Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault se vrátí do vyšší střední třídy, zvolí konvenční karoserii

O návratu Renaultu do segmentu vyšší střední třídy se spekuluje už několik měsíců, nyní ale tyto informace potvrdily zdroje agentury DPA.
Zpět na článek
14. 4. 2010 08:04
14. 4. 2010 08:39
14. 4. 2010 09:27
14. 4. 2010 09:44
14. 4. 2010 10:08
14. 4. 2010 12:23
14. 4. 2010 09:06
14. 4. 2010 09:29
14. 4. 2010 09:35
14. 4. 2010 09:39
14. 4. 2010 10:16
14. 4. 2010 10:50
14. 4. 2010 11:06
14. 4. 2010 11:20
14. 4. 2010 14:10
14. 4. 2010 14:56
14. 4. 2010 15:14
14. 4. 2010 15:23
15. 4. 2010 07:18
14. 4. 2010 16:16
14. 4. 2010 16:37
14. 4. 2010 16:45
14. 4. 2010 17:02
14. 4. 2010 17:12
14. 4. 2010 18:40
14. 4. 2010 19:54
15. 4. 2010 11:29
14. 4. 2010 23:32
14. 4. 2010 23:46
14. 4. 2010 15:11
14. 4. 2010 16:10
14. 4. 2010 15:10
14. 4. 2010 19:15
14. 4. 2010 10:59
14. 4. 2010 13:59
14. 4. 2010 11:40
14. 4. 2010 09:50
neregistrovaný "RayBan"
14. 4. 2010 12:52
14. 4. 2010 16:02
neregistrovaný "RayBan"
15. 4. 2010 14:11
neregistrovaný "RayBan"
14. 4. 2010 15:37
14. 4. 2010 16:09
14. 4. 2010 16:42
14. 4. 2010 17:12
14. 4. 2010 17:24
14. 4. 2010 17:37
14. 4. 2010 17:51
14. 4. 2010 18:49
14. 4. 2010 19:21
15. 4. 2010 09:39
14. 4. 2010 19:48
14. 4. 2010 20:44
14. 4. 2010 22:24
14. 4. 2010 23:08
15. 4. 2010 06:54
15. 4. 2010 11:29
15. 4. 2010 13:50
15. 4. 2010 09:36
14. 4. 2010 23:05
14. 4. 2010 23:39
15. 4. 2010 08:01
15. 4. 2010 09:30
15. 4. 2010 09:42
16. 4. 2010 09:38
15. 4. 2010 08:03
15. 4. 2010 08:20
15. 4. 2010 10:34
15. 4. 2010 10:52
Avatar - Perun
14. 4. 2010 08:04
Safrane GSM
Samsung dělá velmi slušnou elektroniku... ovšem evropská vyšší střední, to je tvrdý oříšek a technika z Laguny je s výjimkou aktivní zadní nápravy a kvalitních dieselů dávno za zenitem.. Uspět znamená buď naprostou revoluci, nebo další ohromnou ztrátu.. peněz, zákazníků, iluzí...

Takže buď u Renaultu využijí faktu, že není téměř co vyvíjet a výroba (potažmo cena) bude díky tomu extrémně nízká, nebo se valná hromada akcionářů sešla u bazénu s toluenem.

A nedají si říct a nedají :-)
Rozbalit vlákno
41
14. 4. 2010 08:58
Re: Safrane GSM
Je to tragédie, tradiční výrobce je válcován od střední třídy Kiou a Hyundaiem.

Zmínka o bazénu byla trefná :-)
Avatar - Perun
14. 4. 2010 09:27
Re: Safrane GSM
Svým způsobem je to dobře. Jedině tvrdá krize a balancování někde nad propastí červených čísel může značku přinutit k přehodnocení strategie, tiché výměně neschopných lidí za schopné a návratu ke kořenům.. místo fantazírování a dětských her na vizionáře.. Já Renaultu pro jeho odkaz z minulosti a potenciál fandím a proto mu tu krizi ze srdce přeju. Ať už to zní jakkoliv absurdně..
S francouzskou zatvrzelostí to ale nepůjde lehce.

A když jsme u toho bazénu, tam by se jich našlo...
:-)
Avatar - Emel
14. 4. 2010 09:44
Re: Safrane GSM
Návrat ke kořenům... to je co? Renault vyráběl velká auta vždycky, i když v novodobé historii s nimi moc úspěchů neměl.
Avatar - Perun
14. 4. 2010 10:08
Re: Safrane GSM
Já tak osobně vnímám šedesátá a sedmdesátá léta.. v podobě tradičního výrobce bez excesů.
Mě se snaha Renaultu vymanit se z konfekce za každou cenu zdá tak nějak v rozporu s jeho minulostí.
Na rozdíl od Citroënu ten byl vždycky "jiný".
Avatar - Emel
14. 4. 2010 12:23
Re: Safrane GSM
V roce 1965 byl Renault 16 taky "exces", první dvouprostorová karoserie...

