22.1. 2015 Petr Dalecký Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Renault Trucks D: Mnoho kabin

 

Prostornost, pohodlí, bezpečnost a další rysy by měly splňovat moderní kabiny užitkových vozidel. Jak je na tom Renault řady D?

Řešení přístupu do kabiny vozidla je ve světě distribuce i nadále velkou výzvou. Vzhledem k průměrným třiceti výstupům a nástupům do vozidla během jednoho pracovního dne umožňuje kabina se sníženou nástupní hranou omezit únavu řidičů, posílit jejich soustředění na řízení a snížit riziko pádu.

Devět verzí

Vzhledem k odlišným požadavkům nabízí Renault Trucks v řadě D devět různých budek zahrnujících tři různé šířky: 2,1 m, 2,3 m (Wide i Access) a 2,5 m (Access). Řadu D lze získat s denní, prodlouženou či zdvojenou kabinou pro čtyři, šest či osm cestujících. Širší budka Wide může sloužit jako denní, prodloužená nebo spací.

Pro svoz odpadu

Model Access s mimořádnou přístupností je opatřen sníženou kabinou, která je dostupná prostřednictvím jediného schůdku. Podlaha kabiny D Access je rovná a umožňuje tak nastupování a vystupování z vozidla z obou stran. Řidič tak z kabiny nemusí vystupovat pozadu. Volitelně může být model D Access opatřen na straně u spolujezdce roletovými dveřmi známými z autobusů.

Díky výšce stropu přes dva metry se řidiči mohou v kabině D Access pohodlně postavit. Při sezení si mohou užívat výhod odpruženého pneumatického sedadla, přičemž je v kabině mohou doprovázet tři spolujezdci, kteří mají k dispozici samostatná opěradla a více než 700 litrů úložného prostoru v horních skříňkách. Ergonomie přístrojové desky byla navržena tak, aby se řidič mohl plně soustředit na řízení.

Dva schody

Do ostatních modelů umožňují přístup do budky dva schůdky s protiskluzovou úpravou. Vzdálenost mezi každým schůdkem byla pečlivě analyzována s cílem omezit namáhání řidičů při nástupu, k čemuž jim napomáhá i madlo. Nastupování řidiče do vozidla je usnadněno díky úhlu otevírání dveří o velikosti 90°. Snadný přístup k čelnímu sklu dovolují dva nebo tři schůdky integrované v nárazníku.

Ve verzi tahač je v zadní části kabiny umístěn kovový můstek pro snadné připojení hadicových přípojek z jeho návěsu. Na zádi budky najdeme pracovní světlo zapínané tlačítkem na přístrojové desce.

Jednoduchá přehlednost

Interiér kabiny je adaptován pro potřeby distribuce. Dominují v něm digitální displej, ergonomické ovládací prvky umístěné na přístrojové desce a sedadla se zesíleným bočním vedením uzpůsobená pro časté nasedání a vysedání z vozidla.

Je-li model řady D vybaven přímo řazenou převodovkou, nachází se řadicí páka na přístrojové desce. Tím je usnadněn přístup do zadní části kabiny. V ní najdeme přípravu pro instalaci příslušenství umožňujícího vytvoření podmínek pro odpočinek a spánek řidičů, zvláště díky časovatelnému osvětlení, které vytváří pohodlnou atmosféru. Společnost Renault Trucks nabízí v závislosti na konfiguraci široký výběr jednodílných nebo dvoudílných sklopných lůžek. V kabině modelu Renault Trucks D Wide je pod lůžkem umístěna chladnička o objemu 30 litrů. Pro větší pohodlí řidičů byla vyvinuta ergonomická sedadla. Jsou opatřena novým látkovým čalouněním. Ovládání tempomatu a robotizované převodovky na volantu umožňuje řidiči plně se soustředit na jeho úkol.

Méně hluku, více bezpečí

Díky motorům Euro VI jsou všechna vozidla řady D v provozu méně hlučná. Například u modelu D Wide došlo ke snížení hluku v interiéru o 35 %.

