Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rusko by prý mohlo získat podíl v automobilce Renault

redakce AUTO.CZ
Diskuze (9)
Rusko by mohlo získat podíl ve francouzské automobilce Renault, která by za to zvýšila svůj podíl v největším ruském výrobci automobilů AvtoVAZ. Informoval o tom ruský podnikatelský deník Kommersant. Renault již vlastní v AvtoVAZu 25 procent akcií.

Podle agentury Reuters se očekává, že Renault dnes s dalšími akcionáři AvtoVAZu, ruskou státní investiční skupinou Russian Technologies a moskevskou bankou Troika Dialog, podepíše dohodu o plánu na záchranu podniku.

AvtoVAZ se letos dostal do vážných potíží kvůli prudkému poklesu domácí poptávky po automobilech v důsledku světové hospodářské a finanční krize. Firma minulý měsíc uvedla, že by mohla vyhlásit bankrot, pokud se jí nepodaří uzavřít s bankami dohodu o restrukturalizaci dluhu. Zdůraznila však, že tento krok by neznamenal zastavení výroby. Ztráta AvtoVAZu se v prvním pololetí zdesetinásobila na 19,4 miliardy rublů (téměř 12 miliard Kč) z 1,9 miliardy rublů před rokem.

Samotná značka Renault je letos v Rusku na vzestupu, když je čtvrtou nejprodávanější za posledních 10 měsíců. Do prodejních čísel se započítává také úspěch Dacie Logan, kterou Francouzi v Rusku prodávají pod značkou Renault. Zatímco celý trh se letos propadl o 51 %, odbyt Renaultu zaznamenal pokles jen o 35 %. Renault Logan je nyní druhým nejprodávanějším modelem zahraniční provenience (i když jeho výroba probíhá i v Rusku) se 43.595 prodanými vozy. Úspěšnějším zahraničním modelem je za prvních 10 měsíců jen Ford Focus (44.143 ks, vyrábí se taky v Rusku).

Před příchodem krize se očekávalo, že Rusko brzy vystřídá Německo na pozici největšího trhu s automobily v Evropě. Poptávka po automobilech v Rusku však v letošním roce klesla o více než polovinu. Rozsáhlá propouštění a snižování mezd v důsledku hospodářské a finanční krize nutí řadu Rusů omezovat výdaje. Prodej aut tlačí dolů rovněž neochota bank poskytovat úvěry. Rusko chce proto zavést vlastní systém šrotovného.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (9)
30. 11. 2009 12:37
Možno
Možno to nie je zas až taký zlý nápad, vyrábať Logan v ruskom závode VAZ. Rozšíria sa tak rumunské kapacity ešte ďalej na východ a vznikne priestor na ďalšie rozširovanie ponuky. Lacné autá s jednoduchšou technikou majú najmä v takýchto regiónoch budúcnosť istú, v tomto prípade by sa podľa mňa uživil aj model o triedu menší ako Logan. Podobne možno očakávať, že sa uchytí Duster, hoci to už nebude tak ortodoxný terénniak ako Niva.
Vstup ruského kapitálu do Renaultu nebude problém, pokiaľ bude iba v rozumnej miere, nakoniec Renault je stále štátnym podnikom.
VAZ-u na druhej strane prospeje, ak dostanú Francúzi väčší podiel a najmä s tým spojené právomoci, aby mohli ruského molocha prekopať trochu po svojom.
Avatar - ryman
28. 11. 2009 17:41
Re: Ropa hybe svetom
pravda, je to hnus :no:
28. 11. 2009 16:02
Re: Rusove zachrani firmu rendlik a spol
Němečtí designéři nejsou ani doma ve VW, tak snad jen jako 3. kolona.
Avatar - chlapecx
28. 11. 2009 15:41
Re: Ropa hybe svetom
no jistě, aby z toho něco měli, to je ta vláda neviditelné ruky trhu:-)
nechtěj se připravit o zisky:-) mafiálni, za každou cenu ovlivňvoat dení vždy a všude... problémn je v tom, že tady 20 let po revoluci prskáme na komunisty, ale ti lidi, co to tehdy ovblivňovali a chtěli ovlivňvoat, to dneska ovlivňují zas... a díky větší mmožnostem ve větším:-)
a vo tom to je:-) všecko souvisí se vším:-)
28. 11. 2009 13:02
Ropa hybe svetom
Ste si vsimli, ze s klesajucou cenou ropy na svetovych trhoch, snahou automobiliek snizovat spotrebu, zavadzanim hybridnych pohonov a uvedenim planu Renaultu na predstavenie elektromobilov sa zvysila aktivita ropnych krajin v nakupe akcii automobiliek?
Katar ma podiely vo VW a teda aj Porsche:
[odkaz]
A teraz Rusko, druhy najvacsi svetovy producent ropy, chce kupit podiel v Renaulte:
[odkaz]