Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Scala na nových fotografiích

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (25)
Čtyřdveřový sedan Scala je nejnovějším výsledkem spolupráce automobilek Renault a Nissan. V první polovině září začíná jeho prodej na indickém trhu.

Renault prostřednictvím modelu Scala plní svůj slib, že za méně než osmnácti měsíců uvede na indický trh celkem pět modelů. Do konce letošního roku navíc hodlá francouzská automobilka otevřít v Indii celkem 100 showroomů.

Klasický čtyřdveřový sedan Renault Scala vznikl podle stejného receptu jako malý hatchback Renault Pulse, který je dvojčetem Nissanu Micra. Základem novinky je Nissan, který znají v Číně jako Sunny a ve Spojených státech je nabízen pod jménem Versa.

Renault Scala se od výchozího modelu odlišuje především vzhledem předních partií s novým předním nárazníkem a hlavními světlomety. Designem přídě navazuje na menší Renault Pulse, ale černou částí nárazníků a nízkou maskou lehce připomíná i ostrý Nissan GT-R.

Zadní partie nového Renaultu se od Nissanu liší jen detaily v podobě nové grafiky koncových svítilen a použitím chromované lišty na víku zavazadlového prostoru přes celou jeho šířku. Mírně pozměněn byl i tvar zadního nárazníku a nový je design kol.

Sedan je dlouhý 4425 mm, široký 1695 mm, vysoký 1505 mm a má rozvor náprav 2600 mm. Technický základ je jednoduchý – přední náprava má vzpěru McPherson, vzadu se nachází torzní příčka. Standardem je elektrický posilovač řízení a brzdy jsou vpředu kotoučové, zatímco vzadu pracují bubnové brzdy. Základ představují ocelová kola s pneumatikami o rozměrech 185/70 R14 a v nabídce budou i 15palcová litá kola s pneumatikami 185/65 R15.

Paleta pohonných jednotek nabídne jeden zážehový a jeden vznětový čtyřválec. Benzinovou motorizaci představuje motor s označením XH2, který z objemu 1498 cm3 nabízí výkon 73 kW (99 k) při 6000 min-1 a točivý moment 134 Nm při 4000 min-1. Turbodiesel Renault K9K má objem 1461 cm3, z nějž poskytuje výkon 63 kW (86 k) při 3750 min-1 a točivý moment 200 Nm při 2000 min-1.

Oba nabízené motory standardně pohánějí přední kola prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky. Pohotovostní hmotnost čtyřdveřového sedanu se podle motoru a výbavy pohybuje od 1005 do 1085 kg.

V Indii jsou automobily jako je Renault Scala využívány velmi často jako vozy, které jejich majitelé využívají s řidičem. Proto mají nabídnout dostatek komfortu řidiči i cestujícím na zadních sedadlech.

Součástí výbavy Renaultu Scala může být mimo jiné kožené čalounění, automatická klimatizace s výdechy pro zadní sedadla a loketní opěrka mezi zadními sedadly s integrovanými držáky pro dva šálky. Mezi prvky bezpečnostní výbavy patří čelní airbagy řidiče a spolujezdce, ABS s EBD a brzdovým asistentem i přední mlhová světla.

Prodej Renaultu Scala byl na indickém trhu spuštěn 7. září letošního roku a tento model je již pátým zástupcem francouzské značky pro indický trh. Spolu s ním zde Renault nabízí ještě modely Fluence, Koleos, Pulse a Duster.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (25)
9. 9. 2012 19:09
Re: Scala
S tím ziskem máš asi pravdu. Nicméně taky bych to v garáži nechtěl a to ani v Indii >:D Raději tamního Rapida ;-)
Avatar - Ronault.
9. 9. 2012 13:40
Re: Scala
Já bych to taky v garáži nechtěl, ale třeba takový Ind jo... stačí se podívat, co je podle nich in:
[odkaz]
A pokud to přinese nějaký zisk alianci R-N, tak jen do toho, ať se to evropanům líbí nebo ne.
9. 9. 2012 12:37
Re: Hnus
To hovoris o sebe? Mam skor pocit ze ty si typicka kreatura made by Renault >:D
Avatar - Achernar9
9. 9. 2012 10:45
Scala
No... nechci se zařadit mezi nadávající primitivy ale tohle René s Nissanem prostě po... se jim to nepovedlo. ;-) Samozřejmě že je v článku napsaný, že je to pro indický trh a ti mají jinej vkus než evropani ale vyjádřit se k tomu můžem. Já osobně jako vlastník Renaultu (dříve R25, nyní Safrane) musím říct, že tohle bych teda v garáži nechtěl. :no:
Avatar - Ada je zase tady
9. 9. 2012 09:27
Re: Hnus
Typická kreatura made by rendlík :no: :no: :no: