Renault Scénic: Kratší bratr (technická data, fotogalerie)

Renault Scénic: Kratší bratr (technická data, fotogalerie)

 
 

Automobilka Renault pouští do světa již třetí generaci kompaktního MPV Scénic. Poprvé vstoupí krátké provedení na trh až po verzi Grand Scénic, která je již v prodeji.

Francouzský Renault je evropským průkopníkem kategorie MPV a díky modelu Scénic jej můžeme považovat za zakladatele třídy kompaktních MPV. První generace úspěšného vozu se vyráběla od roku 1996. V roce 2003 ji nahradila generace druhá, která přišla i s prodlouženou variantou Grand. V letošním roce nastupuje již třetí generace a opět v krátké i prodloužené verzi.

Renault Grand Scénic je v současnosti již v prodeji, zatímco s uvedením krátké verze si výrobce dává na čas. Průkopník třídy kompaktních MPV je ve své třetí generaci a krátké verzi dlouhý 4344 mm, široký 1845 mm a vysoký 1637 mm. Výrobce se snažil jeho design přiblížit klasickým hatchbackům nižší střední třídy při zachování předností jednoprostorové karoserie.

Renault Scénic - srovnání generací
RozměrScénic IIIScénic IIrozdíl
Délka [mm]43444259+ 85
Šířka [mm]18451810+ 35
Výška [mm]16371620+ 17
Rozvor [mm]27022685+ 17
Objem zav. prostoru [l]437-522406-480-

Interiér Scénicu nabízí pět samostatných sedadel. Druhá řada odpovídá tradicím kategorie MPV a disponuje samostatně nastavitelnými a vyjímatelnými sedadly. Cestující mohou využít řadu odkládacích schránek, jejichž celkový objem činí 86 litrů. Zavazadlový prostor nabízí objem od 437 do 522 litrů podle toho, jak jsou nastavena zadní sedadla. Po vyjmutí druhé řady sedadel se Scénic může pochlubit prostorem pro zavazadla o objemu 1837 litrů (při využití až po strop). Zajímavostí jsou také tři dvanáctivoltové zásuvky – jedna vpředu na středové konzole, další pro cestující ve druhé řadě a třetí v zavazadelníku.

Podvozková platforma vychází z třetí generace Méganu, vpředu jsou vzpěry McPherson, zatímco vzadu jsou použita jednoduchá vlečená ramena. Rozvor náprav je 2702 mm. Nový Scénic je vybaven stejným elektrickým posilovačem řízení jako modelové řada Mégane. Ten má řidiči poskytovat lepší zpětnou vazbu od předních kol. Kotoučové brzdy mají vpředu průměr 280 mm nebo 296 mm a vzadu 274 mm nebo 260 mm. Podle verze mohou být kombinovány větší přední kotouče s menšími zadními. Podle tiskových informací Renaultu má Scénic brzdnou dráhu ze 100 km/h při opakovaném brzdění 39 metrů.

Nabídka pohonných jednotek obsahuje širokou paletu zážehových i vznětových agregátů. Novinkou pod kapotou je benzinový motor řady TCe 130, který z objemu pouhých 1,4 litru díky přeplňování poskytuje výkon 96 kW (130 k) a točivý moment 190 Nm. Nový Scénic bude k dispozici i s atmosférickou šestnáctistovkou, která nabídne výkon 81 kW (110 k). Ta spaluje nejen benzin, ale od letošního léta bude na vybraných trzích možné do nádrží tankovat také bioetanol a od konce roku i LPG.Nejvýkonnější dvoulitrový agregát se 103 kW (140 k) bude spřažen výhradně s bezstupňovou převodovkou CVT.

Renault Scénic - přehled zážehových motorizací
Motor1,6 16V1,4 TCe 1302,0 16V
Převodovka6M6MCVT
Zdvihový objem [cm3]159813971997
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]81/600096/5500103/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]151/4250190/2250195/3750
Max. rychlost [km/h]185190190
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,710,510,6
Komb. spotřeba [l/100 km]7,57,17,7

Nabídku vznětových agregátů reprezentují pohonné jednotky o objemu 1,5 litru ve verzích dCi 85, dCi 105 a dCi 110. Nejvýkonnější varianta může být vybavena filtrem pevných částic, který, ale podle technických údajů nemá vliv na jízdní výkony. K mání bude i 1,9litrový motor dCi 130 s DPF nebo bez, vrchol palety dieselových motorů tvoří dvoulitry dCi 150 a 160, první výhradně se šestistupňovým automatem, druhý naopak s manuálním řazením se stejným počtem stupňů. Není bez zajímavosti, že interval výměny oleje u všech motorů spalujících naftu výrobce nastavil na 30.000 km.

