Každý to ví, nikdo to neříká....
takže: NEKONČÍ
Spalováky ani náhodou a dokonce ani nafťáky ne!!!
Protože to jinak nejde.
Pár uhrovitých ekotchuráčků, ani gerontofilní Macron, ani SamanAR a jeho kámoši,co tahají tisíc kiláků v mraze dvoutunovej vlek s elektromobilem NA TOM NIC NEZMĚNÍ!
>:D:-!
FOSTEK RULEZ
Akorát chudák Áda. Te´D se v tom umlátí. je silnější láska k naftě nebo nenávist k Rendlíkům??? >:-[] >:-[] >:-[]
Je jen otázka času, kdy padnou plány některých radních v eu, že budou zakazovat vjezd dieselům do centra velkých měst. U mé sestřenice v Německu vyvolali tak velký strach, že nedávno prodala své 2,0 TDI. :-)
jeslize jsou trvale prekracovany dlouhodobe limity NOx a naftaky maji na NOx ve mestech velky podil, tak se to nejak resit musi.
a jestlize cast NOx produkuje napr. topeni a cast naftaky, tak ceho se asi nejspis omezeni dotkne, topeni, nebo aut??
Že by měl být diesel čistší, na tom se asi shodneme všichni. Jenomže zatím nikdo nepřišel na to jak. A vydání normy euroúředníka pod tlakem, to teprve nevyřeší.
A Šaman ať se přípraví, až bude muset odtáhnou i všechny ty návěsy u zastavených Tesel Semi, co jim předčasně dojdou baterky a nedojedou do místa určení. Teda jestli se někdy vůbec rozjedou. >:D
Chlapče, až dorosteš, tak pochopíš, že nemám nenávist k rendlíkům, ale soucit s těmi, kdo jim naletí. Jakožto bývalý majitel jednoho šíleného rendlíka jsem slíbil, že před těmi krámy budu každého soudného člověka varovat. Ale protože v mladických letech není zkušenost přenositelná, budou na to bazaroví kovbojové, sedlající ojeté křápy s designem kreatury a vaginálním znakem muset přijít sami. Nepochybuji, že většina z nich to pochopí. A ti, kteří ne, si to zaslouží...
Diesel samozřejmě nekončí. Ve srovnání s ultrazastaralým muzeálním zážehovým motorem je diesel se svým vyšším kompresním poměrem a tím i vyšší energetickou účinností hotovým motorem budoucnosti. Minimálně na několik desítek let a pravděpodobně s využitím CNG paliva a hybridní podporou, omezující energetické ztráty při brždění. :-!
Kamarád si pořídil Talismana a že by to bylo špatné auto se mi nezdá. Spotřeba 5,5-6,5 l/100km bohužel nafty mi přijde hodně příjemná (záleží jestli město nebo mimo), světla taky parádní a se servisem zatím žádný problém. Další má pár let starého scenika a kromě zámku 5. deveří taky vše v cajku (oprava za 800,-), najeto 120.000km. Náš dokker taky bez problému a další známí s daciema jak by smet. Hele nevím, ale asi jen ve značce chyba nebude...
čus ado,tak se hlasím,RENAULT Megane II Grandtour 2.0dCi(110kW,150PS) r.v.12/2007 najeto 278 000km,na motoru vše původní(šlape jak hodinky,spotřeba průměr 6l)auto jezdí každý den min.50km(25km do práce a 25km z práce,z toho 24 km po D1)žádná koroze,opravy pouze spotrebak,před 14dny STK vše bez problému-emise kouřivost-dle TP má splnovat hodnotu1,5-EURO 4 bez filtru(korigovany součinitel absorbce)namerená hodnota 0,12!!!.Podle mě jeden z nejlepších dvoulitrových naftaků.Podle mě frantíci s italama dělají nejlepší naftové motory.Ale to asi české stádo zblbnuté koncernovým kultem nerado slyší.Abych tě taky potěšil,loni v listopadu mě na autě praskla pravá přední pružina(nová monroe stála 440kč-oprava zabrala dvě hodiny)
Také přispěji ze zkušeností s vozem Renault. Trafic 2,0 dCi, 115k, r.v. 2007. Najeto 361000. Pouze spotřební materiál (čepy a stabilizační tyče řízení přední nápravy 4x, ložiska kol 1x, kotouče 1x, lanovody ruční brzdy 2x, filtry Xx, pneu Michelin+Continental 5 sad , preventivně měněny tlumiče). Bez koroze. Do 120000km interval výměny oleje 30000km, potom zkrácen na cca 17000km. Tankování převážně benzina + aditivum VIF v zimě i v létě. Vůz je staticky i dynamicky hodně zatěžován. Pořád je s ním solidní svezení.
