Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault postaví v Indii novou továrnu

Dan Vořechovský
Diskuze (21)
Renault objevil v Dacii nečekané možnosti a tak rozšiřuje své světové investice.

Francouzská automobilka Renault minulý týden v pátek oznámila, že uzavřela dlouhodobé strategické partnerství s indickou průmyslovou skupinou Mahindra. Renault tak navazuje na úspěšnou spolupráci s tímto indickým partnerem v podobě joint venture, na jehož základě se v první polovině příštího roku začne v Indii prodávat Dacia Logan.

Hlavní součástí dohody je výstavba zcela nové montážní továrny, která by měla ve finální podobě, tzn. za 5 let, vyrábět na 500 tisíc automobilů ročně. Se spuštěním výroby se však počítá už v polovině roku 2009 a zpočátku se plánuje roční produkce 300 tisíc vozů. Z velké části se v nové indické továrně bude montovat dobře se prodávající Dacia Logan. Indická továrna by měla zásobovat především domácí trh. Kromě montážní továrny plánuje v Indii Renault také výstavbu továrny na výrobu motorů a převodovek.

Renault současně oznámil, že chce do konce roku 2009 vyrábět ročně jeden milion kusů modelu Logan. Dosud se Logan podílel na prodejích celé skupiny Renault čtyřmi procenty. Cílem Renaultu je zvýšit podíl prodejů Loganu na celkových prodejích skupiny až na jednu třetinu. Logan se nyní vyrábí v sedmi různých zemích po celém světě, v Rumunsku, Indii, Rusku, Maroku, Kolumbii, Brazílii a Iránu.

Dan Vořechovský
Diskuze (21)
15. 11. 2006 11:37
Re: Chybná informace
To nie je podstatné, podstatné je, že Dacia sa stáva globálnym autom pre východ, ktoré sa dobre predáva - povedal by som, že skutočnosť minimálne na zamyslenie pre ostatných európskych výrobcov...
15. 11. 2006 11:35
Re: Resumé
to by som netvrdil....japonci vedia dobre programovat zivotnost jednotlivych dielov na priblizne rovanku uroven.....14 rocna 323, ak vyslovene nestala vacsinu casu v garazi sa tazko moze rovnat s akymkolvek novym autom
15. 11. 2006 06:54
Re: Resumé
Mám Škodu Forman. Má 13 rokov, 140.000 km a poznať to na nej. Napriek tomu som pomerne spokojný, slúži vpodstate dobre. Najväčším problémom je hrdza. Potom vŕzgajúce a búchajúce diely, občas sa kaziace zámky dverí, striedavo nefungujúce komponenty na prístrojovke, rezonujúce repráky a tak podobne. Daciu Logan som si prezrel podrobne niekoľkokrát, mám za sebou skúšobnú jazdu, vypočul som si hodnotenie dvoch ľudí, ktorí Logana vlastnia. Záver: niet o čom diskutovať. Jednoduchá technika, jednoduché a lacné materiály, ale príkladná kvalita. Všetko spolu pekne lícuje, žiadne búchanie a vŕzganie pri jazde sa nekoná, auto ide plavne a ticho, so spotrebou vraj okolo 6.5 litra. Jeho hodnotu u mňa znižuje slabá variabilita, sklopné operadlá v druhom rade by si určite zaslúžil. Neobstojí argument o pevnosti karosérie, kombík predĺžili riadny kus a pevnostne to zvládli aj bez priečky za sedadlami. Takže vzhľadom na to by sa mi viac páčil kombík. Aj keď by som ho pasoval skôr do pozície auta pre remeselníkov a živnostníkov, pošty a podobne ako do role auta pre rodinu.
15. 11. 2006 06:43
Re: Jen tak dal
Si si úplne istý, že Čechy a Slovensko nepočítajú k "rozvojovej" Európe? Západné a postkomunistické trhy sú ponímané hodne odlišne.
15. 11. 2006 06:42
Re: logan
S tou kvalitou by som až tak nekričal, Dacia súčasnosti a minulosti diametrálny rozdiel. Použité materiály a technika to je jasné, Škoda je niekde inde, ale kvalitou je Dacia ku konkurencii možno bližšie než si myslíš...