1976 přišel R5 Alpine, což byl první hothatch, taky takový exces...
14. 4. 2010 10:45
Re: Safrane GSM
Počkej na Ádu, ten ti to vysvětlí. >:-[]
Avatar - T613
14. 4. 2010 09:06
Re: Safrane GSM
a kdyby trochu pokuchali Infiniti?
Avatar - Perun
14. 4. 2010 09:29
Re: Safrane GSM
Nojo, ale kdyby lítaly ryby, nebyly by rybníky ;-)
To je přeci jen úplně jiná filosofie... mohli by se ale nechat inspirovat šíleným tvarem volantu :-P
Avatar - T613
14. 4. 2010 09:35
Re: Safrane GSM
kdyby nebyly kdyby, tak by nám zbyly jen chyby ;-)
však on to Renault nějak zbastlí :-)
Avatar - Emel
14. 4. 2010 09:39
Re: Safrane GSM
Dovolím si nesouhlasit... jaká technika Laguny je dávno za zenitem? 2.0TCe možná není tak dobrý jako 2.0TSI, ale ostudu určitě neudělá. Stejně tak benzínový 3,5V6. Jistě, osmistupňové automaty a podobné věci si člověk musí odpustit... ani Safrane nebyl konkurencí pro BMW a to se jistě nezmění, minimálně na domácím trhu by ale konzervativně laděné auto s prostorným a kvalitně udělaným interiérem uspět mohlo.
Avatar - Perun
14. 4. 2010 10:16
Re: Safrane GSM
Třeba jednoduchá zadní náprava? Nebo úplná obsence techniky vyšší střední jako jsou funkční adaptivní tlumiče nebo jejich ekvivalent, aktivní tempomat, HUD, širší škála výkonnově porovnatelných motorů (2,0 DCI je výborný, ale výkonově končí někde kolem... sto osmdesáti koní?), dvojspojková převodovka nebo dokonce sedmi a vícestupňový automat, odvětrávaná sedadla a kvalitní sedačky vůbec..
Nemusí být hned jako BMW nebo Mercedes, ale když už chce hrát ve stejné lize, tak by měl mít aspoň slušný boty a ligový dres, jinak bude pro smích..

V téhle třídě totiž neplatí že "...si člověk musí odpustit..." Nemusí, prostě nemusí ;-)
Avatar - Emel
14. 4. 2010 10:50
Re: Safrane GSM
Zadní nápravu neberu, můžeš mít natáčecí a ta je dle všeho na výši. Aktivní tempomat myslím je, ale upřímně jsem se o to nikdy moc nezajímal. 2.0dCi končí kolem 180k, 3.0dCi v kupé má 235 koní, podobný výkon má i 3,5V6... to pro mainstreamovou vyšší střední stačí, ne? Sedmistupeň chybí, ale upřímně nejsem o jeho nutnosti přesvědčen. Sedačky a spol. nevím, v SM5 jsem neseděl, na fotkách to nevypadá špatně. HUD je taková blbinka, bez toho se to klidně obejde. Takže nejvíc asi chybí ten adaptivní podvozek...

S BMW to není nutně stejná liga.
Avatar - Perun
14. 4. 2010 11:06
Re: Safrane GSM
Jenže tenhle přístup už tu byl.. o prodejním úspěchu se pak u modelů typu C6, Avantime a jim podobným mluvit nedá. 607 trochu zabodovala, ale to spíše díky tomu, že byla relativně konzervativní, pěkná a za rozumný peníz. Technicky ovšem s prémií nesnesla srovnání, takže si zákazníci klidně připlatili pár stovek navíc.. a ještě s úsměvem.

K vyšší střední se prostě mainstreamová "lidovost" vůbec nehodí.. to už je status, ne "value for money".

No a jestli chybí sedmistupeň a více? ;-) Kdo jednou vyzkoušel, nemůže nechtít.. >:D Tomu bude šestirychlostní převodovka málo.

A ještě k tomu podvozku. Ještě jsem nezažil, že by se klasická kliková náprava s torzní příčkou dala naladit tak pohodlně a zároveň akusticky na úrovni, jako víceprvek.. Nějaké to občasné bouchnutí člověk odpustí autu v nižší střední třídě, ale výš už je to trochu k zlosti.. Laguna je asi na vrcholu možného, dál už to ale bez konstrukčních změn podle mého názoru nepůjde..
Avatar - Emel
14. 4. 2010 11:20
Re: Safrane GSM
607 je přesně to, kam se Renault může dostat... je to tak málo?

K těm vícestupňům... kdo zažil třeba ameriku s čtyřstupňovou 5,7 V8, může se na to dívat taky jinak. Myslím, že u silného naftového šestiválce (jako je třeba 3.0d od BMW) bys rozdíl mezi vhodně odstupňovaným šestikvaltem a osmikvaltem možná ani nepoznal, díky šířce využitelných otáček.
14. 4. 2010 13:58
Re: Safrane GSM
Koho zajímá, kdo co zažil? 7 je víc než 6. Říkám to pořád, že lidi zajímá, co to auto má, nebo může, i když si to drtivá většina nekoupí.
14. 4. 2010 14:12
Re: Safrane GSM
Pomáhá ti to modlení?
Avatar - Emel
14. 4. 2010 14:56
Re: Safrane GSM
Jo, takže příští generace přijde s desetistupněm... ne že by to bylo k něčemu dobré, ale deset je víc než osm.

