Renault: silnější 1.5 dCi (78 kW) a nová převodovka

Renault: silnější 1.5 dCi (78 kW) a nová převodovka

 
 

Modus a Mégane dostávají další evoluční verzi čtyřválce 1.5 dCi. Tato verze se od těch dosavadních liší lepšími parametry dosahovanými zejména díky piezoelektrickým vstřikovačům.

Modus a Mégane dostávají další evoluční verzi čtyřválce 1.5 dCi. Tato verze se od těch dosavadních liší lepšími parametry dosahovanými zejména díky piezoelektrickým vstřikovačům.

Řada maloobjemových motorů Renault K9K se vstřikováním common-rail bude mít i nadále tři výkonové varianty. Nejsilnější z nich bude postupně nahrazena aktuální novinkou. Základem je přeplňovaný motor bez mezichladiče o výkonu 48 kW při 4000 ot/min a s největším točivým momentem 160 Nm při 2000 ot./min, maximální plnící tlak 1,05 bar. Silnější verze mají mezichladič. Turbodmychadlo KKK K35 dává u silnější 60 kW verze maximální plnící tlak 1,2 bar. Kompaktní sestava turbodmychadla má hmotnost pouze 2,6 kg. V nabídce je verze o výkonu 74 kW, která nabízí maximum točivého momentu 200 Nm při 1900 ot./min. V dosud nejsilnější verzi 1.5 dCi najdeme turbodmychadlo s proměnnou geometrií rozvaděcích lopatek, nejvyšší plnící tlak 1,25 bar, o 17% účinnější mezichladič (proti 60 kW verzi), ale také vyšší vstřikovací tlaky (1600 bar místo 1400 bar u 1,5 dCi (60 kW)).

Novinkou je zavedení šestiotvorových piezoelektrických vstřikovačů, které nahradily původní soleniodové. Čtyřikrát rychlejší piezovstřikovače Siemens umožňují přesněji dávkovat palivo. Renault používá nejvýše tři vstřiky během jednotho pracovního cyklu, příklad velikosti dávek paliva je vidět na jednom z obrázků. Renault upravil také tvar pístů a přidal dvouhmotový setrvačník, který dále snižuje hluk a vibrace. Nejvyšší výkon činí 78 kW při 4000 ot./min, nejvyšší točivý moment byl zvýšen z 200 na 240 Nm při 2000 ot./min.

To celé stačí Modusu (poh. hmotnost 1200 kg) ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,2 s a nejvyšší rychlosti 186 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 4,9 l/100 km mj. díky nové šestistupňové manuální převodovce. Ta je již třetím výsledkem spolupráce Renaultu a Nissanu (po motorech 1.4 a 1.6) a je určena pro vozy malé až střední třídy s motory o nejvyšším točivém momentu 240 Nm. Převodovka váží 41 kg (+10% proti pětistupňové) a bude vyráběna ve španělském závodě v Seville. Motor se vyrábí také ve Španělsku (Valladolid) a obě novinky se nyní nejprve dostávají do modelů Modus a Mégane.

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie) Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie)

Během dnešního dne začaly internetem kolovat snímky…

Paříž živě: Nové Audi Q5 se nafouklo a dostalo vzduchový podvozek(+ galerie) Paříž živě: Nové Audi Q5 se nafouklo a dostalo vzduchový podvozek(+ galerie)

Nové Audi Q5 se nakonec ukázalo a my vám přinášíme první…

 




Evropské Automobily roku: Renault Mégane (2003) Evropské Automobily roku: Renault Mégane (2003)

Renault šokoval na podzim 2002 extravagantním novým…

Ojetý Renault Mégane II: Soustřeďte se na benzin Ojetý Renault Mégane II: Soustřeďte se na benzin

Druhá generace Renaultu Mégane při svém příchodu…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Tady žije Facebook. Hluboko ve švédských lesích!

Tady žije Facebook. Hluboko ve švédských lesích!

Jeden z nejnavštěvovanějších webů světa v roce 2013 otevřel první datové centrum mimo USA a to v mrazivém…

Dva lvi utekli z výběhu. Zoo v Lipsku musela jednoho z nich zastřelit

Dva lvi utekli z výběhu. Zoo v Lipsku musela jednoho…

Dva lvi utekli ve čtvrtek ze svého výběhu v zoologické zahradě v saském Lipsku. Jednoho z nich se podařilo před…

 

iSport.cz

Sparta má zpět svého trenéra. Myslel jsem na ni neustále, říká Kalous

Sparta má zpět svého trenéra. Myslel jsem na ni…

Spartě se vrátil šéf týmu a jeho jednotka hned zabrala. Trenér Jiří Kalous po příletu z Toronta ze Světového…

Liberec - PAOK 1:2. Krutá prohra v Evropské lize, hosté rozhodli v závěru

Liberec - PAOK 1:2. Krutá prohra v Evropské lize,…

Fotbalisté Liberce nezvládli druhé utkání ve skupině Evropské ligy a prohráli s PAOKem Soluň 1:2. Domácí…

 

Reflex.cz

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím vrcholu si majitel postavil luxusní penthouse

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím…

Se stavbou současného symbolu Paříže se začalo v roce 1887 a přesně podle plánů konstruktéra Alexandra Gustava…

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě neohrožení vlastenci? Dokážou za svobodu umírat?

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě…

V sále číslo 11 multikina na pražském Andělu se po úterní české premiéře filmu Anthropoid rozhostilo ticho.…