Renault: silnější 1.5 dCi (78 kW) a nová převodovka

Renault: silnější 1.5 dCi (78 kW) a nová převodovka

 
 

Modus a Mégane dostávají další evoluční verzi čtyřválce 1.5 dCi. Tato verze se od těch dosavadních liší lepšími parametry dosahovanými zejména díky piezoelektrickým vstřikovačům.

Modus a Mégane dostávají další evoluční verzi čtyřválce 1.5 dCi. Tato verze se od těch dosavadních liší lepšími parametry dosahovanými zejména díky piezoelektrickým vstřikovačům.

Řada maloobjemových motorů Renault K9K se vstřikováním common-rail bude mít i nadále tři výkonové varianty. Nejsilnější z nich bude postupně nahrazena aktuální novinkou. Základem je přeplňovaný motor bez mezichladiče o výkonu 48 kW při 4000 ot/min a s největším točivým momentem 160 Nm při 2000 ot./min, maximální plnící tlak 1,05 bar. Silnější verze mají mezichladič. Turbodmychadlo KKK K35 dává u silnější 60 kW verze maximální plnící tlak 1,2 bar. Kompaktní sestava turbodmychadla má hmotnost pouze 2,6 kg. V nabídce je verze o výkonu 74 kW, která nabízí maximum točivého momentu 200 Nm při 1900 ot./min. V dosud nejsilnější verzi 1.5 dCi najdeme turbodmychadlo s proměnnou geometrií rozvaděcích lopatek, nejvyšší plnící tlak 1,25 bar, o 17% účinnější mezichladič (proti 60 kW verzi), ale také vyšší vstřikovací tlaky (1600 bar místo 1400 bar u 1,5 dCi (60 kW)).

Novinkou je zavedení šestiotvorových piezoelektrických vstřikovačů, které nahradily původní soleniodové. Čtyřikrát rychlejší piezovstřikovače Siemens umožňují přesněji dávkovat palivo. Renault používá nejvýše tři vstřiky během jednotho pracovního cyklu, příklad velikosti dávek paliva je vidět na jednom z obrázků. Renault upravil také tvar pístů a přidal dvouhmotový setrvačník, který dále snižuje hluk a vibrace. Nejvyšší výkon činí 78 kW při 4000 ot./min, nejvyšší točivý moment byl zvýšen z 200 na 240 Nm při 2000 ot./min.

To celé stačí Modusu (poh. hmotnost 1200 kg) ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,2 s a nejvyšší rychlosti 186 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 4,9 l/100 km mj. díky nové šestistupňové manuální převodovce. Ta je již třetím výsledkem spolupráce Renaultu a Nissanu (po motorech 1.4 a 1.6) a je určena pro vozy malé až střední třídy s motory o nejvyšším točivém momentu 240 Nm. Převodovka váží 41 kg (+10% proti pětistupňové) a bude vyráběna ve španělském závodě v Seville. Motor se vyrábí také ve Španělsku (Valladolid) a obě novinky se nyní nejprve dostávají do modelů Modus a Mégane.

Spolupracujeme s TipCars.com
Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko

Zvýšený zájem o kryptoměny letos na podzim přirozeně…

Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti

Politickým náměstkem ministra spravedlnosti Roberta…

Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu

Teroristé plánovali útok na katedrálu Panny Marie…

Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty

Doba, kdy auta "z donucení" musela jezdit na dřevoplyn,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano

Wards Auto vyhlašuje anketu Motor roku už více než dvacet…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 



Evropské Automobily roku: Renault Mégane (2003) Evropské Automobily roku: Renault Mégane (2003)

Renault šokoval na podzim 2002 extravagantním novým…

Ojetý Renault Mégane II: Soustřeďte se na benzin Ojetý Renault Mégane II: Soustřeďte se na benzin

Druhá generace Renaultu Mégane při svém příchodu…

 



 
Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Dnes 18:59

Hvězda F1 Lewis Hamilton, motocyklový fenomén Marc Marquez a rallyeové eso Sebastien Ogier mají dohromady patnáct titulů mistrů světa. V čem jsou si podobní?




Blesk.cz

Amazonky, jak je neznáte! Fotograf zachytil nejizolovanější domorodce brazilských pralesů

Amazonky, jak je neznáte! Fotograf zachytil…

Pokochejte se dechberoucím pohledem na život nejizolovanějších domorodých kmenů obývajících pralesy na západě…

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web, Google k tomu spustil nový nástroj

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web,…

Společně s oznámením ukončení podpory aplikací pro Chrome přichází Google s náhradou vzdálené plochy, která byla…

 

iSport.cz

Senzace! Hearts obrali Celtic, ve Skotsku prohrál po 69 zápasech

Senzace! Hearts obrali Celtic, ve Skotsku prohrál po…

Fotbalisté Celticu Glasgow prohráli v rámci skotských soutěží poprvé po 69 utkáních. V 19. ligovém kole podlehli…

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen spolu hrají, říká kouč

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen…

Skřípe to. Místo, aby ofenzivní opory táhly AS Řím za titulem, spíš si zatím na hřišti překáží. V sobotním…

 

Reflex.cz

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním stavu. Kolik malérů se bude muset ještě přihodit, aby se s tím začalo něco dělat?

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním…

Nedávný pád pěší lávky (a čtyři zraněné osoby) u Trojského zámku v Praze po čase opět vyprovokoval debatu nad…

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát separatistické strany, ale nemusí mít většinu

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát…

Předvolební průzkumy se v mnoha zemích světa mýlily, proto je potřebné brát i poslední výsledky v ostře…