Renault Scénic - přehled vznětových motorizací
Motor1.5 dCi 851.5 dCi 1051.5 dCi 110 FAP1.9 dCi 130 (FAP)2,0 dCi 150 FAP2,0 dCi 160 FAP
Převodovka6M6M6M6M6A6M
Zdvihový objem [cm3]146114611461187019951995
Válce/ventily4/24/24/24/24/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]63/375078/400081/400096/3750110/4000118/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]200/1750240/2000240/2000300/1750360/2000380/2000
Max. rychlost [km/h]165180180195200205
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,712,412,3-9,79,1
Komb. spotřeba [l/100 km]4,94,95,25,576,6

Špičkové výbavy nabídnou TFT displej, který zobrazuje údaje o rychlosti vozu, nastavení tempomatu, signalizuje nezavřené dveře, tlak v pneumatikách a slouží také k zobrazení údajů z parkovací kamery. K ovládání celého systému slouží tlačítko, které je umístěné mezi volantem a tímto displejem. K dispozici je také plně integrovaný navigační systém Carminat Tom Tom s podporou SD karet, případně dražší Carminat Bluetooth DVD, ten má pochopitelně bezdrátové rozhraní a měnič na šest disků, podporuje také přehrávání hudebních formátů MP3 a WMA. Samozřejmostí je i USB konektor pro připojení externího zdroje hudby ve voze najdeme i vstup pro iPod, automobily jsou vybaveny audiem Arkanys s prostorovým 3D zvukem. Komfort cestujících zvyšuje i dvouzónová klimatizace s třemi možnostmi nastavení (Soft, Auto a Fast).

Důraz byl dán také na prvky aktivní i pasivní bezpečnosti. Automobily jsou vybaveny například systémem monitorování tlaku v pneumatikách, automatickým zapínáním stěračů, nechybí ani signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů, samonatáčecí bi-xenonové světlomety, tempomat s omezovačem rychlosti, ABS, brzdový asistent a stabilizační systém. Nad pasivní bezpečností bdí systém ochrany cestujících SPR3 z nové generace Laguny, ten má také stále relativně nová řada Mégane včetně v Ženevě představeného kombi. Standardem jsou i bezpečnostní úchyty dětských sedaček Isofix pro všechna tři sedadla ve druhé řadě.

Nový Scénic se vyrábí v továrně Douai ve Francii. 95 % součástí vozu je plně recyklovatelných, již při samotné výrobě je pak použito 14 % recyklovaných plastů. Francouzská automobilka doufá, že nový Scénic naváže na úspěchy předchozích dvou generací, kterých za necelých třináct let vyjelo do světa celkem 3,2 milionu kusů.

Doporučujeme
Renault Scénic – Růst ve všech ohledech

Spolupracujeme s TipCars.com
Internetovému prodeji se daří. Češi letos utrácejí v e-shopech více Internetovému prodeji se daří. Češi letos utrácejí v e-shopech více

Češi při nákupech v e-shopech utratili během prvního…

Akciové indexy Nasdaq dosáhly nových maxim Akciové indexy Nasdaq dosáhly nových maxim

Americké akcie dnes posílily díky dobrým hospodářským…

Krize pokračuje. Venezuela vstupuje do generální stávky Krize pokračuje. Venezuela vstupuje do generální stávky

Dvoudenní protest vyhlásila opozice proti vytvoření…

Zápisník Jana Vávry: Experiment Hamburk Zápisník Jana Vávry: Experiment Hamburk

Od summitu G20 v Hamburku uplynuly skoro tři týdny. Akci…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 



Ojetý Renault Scénic III: Velké zlepšení! V rámci možností… Ojetý Renault Scénic III: Velké zlepšení! V rámci možností…

Scénic je od roku 1997 příspěvkem značky Renault ve třídě…

Renault Scénic 2013 stojí od 379.900 Kč Renault Scénic 2013 stojí od 379.900 Kč

Renault zveřejnil ceny modernizované řady kompaktních MPV…

 



 
Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu

Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu

Dnes 08:00

Audi A8 přineslo čtyřem propojeným kruhům patřičnou prestiž mezi luxusními limuzínami, dodnes soupeří o klienty s BMW a Mercedesem. I v nedávno představené čtvrté generaci...




Blesk.cz

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Sezóna klíšťat je v plném proudu. Přinést si je můžete nejen z lesa, ale i z procházky městským parkem nebo…

Počasí na Annu: Sluníčko zakryjí podzimní mračna. Únava dožene snad každého

Počasí na Annu: Sluníčko zakryjí podzimní mračna.…

Také středeční počasí bude připomínat spíše podzim než dny tzv. annenského tepla, které mají být podle pranostik…

 

iSport.cz

Krmenčík: Měli jsme si výhru pohlídat, snad bude Rumuny v Plzni čekat peklo

Krmenčík: Měli jsme si výhru pohlídat, snad bude…

Zpracoval si míč, odstavil obránce a prásk! Míč rozvlnil síť a Viktoria Plzeň po trefě Michaela Krmenčíka…

Šilhavý po BATE: Měli jsme přidat góly. Kabina byla z vývoje zaražená

Šilhavý po BATE: Měli jsme přidat góly. Kabina byla…

Být po výhře zklamaný? Někdy to tak prostě je. Trenér Slavie Jaroslav Šilhavý po utkání 3. předkola Ligy mistrů…

 

Reflex.cz

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být dementní, obává se neurolog Stránský

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být…

Neurolog Martin Jan Stránský má vážné pochyby o psychické kondici prezidenta Miloše Zemana. Sleduje u něj…

Okamura s Nohavicou, Babiš s Krajčem. Koho podpoří rapper Řezník?

Okamura s Nohavicou, Babiš s Krajčem. Koho podpoří…

„Udavač z Těšína“ má nového politického oblíbence. Nechal se vyfotit s panem Okamurou a vstoupil tím do reálné…