Bezpečné řízení vozidla je nedílně spjato také s optimální viditelností. Z tohoto důvodu jsou všechna vozidla nové modelové řady opatřena velkým čelním sklem, které umožňuje výborný hluboký rozhled do prostoru před vozidlem, zpětnými zrcátky přizpůsobenými různým šířkám kabiny a opatřenými zesílenými podpěrami, předním zrcátkem a širokoúhlým zadním zrcátkem k omezení mrtvých úhlů.

Za účelem maximální bezpečnosti v městském provozu jsou u řidiče i spolujezdce použity dveře Vision, poskytující nejvyšší úroveň viditelnosti ostatních vozidel, cyklistů a chodců. Model D Access disponuje zorným polem o velikosti téměř 220° a vykazuje mrtvý úhel o velikosti méně než 15°.

Budka musí chránit řidiče, a proto všechny kabiny řady D splňují evropskou normou ECE 29, v rámci které jsou kabiny za účelem ověření bezpečnosti vnitřního prostoru podrobovány nárazovým testům.

Spolupracujeme s TipCars.com
Petříček: Brexit bez dohody by oslabil český HDP až o procento Petříček: Brexit bez dohody by oslabil český HDP až o procento

Vystoupení Británie z Evropské unie bez dohody by mohlo…

Byty v Mostě jsou skoro nejlevnější v zemi. Seriál může cenu ještě srazit, tvrdí makléřka Byty v Mostě jsou skoro nejlevnější v zemi. Seriál může cenu ještě srazit, tvrdí makléřka

Možnost bydlet jako seriálové hvězdy zřejmě nikdy nebyla…

 
 

Přidat názorDiskuse: Renault Trucks D: Mnoho kabin

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dožene, ale v něčem i překoná Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dožene, ale v něčem i překoná

Prototypy modernizované Škody Superb se už v současnosti…

Dostane Mustang další motor? Ford zřejmě chystá výkonnější čtyřválec Dostane Mustang další motor? Ford zřejmě chystá výkonnější čtyřválec

Ford má zřejmě v plánu doplnit nabídku motorizací…

 





 
Švédská rallye po 2. etapě: Tänak převzal žezlo a kraluje

Švédská rallye po 2. etapě: Tänak převzal žezlo a kraluje

Včera

Estonský pilot Ott Tänak (Toyota Yaris WRC) je lídrem Švédské rallye, druhého podniku mistrovství světa v automobilových soutěžích. Na začátku sobotního programu se dostal na první místo, vyhrál čtytři měřené testy a suverénně kraluje severské soutěži.




Blesk.cz

Česko-Slovenský ples: Návrhářka Kovaříková přivedla partnera, který si rozmýšlí svatbu!

Česko-Slovenský ples: Návrhářka Kovaříková přivedla…

Už šestý ročník Česko-Slovenského plesu hostí pražský Obecní dům. „Jeho tématem je 30 let od sametové revoluce,“…

Pach, špína a modrá barva: Veterináři zadrželi 300 kilo závadného polského masa

Pach, špína a modrá barva: Veterináři zadrželi 300…

Byl to hnus! Bezmála 300 kilo závadného polského masa odhalili inspektoři veterinární správy spolu s celníky v…

 

iSport.cz

Odchod do Oktagonu a tahanice s XFN? Ptejte se ONLINE Karlose Vémoly

Odchod do Oktagonu a tahanice s XFN? Ptejte se…

Svým přestupem z organizace XFN pod hlavičku společnosti OKTAGON MMA způsobil poprask, jaký česká MMA scéna…

Hašek po další porážce Bohemians: Sleduju klacek, který se žene korytem

Hašek po další porážce Bohemians: Sleduju klacek,…

Deset zápasů bez vítězství, pět zápasů bez vstřeleného gólu a hořký pád na čtrnácté místo. Kdyby ve FORTUNA:LIZE…

 

Reflex.cz

Zdechovský: EU je teď hodně levicová, z brexitu se nepoučila, chyby se hledají všude jinde

Zdechovský: EU je teď hodně levicová, z brexitu se…

KDU-ČSL se v nadcházejících eurovolbách bude o hlasy voličů ucházet v alianci s menšími konzervativními…

Radomil Bábek: Česká republika jako navoněná bída

Radomil Bábek: Česká republika jako navoněná bída

Tak skvěle se nám ještě nežilo. Občan vidí, že mu roste plat, v obchodech najde lákavé zboží, zaletí si na…