Tohle je takový malý paradox... malé slabé motůrky, které by potřebovaly osmistupeň jako sůl, se prodávají s manuálním pětikvaltem. A k 540d dostaneš osmistupeň, kde můžeš místo čtyřky řadit trojku i pětku, aniž bys poznal nějaký rozdíl.
14. 4. 2010 15:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - iudex
14. 4. 2010 15:14
Re: Safrane GSM
Správna úvaha. Pionieri síce boli a sú (Fiat dával k 1,2 16v 6-kvalt, teraz napr. Yaris 1,3 má 6 °), ale je to velmi vzácne. ;-\
Avatar - Emel
14. 4. 2010 15:23
Re: Safrane GSM
Nissan měl zase CVT...
15. 4. 2010 07:18
Re: CVT
no kdyz uz jsme u tech stupnu tak proc si nepujcit ze skladu prevodovku bezestupnovou, nebot Nissan a Renault jedno jsou.
14. 4. 2010 16:16
Re: CVT
S takovou kampaní, že je něco "zbytečný" uspěješ spíš, když to máš. "My nemáme kvalitní automat, protože si ho většina lidí nekupuje". Mě se taky u 320cdi víc líbila 5stupňová převodovka, než 7G a co?
Avatar - Emel
14. 4. 2010 16:37
Re: CVT
Takže budu vyrábět osmistupeň jen proto, abych mohl fundovaně prohlásit, že to je blbost? Já ti nevím...

Souhlasím, že kvalitní automat v nabídce je nutnost a šest stupňů se zdá být ještě o poznání lepší než pět, ale z osmistupňů už bych nutnost nedělal.
14. 4. 2010 16:45
Re: CVT
Mě je to naprosto jedno. Nejde jen o tu převodovku, ale o to, co přesně říká Perun.
V dnešní době mě připadá vyšší stř. reálnější u Hyundai i protože má US trh, než u rendlu, kterej už s cenama musí jít pod korejce.
Avatar - Emel
14. 4. 2010 17:02
Re: CVT
Perun říká, že důvodem neúspěchu mainstreamové vyšší střední je technika, já si to ale nemyslím. Podle mě ne každý zákazník vyšší střední potřebuje nutně osmistupňový automat, adaptivní podvozek a pětilitrový motor ve čtyřkolce. Hlavní problém je v image a věcech kolem, i tak ale podle mě vyšší střední v mainstreamu svůj symsl má...
14. 4. 2010 17:12
Re: CVT
Aby měl šanci uspět, tak nemůže jen nabízet tesilový židle a bourat si image tim, co dělá s cenama u "lido" modelů. Kdo dneska ve vyšší střední je? Premianti a zbytek v EU jen paběrkuje miliprocenta. Nechápu smysl, když ještě nedávno říkali, co všechno stahujou z programu. Leda, že by dělali takový alá Exeo.
Avatar - Emel
14. 4. 2010 18:40
Re: CVT
Je v ní Peugeot a je v ní Citroen. Svým způsobem to asi takové Exeo bude...
14. 4. 2010 19:54
Re: CVT
OK, ale oba asi naposled, ne?
Avatar - Emel
15. 4. 2010 11:29
Re: CVT
Je otázka kam bude spadat 508 a jaký bude její bráška u Citroenu. Podle mě SM5 nebude velikostně nad 508...
14. 4. 2010 23:32
Re: CVT
Zkus zapomenout, že jsi v Čechách a dívat se na věc z evropského hlediska. Dle českých cen se snažíš vyvozovat globální závěry. Renault se prodává za stejné ceny jako VW. Třeba Laguna je o 2000,- GPD dražší než Superb. Stejné je to i u Megana a Clia oproti Octavii a Fabii.
14. 4. 2010 23:46
Re: CVT
No tak to je teda bída, že je superb skoro stejně drahej...
Právě, že na to koukám a i to píšu, že v globálu a zmiňuji ten US trh. Rendl je jen EU a o to to bude mít horší.
Avatar - iudex
14. 4. 2010 15:11
Re: CVT
Aj Ty uvazujes takto prvoplánovo? ;-)
14. 4. 2010 16:10
Re: CVT
Ne, já se takovým autům snažím vyhýbat.
Avatar - iudex
14. 4. 2010 15:10
Re: CVT
Úplne súhlasím. Ono sa uz trochu zabúda, ze existovala aj neprémiová vyssia stredná a to este v nie dávnej minulosti celkom predávaná; vid ten Peugeot 607. Tých áut po cestách behá stále velmi vela a cuduj sa svete, vacsina nie dovoz ojazdených z DE (ako pri Audi ci BMW), ale predaných tu. A nikto ani neporovnával 607 s 5er ci Eckom, proste bol to mainstream. Teda s poho stací, ak Renault do svojho auta vyssej strednej bude dávat max. 3,5 V6 benzín ci 3,0 V6 dCi (ostatne aj A6 sú z 80 % 3,0 TDI a Ecka sú bezne 220 CDI), obdobne ako bude postacovat 6.-st. automat. A o elektronické vychytávky by som sa pri aliancii so Samsungom moc nebál.
14. 4. 2010 19:15
Re: CVT
o dvojspojkovej prevodovke Renault už tiež niečo naznačoval, takže to nevidím nereálne napr. v priebehu 1-2 rokov.

Motory fajn, podvozok, ak by ho vychádzali z Laguny III predpokladám že upravia.

Stále však zostáva otázka, či sa nájde dosť zákazníkov - stredná trieda v súčasnej generácii +/- dorástla vyššiu strednú cca 10 rokov dozadu, a pri dnešných cená nikto nechce dávať mega za mainstream (pomaly ani za V6 v strednej)

Osobne to vidím tak, že Renault by sa radšej mal vykašlať na vyššiu strednú, a prostriedky venovať do novej "revolučnej" (ak sa to ešte vobec dá) Laguny

