Latitude je ok, do tridy do ktere Renault chce zase promluvit musi vztoupit postupne a malou skupinou priznivcu a mozna pote v druhe generaci muze zvednout latku. Ani tak nejde o design ale jak se to auto chova na silnici po technicke strance. Pokud toto bude na konkurenceschopne urovni design je pote jiz jen otazkou dalsi generace. Ale pokud to auto bude krap po jezdecke strance tak ani design by mu nepomohl jez by stal neumerne prilis mnoho.
Jak budeš, vyděláš..., tos nepochopil, že s tím má Ronault zjevně osobní zkušenost, což vysvětluje i jeho nedávnou změnu vozového parku (k lepšímu)... >:D
Já na to nepřišel sám. Doporučuji film Mandragora. Docela syrově natočený snímek o jednom zmařeným mladým životě. To s těmi videokazetami jsem si "půjčil" odtamtud, je tam spousta scén s hláškami, který jsou skoro až komický, pokud odhlédneš od celkového dění. PS. není to porno. [odkaz]
Proč to hned "hrotit" k horší/lepší, na ty 100x vyprané a 5x přešité německé montérky ani nemá smysl reagovat, je to jen marný diskusní boj s nesporným úspěchem jiných...
P.S. Třeba je problém v tom, že jsou ty líbivé asijské "auto obleky", tak často (a okatě) inspirovány těmi německými "montérkami"... :*);-)
Já bych to nehrotil, nebral bych to s těma montérkama nějak zásadně. Tedy abych ti to přeložil do koncernového jazyka - v Německu tomu říkáme inovace. >:-[]
Zrejme ti tenhle ;-) v me reakci na mariachiho unikl, proto specialne tebe na nej upozornuji - on byl dostatecne vymluvny uz v tom mem prispevku, ale tebe tady jeste jednou dostatecne vymluvne na nej pro jistotu upozornim ;-)
...a teď se podívej v téhle své reakci, který smajlík je výmluvnější, jestli ten na začátku, jako u mariachiho, nebo ten nakonci jako ten tvůj (původní)... >:-[]
Ale já myslel výmluvnost v těchto konkrétních případech. Každý z nich přece "symbolizuje" podstatně jinou míru nadsázky..., ten mrkací může být až lehce provokativní, případně alibistický... :-)
Uklik si se o sloupec... psal jsem to Láníkovi do tý diskuze o novém vzhledu, ať nějak pořeší ty nitě, ale nic už na to nenapsal. Jinak - výhradně u holiče, ale postupně budu přecházet na leštěnku. >:-[]
No zkrátka jsem si to vyložil, že to byla reakce na mě, jen si ji prostě šoupnul pod jiný příspěvek. Naopak k té Katikusovi mi neseděla, což mě jen utvrdilo ve správnosti mého úsudku. >:D
Ano, ta boule kapota připomíná Infiniti. Ale je jasné, že to je příprava na design DeZir/R-Space, tam je podobná oblina taky. Jen jsem zvědavý, jestli do toho napasujou to monologo.
Co třeba ta singleframe s pásem pro SPZ, to už jsem někde viděl... ;-)
P.S. Ale jinak máš pravdu, z Renaultu do Audi se chodí častěji (naopak by to dobrovolně moc nešlo), zpravidla hned jak se konečně vydělají nějaké větší peníze... >:D
Designéry musím pochválit... líbí se mi profil auta a řešení zadní části včetně originálních světel. Na přídi je na první pohled něco z Insignie a něco z Infiniti (Audi v tom tolik nevidím), taky v pořádku. Jediný problém mám s velkými převisy, které dynamický profil dost zásadně kazí... to je ale zřejmě technické omezení.
PS: ze zpětných zrcátek toho moc vidět nebude... zezadu jsou skoro úplně schovaná.
Nějak nevidím důvod, proč by u velkého sedanu měly vadit převisy. Ani tenhle Samsung žádnými velkými netrpí. U starších XJ byl nepoměr mezi zadním a předním převisem dokonce žádoucí.
Zcela všeobecně mi jsou milejší malé převisy než velké, zejména u dynamicky laděných aut. I proto mi vždy vyhovoval designový jazyk BMW. Krátké převisy jsou pro mě indikátor snahy postavit velké auto na malém podvozku.
U velkých sedanů se někdy dá smířit s velkým zadním převisem, přední je horší - měl jsem stejný problém s některými Audi, totéž mi vadilo na dynamické siluetě 407 kupé. U SM-7 mi víc vadí ten zadní... zkus si posunout zadní kola o nějakých 10 čísel dozadu, pro mě by to bylo velké zlepšení.
Jsem tu z mobilni Opery, tak se mi spatne hleda pohled uplne z boku, ale nezda se mi, ze by sm7 nejak zvlast vycnivalo z prumeru. Jde o to, aby to jako celek nebylo prilis disproporcni. Opacny extrem je taky nevzhledny. Bmw je na ty rozumny hranici, ale oni to jsou rozdily opravdu v cm a taky zalezi jestli je to na stihlem pontonu jako byli XJ a 7er z pulky 90.let nebo na S-klasse a post a banglovske 7er.
Já neříkám, že je to na ručník do ringu, jen že to mohlo být lepší.. večer to zkusím ve Photoshopu :-). Pokud bych měl hledat přirovnání... minulá A6 taky nebyla ošklivá, přesto jí zmenšení převisu pomohlo.
Prohlédl jsem si SM7, teď už na monitoru a řekl bych, že to co ti vadí, nejsou tolik převisy, ale fakt, že vícero dnešních aut má o něco protažený prostor pro posádku a tudíž i posunutý zadní sloupek až dál nad kolo, což celý auto vzadu výrazně "zatěžkává". Převisy asi patří k tomu delšímu, ale není to žádný extrém. Octavia na fotkách taky vypadá převisející a ve skutečnosti to zdaleka tak nepůsobí a jako celek je to vpohodě.
Možná je to kombinace obého... liftback ani kombi mi nevadí, na druhou stranu je fakt že delší převis samotného kufru taky ne. Pro mě by bylo opticky řešením posunutí zadního kola o 10cm dozadu.
No jistě, to by samozřejmě na pohled odlehčilo ten zadek a hmota by směřovala jakoby logicky na kolo, ale nejde to kvůli tomu, že by bylo asi moc z podběhů v kufru plus další s tím spojená problematika, o které toho moc nevím. Což si konečně už psal ve svém prvním příspěvku. Právě u XJ obecně a 7er z druhé poloviny 90.let je ten převis jen ten kufr. Ve skutečnosti to tak žhavý nebývá, protože vnímání auta je zasazeno do prostoru a co ti na fotce přijde jako bok, už ve skutečnosti tvoří vlastně část čumáku/zadku. Dřív, hlavně mezi 60 až 80.roky, kdy auta měla jasně definované plochy to tak bylo, ale dnes se to hodně slévá a je to takový postupný přechod. Příklad - předky u Peugeotů, ale i ostatní francouzi, třeba ale u Audi se dá pozorovat postupný ústup od tohoto pojetí, viz zadek nové A8.