Renault Laguna po třech generacích končí. Novinka francouzské automobilky dostala název Talisman. Je sympatické, že to značka s diamantem ve znaku ve střední třídě nevzdává.
Vyzerá to veľmi dobre. Už umiernený ale stále originálny dizajn. Pre mňa ako milovníka le Quémentových Renaultov je toto akceptovateľný kompromis medzi francúzskou avantgardou a nemeckou strohosťou. Bravo van den Acker!
Jedna live fotka z premiéry na zámku Chantilly:
[odkaz]
Nemohu si pomoci, ale ten předek na mě působí, jako bych ho už někde viděl. Asi Passat CC aktuální generace, ten se mi zdá asi nejpodobnější. Ale jinak design celkem ok, ta motorová paleta se ale příliš mnoho podobá japonské cestě do zapomnění. Vrcholná benzínová motorizace ve střední třídě prostě nemůže být oturbená 1.6 a vrcholná naftová nemůže mít 118 kW. Ne, ne, a ne.
Ty motory jsou proste renault no... 1.6 110kW bude prijemny motor na takove to rodinne jezdeni, dokonce ma slusny objem. VW ma na 150 koni 1.4ku... Vrcholovy benzin si stejne nikdo nekoupi (i kdyz 200 koni neni nic moc) takze k tomu nejaky sestivalec treba od nissanu dat mohli. No a dvoulitrovy diesel je v teto tride povinnost. I kdyz absence poradne dieselove motorizace treba nekoho primeje koupit si tu silnejsi 1.6ku benzin. Ale spis ne...
Naopak Renault nejde francouzskou cestou, zvolil jsi spíše německou, auto má blíž k Passatu a jednoduchým tvarům než např. minulé Renaulty. A 1.6 diesel je skvělý motor, ale jako strop by měl být aspoň dvoulitr.
Píšeš originální design, pod pojmem originální design rozumím třeba Cactus, DS5 nebo Espace. Nový Talisman rozhodně není originální, Renault už nechce tolik vybočovat z řady a volí design, který je osvědčený, málo konfliktní.
Bolo to pekne spravené. Bolo to tak 20 km od predmestia Paríža v areáli zámku Chantilly, okolo ktorého sú pôsobivé vodné plochy. Medzi zámkom a umelým jazerom bol postavený stan, tak aby nebolo vidieť na vodnú plochu za ním. Síce sa konečne trochu ochladilo, mnohí zjavne ocenili klimatizované vnútro stanu.
Okolo trištvrte na tri sa novinárom prihovorila moderátorka, tuším nejaká známa pretekárka, nepoznám... potom mal príhovor Carlos Ghosn, hovoril nejaké fakty, napríklad, že ročne sa predá 8 miliónov limuzín D-segmentu, z toho 1 milión v Európe... Potom bolo tematické video, ktoré sa na nete objavilo už dávnejšie, po ňom odpočítavanie. Obrazovky išli do bokov, sklopili sa rampy a za nimi krásny výhľad na umelé jazero, na ktorom boli postavené z oboch strán pontónové cesty. Vtedy na ne oproti sebe vošli dva Talismany, v strede odbočili k divákom a vošli do stanu na točne. Voilá!
Je to taký ten prekvapivý pocit, aké je to mohutné, naposledy som ho mal pri novom Superbe, oproti Passatu určite svalnatejšie. Potom mal znovu chvíľu reč Ghosn, po ňom už Laurens van den Acker. Povedal, že mali neľahkú úlohu spraviť auto dostatočne dobré pre ázijský ale aj európsky trh. Kombi verzia spolu s Méganom sa má predstaviť na jeseň vo Frankfurte a viacmenej už len také tie kecy o dizajne.
Auto pôsobí fakt elegantne, jediný nepekný pohľad bol spredu, mierne odspodu, lebo na masívnej karosérii pôsobia pneumatiky smiešne úzko, ale inak paráda. V tých "mrožích zuboch" sú okrem denného svietenia aj smerovky, full LED a celkovo z interiéru taký prémiový pocit, hlavne teda pri Initiale Paris. Prišlo mi to väčšie ako Mondeo. Jaj, a čo si sa pýtal? Nie, nebol som tam.
Té francouzské avantgardy jak píšeš tam mohlo byt trochu víc, ale i tak se to auto povedlo. Ted už se nedá cekat tak velký převrat jako byl když vyšla laguna II. Přeji tomuto vozu dobry prodeje. :yes:
No tak někde tu inspiraci vzít museli ;-) Btw opět plánované jen 1.6l motory u střední třídy? O 2l motorech ani zmínka, také žádné 4x4? Řekl bych dost velká konkurenční nevýhoda. Tady Insignia, Passat či Mondeo bodují :yes:
Králem se určitě nikdo a nic nerodí, ale třeba bude úspěšný a stane se jím (já rozhodně nejsem proti). Konkurence je veliká, reklama, marketing a "nálepka" dělá svoje, uvidíme.
koukám koukám, že se člověk nesmí vyjádřit, aby nebyl hned poučován všeználky. Ber to prostě tak, že to první, co mne napadlo při pohledu na tento vůz, je podoba s VW Passat. Velmi se omlouvám automobilovým odborníkům, že mne to napadlo. Jdu dát desetkrát Zdrávas...
Proc to musi bejt zase hnusny, to uz v nikdo neumi vyrobit normalni hezky auto? Kdyby ten predek vzali z espace, udelali by mnohem lip. Vzhledem k aktualnimu designovymu jazyku znacky to vypadalo slibne, i zamaskovany prototipy nascedcovaly, ze to bude hezky auto, ale ne, oni to proate musi podelat. Fakt nastava doba, kdy patlaniny z autotipu vypadaji lip, nez skutecne auto.
Neviem, ci sa divame na rovnake auto :-) , ale za mna je to za 2. Sklamalo ma, ze nema 4x4, v tomto je uz konkurencia dalej a nalejme si cisteho vina, taketo auta si kupuju väcsinou podnikatelia a tam asi par stoviek eur nebude hrat rolu. Passat s 4x4 ma napr. v Rakusku trzny podiel okolo 60%, Insignia dokonca este viac, takze v tomto ma Renault urcity handicap.