Ináč dnes som bol v Lipsku a sedel som v Megane Grandtour GT - nemusí sa vám páčiť, nemusíte mať Renault radi, ale tie sedačky! To by som si kludne kúpil samostatné do obývačky k telke :yes: :yes: :yes: :-)
14. 4. 2010 10:59
Re: CVT
Automobilky tieto technológie väčšinou nakupujú, takže to že Laguna nemá neznamená nič. Naviac po dohode s Daimlerom bude mať Renault prístup aj k ich technológiam.
14. 4. 2010 13:59
Re: CVT
Presně tak, pánko velkomožný!
Avatar - ryman
14. 4. 2010 11:40
Re: CVT
hlavně teda ten interiér laguny je sto let za zenitem... :yes: jediné kde zaostává je imho víceprvek a automatické převodovky typu dsg, popř. pohon čtyř kol.. jinak se nemá za co stydět.. mimochodem velsatis vzadu víceprvek měl, tak nevidím důvod proč by ho jeho teoretický nástupce neměl mít.. uvidíme časem.. howg
Avatar - Bubáq
14. 4. 2010 08:06
Nepřesné informace
Samsung SM5 je odvozen od originálního Nissanu Teana, který se vyrábí v Japonsku již 3,5 roku! Dále se také vyrábí v Rusku pro ruský trh. Protože se jedná o již "starou" konstrukci, předpokládám, že Renault a Nissan pracují na vylepšení současné platformy a zároveň nabídnou nové karosérie. Současná karosérie Teany / SM5 by opravdu nezapadla do aktuálního atraktivního designu Renaultu.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
14. 4. 2010 09:28
Re: Nepřesné informace
Dobré ráno,
naše informace se liší od toho, co uvádíte - vizte článek odkazovaný v textu ([odkaz]
"...třetí generaci sedanu střední třídy Samsung SM5. Novinka bude využívat techniky Renaultu Laguna, dosud byl SM5 postaven na platformě Nissanu."
"Druhá generace postavená na podvozku Nissanu Teana přišla v roce 2005 a po necelých pěti letech ji nahradí generace třetí. Ta zůstane u pohonné jednotky Nissan, zkombinuje ji ale s platformou Renaultu Laguna." (faktem je, že jsme tehdy nový SM5 vzhledem k použitému motoru a rozměrům dnes obvyklých u evropských mainstreamových značek zařadili spíše do střední třídy)
Techniku Nissan Teana v současnosti využívá nepatrně větší, a s výkonnějšími motory nabízený, Samsung SM7
Avatar - Emel
14. 4. 2010 09:48
Re: Nepřesné informace
Není mi úplně jasné, co tato zpráva znamená. Pokud považujeme SM5 za střední třídu... bude SM5 nabízen v Evropě po boku Laguny, podobně jako Fluence / Megane? Nebo ji časem nahradí, jak se kdysi také spekulovalo?
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
14. 4. 2010 10:11
Re: Nepřesné informace
Podle aktuálních informací od DPA bude Renault odvozený od Samsungu SM5 nasazený jako model nad Lagunou. S délkou 4885 mm je jen o pár centimetrů delší než např. Opel Insignia nebo Ford Mondeo, na druhou stranu odstup od Laguny je téměř 20 cm.
V každém případě to bude zcela jasné až v okamžiku, kdy Renault přiští rok tento model představí a zveřejní k němu kompletní informace.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
14. 4. 2010 10:11
Re: Nepřesné informace
Správný odkaz je toto [odkaz]
14. 4. 2010 08:39
Vyšší střední
"Nový model bude mít stejný původ jako SUV Koleos." Tak to jistě bude designovej skvost, ale pokud tomu dají cenovku střední třídy, tak si to jistě někdo koupí >:D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "RayBan"
14. 4. 2010 09:50
Zvolí konvenční karoserii
Draze zaplacené ponaučení, snad si příklad vezme i Opel u nástupce Signum.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jozephko
14. 4. 2010 10:39
Vyššia stredná trieda už prakticy neexistuje
Pred 15 rokmi to bolo jasné: stredná trieda dĺžka okolo 450 cm, vyššia stredná trieda 475-480 cm, luxusná trieda 500-510 cm. Rozmery luxusnej triedy zmenili len pár centimetrov a stredná trieda je rozmermi na úrovni, alebo dokonca prekonáva bývalú vyššiu strednú triedu (Mondeo, Insignia, Superb). Mondeo je väčšie ako kedysi Scorpio, a to isté platí aj o Insígnii a Omege.
Samozrejme, že vyššia stredná trieda ešte existuje, ale už len v segmente luxusných značiek (Audi, BMW, Mercedes, Volvo), ale tam je to hlavne o imagi, použitých materiáloch a supervýkonných motoroch.
Neviem, čo z toho by bol Renault schopný ponúknuť. Jedinú možnosť vidím v tom, že auto bude rozmerovo v luxusnej triede a cenovo o jednu triedu nižšie.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Righ
14. 4. 2010 15:38
Re: Vyššia stredná trieda už prakticy neexistuje
Timhle prispevkem jsi doslovo uhodil hrebicek na hlavicku. "Mainstreamova" vyssi stredni byla v podstate zcela vytlacena z trhu, ktery nyni okupuji vyhradne premiovy vyrobci. A je pritom jedno, jestli za to muze dokonalost modelu vyssi strednu u "Velky trojky" a nebo zoufalstvi samotnych mainstreamovych vyrobcu (Vel Satis, Signum).

Reakci mainstreamu bylo tebou popisovany protahnuti modelu stredni tridy, ktery je zvlast patrny v porovnani se stredni premii, ktera zdaleka tolik neroste prave proto, aby nezaclanela modelum nad sebou. Mondeo a Insignia jsou typickymi priklady, podobne jako pripravovany Peugeot 508 (nahradi 407 i 607) nebo Superb, byt Skoda nemusela nikam ustupovat, neb ta ve vyssi stredni nikdy nebyla.

