Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault připravuje novou dohodu s odbory

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Dohoda s odbory by měla Renaultu pomoci zabránit propouštění a zavírání továren ve Francii.

Automobilka Renault bude žádat odbory o uzavření nové celostátní dohody o mzdách o mzdách a pracovních podmínkách. Cílem je odvrácení rozsáhlého propouštění zaměstnanců a uzavírání továren. Informace o tomto kroku zveřejnil například server Automotive News Europe, vycházející ze zprávy agentury Reuters, jejímž zdrojem byl Carlos Tavares, provozní ředitel Renaultu.

Právě podle Tavarese hodlá Renault s ohledem na trvalý propad poptávky po osobních vozech na evropském trhu projednat s odbory změny, které zajistí sladění mzdových a výrobních nákladů na srovnatelnou úroveň s podniky ve Španělsku a Velké Británii.

Carlos Tavares v souvislosti s chystaným jednáním upozornil i na skutečnost, že odbory jsou seznámeny se situací v konkurenčním francouzském koncernu PSA. Ten plánuje, že zruší více než 10.000 pracovních míst, uzavře jeden výrobní podnik a provede řadu dalších opatření. Právě díky tomu mají být odpory mnohem přístupnější k dohodě s vedením automobilky Renault.

Situace Renault Group, zahrnující i značku Dacia, rovněž není nejlepší a za prvních osm měsíců letošního roku jí v zemích EU a EFTA (Švýcarsko, Lichtenštejnsko, Norsko a Island) podle Asociace evropských automobilových výrobců (ACEA) klesly prodeje o 16,1 procenta. Celkové tržby v regionu klesly ve stejném období o 6,6 procenta.

Podíl Renaultu na domácím trhu se podle odhadu tento rok sníží o 13 %, podíl na evropském trhu o 8%. Podle všeho se situace na evropském trhu jen tak nezlepší. Na úroveň před krizí by se poptávka po automobilech mohla vrátit za tři až pět let.

„Každá firma je svázána se svou domovskou zemí,“ řekl Carlos Ghosn, generální ředitel Renaultu, pro televizi France 24. „Firma potřebuje přirozenou základnu. Přirozenou základnou Renaultu je Francie,“ dodal.

Zároveň Ghosn upozornil, že pokud bude propad trhu pokračovat nebo se prohloubí, nebude Renault s to zachovat všechna stávající pracovní místa. V současnosti však podle něj firma žádné propouštění neplánuje.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
2. 10. 2012 17:15
Re: finito
K tomu Megane - kratka verzia mozno vnutornym priestorom nie je ziaden kral, ale kombi je veselo s koreou porovnatelne. Aj jazdnymi vlastnostami, problem je ak chce niekto benzin 1.2TCE je ako najvyssia volba malo. Co sa tyka tej slusnej porcie kilometrov myslis si ze najazdis viac na korejskom diesli? Velmi tazko. Na internete sa najdu Renaulty s 2.0dci co maju 600.000km, 1.6dci moze posluzit peknych 350-400, ja som ziadnu koreu s viac ako 200.000 nikdy nevidel. A este k tym dieslom. Radsej si zrepasujem trysky Bosch na 1.6dci a za par euro ako nejake denso kupovat nove za 4x700 euro v koreii. Kamos ma i30 a ma na dvojrocnom aute vydraty volant, sedadla a dvere, takto si kvalitu rozhodne nepredstavujem.

Laguna III je v porovnani s Passatom a Mondeom mensie auto, komu sa nelubi nech si priplati 10-15000 euro za to aby mal Passat alebo Mondeo s 2.0 HDI.

Espace - viac menej suhlas, v minulosti nespolahlive, dnes presa len stare. Na trhoch kde hlavne posobia asi staci :-)

Renault si s tym urcite poradi. Ma v aliancii Nissan, Daimler, Infiniti, a Daciu, ktorej uspech neda konkurencii spavat. Ved Dacia musela postavit dalsiu fabriku v Maroku aby stihala pokryt produkciu.

2. 10. 2012 09:32
Re: finito
Megane III - kombi je v urcitych ohladoch najlepsie auto v nizsej strednej, najlepsia spotreba dieslov. 1.6dci - drahy ale spickovy motor na ktory ma konkurencia len nenazrane dvojlitre
Megane RS Cup - nic ti to nehovori? :-)
Laguna III - jedno z najspolahlivejsich aut v strednej, 4 control, skoda miesta vzadu a povesti predchodcov, skvele coupe
Espace - toto auto nemusim ale mnoho ludi si to nevie vynachvalit, komfort je vraj lepsi ako u konkurencie
Zabudol si na trojkovy scenic - statisticky spolahlivejsie auto ako Touran a mozem povedat je to lepsia vozba.
Asi si si nevsimol ze je uplne ina situacia aka bola v roku 1996 alebo 2003.
1. 10. 2012 16:50
Re: finito
Komu treba a co treba? Aka zbierka pruserov? Myslis 2.0tdi prieser, DSG prieser, TSI prieser, Sharan prieser. Ide o to ze vo francuzsku su vysoke naklady na pracu /vyrazne vyssie ako v Nemecku/ a treba to zosuladit s fabrikami v Spanielsku a VB. Lebo inak Ren moze vsetko vyrabat trebars v Rumunsku a bude vymalovane.
Avatar - Machýrek
1. 10. 2012 00:31
Konec
ROH ve spojeni se soudruhy to nejspis postupne dovedou az ke konci...
30. 9. 2012 16:16
Běžte raději natáčet