Kdyz se clovek nezameruje jenom na ty kly, tak to jde, i kdyz je tam zase nesvar v podobe kratkeho a kvuli chodcum zvlastne hrbateho predku, ale ty kly jsou fakt hruza. Asi je to jenom krecovita snaha o oziveni, ale efekt to ma takovy, jako kdyby si nemecky manaher nasadil klaunsky nos.
A už sa aj vie, že štvorkolka nebude? Ešte ani nepredstavili kombi verziu a pokiaľ viem, u konkurencii, možno s výnimkou Škody, prišli štvorkolky až v druhej polovici životého cyklu.
Predpokladam, ze by sa s moznostou 4x4 pochvalili, ako to urobili i ine znacky daleko dopredu pred zahajenim vyroby. A 4x4 a len v kombiku...je to mozne ako u Oktavie alebo mazdy 6, ale Passat, ci Insignia maju 4x4 i bez kombika. U mondea....tam presne neviem ale je mozne, ze tam to bude len u kombika.
Inac s tymi klami....to mas pravdu, to tam na takuto triedu nepasuje.
"...až ukážou kombi. Pak to bude mít ten patřičný drajf. ..." Tsk. tsk. :-!
Prece kvalita auta se meri podle litru kufru. Kriticky bod je kdyz objem kufru se blizi k celkovemu vnitrnimu objemu. Trochu vic - a jedeme na zebrinaku. :-(
Auto je to hezke. Rikam auto...protoze to je sedan, do ktereho rad sedam. :yes:
holden, čítam že sa ti konečne posunula prenoska v mozgu a zapadla do inej drážky.
To, že ti vynechala slovo "vandrák" však nič nemení na tvojom rankingu.
kks nemyslel som si že až taky rozdiel tam uvidím :-) ako superb je krásne auto musím uznať aj ked nejsom zrovna fanušik tejto značky ale teraz ked som si to porovnal tie dve fotky.. ako sorry. ale superb vyzera tak nudne a na detaile chudobne oproti talismanu...
>:D
Ze to bocne presklenie bude ozaj take A6-ovite som +/- cakal, trosku tam zdvihli tu linku na tom poslednom trojuholnikovom okienku a zakoncili ho hranatejsie, ale dobry vykon >:D
Interier - hmmm...co na to povedat ? Nieje to uplne zle, netrci z toho tablet do priestoru, takze defakto aj tam maju odomna pochvalu. Ale stvarnenie pristrojoveho stitu s centralnym otackomerom a asi len digitalnym tachometrom vyzera na danu triedu nedostojne. Nehovoriac o tych postrannych ukazovateloch teploty chl.kvapaliny a stavu paliva ;-\ Ked uz sa tak inspirovali u Nemcov, mohli aj tam vymysliet klasickejsie - elegantnejsie riesenie.
Podvozok - 4 Control hadam bude fungovat lepsie ako v nedavno testovanom Espace, chybajuce 4x4 je dnes uz skoro neodpustitelne... :-!
Motory - ak to myslia s tou 1.6 maximom vazne, tak...nemam slov... 8-s
Ale uspech, ze to vyzera aspon takto, uvidime aka bude cenova politika a predaje...
smolík?? prestreleným cenám?? prosím?? pokial ste čítali článok.. nový espace už objednalo kolko? vyše 13 000 zakaznikov a polovica z toho bolo initiale paris?? mam vlastnu skusenost že som videl dva razy zaparkovaneho espaca a obidva boli initiale paris.. sam som prekvapeny ale vidíte! ludom sa to pači! je to luxus a je to kvalita a na tak spracovane auto ako napr koža nappa.. ktoru napr použiva bentley vo svojích autach.. ešte stale vam to je vela?? >:-[] máte velke luxusne auto 7 miestne za 40 000 eur + -... neni to podla mna vela :-)
Spoj v jedné větě rendlík, kůži nappa a Bentley...a hned máš rendlík na úrovni luxusních značek :-) (v prémii ji používá kdekdo) Pokud jde o tenhle nový rendlík, platí to, co vždycky: jak je v promo klipu většina záběrů na prošití kůže a dřevěnou dýhu, zřejmě bude technika lehce v útlumu :-)
Co to podpořit nějakou statistikou? Na Left line jsou data jen do dubna - předpokládám ještě doprodej starého a na Mats blogu (nemám předplatné) je jen ve Francii cca 1800ks za 5/6 2015 ;-) Tak přemýšlím kde se těch 13 tis ks vezme, když Francie bude pro Espace asi největší trh?
Když má nahradit i Latitude, tak mu ten pohon 4x4 dát mohli. I když, na druhou stranu, pořád dobře, že se drží alespoň nějakých pokročilejších technologií podvozku jako 4control než je házet stranou jak to předvádí Citroen u Hydractive... Kromě 4x4 by měl všechno co potřebuji.
Tak vždycky bude lepší 4x4 než předokolka. Navíc bych nedal roku do ohně, že to bude mít vzadu víceprvek... Mi k tomu chybí větší motor, který by odpovídal této třídě.
"...A nechceš si s tím zajít k lékaři? Tyhlety poruchy osobnosti..." Aaaah, pan je psychiatr, a licenci mas? A kdyz dojde logika, fakta a argumenty, sahneme po universalnim stylu prispevku - ad hominem., eh. :-O Oooh, jak trapne.
Mám diplom, ačkoliv působím v komerční, ne klinické sféře. Vlastně se ozval ten nejpostiženější - ten, kdo si dá do nicku (jméno neovlivníš, ale nick si volíš svobodně) technický parametr - V8 je motor dost velký i pro obrněný transportér - tak hledá řešení svých osobnostních problémů v projekci nějakého extrémního silového parametru na realitu. Auto je bohužel u takto postižených velmi nebezpečná zbraň - denně je potkávám na českých silnicích - že na takové latentní psychopaty v diskusích hned reaguji. Zůstává jen doufat, že ve tvém případě je ta "véosmička" pouze někde na plakátě v dětském pokojíčku a zatím ještě ne na silnicích.