V tomto kontextu nerozumim snaze Renaultu, ktery chce Lagunu preznacenou na Samsung opet preznacit na Renault a s timto konceptem vtrhnou v Evrope do vyssi stredni. Pochybuju, ze k uspechu bude stacit o ctvrt metru natahnout puvodni platformu z Laguny.
14. 4. 2010 12:52
Už se těším
Mám Lagunu a ne proto, že je to nejlevnější auto střední třídy, kupovali jsme ji ještě za původní ceny. Jsem s ní velmi spokojený (diesel + automat, viz moje.auto.cz) a upřímně řečeno pokud udrží stávající ceny už se těším, že za 4 roky si za stejné peníze koupím auto o třídu výš. Protože na velikosti záleží :).
Zejména ten automat není žádný výkřik techniky ale to není na závadu. Proč by měli konkurovat mercedesu? Levné velké auto z evropy dneska nekoupíte!
Rozbalit vlákno
5
14. 4. 2010 13:58
Re: Už se těším
U auta které má sportovní ambice vojína Jasánka není ten starý nemoderní automat na škodu ;-) Na pohodlné cestování je naprosto dostačující a plně odpovídá poslání vozu... tedy komfortní svezení na delších cestách. Navíc snižuje výrobní náklady a to je pro mainstreamovou značku dost podstatné. Myslím, že pro automobilku jako je Renault by nebyl problém udělat kvalitní moderní automat, ale ten by zvedl cenu na úroveń subprémiových a prémiových značek a v těhto vodách nemá Renault šanci. Kdo si koupí Renault když za stejné peníze může mít BMW? Na toto doplatil Vel Satis kterému srazil vaz ještě poněkud nekonfekční design, byť mě se velmi líbil.
neregistrovaný "RayBan"
14. 4. 2010 16:02
Re: Už se těším
Díval jsem se na recenzi, pěkný kousek.
Co je na tom automatu tak špatného ?
15. 4. 2010 12:20
Re: Už se těším
Je to klasický automat, nemá dvojitou spojku ani kontinuální změnu převodu jako CVT jako moderní automaty. Má hydrodynamický měnič. Zatímco s moderním automatem lze dosáhnout stejnou nebo dokonce i nižší spotřebu než s manuálem, tohle spotřebu zvyšuje asi o 20%, cca 1,5 l na 100

a zas tak špatný není, jen se nehodí na sportovní jízdu resp. velmi sportovní jízdu, řadí totiž docela pomalu.

A s těmi jízdními vlastnostmi to není tak horké, jezdil jsem s Octavií RS 1. generace a tohle zatáčí o dost líp, nedotáčivost se dostavuje mnohem později než u OCT RS I.
neregistrovaný "RayBan"
15. 4. 2010 14:11
Re: Už se těším
Ok, to CVT musím někdy vyzkoušet ...
16. 4. 2010 09:36
Re: Už se těším
Rencek montoje do Laguny klasický 6stupňový Aisin (bere ho víc značek, např. i Saab). Je to normální automat, žádná tragédie, ale taky žádný zázrak. Kdo si ale bude kupovat automat do rodinného vozu střední třídy kvůli sportování? Ano, hydrodynamický měnič nikdy nedosáhne časy jako dvouspojka, a spotřeba (hlavně ve městě) taky bude citelně nad manuálem, ale pro běžné ježdění je to plně postačující. Skusil jsem to v Saabu 9-3 1.9TiD a ten automat byl úplně v pohodě. Nejlepší je skutečně vyskoušet na vlastní kůži. Samozřejmě se to nedá porovnávat se supermoderními 8st v BMW, ale to je nebe a dudy ve všech směrech. ;-)
14. 4. 2010 15:37
CHLÉB A HRY
Dobrá zpráva. Člověk méně znalý opravdového světa, o to více sečtělý diskuzních kantát zejména některých automobilismem evidentně nepostižených jedinců, by mohl nabýt dojmu, že se Renault nejen nevrací, nýbrž že se nikdy z třídy vyšší střední nevzdálil. Zde ovšem musí zasáhnout ruka reality. Ano, můžeš tomu věřit, Twingo opravdu nikdy nebylo, není a ani nikdy nebude vyšší střední.

Abychom si tedy nalili realistického vína, vyšší střední, to jsou takové vesmírné majstrštyky jako například Mercedes-Benz E-Klasse či BMW 5... Současně je nutno vzít do úvahy, že informace o "návratu" (uvozovky jsou zde velmi, velmi trefné...) pochází z německého zdroje. Co z toho vydedukovat? Mnohé, osobně to vnímám jako jarní deštík, jako jemnou ironickou mlhu poaprílového oparu, Totiž vyšší střední ve světě aut je něco úplně jiného než vyšší střední mezi pečivem z bílé mouky. U těch baget je to jasné, ostatně u těch aut také, ne?

Tak tedy jak z toho. No, popravdě, zpráva neohraničuje "návrat" žádným letopočtem. Lze se tedy důvodně domnívat, že pokud by k "návratu" došlo dejme tomu do roku 2078, nejedná se o novinářskou kachnu.

