Renault odhaluje své budoucí plány, do roku 2016 chystá na 10 novinek
Novým modelům Renault se v poslední době daří – Clio bylo loni třetím nejprodávanějším autem v Evropě, Captur zase patří mezi nejprodávanější crossovery na trhu. Francouzský výrobce bude chtít tento úspěch dále podpořit, a proto chystá do roku 2016 uvést na trh hned několik nových modelů.
Tvary nejbližší novinky už známe, tento týden debutovala třetí generace minivozu Twingo, která se má začít prodávat během letošního podzimu. Ve stejné době se na trhu objeví i nová generace dodávky Trafic. Ta bude nadále sdílet techniku s Opelem Vivaro, Renault už ukázal tvary auta pomocí designové skicy.
Po Twingu a Traficu bude následovat čtveřice automobilů, která bude sdílet platformu CMF vyvíjenou společně s aliančním partnerem Nissan. Těmito modely budou nové generace kompaktu Mégane a MPV Scénic, nová generace Espace, která už nebude MPV, ale crossoverem, a nový sedan střední třídy.
Vedle toho chce Renault doplnit svoji nabídku crossoverů a novými vozy zacílit na rozvojové trhy. Těmito novinkami bude minivůz navržený pro Indii a Jižní Ameriku a nové pickupy. Pokud se tato auta objeví i v Evropě, je jasné, že budou prodávané pod značkou Dacia. Vývoj minivozu nicméně rumunský výrobce loni odmítl.
Součástí budoucích plánů je i růst prodejů. Renault chce zvýšit svůj tržní podíl na důležitých trzích, jako je Brazílie, Rusko a Indie. Mimoevropské trhy jsou pro Renault stále důležitější, loni automobilka mimo starý kontinent prodala polovinu svých aut, přičemž ještě v roce 2010 to bylo 38 procent. Tímto způsobem výrobce snižuje svoji závislost na evropských trzích.
V Evropě se pak Renault chce stát druhou největší automobilkou, tuto pozici aktuálně drží Ford. Prioritu bude mít také Čína, kde automobilka aktuálně buduje novou továrnu. Její roční kapacita bude 150.000 aut, vyrábět se zde budou crossovery.
Renault dále chystá rozšířit spolupráci svoji alianční spolupráci s Nissanem, díky čemuž chce francouzský výrobce ušetřit. Cílem je dosažení provozní marže ve výši alespoň pěti procent z obratu Renault Group a kladného cash flow.