4x4 je dražší na porizeni, dražší na servis, dražší na opravy, náchylnější na poruchy, zabira misto, ma větší třecí ztráty a hmotnost což se negativně projevuje na spotřebě. Určitě má své opodstatnění pokud se často pohybujete v bahně nebo bydlite mimo udržované cesty ale i tomu se zkušený řidič dokáže vyhnout. Naopak pro člověka co se do těchto podmínek dostane dvakrát či třikrát do roka představuje nebezpečí protoze vuz v zatáčce nejde jenom za přední nápravou ale tlačí ho i zadek což už chce trochu fistrona za volantem a ne jenom otáčet volant směrem ktery chcu jet. Úplný výsměch jsou pak takové ty připojovací nesmysly co pripnou zadek az po prokluzu přední nápravy nebo naopak... jako zábava je to fajn ale dost nebezpečná. Samozřejmě pokud toho mate najezdene hodně a bydlite mimo civilizací tak tam to potřeba je ale to by si asi člověk nekupoval Talisman. Píšu to jako člověk co se po 6 letech rad zbavil RAV4
No vidím to dost podobně. Mám s autama 4x4 asi 300 tis km. Nějak nechápu jaká je logika na pořízení (v soukromém autě), pokud to u nafty bude cca 1 l/100km navíc a člověk to u auta střední třídy zřejmě opravdu použije v zimní kalamitě, tedy 3 x za pět let :-) Mimochodem na RAV4 rv 2008 2,0 benzín mám cca 100 tis km.
Tak super, auto velikosti MB E s motorem 1,5 či 1,6 litru a předpokládám, že po vzoru Espace taky vlečnou nápravou, to bude high tech.
Renault technicky degraduje na úroveň snad Číňanů. Hlavně, že to zachrání milion elektronických serepetiček.
...dokonca aj interier celkom obstojny. no profil vozu onicom, Passat vyzera ovela proporcnejsie. Talisman ma oproti nemu prilis mohutnu kabinu a prikratku prednu kapotu :no:
Vypadá pěkně a vzhledem k tomu, že jistá součástka vozu (stejně jako u espace) je vyráběna mým výtvorem, tak jsem spokojen :-) (ano, i díly na talisman/espace se vyrábí v ČR)
Díl je umístěn za volantem, dál to specifikovat nebudu, není to důležité. A to vyrábíš by spíš mělo být "vyrábíš". To bych totiž rovnou mohl říct, že jsem vyrobil 1 mil. vozů v Žilině... ;-) (v uvozovkách možná, snad ještě ta "operace" funguje :-) ) Chci tím také říct, že to není samozřejmě výsledek jen mého snažení jako jednotlivce, ale vícero lidí.
Podle čeho proboha usuzuješ a proč to auto hned odsuzuješ? Stačí ti kouknout na fotku a už víš jaký to auto bude? Tak to klobouk dolů! A napiš si do redakce, ať tě zaměstnají, se jim vyplatíš >:-[]
Z boku trošku připomíná Audi A6 a ve předu na světlech je vidět mírná inspirace Cadillacem CTS (LED linka) nebo Volkswagenem XL1, ale jako celek to působí famózně! :-) Renault se našel! :-)
Interiér se mi líbí, i dotykáč bych asi dal, když topení je klasicky tlačítky, kůže na palubce vypadá moc pěkně.
Vnější tvary mi ale přijdou jaksi vzájemně nepasující. Asi jako když skladatel píše píseň, a nenapadne ho žádný silný motiv. Ale protože už to dělá dlouho, tak ví, jaké kombinace akordů zní slušně, a tak cosi napíše. Ale nosný hit to není.
Espace tím hitem je, tam byl evidentně prvotní nápad a ten se jen vyladil. Tohle buď maloval někdo jiný, nebo došly nápady.Škoda. Ošklivý to není, ale vidět to bez znaku na kapotě, nepoznám, že to není nějaký číňan.
Tohle má být konzervativní manažerský sedan, za mě to dopadlo dobře. Líbí se mi zadní světla a hodně dělají ta 19" kola. Myslím, že by se mohly ledy hnout a Talisman by to mohl v Evropě dotáhnout... no, na bednu s danou technikou ne, ale 4-5 jo.
Konzervativní manažerský sedan.... pokud je cílem jen nasytit francouzské manažery, proč ne. Ale mimo Francii touto optikou- pak nám stačí Passat, to je ztělesnění konzervativního manažerského sedanu. Proč kupovat Renault? Většina nových Renaultů vypadá výborně- počínaje Cliem, přes Captur, Kadjar až po Espace. Nechci tohoto nástupce Laguny za každou cenu kritizovat, jen mi tam chybí trochu víc Renaultu. Nemyslím si, že by důslednější dodržení designové linie bylo pro managery problémem. Nechce se mi věřit, že typického managera obtěžuje design.
Prostě proto, že Passata má každý a třeba se ti víc líbí Renault a je levnější? Myslím, že se to stylu nových Renaultů drží... vidím v tom návaznost na Captur, Kadjar i Espace... a vzdáleně i Clio.
PS: jsem rád, že se některé markanty Clia ztratily v propadlišti dějin - vysoká světla a nevzhledně udělané denní svícení.
Ano, přesně- protože se ti třeba Renault víc líbí. A já souhlasím s tím, že toto spíš nějak "zpassatovatělo", podobně jako 308-ka "zgolfovatěla". Pro někoho zaplaťpánbůh, pro někoho bohužel. Žádná tragédie, jen mírné zklamání.
Buď rád, že to nezesamsungovatělo ;-) . Já jsem naopak čekal, že evropská střední přeroste Renaultu přes hlavu. To se asi stalo po technické stránce, ale designově je tohle plnohodnotný hráč, výrazně překonávající jak Lagunu III tak (ještě víc) Latitude.
"nezesamsungovatělo"- tohle se tu v různých podobách poslední dobou používá často, je tím myšleno počínštění?
Jinak Latitude (možná neprávem) vůbec neberu vážně.
Ne, pokorejštění. Asi víš, že Latitude je multi-kulti model prodávaný v Asii i v Evropě (v Asii jako Samsung SM?... SM5 myslím). Latitude taky neberu vážně... a právě proto jsem se trošku bál, aby to Renault nezkusil odbýt korejskou verzí pouze se znáčkem Renaultu... tohle ale má té vlastní identity dost.