Tedy... bravo naděje. Neboť ta, jak známo, umírá vždy poslední. Tohle ovšem už se ten předposlední těšil nikdy nedozví. Jeho srdce totiž puká těsně před branou ráje...
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Emel
14. 4. 2010 16:09
Re: CHLÉB A HRY
Renault se vzdálil z vyšší střední v srpnu loňského roku. Pokud by se do ní řekněme letos v srpnu vrátil, bude mu možná rok chybět. Klidně si vsadím na návrat... řekněme do roku 2011, co říkáš?
14. 4. 2010 16:42
Re: CHLÉB A HRY
Ty tomu říkáš vzdálení? :-) Pokud bychom měli uvažovat o vícekolejnosti třídy (obdobně jako ve třídě střední, tedy jak lowend, mainstream, supermainstream resp. prémie) pak na vstup Renaultu (mainstream) do této třídy nesázím. Tiché vplížení je sice teoreticky možné, koneckonců jak ze třídou zahýbala C6 víme snad všichni, vzhledem však ke krizové době, a vzhledem k tomu, že není tak dávno, co jsme tu četli informaci o plánu ukončit dokonce zastoupení ve třídě střední, se kloním spíše k tomu, že ten vstup je jen mlžný informační deštíček...
Avatar - Emel
14. 4. 2010 17:12
Re: CHLÉB A HRY
Vzdálení tomu říkáš ty, no proč ne. Informace je podle mě jasná, Renault v dohledné době přijde v Evropě s modelem založeným na SM5 pozicovaným do vyšší střední. Je vcelku jasné, že to nebude konkurence pro Mercedes E ani BMW 5 - ani technicky, ani v prodejních číslech. Otázky jsou pro mě tři:

1) Bude SM5 rozměrově přesahovat evropskou střední třídu, řekněme Mondeo a Superb?
2) Bude technicky převyšovat Lagunu, vč. Laguny Coupe? Bude například obsahovat nějakou techniku od Infiniti?
3) A jedna osobní - bude kombi?

Osobně bych v optimistickém scénáři očekával zařazení se někam před končící Peugeot 607...
14. 4. 2010 17:24
Re: CHLÉB A HRY
Emele, na vyšší střední, tedy mainstreamovou vyšší střední, není ani čas, ani... prachy. Do toho si započítej obecný příklon k menším autům, a to i u takových gigantů, jako je BMW či AUDI a vyjde ti poměrně realistický obraz toho, co bude.

Přímo depresivně pak působí informace, že snad to v předmětné věci má být obdobný kokl (korejský klon) jako v případě koleose... No, to si snad ta evropská vyšší střední ani nezaslouží...
14. 4. 2010 17:30
Re: CHLÉB A HRY
Podle toho, co renault zoufale provádí s cenama, ho nějaký zaslouží/nezaslouží asi nezajímá.
14. 4. 2010 17:37
Re: CHLÉB A HRY
Jo, nakonec taková vyšší střední za třistapade... :-)
14. 4. 2010 17:51
Re: CHLÉB A HRY
no ty si holt za tu vyssi stredni zacalujes minimalne mego a pul, ale jsou i taci lide co nepotrebuji mit v aute plasty co po oliznuti chutnaj jak marcipan a kdyz se donich zareje nehet tak v nich zustane rejha jak v zavodnim sliku :-) jak vidno uspeli s levnym a obrim "kombi" od Dacie, tak proc by nemohli uspet s nejakym jinak oznakovanym Samsungem
14. 4. 2010 18:19
Re: CHLÉB A HRY
Já na tom vidím jen samé pozitiva. I méně majetní si budou moci dovolit velký komfortní vůz a nebudou se muset tísnit ve Fabii. V otázce prestiže Renault na BMW či Mercedes mít nebude, ale pouze luxus a materiály nedefinují třídní příslušnost. sou to i rozměry a právě rozměry za rozumnou cenu hodně ldí zajimá daleko víc než obklad palubní desky z mahagonu.
14. 4. 2010 19:58
Re: CHLÉB A HRY
Vyšší střední je trochu jinej svět, než třída meganu. To by šel podle mě Hyundai na dračku, ne?
15. 4. 2010 14:04
Re: CHLÉB A HRY
ale k "vyšší střední" od Rendlíku, mně těch třistapáďo pasuje ;-)
Avatar - Emel
14. 4. 2010 18:49
Re: CHLÉB A HRY
Zkuste se odpoutat od ceníků Renaultu v ČR a podívat se na to z evropské perspektivy, tam má Renault ceny víceméně standardní. Vemte v úvahu fakt, že Laguna může být někomu malá... vzadu tam nějak extra hodně místa není. Tak proč nenabídnout větší auto, které by tu pod značkou Samsung těžko hledalo kupce?

Cena bude oříšek, taková Laguna Coupe je v třílitru auto za mega... osobně věřím na nějakých 600 v základu a mega v plné palbě.
14. 4. 2010 19:21
Re: CHLÉB A HRY
Dneska jsem si schválně sedl v Laguně 3 Grandtour dozadu. Mám 181cm, sedadlo řidiče jsem měl odsunuto víc od volantu než bych potřeboval, za sebe jsem si sednul se slušnou rezervou a pohodlně. Byla tam i prosklená střecha, rezerva cca 3-4cm nad hlavou taky zbyla. U mně dobrý. Interiér pořád nejlepší z mainstremové střední :yes:
14. 4. 2010 19:56
Re: CHLÉB A HRY
Nojo ty si ten ombucman a na klíně ti ještě seděla Halina Pawlovská, co? >:D
15. 4. 2010 09:39
Re: CHLÉB A HRY
ta se vlezla akorát do kufru Supa v kombajnu ;-)
Avatar - Ricardo
14. 4. 2010 18:14
Re: CHLÉB A HRY
"ale už v roce 2011 přijde náhrada" - letopočet
Re: CHLÉB A HRY
Příště gti prosím bez omáčky.
Prosím stručně. :yes:
14. 4. 2010 19:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 4. 2010 06:58
Re: CHLÉB A HRY
Nemáš rád omáčky? Ja zas nerád nasucho, pretože potom treba hodne zapíjať... ;-)
Polemika
Narozdíl od drtivé většiny místních znalců, né-li dokonce všech, aniž bych se chtěl kohokoliv dotknout, je jasné,
že Mrs.C.Ghoson má mnohem lepší informace. Navíc má jasnou vizi a jde si za svám cílem. Je spoustu tahů před námi.
Sám čas ukáže, jaká bude skutečnost.

