Renault: silnější 1.5 dCi (78 kW) a nová převodovka

Renault: silnější 1.5 dCi (78 kW) a nová převodovka

 
 

Modus a Mégane dostávají další evoluční verzi čtyřválce 1.5 dCi. Tato verze se od těch dosavadních liší lepšími parametry dosahovanými zejména díky piezoelektrickým vstřikovačům.

Modus a Mégane dostávají další evoluční verzi čtyřválce 1.5 dCi. Tato verze se od těch dosavadních liší lepšími parametry dosahovanými zejména díky piezoelektrickým vstřikovačům.

Řada maloobjemových motorů Renault K9K se vstřikováním common-rail bude mít i nadále tři výkonové varianty. Nejsilnější z nich bude postupně nahrazena aktuální novinkou. Základem je přeplňovaný motor bez mezichladiče o výkonu 48 kW při 4000 ot/min a s největším točivým momentem 160 Nm při 2000 ot./min, maximální plnící tlak 1,05 bar. Silnější verze mají mezichladič. Turbodmychadlo KKK K35 dává u silnější 60 kW verze maximální plnící tlak 1,2 bar. Kompaktní sestava turbodmychadla má hmotnost pouze 2,6 kg. V nabídce je verze o výkonu 74 kW, která nabízí maximum točivého momentu 200 Nm při 1900 ot./min. V dosud nejsilnější verzi 1.5 dCi najdeme turbodmychadlo s proměnnou geometrií rozvaděcích lopatek, nejvyšší plnící tlak 1,25 bar, o 17% účinnější mezichladič (proti 60 kW verzi), ale také vyšší vstřikovací tlaky (1600 bar místo 1400 bar u 1,5 dCi (60 kW)).

Novinkou je zavedení šestiotvorových piezoelektrických vstřikovačů, které nahradily původní soleniodové. Čtyřikrát rychlejší piezovstřikovače Siemens umožňují přesněji dávkovat palivo. Renault používá nejvýše tři vstřiky během jednotho pracovního cyklu, příklad velikosti dávek paliva je vidět na jednom z obrázků. Renault upravil také tvar pístů a přidal dvouhmotový setrvačník, který dále snižuje hluk a vibrace. Nejvyšší výkon činí 78 kW při 4000 ot./min, nejvyšší točivý moment byl zvýšen z 200 na 240 Nm při 2000 ot./min.

To celé stačí Modusu (poh. hmotnost 1200 kg) ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,2 s a nejvyšší rychlosti 186 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 4,9 l/100 km mj. díky nové šestistupňové manuální převodovce. Ta je již třetím výsledkem spolupráce Renaultu a Nissanu (po motorech 1.4 a 1.6) a je určena pro vozy malé až střední třídy s motory o nejvyšším točivém momentu 240 Nm. Převodovka váží 41 kg (+10% proti pětistupňové) a bude vyráběna ve španělském závodě v Seville. Motor se vyrábí také ve Španělsku (Valladolid) a obě novinky se nyní nejprve dostávají do modelů Modus a Mégane.

Spolupracujeme s TipCars.com
Lyžaře v Tyrolských Alpách vozí nová lanovka od Pininfariny. Sezona trvá až do června Lyžaře v Tyrolských Alpách vozí nová lanovka od Pininfariny. Sezona trvá až do června

Nad Innsbruckem je největší rakouská ledovcová lyžařská…

VIDEO: Musk chce vybudovat autodráhy pod městy. Už má první koncept VIDEO: Musk chce vybudovat autodráhy pod městy. Už má první koncept

Elon Musk si v prosinci stěžoval na dopravní situaci v…

Papež doporučuje, jak vyřešit KLDR: Ať pomůže Norsko. To je k tomu vždy připraveno Papež doporučuje, jak vyřešit KLDR: Ať pomůže Norsko. To je k tomu vždy připraveno

Třetí země, jako například Norsko, by se měla pokusit o…

Trump: Média mě kritizují, protože nejsou v obraze. Plním jeden slib za druhým Trump: Média mě kritizují, protože nejsou v obraze. Plním jeden slib za druhým

Americký prezident Donald Trump odsoudil americká média…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data

Design své letošní hlavní novinky zatím Škoda drží pod…

 




Evropské Automobily roku: Renault Mégane (2003) Evropské Automobily roku: Renault Mégane (2003)

Renault šokoval na podzim 2002 extravagantním novým…

Ojetý Renault Mégane II: Soustřeďte se na benzin Ojetý Renault Mégane II: Soustřeďte se na benzin

Druhá generace Renaultu Mégane při svém příchodu…

 



 
Nový level vypínání válců: Ze čtyřválce se stane jednoválec!

Nový level vypínání válců: Ze čtyřválce se stane jednoválec!

Dnes 08:00

Zážehový motor, který by spotřebovával o 8 až 15 procent méně paliva než současné agregáty, je na dosah sériové výroby. Umožnit to má inovativní systém vypínání válců, vyvinutý ve spolupráci firem Delphi a Tula




Blesk.cz

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Milují módu, následují trendy, vyznávají minimalismus, disco cirkus, vintage, punk revoltu. Snaží nesplynout s…

Vodku v obchodě neseženete, marihuanu má i kavárna. Amsterdam je město paradoxů

Vodku v obchodě neseženete, marihuanu má i kavárna.…

Holandská metropole je rájem pro milovníky lehkých drog a zejména marihuany. „Trávu“ můžete v Amsterdamu kouřit…

 

iSport.cz

Výtečný prcek Pageau řídil čtyřmi góly výhru Ottawy, znovu slaví i Pittsburgh

Výtečný prcek Pageau řídil čtyřmi góly výhru Ottawy,…

To byla show! Ottawa má po druhém duelu s Rangers jednoznačného hrdinu. Jean-Gabriel Pageau nejprve otevřel…

Rajty, to je pro tebe! V Plzni dlouho tleskali a do nebe posílali góly

Rajty, to je pro tebe! V Plzni dlouho tleskali a do…

Jen obyčejný ligový zápas? Ne, v Plzni byla při vítězství nad Duklou 2:0 cítit úplně jiná nálada. Viktoria si…

 

Reflex.cz

Který blbec vymýšlí reklamy na Facebooku?

Který blbec vymýšlí reklamy na Facebooku?

S obrovským překvapením jsem po nákupu v internetovém obuvnictví zaznamenal vlnu reklam na další boty, které mi…

Karamelový sýr brunost: Tradiční pochoutka, bez které se Norové neobejdou

Karamelový sýr brunost: Tradiční pochoutka, bez…

Prý si ho buď zamilujete, anebo vás nic na světě nedonutí ochutnat jej podruhé. Norský sýr brunost je hnědý,…