Uvnitř bych jezdit určitě dokázal, a venek- uvidíme naživo a v jiných barvách (pro mě hlavně bílá a červená. Čím víc na to koukám, tím se mi to zdá hezčí, ale wow efekt to nebyl, na rozdíl od jiných renaultů.
Jakých Renaultů? Mně se třeba Kadjar líbí, ale tam je podobnost s Qashqaiem příliš velká než aby byl nějaký wow efekt možný... prostě je to Qash s jinými detaily. Jo, Espace ve fialové... není sice dle mého vkusu, ale působivost mu nelze upřít.
Ale jo, Kadjar je pěkné auto... ale pokud Talismanu vyčítáš nedostatek vlastní identity, tak pro Kadjar to platí dvojnásob... ne? Je fakt, že Passat je konkurent a Qashqai sourozenec...
Originalne, trochu sa ponaša na latitude ale konečne francuzov niečo napadlo a viem že niektrori v nom vidite passat ale to by mala byt vlastne uražka lebo passat je podla mna odpad >:D
"..Samsung, než rendlík. Taky LG je lepší."
Cituji mistry humoru a filosofie: "..Za hodinu už bylo úplně jedno, kdo v poledne jedl a kdo se postil a domů nás za tmy rozvážel Janeba na dvoukoláku.." :-!
A za 20 let bude jedno, jestli tu nejaky rendlik delal do aut. 8-s
...z A6, Passatu a XJ. Renault nic nezkazil, přivezl sice nepříliš originální, ale hezký auto.
Teď už jen nějakou top benzínovou a naftovou motorizaci, slušnou cenu a nechá se slušně navázat na Lagunu I.
Tak tady máme nový Renault. Sice asi nejsem cílovka, ale tak nějak jsem čekal od Renaultu víc. Když si vzpomenu na krásný Avantime, nebo dvojkovou Lagunu, které vypadají hezky i po letech, tak tento ocucaný bonbón je... slabota. Renault vytvořil vzhledově nudné a bezpohlavní auto. Ne, nevidím v tom design Passatu, ale určitou... Passatovitost? Jo, prodejům to asi pomůže, ale vidět to na silnici, tak mě ani nenapadne otočit se za tím. A licousy tomu rozhodně nepomůžou.
Renault vytvořil to, co lidé chtějí. Kolik lidí si koupilo krásný Avantime, kolik si koupilo dvojkovou Lagunu nebo její nástupkyni? A kolik lidí jsou prostě trapné konzervy, které ve střední třídě chtějí tyhle tvary?
Lagunu II si koupilo jen v roce 2002 skoro čtvrt milionu Evropanů. Nebýt problémů s kvalitou, bylo by to velmi úspěšné auto - po zásluze. Stejně jako Laguna III loni po zásluze prodala 16t.
Jeden rok ale zázraky nedělá. Kolik toho bylo celkem? (Ano, jsem líný to hledat.) Prostě to auto naplnilo prvními roky zájem a pak to upadlo... totéž bylo s trojkou. Takže ač jsem renaultista, v téhle věci zkrátka jsem pragmatik. Kreativitu čekám od Méganu.
Od 2001:
226t - 247t - 182t - 137t - 110t - 76t - 70t - baj voko něco málo přes milion kousků.
S trojkou to právě nebylo to samé, ta prodala něco přes 300 a v nejlepším roce 90. Jsem si vědom krize i celkového poklesu mainstreamové střední, ale můj názor je, že trojka nedosáhla kvalit ani prodejů dvojky.
S tím pohledem na Megane a Lagunu souhlas... a s tím očekáváním je pro mě Talisman spíš příjemné překvapení.
V podstatě souhlasím. Chápu, že ve střední třídě se konzervativnost nosí a Renault dělá auta ne proto, aby se mi líbila, ale proto, aby jich prodal co nejvíc.Jen mě to mrzí. Za Vel Satisem, nebo Avantime se otočím stále...
A další věc - konzervativní dizajn ano. Ale myslím si, že ve střední se to Superbu povedlo daleko líp. Asi jsem na hrany nebo co :-)
ach Svatý koncile Renaultí. Pochybil jsem. V tento den slavného Koncilu poslední....Odvolávám svá nemoudrá rčení o tom, že se to podobá na první můj pohled Volkswagenu. Odvolávám se vší vážností, neb nechci skončit na hranici z vyrvaných masek Phaetonů a Jett.
Svá slova jsem pronesl nemoudře, nevěda kolik bolesti a zmatků to způsobí v Království automobilovém. Tolik hořkosti a výroků zlostných.
Proto slavní hodnostáři vězte, že toto - toto je Diamant..........
pssst - až mne pustí, tak to rozjedu v poutních servisech ;-) . Už z dálky slyším ten chorál, před nímž se třesou všichni výrobci ošizených mixérů.....
"Ktož sú Boží osmiválce a Petrolheda jeho......."
Jak by měl být vyprofilovaný? Renault zřejmě upustil od ovládání rádia na páčkách, jinak ale na volantu nevidím nic zajímavého... v jednoduchosti je krása, co bys tady chtěl vymýšlet?
Už mi je to jasné, ten istý má aj Kadjar. Áno, v jednoduchosti je krása, to však neznamená, že všetko bude "one-size-fits-all".
P.S. Chcel som tým len povedať, že sa mohli pohrať s dizajnom tlačidiel.
Exteriér se povedl, interiér pak nové éře Superbu dává řádně za vyučenou >:-[] Talisman se "nečekaně" velmi vydařil, nicméně jedmu poznámku si neodpoustím - 4-Control je možná prima hračka, ale spíše se domnívám, že by mnohem více zákazníků v téhle třídě ocenilo 4-wheel drive >:-[]
Takže :yes::yes:
P.S. Japonci to v téhle třídě vzdali? Avensis FL, nová Mazda 6 ... 8-s8-s
Kladu si otázku, jestli už francouzští výrobci úplně rezignovali na vlastní design, protože to co vidím je podivná splácanina Volkswagenu (přední část) a Audi do rádoby francouzského auta. To už ti jejich designeří neumí nic víc, než se jen o***t po němcích ? Dejte pryč znak Renaultu a neuvidíte nic víc, než upravený VW Passat.
