8-s To jako že víc dětí maj jen... ? No jsem zvědav co z toho vznikne, ale to že vůz má být zajímavý pro čínský trh nevěstí nic dobrého ( v tom smyslu na co jsou všichni u espace zvyklí-víc pasažérů a nadstandardní zavazadlový prostor)
Stále méně potkávám tuhle třídu vozů (Espace, Shraran/Alhambra, Galaxy, 807, C8), případně Voyager. Když vezmu, jak třeba dnes vypadá C4GP a Sharan, kterého jsem v první generaci sedlal, přijde mi, že C4GP poskytuje podobný prostor. Sharan má jen výhodu vyjímatelných sedadel, ale pak je musíš někde složit a když 6 a 7 sedadlo nenaložíš, tak pak sedm lidí nepřevezeš. Dnešní střední MPV je vozí v kufru furt. Velká MPV se stávají okrajovými a tak ani zakladatel segmentu si nedovolí auto, co se moc neprodává.
Budíky vprostřed mi neva ;-)
Ja jsem naopak zastance velkych MPV, konkretne napriklad druha generace eurovanu je strasne prakticke a pohodlne rodinne auto. A budiky uprostred jsou jen o zvyku. Dneska naopak kdyz sednu do auta, kde je klasika, tak porad koukam doprostred.
No doufám, že si ve něm i seděl, GS není špatný auto ale max pro rodinu s 3 dětmi, zadní 2 sedadla jsou na nic, i 10ti letý dítě má problém si tam sednout, je jak sardinka >:D Dospělý se tam nevejde vůbec. Nemluvě o tom, že pak máš kufr na 2 igelitky...
Kdež to Grand Espace je prostorný a za 3 řadu sedadel i něco dáš. Tohle rozhodnutí znamená, že Sharan/Alhambra a Galaxy/S-max mají zas o konkurenta méně ;-)
Jenže i tam, když máš 7 sedadel, tak už tam prakticky nic nenaložíš, navíc třeba u sharana musíš vždy včas přemýšlet, jestli nemáš sedadla složená v garáží :-) Ale zase dá se využívat 6 sedadel s rozumným prostorem na náklad....
Dobře, ale hlavní konkurent může být jen pro auta v druhé polovině žebříčku. Loni se prodalo 350 S-Maxů, 328 Sharanů a 46 Voyagerů... hůř než Voyager už se prodávají jen prastará MPV od PSA (a Rodius).
Tak na menší MPV to nemá....je to pro některé lidi moc velké, pro jiné moc drahé a další o tom ani nevědí, neb reklama nula, počet dealrů 5,5 a navíc pod značkou lancia tyhle auta nikdo nehledá....
Ale mezi lidmi co už maj kolikátou generaci to má pořád svoje fandy. Pokud vypadne Espace pár kusů navíc může přibýt. Ambice být to první to nemá, protože je jasné že to je utopie.
Pokud bude nějaký nástupce..FIAT to zatím nepotvrdil.
Myslím,že italové by udělali chybu.Takové auta jim chybí..!! :-!
A deriváty 500 mne moc nenadchly..
Chybí taky nástupce v kombi (Marea a Stilo byly povedené)
Pak se diví , že neprodávají v EU....
pre tých, čo sa viac rozmnožujú (rozumej, majú luxus v podobe 3 detí) a potrebujú rodinné plnohodnotné auto (t.j. aspoň 3 sedáky vedľa seba, kde sa bez problémov zmestia aj sedačky).
Mnoho áut sa tvári, že je 5 či 7 miestnych. Žiaľ, realita je iná. Za 5 miestne alternatívy sa dá považovať dnes už len Lancia Voyager, Seat Alhambra/VW Sharan, C8/Peugeot 807, S-Max/Galaxy, R-klasse a spomínaný Espace. Freemont, 5008, Grand Scénic, Zafira... Tieto autá sa len hrajú na niečo, čím nie sú.
Z hore spomínaných je relatívne nová dvojica Alhambra a Sharan. A Ford prinesie čoskoro nástupcu (ale len jedného) pre galaxy a S-max. Citroen a Peugeot idú po vzore Renaultu - ponúknú veľké SUV. Mercedes chce spraviť kompaktnejšie Viano (pričom ponúka pre náročných G a GL klasse).
A klasické MPV ide do úzadia... Načo, keď európske mamičky chcú terenné mini auto na obrubníky.
Ze všeho nejlepší je (velké) MPV vůbec nepotřebovat!
Coby náruživého řidiče mě velká MPV opravdu nikdy nelákala (stejně jako ta menší). Myslím si, že nejlepším opatřením je včas zainvestovat do kvalitní antikoncepce a díky ní pak takovýto "autobus" vůbec nepotřebovat. Čtyřčlenná rodina se přece krásně vejde do auta nižší střední či střední třídy se slušným kufrem - tzn. nižší nákupní cena, menší spotřeba a nesrovnatelně lepší zážitky za volantem ;-)