Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Talisman: Rošáda v nabídce motorů, minimem je dnes sedmnáctistovka

David Bureš
Diskuze (44)
Talisman dosud nabízel motor nejvýše o objemu 1,6 litru. V souvislosti s novými emisními normami, je však nově minimem sedmnáctistovka.

Renault patří mezi ty automobilky, které v souvislosti s novými evropskými emisními normami rozsáhle překopává nabídku motorů u svých modelů. Dosud totiž hodně věřil downsizingu, který se sice u dosavadní legislativy hodil, v případě nových pravidel ale už tak výhodný není. Skvělým příkladem toho je Renault Talisman.

Francouzský model střední třídy se dosud musel spolehnout maximálně na jedna šestku, největším motorem v jeho nabídce byl zážehový čtyřválec o objemu 1618 cm3. Tak malé motory jsou ale u tohoto modelu minulostí, nově je u Talismanu minimem sedmnáctistovka.

Konkrétně se jedná o turbodiesel nové generace, čtyřválec 1.7 Blue dCi, který byl oficiálně představen v letos modernizovaném Kadjaru, mezitím ho ale nabídl i Scénic. V případě Talismanu je dostupná zatím nejsilnější představená verze, se 110 kW a 340 N.m. Jedná se tak o jakési vyplnění mezery mezi dosud nabízenými motory 1.6 dCi (96 kW) a 1.6 dCi (118 kW).

Motor se čtyřmi ventily na válec a vstřikováním AdBlue je v současnosti v Talismanu spárován výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou. Do budoucna se ale dá očekávat nabídnutí dvouspojkové převodovky.

Ona se patrně rozšíří i samotná nabídka pro Talisman. Aktuálně je totiž na českém trhu nabízen jen se dvěma motory, alternativou k turbodieselu 1.7 Blue dCi je pouze zážehový čtyřválec 1.8 TCe. Motor původem z Alpiny A110 nebo Méganu RS je v případě Talismanu naladěn na 165 kW, tedy stejně jako v případě MPV Espace, který se ho dočkal již dříve. Točivý moment v tomto případě Renault neuvádí, v Espacu má ale rovných 300 N.m. Právě stejně jako ve velkém MPV je i v Talismanu spárován se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC.

Renault Talisman je dnes na českém trhu dostupný ve třech stupních výbavy. Ceny začínají na částce 722.900 korun za turbodiesel 1.7 dCi (110 kW) ve stupni Zen, který mimo jiné zahrnuje tempomat, přední mlhovky, zadní parkovací senzory, dvouzónovou automatickou klimatizaci a navigaci. Za kombík Talisman Grandtour se připlácí 30.000 korun.

Renault Talisman – technická data a ačeské ceny nově nabízených motorů (říjen 2018)
VerzeTalismanTalismanTalisman GrandtourTalisman Grandtour
Motor1.8 TCe1.7 Blue dCi1.8 TCe1.7 Blue dCi
Zdvihový objem [cm3]1798174917981749
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]165/-110/3500165/-110/3500
Točivý moment [N.m/min]?340/1750?340/1750
Převodovka7DS6M7DS6M
Max. rychlost [km/h]240?240?
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,6?7,7?
Komb. spotřeba [l/100 km]7,24,67,24,6
Cena Zen [Kč]-722.900-752.900
Cena Intens [Kč]827.900782.900857.900812.900
Cena Initiale Paris [Kč]1.007.900962.9001.037.900992.900

David Bureš
Diskuze (44)
16. 10. 2018 21:58
Re: Hurá
A kdo tu image Renaultu zkazil? To auto neni spatne, dneska vylozene spatne auto v podstate neexistuje, ale jedine, co si z neho pamatuju je stupidni digitalni pristrojovka, kde slovo "prehlednost" neexistovalo a nemene chytry tempomat, ktery se ovlada na volantu, ale aktivuje kolebkou na stredovem tunelu. To je stejne logicke, jako dat zamek pravych dveri na strechu. Lze to, ale je to nesmysl. Jinak to auto zapadlo mezi x dalsich z pujcovny, ktere nemaji vubec nic zajimaveho a naopak par bot, ktere vyslovene otravuji.
16. 10. 2018 19:34
Re: První chybky alespoň částečně odstraněny
No tak rychlá náprava zase není tak nemožná - nový dvoulitrový diesel už Renault pokud vím má a přepracovat záď sedanu na liftback by v době supervýkonného počítačového modelování taky nemělo být nic nemožného. Vždyť ten sedan už trojúhleníková okénka v C sloupcích má a ani sklon zadního okna nemusí nijak měnit. Když už Renault takové dodatečné rozšíření nabídky bleskově zvládl před 29 lety v případě R21, proč by to nešlo dnes u Talismanu? ;-)
16. 10. 2018 19:02
Re: Hurá
Jezdil jsem s tím týden a jede to nerozeznatelně od 1.4. To bych snad musel hned přesedat. V rámci konkurence to jede podobně. Myslim ze je dnes na youtube dost videií kde to nema problem držet krok.
16. 10. 2018 17:41
Re: První chybky alespoň částečně odstraněny
No a proto také prodeje v EU jsou tak slabé. 16tis aut za 1-9/2018 asi opravdu neplní představy výrobce, ale jak je psáno výše, může si za to sám...
16. 10. 2018 15:24
Re: První chybky alespoň částečně odstraněny
No a výsledek těchto omezení se brzy dostavil.... :'-(