Interiér je napohled o.k. , ale zároveň takový strohý (opět spíše německý) než francouzský, ale přesto v porovnání s např. Audi působí jako o generaci pozadu... Kde je sakra ten Renault z konce 80 tých let ??
Výbava včetně různých pomocníků je fajn, ale to je už tak nějak povinnost mít tyhle serepetičky ve výbavě, ale nejvyšší motor 1,6l ? to už ty výmluvy na euro 6 došly tak daleko, že nejsou schopni navrhnout pořádný dvoulitr ?
A evidentně se ten problém s designem nevyhýbá jen Renaultu, Citroen C5 je "unmistakably german" a nová Alfa Romeo je designem všechno jen ne Alfa....
tam to mozno poriesilo par horkokrvnych "italo multinickovcov" >:-[]
Ako vidis, tu je ta debata absolutne v pohode, ja sa pozeram, ako to tu pribuda a som rad, ze sa s väcsinou z vas zhodujem. ;-)
Toto by si mali dat v Renaulte zaramovat - tvrdy Audi-fan im praje uspech :-)
Ale je to tak trosku tou mojou nostalgiou za L I. Ta ale mala motor V6 so skoro dvojnasobnym objemom... :-!:yes:
Joooo, mala. :-) Kamarat ju mal v riadnej fullke. V tej dobe sa mi to auto fakt ze pacilo - elegantne a prakticke zaroven. :-):yes:
Ked sa pozriem, ako zufalo vyzeraju niektore dnesne liftbacky, ktore sa snazia tvarit ako 5/4 dverove kupe, tak L I. by im mohla davat riadne lekcie elegancie ! ;-)
ano... suhlas... ono vtedy mali 3.0V6 vsetci francuzi strednej triedy... aj 406tka aj xantia aj laguna.... a passat mal vtedy tusim nejaky 2,8 litrovy 6valec ako maximum .....
Nevím jestli si to řadím správně časově, ale Laguna I měla myslím 123kW a později 140kW. PSA mělo stejné údaje... dokonce nevím, jestli ty motory neměly něco společného.
Passat měl v B5 2.8 142kW... a taky 4.0W8 (někdy 2002 +-).
Ty motory byly skoro stejné :-)
Šlo o jednotku PRV (Peugeot, Renault, Volvo), která se montovala do frantíků, Volva, Lancií, Chryslerů, Alpinů nebo třeba i DeLoreanů.
Bohužel si myslím úplně to samé - stejně jako design Giulie rezignoval na "italskost", tak Talisman rezignoval na "francouzskost"... :-(:'-( Všichni to teď ve střední třídě hrají na německý styla doufají, že zde dosáhnou podobných úspěchů, jako BMW a VW... :'-(:no:
Presne tak jeste bych do vyctu pridal novy peugeot 307. A to renaultu fandim. Jmeno safrane by taky bylo lepsi. Designove to neni ani ryba ani rak. Tvary passat, detaily optima plus nejaka cinkrlatka. Treba to renaultu vyjde ale dle meho spis osobitost prodava: prvni twingo, cactus, megane II, picasso I, laguna I, p 206
Paráda ! Já bych si ho z dovolením vzal ! :-) Až teda na ten motor... svět se v pr...l obrací. Suprbéčko začíná s 1,4 ale má naštěstí ještě navíc i nějakej motor. Tady je jenom ta 1,6 kterou bych nacpal tak do Clia ale ne sem ! Jinak nevím kde na topřišli, že tohle je nástupce Laguny. Na stránkách Renaultu se píše o Grand limuzíně, což tohle teda je ale Laguna je rozměrově menší. Nebo to bude jako u Forda, že ten vypustil Scorpio a Mondeo začalo narůstat a narůstat... ;-) tak že by i Talisman opustil rozměry Laguny a mířil jinam ? Když jsem viděl Talismana za Asie (SM7), litoval jsem že ho tady neuvidím... moc se mě líbí. Tenhle Talisman je ale úplně něco jinýho. :yes:
tento rok nejak strednej triede nepraje....Alfa nie je velmi alfovita, Audina A4 je naklonovaná a tento talizman pre stastie....po podarenom Cliu ci Kadjare... uvidíme ;-\
Trochu jsem se obával, že směr nastolený menšími modely zde fungovat nebude a s nástupcem Laguny by to nemuselo dopadnout nejlépe. Ale obavy se ukázaly být liché a Talisman je důstojný manažerský sedan, kterému to docela sluší. Možná je škoda, že už nebude liftback...ale tak Superb děkuje. :-) ... Jsem skutečně zvědavý, jak se mu bude v Evropě dařit. Tipuji, že lídry segmentu asi neohrozí.
pride mi ze laguna 2 je ( v dizajne a imidzi ) nadalej neprekonana....... talisman mi pride taky nejaky jalovy.... a bez identity.... asi com cakal kusok viacej ;-\
neviem co sa to deje.... ale povedal by som ze nova velka alfa ma podobny problem.... je tiez vsetkym moznym len bohuzial na alfu to moc nevyzera...
Laguna I fungovala i na plechových kolech s poklicemi, naprosto bez příkras. Tak se pozná hezký auto. U dvojky to už chtělo něco navíc. Ano, byla originální, ale hezkou bych ji nenazval.
Takový, který je primárně tvarově povedený. Velký kola vylepší každý auto. Znovu opakuju, postav vedle sebe první a druhou generaci Laguny na malých kolech a uvidíš, která bude fungovat líp.
ano. Renault v Talismanu předvedl orpavdu hodně:
1) výtečná materiálová a barevná sladěnost - když vezmu přístrojovku, tak postupně (nepochyně) měkčený plast, hodnotná dřevěná dekorační lišta, kůží potažená přední část přístrojovky, ambientní osvětlení, a u kolen opět solidně vypadající plast. Vše výborně barevně sladěno. Ovládací prvky umně lemovány chromem.