pristich par let, asi desitek let urcite nekonci a nikdo taky netvrdi ze konci, to spise jisti lide neustale tvrdej ze konci elektromobily a hlavne ze konci Tesla ktera by podle jejich prognoz mela bejt davno krachnuta nekolik let
mam jeste v dobre pameti jistou modernizaci tovarny na plazmove televize ktera v CR probehla pouhy rok pred tim, nez dana firma oghlasila ze s vyrobou plazma televizoru konci, protoze o ne neni zajem >:D konec dieselu a pak benzinu prijde pozvolna, nebude to ani ze dne na den, ani prez noc, a dokonce ani behem 10 let, bude to obdoby dlouhe desitky let kdy pomalu bude nejdrive diesel a posleze i benzin bez hybridni soustavy stracet podil na trhu, az je proste vyrobci aut samy vyradi postupne z nabidky, protoze se jim proste a jednoduse nevyplati jejich vyvoj a ani nasledne jejich prodej ;-)
Záleží, čemu říkáš hybridní soustava. V EU se rozšíří celkem masově kvůli flotilovým limitům. I když většinu zřejmě budou tvořit ty nejslabší a tedy nejlevnější systémy.
Zato tragicky zastaralé, cukající, žravé a líné zážehové motory bez zátahu se toho okamžiku, kdy bude diesel nahrazen nějakým jiným motorem, dožijí jen v muzeu. >:D
treba Mercedes planuje ze posledni diesel ktery v USA nasadi bude ve Sprinteru, zbytek postupne stahnou a nahradi benziny a hybridy
mimochodem, BMW, Mercedesu a Audi sebrala Tesla s modelem S v USA spoustu zakazniku, proto take BMW v USA ma kampan na pluginhybridy a zminuje u nich ze na ne nemusi cekat jako na model 3 :yes:
Mercedes pokud jsem v USA konfigurátoru něco nepřehlédl nenabízí diesel ani pro SUV ani pro sedany.
Audi má evidentně problém s V8 TDI po stránce reálnýho plnění emisí stejně jako s V6 TDI. Nenabízí v USA ani Q7 ani A8 s dieselem.
BMW slavnostně homologovalo 40d, což je obdoba 30d v Evropě
Každopádně se z toho dá odvodit, že to jde.
Plyne z toho ale taky to, že výrobci ví, že to reálné emise (velmi podobné pro USA běžný provoz jako pro EU laboratorní) neplní.
Škoda je, že i přes to, že je benzínový motor jednodušší na výrobu, levnější, lépe se chová a líp se s ním jezdí, tak se tu tlačí diesely a to pouze proto, že žerou trošku míň. A co už nechápu vůbec je proč tu pořád někdo bojuje za nějaký běžný diesely v běžných autech. Chápu, že jezdit v osmiválcovým sportovním autě (libovolně nahradit točivým šestiválcem nebo úžasně vyrovnaným V12) je zážitek a fakt bych se toho vzdát nechtěl. Nechci se vzdát ani svobody možnost jet napříč Evropou a natankovat libovolně po pár kilometrech jízdy v teple a klidu. Osobně třeba vůbec nechápu zde zmiňovanou možnost tahat po dálnici plaťák s autem za Teslou. Ale zastávat se tu Renaulťáckýho R4 dieselu to teda už jde opravdu mimo mě.
Klidně se vzdám nějakýho zatracenýho R4 dieselu a vezmu si místo toho benzín.
No já měl v Rencku diesel a ted´ mám (zase v Rencku) benzín a musim říct, že s tim dieselem se mi jezdilo líp, co se týče jízdního komfortu (pokud neberu v potaz akceleraci, to má benzín pochopitelně navrh). Přesto už bych diesela nebral, kvůli tomu smradu. Mít diesel v osobáku je jako mít čokla a nesbírat po něm ho.na z chodníku.
co to bylo za dyzl a co za benzin, ze se ti v dyzlu jezdilo lip?
ja mam teda jen benziny a nedavno jsem musel popojet s klasickym 2.0tdi a hned po nastartovani se to typicky naftove rozklepalo, coz jsem u zadnyho benzinu nikdy nepoznal.
dokazu pochopit, ze byla doba, kdy v nekterych modelech nebyl proti naftaku adekvatni benzin, ale to dnes snad uz neplati
taky nechapu ty co diskutuji za nejaky smesny motorizace ktery nejsou nicim zajimave, taky chapu ty co maj snahu si udrzet nejaky V6/V8/V12 a nejlip v nejakym exkluzivnim modelu