Pár ale jasných odpovědí za poměrně krátkou dobu ze svých proklamací automobilovému světu dal. A že těch škarohlídů bylo.

1)Koncept Dacia je jasným důkazem.
2)Laguna III mezi TOP 3 (kvalita, služby, servis) dalším.
3)Pčřeskupení aktivit a urychlení vývoje elektromobilů a zavedení do sériové výžroby opět. A to vše pánové v době celosvětové krize.

Když jedeš v pelotunu, je nutná taktika. Takže uvidíme.
Sám jsem moc zvědav, kdo vlastně byl lepším prorokem.
Rozbalit vlákno
8
14. 4. 2010 19:48
Re: Polemika
A k čemu mu to je, když je firma opět v mínusu.
14. 4. 2010 20:44
Re: Polemika
Dnes v mínuse, zajtra v pluse. Risk je zisk a pospávať sa neopláca.
14. 4. 2010 23:08
Re: Polemika
A teď dělá renault co? Je vzhůru a šmátrá v děravý kapse?
15. 4. 2010 06:54
Re: Polemika
Celkovo vzaté je na tom lepšie ako Opel, Seat alebo Fiat, nie? ;-)
Keby to malo byť podľa teba, bol by nudný ako VW.
15. 4. 2010 11:29
Re: Polemika
Co je "podle mě"? Ráno se proběhni, než se přicucneš k PC.
15. 4. 2010 13:50
Re: Polemika
To skôr ty sa bež prebehnúť. Tvoj názor je z tvojich príspevkov jasne čitateľný, aj keď nenapíšeš priamo. ;-)
Avatar - Emel
15. 4. 2010 09:36
Re: Polemika
To je hodně zjednodušená interpretace. Možná je v mínusu kvůli hospodářské krizi, možná kvůli nekonkourenceschopným modelům, možná kvůli vysokým mzdám ve Francii, možná kvůli velkým investicím do budoucího rozvoje nebo kvůli expanzivní politice. Renault zásadní finanční problémy nemá...
14. 4. 2010 23:05
Logický krok
Místní diskusní matadoři zapomínají, že Renault nechce "zahýbat" vyšší střední ani konkurovat Mercedesu. Renault prostě vidí místo na trhu, když PSA vyklízí pole, a chce ukousnout kus koláče. Cílí na lidi, kteří ocení pohodlný velký sedan a z různých důvodů nechtějí německou prémiovou značku. Nechce prodávat sto tisíc kusů této limuzíny ročně, ale vzhledem ke stávajícím možnostem (nízké náklady na vývoj, rozměrové i cenové poziciování Laguny do spodní části střední třídy) chce přijít s jasně definovaným produktem a oslovit přesně vymezenou klientelu a zároveň vylepšit image značky. Nic víc, nic méně. V tomto ohledu tedy :yes:
Rozbalit vlákno
23
14. 4. 2010 23:10
Re: Logický krok
Jasně, tím si vyleští image, jako zrcadlo >:D
Avatar - iudex
15. 4. 2010 08:31
Re: Logický krok
Mozes sa to snazit zosmiesnit, ale je v tom hodne pravdy: velké autá zvysujú image automobilky ako celku, lebo to je ako s tou Tvojou osemstupnovou prevodovkou: mozno je to nadbytocné, mozno si to vela ludí nepriplatí, ale ten pocit, ze to mozné je, keby som chcel... ten robí image. A fakt, ze auto mozno nebude extra ziskové, nie je prekázkou (ostatne VW so svojím Phaetonom by mohol rozprávat... ;-) )
15. 4. 2010 11:28
Re: Logický krok
Zesměšnuje se renault sám. Na jedný straně řady to image zahazuje cenovou politikou a na druhý to bude dohánět instantním autem z vitany?
15. 4. 2010 21:08
Re: Logický krok
Zesměšňuješ se akorát ty sám, mistře Navtechu. :no: Cenová politika českého zastoupení je sice velmi "agresivní", ale v jiných státech tomu tak zdaleka není (kdosi si s tím před časem dal tu práci a zjistil, že ve většině zemí EU včetně Německa se základní Megane prodává dráž než základní Golf).
14. 4. 2010 23:39
Re: Logický krok
Takhle to přece není. Nejvyšší model automobilky, no to je ta pověstná výkladní skříň. Citroen také ze sebe vypravil co mohl, od designu po materiály. Jak to dopadlo při konfrontaci, k níž v této třídě logicky dojít musí, to snad víš. V této třídě nelze pouze koexistovat, v této třídě musíš zvonit jak břit gilotiny.
Re: Logický krok
Jenže ve středním proudu tady nikdo nezvoní.
Na to nezapomeň.
A nemotejte sem pořád možnosti konkurovat prémii. Na to má něco infinitivního, pokud se nemýlím.
15. 4. 2010 08:01
Re: Logický krok
Na velikostní třídy nelze nahlížet stejnou optikou. Exklusiv, lux a vyšší střední, to už jsou třídy nekompromisní. Ve všem. Koneckonců jistě i ty vnímáš, jak je obtížné včlenit model supermainstreamové automobilky mezi luixelitu (Phaeton). A to ten Phaeton má jen jednu pihu a tou je na svou třídu absence potřebné image.