2) výborná ergonomie a čistota - "tablet" umístěný co nejvýše a nejblíže zornému poli řidiče. Ano, přesně takovýto je dnešní trend. Tesla, Mercedes, Volvo, Renault pochopili. Ostatní na to taky přijdou. Tak za 10 let... >:D >:-[]
Sorry, ale když Talisman porovnám se Superbem, tak Superb se vůbec nechytá. Ergomomie na draka (infotainment kdesi u kolen), tvarově nic než hodnotnější Rapid či Octavia (tedy už asi 20 let stejná koncepce), a materiálově? Superb všude samý plast, plast, plast. A dekorační lišta na palubce má být jakože "vodvaz" 8-s
Takže právě třeba v kontextu novinky Superbu 3 hodnotím Talisman o to výš. Renalut fakt extratřída :-!
prohlížel jsem si nový Espace,kde je ten interier docela podobný, myslím, že kvalita je rozhodně na úrovni Passatu, je na každém, čemu dá přednost, třeba ty sedadla v nejvyšší výbavě jsou výborný,ale věřím že to umí VW taky.. pro svý ježdění bych vzal 1,6 benzín Renault a na služebku 2,0 tdi :-)
Naprosty souhlas. Superb to podelal prave v tom, co zde talisman predstavuje. Skodovka se proste zamerne posouva tam, kam ji poslali moderatori top gearu uz pred lety... je to proste volkswagen pro lidi bez fantazie - seda mys nereagujici na nove trendy. S podivem je, ze zaroven take s vyssi marzi, coz jaksi nedava smysl... respektive ze zakazniku dela hlupaky. A pro takove je zde svet motoru, ktery da stejne vybavenemu superbu prednost pred realne stejne drahym passatem. Svet motoru do kazde ceske rodiny!
- Vyšší marže jsou dané prostě výrobou v ČR, to je snad zřejmé.
- Samozřejmě že Superb je technicky Passat, ale třeba karosářsky a designem je tam odlišnost minimálně stejná, jako mezi Passatem a Talismanem.
- Nevím jak to myslíš s tou fantazií... k čemu potřebuješ u koupě auta fantazii? Stačí vědět co chceš a pak si to projet. Snad i u Renaultu bude předváděčka, aby sis to nemusel představovat, ne? Pokud ve mě něco budí nějaké emoce, tak je to 2.0TSI s 200kW...
PS: dle Top Gearu jsou 3 nejluxusnější auta Rolls-Royce Phantom, Mercedes třídy S a Škoda Superb, protože je hezčí a také poctivěji vyrobený než typické německé luxusní auto před dvaceti lety. Je z něho cítit ušlechtilost a upřímnost.
Větší objem motoru je podle tebe lepší technika? To snad ne. Bude mít Superb řízení všech kol? Pokud ne, tak to bude spíš lowendová střední třída. Dle tvojí a spol logiky.
Starý Top Gear byl nadšený ze starého Superbu, nový z nového. Udělat z toho nějakou negativní zprávu zkouší dost nešťastně Ted... bez vědomí toho, že Top Gear patří všeobecně k (nekritickým) fanouškům Škody a kdyby tu někdo na auto.cz uveřejnil třeba jejich test Yetiho, měli by z toho místní hysterky záchvat nejmíň na měsíc :-)
Velmi povedený soudobý sedan. Pokud naplní očekávání i po jízdě, tak Renault může zase po letech výraznějc promluvit do prodejů ve střední třídě. :yes:
asi jsem slepý, ale kde vidíte tu podobnost s Passatem? Já ji nevidím ani uvnitř, kde je přísně horizontálně členěná palubka u Passatu vs. kombinace horizontálního a vertikálního členění (středový panel) u Laguny
[odkaz]
[odkaz]
a už vůbec ne u exteriéru
[odkaz]
[odkaz]
Laguna má jiné poměry usazení kabiny (trochu cab-forward design), větší přední převis (alespoň opticky) zcela jinak řešený C sloupek i zadní dveře, jiný poměr prosklení vůči pontonu (Laguna má mohutnější ponton a nižší zasklení), jinak řešená boční linie (passat ostrá rovná linka přes celé auto, Laguna vlnka nad zadním kolem), jinak řešená kapota (Laguna přetažená nad přední blatníky jako u Supa, Passat klasika), jinak řešené víko kufru (useknuté vs. poměrně velký vytažený spoiler), zcela jiný pohled zpředu (passat jeden jednoduchý pruh tvořený světly a maskou přes celou šíři auta, které vytváří dojem širšího a nižšího auta než ve skutečnosti sedan je, Laguna má řešení předku v několika patrech a s celkově mohutnějším dojmem z přídě podobnému SUVčkům Kadjar a Captur), snad jediné co je může spojovat na předku je použití více chromu, ale to není ani výsada passatu ani Laguny, to je prostě trend u řady automobilek poplatný asijským a u passatu i US trhům. Prostě designově zcela jinak pojatá auta. Nehodnotím, které je hezčí, to záleží na vkusu každého, ale troufnu si říci, že komu se líbí Passat s ostrým řezáním vně i uvnitř, tak o boubelatou Lagunu asi moc zájmu neprojeví a naopak komu lahodí plynulé přechody, navazující křivky a celkově jakoby zakulacený dojem z celého auta (jméno Laguna by mi k němu sedělo jak * na hrnec), tak naopak nezakopne o ostře řezaný Passat.
Keď spraví talianska, či francúzska automobilka profil nového modelu podobný koncernu tak je zle. Keď spravia niečo prudko originálne a avantgardné, tak je ešte horšie. Aj sa zamýšľate ako by podľa vás teda mal vyzerať veľký sedan od Renaultu alebo je to už tak nejak z princípu zlé?
