systémů, jehož součástí je aktivní parkovací asistent, adaptivní tempomat, varování před blížícím se vozem vpředu a sledování omezení rychlosti. Systém využívá data ze dvou kamer, 12 ultrazvukových senzorů a radaru.

Renault už nyní patří mezi automobilky s nejnižšími flotilovými emisemi v Evropě, přičemž v tomto trendu chce i nadále pokračovat. Vývoj se zaměřuje na elektromobily a vylepšení spalovacích motorů.

Spotřebu spalovacích agregátů má vylepšit jejich downsizing nebo spolupráce s dvouspojkovou převodovkou EDC. Samozřejmostí je přeplňování, ve vývoji je aktuálně i vznětový motor s dvěma turbodmychadly, jedním menšími pro zvýšení točivého momentu v nízkých otáčkách a větší pro zvýšení točivého momentu ve vyšších otáčkách.

Se snížením tření motorů pomohou ocelové písty inspirované řešením z Formule 1. Ocel se při vysokých teplotách roztahuje méně než hliník, což má za následek menší vůle mezi písty a stěnami válců. Díky tuhosti tohoto materiálu mohou být pláště pístu kratší než ty hliníkové, aniž by byly křehčí.

Renault dále plánuje, že agregáty naklopí o 49 stupňů, díky čemuž nebudou zabírat tolik prostoru. Toto řešení je určeno hlavně pro malé vozy. Počítá se i s celkovým snížením hmotnosti aut, což sníží vypouštěné emise oxidu uhličitého a zároveň vylepší jízdní vlastnosti auta. Například zadní sklo má být nově uloženo přímo v lehkém rámu zadních dveří, což proti dnešnímu řešení s kovovým rámem uspoří 2,5 kilogramu.

V rámci projektu PAMU pak Renault spolupracuje na vývoji automaticky řízených aut. Výsledkem dalšího projektu SCORE@F zase bude systém komunikace mezi vozidly. Ty se mají díky tomuto systému navzájem upozornit na hrozící nebezpečí.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Trumpova rallye se zadrhla. Akcie firem, které vítaly jeho vítězství, padají Trumpova rallye se zadrhla. Akcie firem, které vítaly jeho vítězství, padají

Nový americký prezident ještě nesložil slib a investoři…

Venezuelané se po měsíci dočkali slíbených nejvyšších bankovek Venezuelané se po měsíci dočkali slíbených nejvyšších bankovek

Po více než měsíci odkladů, zmatků a nepokojů se…

Řecký účetní dvůr schválil prodej drah italské železnici Řecký účetní dvůr schválil prodej drah italské železnici

Řecký účetní dvůr v pondělí schválil prodej řeckých drah…

Zápisník Dušana Kütnera: Lančmítové štěstí Zápisník Dušana Kütnera: Lančmítové štěstí

Facebook hodlá zavést v Německu jako druhém státě po USA…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 






 
Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Dnes 08:00

Široká kola, kity přímého sání či laděný výfuk. To všechno jsou úpravy, jejichž smyslem je dále zlepšit jízdní projev auta. Ale opravdu jej zlepší, nebo autu spíše ublíží?




Blesk.cz

V Davosu se sejdou politické a ekonomické elity: Řešit budou Trumpa a Čínu

V Davosu se sejdou politické a ekonomické elity:…

Ve švýcarském luxusním letovisku Davos začíná každoroční setkání elit politického a ekonomického světa v rámci…

Další šťastlivec ze superhry Trhák: Výhru předpověděl komín

Další šťastlivec ze superhry Trhák: Výhru předpověděl komín

„Mám obrovskou radost. Ani to neumím popsat. Nikdy v životě jsme totiž nic nevyhráli,“ prozradil včera Blesku…

 

iSport.cz

TOP hvězdy, nebo talent? PĚT borců, kteří můžou vystřídat Costu v Chelsea

TOP hvězdy, nebo talent? PĚT borců, kteří můžou…

O jeho budoucnosti v Chelsea se má rozhodnout brzy. Útočník Diego Costa si každopádně hádkou s trenérem Antoniem…

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce, bylo by to nefér

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce,…

Ve Spartě vyrůstal a získal s ní i titul, teď už rok obléká dres jejího největšího rivala. Záložník Slavie Josef…

 

Reflex.cz

Sebevražda Západu: Čísla a data dokazují propojení islamismu, terorismu a migrace

Sebevražda Západu: Čísla a data dokazují propojení…

Víte co mají společného střelba v Židovském muzeu v Bruselu z 24. května 2014 a atentát spáchaný na vánočním…

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

 
 
reklama