Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Thalia: Podrobné informace, technická data

Diskuze (66)
Na autosalonu v Moskvě se ve světové premiéře představila nová generace Renaultu Thalia, pro ruský trh pod názvem Symbol. Její základem je opět Clio druhé generace.

Nový Renault Thalia přichází s kompletně přepracovaným designem. Má proporce klasického tříprostorového sedanu s důrazem na elegantní pojetí. Výrazný stoupající boční prolis, ale také hraje na lehce sportovní notu a oživuje tak usedlé tvary nové Thalie. Novinkou proti předchozí generaci je také malé boční okénko za zadními dveřmi.

Pod víkem zavazadlového prostoru se ukrývá místo na 506 litrů zavazadel, čímž se Thalia řadí na špičku malých sedanů. Šířka mezi podběhy je více než 1,10 metru, takže hlavním limitujícím faktorem pro rodinné využití zřejmě bude jen pro sedany typická malá velikost vstupního otvoru.

Vývoj nové Thalie trval jen 26 měsíců a stál 100 milionů Euro. Úsporu času i nákladů přineslo rozsáhlé využití počítačových simulací a také použití předchozího Clia jako základu konstrukce. Nová generace se od něj ale liší víc než první. Celková délka povyrostla ze 4,19 m na 4,26 m, výška se nepatrně snížila z 1,44 na 1,43 m.

Výroba bude probíhat v turecké Burse, odkud bude Thalia směřovat především na rychle se rozvíjející trhy. Kapacita turecké továrny (360 tisíc vozů) se bude rozdělovat mezi novou Thalii, hatchbacky a kombi řady Clio a tříprostorovým Megane Sedan.

V zemích souhrnně označovaných jako BRIC (Brazílie, Rusko, Indie, Čína) vzrostl počet prodaných aut od roku 2000 o 176 %, v severní Africe a Turecku o 87 %. Proto se nová generace orientuje především na tyto trhy, konkrétně Rusko, Turecko, Rumunsko a Alžírsko by měly dohromady odebírat zhruba 80 % produkce. V domácím Turecku se Thalia opakovaně stala nejprodávanějším modelem a Renault chce tuto pozici držet i nadále.

Thalia dostane úsporné benzinové a dieselové motory. Základní 1,2 16V dosahuje výkonu 55 kW při 5500 ot./min a maxima točivého momentu 105 Nm při 4250 ot./min. 90 % této hodnoty je ale dostupných v rozsahu 1750 až 5750 ot./min. Kombinovaná spotřeba této motorizace má hodnotu 5,9 l/100 km.

Stejného výkonu ale vyššího točivého momentu 114 Nm při 5500 ot./min dosahuje slabší motor 1,4. Jeho šestnáctiventilová verze pak má výkon 72 kW a maximum točivého momentu 127 Nm a vrcholná benzinová motorizace 1,6 16V 77 kW, respektive 148 Nm. Poslední dva motory se vyznačují dostupností 90 % maxima točivého momentu v rozsahu 2000 až 5750 ot./min.

Turbodiesely zastupují dvě varianty motoru 1,5 dCi vybaveného druhou generací přímého vstřikování Common-rail (plnící tlak 1600 bar). Slabší má výkon 48 kW, silnější 62 kW a kombinovanou spotřebu 4,3 l/100 km.

Dva nejsilnější benzinové motory budou dodávány se čtyřstupňovou automatickou převodovkou Proactive.

Výše uvedená skladba motorů je tím co hodlá Renault vyrábět. Na jednotlivých trzích budou ale odlišné skladby motorizací. Thalia směřuje především na rozvíjející se trhy, kde jsou často předepsány nižší emisní standardy než v Evropě. Vedle motorů splňujících Euro 4 budou tedy ve výrobě také verze Euro 1 a Euro 3.

Nový Renault Thalia - přehled motorizací
Motor1,2 16V1,41,4 16V1,6 16V1,5 dCi (48 kW)1,5 dCi (63 kW)
Zdvihový obj. [cm3]114913901390159814611461
Válce/ventily4/44/24/44/44/24/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]55/550055/550072/600077/600048/400063/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]105/4250114/-127/-148/3750160/-200/1750
Max. rychlost [km/h]------
Zrychlení 0-100 km/h [s]------
Komb. spotř. [l/100 km]5,9----4,3

Diskuze (66)
29. 8. 2008 11:00
Re: Světla
Jo, Astra je taky celkem elegantní, na tu bych skoro zapomněl.
29. 8. 2008 10:59
Re: Světla
Ona je Linea svébytná, někde mezi Puntem a Bravem.
Úplně ošklivý není ani nový Accent, i když u něj čistě esteticky vzato mi ty předchozí generace přišly asi všechny hezčí (ale to byly liftbacky).
29. 8. 2008 10:55
Re: noo...
Teherán? Tak to vám docela závidím. Tam bych se měl vypravit, dokud tam ještě jsou nějaké památky. Írák už jsem nestihl :-(
Ale co se tohohle autíčka týká, řeknu to takhle. V první generaci byla Fabia hezčí než Thalia. Teď je to obráceně. A to ne že bych na designu některého z nich ulítával...
29. 8. 2008 10:07
Re: inspirace pro superb
O tech zadnich castech aut byt tebou bych pomlcel...Renault ma jedny z nejobludnejsich zadnich casti vubec... :-!
28. 8. 2008 21:24
Re: Ševče, drž se svého kopyta...
Prvý odstavec:
Súhlasím s prvou vetou.
Čiastočne sa stotožňujem s druho vetou.
Nesúhlasím s prvou polovicou tretej vety a nezdieľam radšej vopred optimizmus z druhej polovice tretej vety.

Druhý odstavec(P.S):
Plne súhlasím s obsahom kompletného odstavca od prvého do posledného slova. Ja osobne by som privítal napríklad aj ľudovú škodovku, ktorá je našim srdciam predsa len stále najbližšie...