Volkswagen roky vstupoval do Renaultom dláždených segmentov, prečo by teda Renault nemohol spraviť klasickú limuzínu s lepšou cenou?
kdo má doma octávku nebo Audi, ten ti to prostě nepochválí, uniforma svazuje ;-) jinak je třeba uznat, že Renault tím dobře položeným tabletem provedl menší revoluci, zkoušel jsem ho v Espace a pro mě zatím nejlepší a nejčistší řešení :yes: jediná vada na kráse je pro mě výkon motorů, zasloužil by jak benzín 2,0 turbo tak i nějakej pořádnej diesel pro cestáky
mě přišlo, že Espace se snaží dosáhnout do prémie, chvilkama mu to i jde, ale nakonec člověk stejně zjistí, že je to spíš Renault (v dobrým), no a co ten vzduch u XC90, je to záležitost jen prvních kusů nebo o co vlastně jde, viděl jsem zatím jednu v provozu a je to zjevení
O co jde a zda-li se jedná jen o první kusy radši napíšu až v srpnu, kdy budu mít XC90 na delší dobu. Ráb bych ji zkusil taky na klasickým podvozku. Jinak velká paráda...až na tu (ne)komfortní minelu :-)
No tak proti zoufalé Laguně III je Talisman pokrok o několik délek, v tom se tu doufám shodneme. Dále: 1) Buďme rádi, že se Renault vůbec odhodlal s tímto modelem přijít, vzhledem k tomu, jaké poměry v tomto segmentu v posledních letech v Evropě panují. 2) Vzhledem k tomu, že design Talismanu musel obstát nejen v Evropě, ale hlavně v Asii, dopadlo to ještě velmi slušně 3) Asi nejvíc mě na vnějším vzhledu auta vadí podivné napojení kapoty na světlomety
... na kapotě byl klikihák Volkswagenu, zatleskal bych a gratuloval automobilce, že konečně naverbovali designéra.
Bohužel ale na kapotě je diamant Renaultu. Francouzi mají teda designově na víc. ;-\
o tom, jak jsou německá auta z hlediska designu mezigeneračně málo jiná, málo nová, vzpomeňte se na tuto diskusi pod novým talismanem. To, že jednomu připomíná audi, druhému vw, třetímu kompilát kdovíčeho, jde právě na vrub absence vlastního designového stylu renaultu, resp. jeho neustálého tápání a hledání, talisman prostě nenese žádné pro renault typické prvky, nedá se s ničím ztotožnit, chybí designová kotva značky.
Auto jako takové nevypadá špatně, je to prostě sedan střední třídy v úhledném balení, jeho design nebude nikoho dráždit, názorově rozdělovat. Vnitřek obšitý kůží neurazí, pocit luxusu ale ani vrcholná verze nabídnout neumí, je to pure mainstream. Prodeje bude dělat cena, a tu, alespoň na českém trhu renault umí, jako fleetové auto se může talisman klidně chytit. Od renaultu je to další krok správným směrem, na rozdíl od počinů PSA dává jeho počínání smysl. :yes:
Renault se evidentně vzpamatoval. Dnes nabízí pohledný Clio, stejně tvarově povedený Captur (byť technicky ničím nevyniká, ale prodává se jedna báseň), Kaďáka, nástupce Laguny se povedl (četl jsem o novém motoru 1,8TCi...že by i sem?), Espace následuje trend doby, rodí se Alpine...
Otazník je technika, ty jednašestky a dvě převodovky renaultu v nižších třídách stačí a budou stačit, ve střední je to otázka. Uvidíme právě na prodejích jak espace tak talismanu. ;-)
Každpoádně, jdou velmi dobrým směrem a proti Hyundai jim nejvíce chybí ještě nový Megane. Doufám, že bude v takovém duchu. Kadjar se určitě chytne, ale včera sem viděl nového Tucsona a i když to nerad přiznávám, je to pohledné auto. Možná trochu nízké. Ale bylo v plné výbavě a které takhle vybavené vypadá zle? :-)
Mne to auto přijde elegantní, nekontroverzní, krok správným směrem. Tohle je jak už někdo psal výše důstojným zástupcem Renaultu z 90. let. Když se podívám na Safrane, Lagunu 1 a podobné, tak tohle je opravdu moc hezké auto, hlavně zadek. Interiér jakbysme i když nejsem uplně fanda toho dotykáče alá Tesla, je to jen o zvyku.
Motory.... tady nebudu soudit, nejel sem, jednačtyřka vypadala v Passatu taky směšně a dnes je to normální, ale dvoulitr to chce.
Někdo ještě vzpomínal Lagunu II, ta za mne byla majstrštyk doby, hlavně dizajnem, ale to už asi jentak někdo nezopakuje. Dle mne nejhezčí počin Renaultu všech dob, hlavně liftback na 17". Bylo to auto budoucnosti i svou technikou (která bohužel ne vždy sloužila).
Nejlepší, teda spíš nejubožejší jsou ty breky nad kvalitou a technikou.... škoda, že ti lidé neseděli v Renaultech od 90tek, ale co si pamatuju tak i ten Safrane na tom špatně rozhodně nebyl. A dnes? Viz recenze na Kadjar :-)
Renault je budgetovou značkou pouze v ČR vlivem zabržděnosti a naprosto zoufalé kupní síly, kdy obnova vozového parku v zásadě spočívá výhradně na bazarech, zatímco nová auta kupují převážně firmy...
Nvím, co všichni máte s neurčitostí designu Renaultu, když se podívám na poslední modely počínaje Cliem, Capturem, Espacem, Kadjarem a nyní Talismanem, tak modely mají jasnou identitu, jasnoé a nezaměnitelné designové prvky, nezaměnitelný styl.
Pravda, s Talismanem se Renault držel poněkud "zkrátka" a je vcelku decentní. Ale právě tohle se snad v téhle třídě nosí a právě na výstřelky v téhle třídě Renault dříve pohořel... Učí se z vlastních chyb, a to je jen dobře. Talisman je esteticky hodnotný, naprosto svébytný model.
Jestli bude či nebude mít úspěch, těžko soudit. Passat se vydařil, Mondeo také není zlé (byť je otázkou, jestli zákazníci změnu identity modelu přijmou), Mazda 6 je výtečná, Superb vydařený...
Uvidíme. Ale přinejmenším vzhledově na úspěch rozhodně má :-!
Ke kupní síle, např. počet obyvatel domovské země talismanu, Francie, je 6,6 krát větší než počet obyvatel ČR a počet prodaných aut v průměru 7,5 krát větší, to není rozdíl, kdy bys mohl kupní sílu ČR hodnotit jako zoufalou. Zajímavé by navíc bylo podívat se na poměry prodejů v rámci tříd, kde bych si klidně tipnul, že třídní průměr modelů bude v ČR vyšší než ve Francii. Jinými slovy, nevidím nikde zabržděnost a zoufalou kupní sílu.
