Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Scénic konečně odhaluje české ceny. Crossover překvapuje výbavou

David Bureš
Diskuze (133)
Už základní výbava Scénicu bude mnohým zákazníkům stačit. Za 449.900 Kč dostanou tempomat, rádio nebo klimatizaci. A nechybí ani 20palcová kola!

Novou generaci Renaultu Scénic můžeme u českých prodejců potkávat už od prosince, automobil už dokonce prošel i redakčním testem, jeho český ceník byl ale zveřejněn až nyní. Základní varianta s benzinovou dvanáctistovkou o výkonu 85 kW přijde na 449.900 korun.

Už výchozí varianta Life za tuto cenovku nabídne bohatou bezpečnostní výbavu – čelní, boční a hlavové airbagy, tempomat, rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost nebo automatické brzdění s detekcí chodců.

Dále nechybí elektricky ovládaná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, diody denního svícení, palubní počítač, manuální klimatizace nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním. V základu je též elektrické ovládání předních i zadních oken, palubní počítač, kožený volant a autorádio. Zajímavostí Scénicu jsou kola, už v základu jsou 20palcová, byť ocelová.

Za druhý stupeň Zen se připlácí 35.000 korun. Za tento příplatek disponuje navíc koly z lehkých slitin, předními mlhovkami, dešťovým a světelným senzorem, dvouzónovou automatickou klimatizací, hands-free kartou nebo přístrojovým štítem se sedmipalcovým multifunkčním barevným displejem.

Zajímavou nabídkou je pak verze Premiere Editon, která je dostupná na oslavu uvedení nového Scénicu na trh. Se zážehovou dvanáctistovkou o výkonu 96 kW stojí 539.900 Kč, což je stejně jako stupeň Intens. Oproti němu však přidává rezervní kolo, sledování mrtvého úhlu, kamerový systém sledující okolí vozu, aktivní parkovací asistent, panoramatické střešní okno nebo dvoubarevnou karoserii.

Zároveň pak nabízí sledování bdělosti řidiče, varování před opuštěním jízdního pruhu, ambientní osvětlením interiéru, parkovacím senzory vpředu i vzadu nebo multimediální systém R-Link 2 včetně navigace.

Vrcholem je pak Bose, který je jako jediná varianta dodávaná i s vrcholným turbodieselem 1.6 dCi (118 kW), spárovaným s dvouspojkovou převodovkou. Součástí tohoto provedení je hudební systém Bose, diodové světlomety LED Pure Vision nebo volant čalouněný Nappa kůží.

České ceny má také Grand Scénic. Ten je ve všech případech o 15.000 korun dražší než výchozí model s tím, že základní verze Life u něj není dostupná. Grand Scénic se liší o 228 mm delší karoserií (celkem 4.634 mm) a o 70 mm nataženým rozvorem (2.804 mm). V základu však zůstává pětimístným vozem, třetí řada sedadel je pro Grand Scénic ve všech stupních výbavy dodávána za 15.000 korun.

Renault Scénic – české ceny a technická data nabízených motorů
Motor1.2 TCe1.2 TCe1.5 dCi1.6 dCi1.6 dCi
Zdvihový objem [cm3]11981198146115981598
Válce/ventily4/44/44/24/44/4
Největší výkon [kW/min]85/450096/550081/400096/4000118/4000
Točivý moment [N.m/min]190/2000205/2000260/1750320/1750360/1750
Převodovka6M6M6M (6DS)6M6DS
Max. rychlost [km/h]185190183 (183)190200
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,311,412,4 (12,4)11,410,7
Komb. spotřeba [l/100 km]5,85,83,9 (4,0)4,54,5
Cena Life [Kč]449.900----
Cena Zen [Kč]484.900494.900544.900574.900-
Cena Intens [Kč]-539.900589.900619.900-
Cena Premiere Edition [Kč]-539.900589.900619.900-
Cena Bose [Kč]-579.900-659.900734.900
*Model Grand Scénic je u všech variant dražší o 15.000 Kč, verze Life však pro něj není dostupná

David Bureš
Diskuze (133)
28. 10. 2017 11:03
Scénic
Podle mě to zatím nevypadá vůbec špatně, ale záleží na tom, v jaké výbavě ho koupíte. Já jsem kupoval Scénica už před dvěma lety, také se o něm úplně nebásnilo v podobných recenzích, ale www.rpz.cz/renault/ mi nabídli v top výbavě a byl jsem moc spokojen, takže záleží...
4. 1. 2017 10:41
Re: To opravdu nemají u Renaultu alespoň jeden slušný motor?
Uvidíme, jak bude vypadat finální verze.
Ale obecně předpokládám, že cílový stav bude takový, kdy bude existovat pro danou škodlivinu jeden limit, přičemž auto jej bude muset plnit jak v laboratorním cyklu (NEDC, v budoucnu WLTP, tak v reálném provozu (RDE). Samozřejmě je možné, že například uhlovodíky se v RDE měřit nebudou, jelikož naprostá většina uhlovodíků vzniká chvíli po studeném startu, což krátký městský cyklus NEDC zachytí dostatečně.
4. 1. 2017 09:54
Re: To opravdu nemají u Renaultu alespoň jeden slušný motor?
Chápu, co jsi myslel - EU ETS. Tenhle systém stojí mimo a žádné obchodování v něm není.
Avatar - wakantanka
4. 1. 2017 08:17
Re: To opravdu nemají u Renaultu alespoň jeden slušný motor?
Mal som na mysli tie kvóty na emisie, s ktorými obchodujú trebárs jednotlivé štáty. U nás pred pár rokmi to bol celkom slušný škandál, keď SR predala svoje "nespotrebované" kvóty emisií najprv nejakej spriatelenej offshore firme, ktorá ich obratom predala tuším Japonsku za násobne viac. Nebol som si istý, či to podobne nefunguje aj u automobiliek, či iných priemyselných podnikov.
Avatar - wakantanka
4. 1. 2017 08:15
Re: To opravdu nemají u Renaultu alespoň jeden slušný motor?
:yes: