Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault se podílí na vývoji velké nákladní plachetnice

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Renault spolupracuje s firmou Neoline, specializující se na konstrukci a provoz nákladních plavidel, na projektu řešení námořní dopravy za využití velkých plachetnic, snižujících uhlíkovou stopu dodavatelského řetězce automobilky.

Během námořní konference Assises de la Mer oznámila společnost Renault podpis tříletého partnerství s firmou Neoline, jehož cílem je rozvíjení udržitelné námořní dopravy, využívané k přepravě téměř 60 % dílů a vozidel po moři.

Projekt je v souladu s environmentální strategií společnosti Renault v oblasti životního prostředí s cílem snížit uhlíkovou stopu o 25 % v letech 2010 až 2022. Za cíl si také dala snížit uhlíkovou stopu o 6 % oproti roku 2016 i v rámci dodavatelských řetězců.

Do roku 2020 je plánována stavba dvou nákladních lodí, k jejichž pohonu mají sloužit především plachty. Cílem projektu je snížení závislosti na fosilních palivech a nižší produkce skleníkových plynů na oceánských trásách mezi Saint-Nazaire, východním pobřežím Spojených států a Saint-Pierre & Miquelon.

Jean-Philippe Hermine, viceprezident pro strategické plánování životního prostředí u společnosti Renault, uvedl v souvislosti s novým projektem námořní dopravy, že cílem automobilky je snížit dopad každého vozidla na životní prostředí během celého jeho životního cyklu a to od přepravy dílů přes jeho dodání vozu a jeho provoz až po likvidaci na konci životnosti.

Každá z dvojice nových nákladních plachetnic, jejichž spuštění na vodu je plánováno kolem roku 2020, má mít celkovou délku 136 metrů. V případě pozitivních výsledků celého projektu mají tato plavidla kolem roku 2030 doplnit ještě větší nákladní plachetnice s pomocnými motory, jejichž celková délka má být 210 metrů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)