Nová laguna (talisman) vypadá dle diskutujících jako tohle nebo tamto, nezaznamenal jsem žádný příspěvek ve stylu, "jo, typický renault/laguna", resp. nepamatuji větu při představení auta jiného výrobce, "tohle není xy, vždyť to vypadá jako renault". To je prostě realita, a o ní píšu.
Jinak, chápu, že vidíš-li můj nick, musíš se vymezit, ale je to zbytečné, pokud srovnáš moje hodnocení talismanu a jeho potenciálu se svým, nijak zvlášť se neliší.
Tak úspěch a povedenost modelu zkrátka nejde vždy ruku v ruce, tak to zkrátka chodí. Kupní síla u nás zoufalá je (a vůbec se nedivím), vozový park stárne a % prodaných nových vozů je tristně nízké.
Dovolím si citovat:
Každoroční obměna vozového parku novými osobními automobily v ČR je dlouhodobě jedna z nejnižších v Evropě. V roce 2013 se tento parametr opět snížil a dosáhl hodnoty 3,51 %. V motoristicky vyspělých zemích Evropy se nyní tato hodnota pohybuje v rozmezí 6 % až 10 %.
Rovněž tak věková struktura dovážených ojetých osobních automobilů se každoročně zhoršuje. V roce 2007 byl podíl dovážených ojetin ve věku nad 10 let necelých 30 % a v roce 2013 činil tento podíl více než 38 % a za leden 2014 dosáhl již 41 %.
Chce to umět údaje číst, například slovo obměna, co obměňujeme? Z té tabulky plyne, že za třináct let stoupl celkový počet aut o 38%, to je naprosto zásadní. V těch motoristicky vyspělých zemích je to za dekádu v průměru 8%. Jinými slovy dovozy starých aut nenahrazují stávající, ale jsou to nově pořízená auta, nemluvě o jiných efektech podobných statistik, například nedávno probírané polopřevody, které vyřazením skoro 700tisíci starých šunek z evidence velmi zahýbou těmito statistikami.
Prodej nových aut v ČR a ve Francii jsem srovnal, ta čísla jsou naprosto jasná bez relace na růz. okolnostní vlivy statistik, a z nich je zřejmé, že o žádnou zoufalost nejde. Při srovnání s ostatními záp. evr. zeměmi to bude podobné. Může být, že se někomu zdá jeho příjem příliš malý na to, aby si mohl pořídit nové auto, ale nemůže z toho hned dělat případ zoufalé kupní síly celé země. ;-)
Výše jsi napsal, "Renault je budgetovou značkou pouze v ČR vlivem zabržděnosti a naprosto zoufalé kupní síly..."
Tak jsem ze zvědavosti mrknul do konfigurátoru megane v Polsku, cena od 62 250 zl, což je 405 tis. Kč. Tak buď je v Polsku kupní síla ve srovnání s ČR výrazně vyšší nebo ty nízké ceny Renaultu v ČR nemají důvod v tom, co píšeš.
Samotná cena nic neřeší. Vždy záleží na poměru vzhledem ke konkurenci. Renault v ČR je výrazně pod cenou konkurence, v zahraničí je tomu kolikrát právě naopak.
Co si představuješ pod pojmem "designová kotva značky" u Renaultu? Jeho modely neměly nikdy žádnou "dějinnou průchozí linii", na rozdíl od neustálého faceliftování Passatu.
Já vím, že od tebe nemůžu chtít nějaké intelektuální výkony, ale zkus si přečíst o čem píšu, o tom, že v této diskusi je x příspěvků, kde se design talismanu přirovnává jednou k vw, podruhé k audi, potřetí a počtvrté k něčemu dalšímu. Jsou tyto příspěvky v diskusi nebo ne? Co vlastně rozporuješ?
Jeden zoufalý výkřik pro otrlé čtenáře. Na tohle auto jsem se jako ten, který si ho určitě v nejbližší době nekoupí, těšil. Překvapil mě tím, že mě na pohled vůbec nezaujal (stejně jsem to měl u Safrane, ale tam se to postupně vylepšilo v obdiv). Teda vlastně zaujaly mě detaily, které opakují mnozí výrobci, takže osobnost se vytrácí (myslím ty zakroucené linky uvnitř světel, kvůli kterým zakulacená příď silně připomíná něco mezi VW Passat/Audi A7, které se mi upřímně doopravdy líbí a taky si ho asi nikdy nekupím :-). Těžko říct čím to je, jestli u VW zvolili optimální zaoblení přídě, které lze v budoucnu jen kopírovat... nevím. Ale ty linky ve světlech jsou prostě laciné. Maska je pěkná a kdyby světlomety byly minimalistické, jen navazující na masku bez těch zákrutů uvnitř. Nejsem designer a práci těchto lidí obdivuji, cokoliv vytvořit je kumšt. Ale nesnáším laciné samoúčelné detaily, jako třeba ty LEDky protažené dolů. Proč? Protože na prototypu sporťáku byly taky? Ale tam rámovaly celou příď a uvnitř byla obrovská díra. Tady jsou jen proto, aby tam byly, za mě KO. Proč teda přední světla nekopírují ten tvar? Že by to bylo neobvyklé? Amíci se s tím uměli vypořádat, frantíci by to taky zvládli, ale museli by mít trochu koule. Tohle je bezpohlavní. LEDky navozují dojem něčeho, co tam potom není - mj. zajímavá paralela s umělým zvukem motoru - oboje KO. Že by obecným trendem a etalonem bylo šidítko? Stejně tak výdechy v blatnících, copak foukaná 1.6 musí mít po straně výdechy (mj. jako bych už je někde viděl)? To zadní víko, které se snaží odkázat na nádherné pozadí Laguny Coupé, ale tak nějak aby se to jako nepoznalo? Proč tomu nedají jasný tvar? Za mě KO. Celkové proporce nicneříkající bublina na obrovských kolech (KO) splývavá, ale není to liftback, takže z uživatelského hlediska další KO. Zlatej Safrane, čert vem spolehlivost, to je jiná kapitola. Snad na vlastní oči se mi bude líbit, jinak tímhle způsobem mě ty auta fakticky přestávají bavit.