Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault a společnost Mahindra & Mahindra Ltd. spustili produkci a prodej Loganu v Indii

Nadim Eid
Diskuze (6)
Dne 3. dubna 2007 oznámila společnost Mahindra Renault zahájení výroby Dacie Logan v Indii.

Společnost Mahindra Renault vznikla v roce 2005 spojením indické společnosti M&M (Mahindra & Mahindra Ltd.) a značky Renault za účelem zavedení výroby a prodeje modelu Logan na tamní trh. K podpisu dohody došlo 21. března 2005 a majetková účast obou partnerů byla rozdělena na 51 % (Mahindra & Mahindra Ltd.) a 49 % (Renault). Továrna ve městě Nashik, které je vzdálené 180 km severozápadně od Bombaje, byla k tomuto účelu zásadně modernizována. Investice se vyšplhaly až na sto milionů eur a bylo v ní vytvořeno 3 500 pracovních míst. Díky tomu kapacita vzrostla až na 50 000 vozů ročně.

Prodej modelu Logan v Indii bude probíhat ve dvou fázích. Dealerská síť společnosti M&M nejprve nabídne vůz v květnu ve větších městech jako Bombaj, Dillí, a Kalkata. Poté v červnu zahájí prodej v dalších 15 městech.

Jelikož jsou provozní podmínky v Indii trochu odlišné než v zemích, pro které byl Logan původně koncipován, prošel tento model menšími úpravami. Kromě klimatizace se zvýšenou účinností byl změněn i palivový systém, který je nyní schopen spalovat méně kvalitní benzín.

Nabídka bude zahrnovat jak benzinové motory, tak i dieselový agregát. Konkrétně jde u zážehových variant o objemy 1,4 l s výkonem 55 kW a 1,6 l s výkonem 62 kW. Dieselová verze o objemu 1,5 l disponuje výkonem 48 kW. Všechny motorizace jsou spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou.

Ceny u benzinových Loganů začínají na 7 422,- a končí na 9 866,- euro. Naftová verze přijde zákazníky v Indii na 9 485,- resp. 11 288,- eur.

V padesáti jedna zemích světa se prodalo již přes 450 000 kusů tohoto modelu. Výroba probíhá v Rumunsku, Rusku, Maroku a v Kolumbii. Kromě nové továrny v Indii se v roce 2007 spustí ještě produkce i v Iránu a Brazílii.

Nadim Eid
Diskuze (6)
5. 4. 2007 12:36
Re: Porovnanie
Ak tam budu vyrabat luxusne vozy, neznamena to, ze ich chcu a budu predavat tam, alebo iba tam. je to krajina s lacnou pracovnou silou a rozbiehajucim sa priemyslom uprostred neoraneho pola. Podla mna to VW Group robi skor so strategickym umyslom ako hned tazit z rychleho predaja aut. V tom je podla mna dost velky rozdiel medzi nimi a Renaultom.
5. 4. 2007 11:47
Re: Porovnanie
Ano, ale prave preto, ze je tak uspesny by ma zaujimalo porovnanies Loganom.
5. 4. 2007 11:00
Porovnanie
pre porovnanie by ma zaujimalo, za co sa v Indii predavaju najoblubenejsie domace vozy Hindustan, ake maju motory, prevodovky, vybavy?