Samozřejmě, že Renault nemůže či nebude moci konkurovat prémii, bohužel ta prémie je v této třídě jaksi zcela přirozeně dominantní, určující, a nikoliv jen jako bonbónek, jako je tomu například v kompaktech (BMW1, A3...)
Avatar - iudex
15. 4. 2010 08:39
Re: Logický krok
Nesúhlas. Snazís sa striktne rozdelovat prémiu a mainstream, tak na to nezabúdaj len pre velkost auta. To, ze vyssiu strednú mainstreamoví výrobcovia v poslednej dobe zanedbali a zostala takmer výhradne prémia, je jedna vec, neznamená to vsak, ze niet miesta pre nic iné ako nemeckú trojku, Volvo, Jag ci Lexus. Písem uz vyssie, ze taký P 607 si pocas celej doby predajnosti viedol velmi dobre a nemozno povedat, ze jeho kupujúci boli looseri, ktorí na prémiu nemali, alebo ze by jeho existencia bola úplne zbytocná a dnesná stredná trieda vsetko nahradí (taký P 407 je presne o tú triedu mensí ako 607, a to najma vovnútri).
Opakujem, nejde o konkurenta Mercedesu E ci Až-ke a pri troche konzeratívnosti v dizajne (C6 ukazuje, ze experimenty sa nevyplácajú) naopak progresívnosti v technike (minulý 5er naopak ukazuje, ze technika je dolezitejsia ako dizajn) sa kupujúci nájdu tak, ako to bolo v prípade 607.
Avatar - T613
15. 4. 2010 09:30
Re: Logický krok
C6 ukazuje, že se neoplácí "odfláknout" interiér
15. 4. 2010 09:42
Re: Logický krok
interiér bych překousl, ale kde je kombík?! :-)
15. 4. 2010 10:44
Re: Logický krok
A kde je MPV? Grand C6 Picasso by znelo dobre... >:D
16. 4. 2010 09:38
Re: Logický krok
:yes: >:D >:D >:D
Re: Logický krok
Dík za nahrávku gti.
Tebou vymyšlený Supermainstream NEEXISTUJE, takže argumenty v tomto kontextu jsou absolutně liché.
A Phaeton? No škoda slov.

Pravdu mám já, že ve středním proudu zkrátka není žádná štika a v případě trefy do černého svým způsobem by mohl Rencek i té prémii vlastně konkurovat. Dominantní prémie je zase jenom proto, že neí v daném segmentu žádnej solokapr ve středním proudu. :yes:
15. 4. 2010 06:57
Re: Logický krok
Renault voči prémii vo vyššej stredne, podobne ako Dacia voči klasickej nižšej strednej. Nevidím v tom rozpor. Chce proste ponúknuť alternatívu k prémii a tým, čo sa na ňu snažia dotiahnuť. V týchto vodách loví iba ak Superb, čiže ring je pomerne voľný. ;-)
15. 4. 2010 08:03
Re: Logický krok
Rozpor je v tom fatální. Vysvětluji to hned nad tebou.
15. 4. 2010 09:54
Re: Logický krok
Nie je to tak ako to vysvetľuješ. ;-)
Avatar - T613
15. 4. 2010 08:20
Re: Logický krok
stejnak to dopadne tak, že tento model při jednom odstřelí i Lagunu, včetně jejího jména. Tím se uzavře žabí kapitola.
15. 4. 2010 09:54
Re: Logický krok
O tom potom...každopádne ale Renault neponesie veľké riziko, inak by do toho asi nešiel...
Mimochodom, žabie stehienka sú delikatesa, máš niečo proti nim? ;-)
Avatar - T613
15. 4. 2010 10:34
Re: Logický krok
proti nim ne, ale proti žabímu výrazu Laguny ano ;-)
15. 4. 2010 10:43
Re: Logický krok
A prečo? Ak s Lagunou jazdíš, tak na predok nevidíš, a ak nie, môže ti to byť jedno...
Avatar - T613
15. 4. 2010 10:52
Re: Logický krok
ale nějak se do toho auta dostat musíš >:D
15. 4. 2010 13:51
Re: Logický krok
Odzadu... >:D
15. 4. 2010 21:18
Re: Logický krok
Však lze předpokládat, že i tento nejvyšší model bude "výkladní skříň" technologií Renaultu, když bude umět nabídnout špičkový V6 benzín i diesel, pravděpodobně natáčecí zadní nápravu, atd. Já jen nerozumím, jak můžeš ignorovat skutečnost, že určité segmenty trhu vyžadují neokázalý velký sedan (přičemž hvězda na kapotě je pro ně tudíž handicap). Zářným příkladem budiž zastoupení velkých firem, která pro své zaměstnance potřebují pohodlné a luxusní auto na dlouhé cesty, ale nechtějí "provokovat proletariát" hvězdou na kapotě - zvláště právě ve Francii je toto velmi aktuální nota. Ale to už bych se opakoval, jak to je, jsem napsal výše. Pokud máš dojem, že ve vedení Renaultu jeden žabožrout jednoho dne po ranní kávě (která musela být zřejmě extra silná) zvolal: "Mám nápad! Vypálíme skopčákům rybník přebouchaným Samsungem." a druhý mu na to odvětil: "Tak jo.", není ti pomoci.