Renault Trafic přichází na český trh

Renault Trafic přichází na český trh

 
 
10.1. 2002 Michal Fokt

Téměř s půlročním zpožděním oproti sourozenci Opelu Vivaro přichází na náš trh Renault Trafic.

Téměř s půlročním zpožděním oproti sourozenci Opelu Vivaro přichází na náš trh Renault Trafic.

Do důležitého segmentu dodávek do 3,5 tuny, kde v současnosti dominuje Ford Transit, přichází Renault se zcela novým vozem známého jména Trafic. Ten zaujme zejména svým moderním designem, který dává zapomenout na „krabicovité“ automobily této kategorie, ovšem i použitá technika představuje vrchol v tomto segmentu.

Trafic se v České republice nabízí prozatím ve verzi furgon, tedy dodávka, která je k dispozici se dvěma přeplňovanými vznětovými motory se systémem vstřikování common rail. Ty mají shodný objem 1,9 l, liší se však výkonem i točivým momentem. Slabší z nich má 60 kW při 3500/min a 190 N.m při 2000/min a je spřažen s pětistupňovou převodovkou s přímým řazením. Silnější pohonná jednotka nabízí výkon 74 kW a točivý moment 240 N.m, dodává se ale navíc i se šestistupňovou mechanickou převodovkou. Zajímavé je, že oba motory vykazují stejnou kombinovanou spotřebu 7,4 l na 100 km. Dvojici „nafťáků“ doplňuje zážehový dvoulitr s výkonem 88 kW při 4750/min a točivým momentem 190 N.m při 3750/min, jehož spotřeba činí 9,7 l na 100 km. Také pro něho bude určena šestistupňová převodovka s přímým řazením.

Užitkový Renault se bude dodávat s krátkou a dlouhou karoserií, mezi kterými bude rozdíl 15 000 korun. Krátká verze se slabším naftovým motorem bude stát velmi zajímavých 459 900 Kč bez DPH, stejné provedení s výkonnější pohonnou jednotkou pak 499 900 korun bez daně. Ceny verze se zážehovým motorem zatím nejsou známy.

Současný furgon bude v březnu doplněn verzi Combi, což v terminologii Renaultu znamená druhou řadu sedadel, a v červnu lze očekávat také plně osobní verzi Microbus. Pro tyto automobily bude mít automobilka připravena další turbodiesel, tentokráte s objemem 2,3 l.

Renault myslel v případě Trafiku i na bezpečnost, takže ve standardu najdeme kotoučové brzdy na všech kolech, které dokáží vůz zastavit ze stokilometrové rychlosti na 43 metrech. V automobilu najdeme airbag řidiče a tři tříbodové bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači síly a opěky hlavy. Navíc lze objednat i vak pro spolujezdce a boční airbagy.

A na závěr jedna zajímavá informace - příští rok se prý na vybraných evropských trzích začne objevovat model Trafic také s logem sesterské značky Nissan, jeho jméno však dosud není známo a také není jisté, zda to bude případ České republiky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti

Miliardář Leoš Novotný starší musí pouštět veřejnost do…

Ministerstvo mírní přísná pravidla pro STK. Platila jen několik týdnů Ministerstvo mírní přísná pravidla pro STK. Platila jen několik týdnů

Novela silničního zákona platí od začátku října a již…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

 



Luxusní dodávka Renault Trafic SpaceClass vozí hosty na filmovém festivalu v Cannes Luxusní dodávka Renault Trafic SpaceClass vozí hosty na filmovém festivalu v Cannes

Luxusní verze dodávky Trafic převeze až devět pasažérů.…

Renault Trafic L1H1P1 Van 1.6 DCI Biturbo: Silák v malém Renault Trafic L1H1P1 Van 1.6 DCI Biturbo: Silák v malém

Do nejmenší verze Renaultu Trafic se nastěhoval motor 1.6…

 



 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Dnes 18:50

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá posvícení i závod psích spřežení

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

 

iSport.cz

Tyson draží v Česku historii! Kus ringu z legendárního zápasu s Lewisem

Tyson draží v Česku historii! Kus ringu z…

Byla to památná bitva. 8. června 2002 v Memphisské Pyramidě ve státě Tennessee se konal boxerský zápas, který…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…