Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault už nasazuje nový turbodiesel 1.7 Blue dCi. Kolik stojí ve Scénicu?

David Bureš
Diskuze (71)
Novou sedmnáctistovku Renault poprvé představil v modernizovaném Kadjaru. Na českém trhu se ho však ještě před ním dočkal Scénic.

Renault pojal nové emisní normy ve velkém a od základů proměnil nabídku svých motorů. Jako první už loni představil nový benzinový čtyřválec 1.3 TCe, který postupně nahrazuje dosavadní dvanáctistovku, letos došlo na nové turbodiesely. Patnáctistovka byla modernizována, v rámci úprav se dočkala přídomku Blue dCi, zatímco šestnáctistovku postupně nahradí motor 1.7 Blue dCi. Vedle nich se počítá ještě s vylepšeným dvoulitrovým turbodieselem.

O příchodu naftové sedmnáctistovky se spekulovalo už delší dobu, Renault ji ale představil až tento týden, a to v modernizovaném Kadjaru. Ještě než se však faceliftovaný crossover dostane na trh, v tichosti se ho dočkalo MPV Scénic a jeho prodloužená varianta Grand Scénic. V nich už dříve také debutovala nová třináctistovka.

V případě dvojice MPV je jedna sedmička dostupná ve dvou výkonových verzích. Slabší sedmnáctistovka se čtyřmi ventily na válec a vstřikováním AdBlue je naladěna na 88 kW a 300 N.m, je tak jakousi alternativou pro inovovaný motor 1.5 Blue dCi s 85 kW a 260 N.m, dostupný v jiných modelech Renault, třeba Méganu.

Ta silnější má pak 110 kW a 340 N.m. V případě Scénicu i Grand Scénicu je v tuto chvíli agregát v obou případech spárován výhradně s šestistupňovým manuálem, příplatkové dvouspojkové převodovky se patrně dočkáme až později, až bude taková verze homologována podle nových pravidel.

Scénic je aktuálně nabízen ve dvou stupních výbavy, přičemž 1.7 dCi (88 kW) pořídíte minimálně za 573.900 korun. Za Grand Scénic se připlácí 15.000 korun. Cena se vztahuje na výbavu Zen, která zahrnuje šest airbagů, tempomat, rozpoznání dopravních značek omezujících rychlost, dvouzónovou automatickou klimatizaci, dešťový a světelný senzor, 20“ palcová kola z lehkých slitin, hands-free kartu, přední mlhovky nebo diodové světlomety.

Silnější turbodiesel pořídíte až ve druhém stupni Intens, a to za 663.900 korun. Výbavu navíc doplňuje multimediální a navigační systém R-Link 2 se sedmipalcovým dotykovým displejem, parkovací senzory vpředu i vzadu, varování před opuštěním jízdního pruhu, ambientní osvětlení nebo sledování únavy řidiče.

Jinak je pro Scénic i Grand Scénic v tuto chvíli dostupná jen benzinová třináctistovka, a to hned ve třech výkonových verzích. Mají 85 kW, 103 kW, respektive 117 kW a ve všech případech spolupracují se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou. Automat tudíž ke Scénicu dnes nepořídíte.

Renault Scénic – technická data nabízených motorů
Motor1.3 TCe1.3 TCe1.3 TCe1.7 Blue dCi1.7 Blue dCi
Zdvihový objem [cm3]13301330133017491749
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]85/4500103/5000117/550088/3500110/3500
Točivý moment [N.m/min]220/1500240/1600260/1750300/1750340/1750
Převodovka6M6M6M6M6M
Max. rychlost [km/h]???195210
Zrychlení 0-100 km/h [s]???14,212,1
Komb. spotřeba [l/100 km]6,06,06,04,84,8
Cena Zen [Kč]496.900516.900-573.900-
Cena Intens [Kč]-571.900592.900628.900663.900
*Za verzi Grand Scénic se připlácí 15.000 Kč

David Bureš
Diskuze (71)
Avatar - xxc
18. 9. 2018 18:08
Re: Na co diesel
1555kg C4 Picasso a 1720 kg Grand scénic
16. 9. 2018 19:45
Re: Na co diesel
Ťažké je veľmi široký pojem. Pohotovostná hmotnosť je aká?
16. 9. 2018 19:44
Re: zrychleni
Definuj "pomalé autá".
Avatar - xxc
16. 9. 2018 11:18
Re: zrychleni
Nie je to celkom tak, pomalé auta musia iní obiehať a práve tam je asi najväčšie riziko. A to zrýchlenie asi merali na pol plynu kvôli emisiám, reálne bude snáď normálne.
Avatar - xxc
16. 9. 2018 11:09
Re: Na co diesel
Tak je to ťažké auto. 6.2 priemer, ale ani výhradne po meste nebola vyššia spotreba. Teraz už väčšinou mimo mesta, eko jazda, ale nie pomalá.