22.1. 2015 Petr Dalecký Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Renault Trucks D: Mnoho kabin

 

Prostornost, pohodlí, bezpečnost a další rysy by měly splňovat moderní kabiny užitkových vozidel. Jak je na tom Renault řady D?

Řešení přístupu do kabiny vozidla je ve světě distribuce i nadále velkou výzvou. Vzhledem k průměrným třiceti výstupům a nástupům do vozidla během jednoho pracovního dne umožňuje kabina se sníženou nástupní hranou omezit únavu řidičů, posílit jejich soustředění na řízení a snížit riziko pádu.

Devět verzí

Vzhledem k odlišným požadavkům nabízí Renault Trucks v řadě D devět různých budek zahrnujících tři různé šířky: 2,1 m, 2,3 m (Wide i Access) a 2,5 m (Access). Řadu D lze získat s denní, prodlouženou či zdvojenou kabinou pro čtyři, šest či osm cestujících. Širší budka Wide může sloužit jako denní, prodloužená nebo spací.

Pro svoz odpadu

Model Access s mimořádnou přístupností je opatřen sníženou kabinou, která je dostupná prostřednictvím jediného schůdku. Podlaha kabiny D Access je rovná a umožňuje tak nastupování a vystupování z vozidla z obou stran. Řidič tak z kabiny nemusí vystupovat pozadu. Volitelně může být model D Access opatřen na straně u spolujezdce roletovými dveřmi známými z autobusů.

Díky výšce stropu přes dva metry se řidiči mohou v kabině D Access pohodlně postavit. Při sezení si mohou užívat výhod odpruženého pneumatického sedadla, přičemž je v kabině mohou doprovázet tři spolujezdci, kteří mají k dispozici samostatná opěradla a více než 700 litrů úložného prostoru v horních skříňkách. Ergonomie přístrojové desky byla navržena tak, aby se řidič mohl plně soustředit na řízení.

Dva schody

Do ostatních modelů umožňují přístup do budky dva schůdky s protiskluzovou úpravou. Vzdálenost mezi každým schůdkem byla pečlivě analyzována s cílem omezit namáhání řidičů při nástupu, k čemuž jim napomáhá i madlo. Nastupování řidiče do vozidla je usnadněno díky úhlu otevírání dveří o velikosti 90°. Snadný přístup k čelnímu sklu dovolují dva nebo tři schůdky integrované v nárazníku.

Ve verzi tahač je v zadní části kabiny umístěn kovový můstek pro snadné připojení hadicových přípojek z jeho návěsu. Na zádi budky najdeme pracovní světlo zapínané tlačítkem na přístrojové desce.

Jednoduchá přehlednost

Interiér kabiny je adaptován pro potřeby distribuce. Dominují v něm digitální displej, ergonomické ovládací prvky umístěné na přístrojové desce a sedadla se zesíleným bočním vedením uzpůsobená pro časté nasedání a vysedání z vozidla.

Je-li model řady D vybaven přímo řazenou převodovkou, nachází se řadicí páka na přístrojové desce. Tím je usnadněn přístup do zadní části kabiny. V ní najdeme přípravu pro instalaci příslušenství umožňujícího vytvoření podmínek pro odpočinek a spánek řidičů, zvláště díky časovatelnému osvětlení, které vytváří pohodlnou atmosféru. Společnost Renault Trucks nabízí v závislosti na konfiguraci široký výběr jednodílných nebo dvoudílných sklopných lůžek. V kabině modelu Renault Trucks D Wide je pod lůžkem umístěna chladnička o objemu 30 litrů. Pro větší pohodlí řidičů byla vyvinuta ergonomická sedadla. Jsou opatřena novým látkovým čalouněním. Ovládání tempomatu a robotizované převodovky na volantu umožňuje řidiči plně se soustředit na jeho úkol.

Méně hluku, více bezpečí

Díky motorům Euro VI jsou všechna vozidla řady D v provozu méně hlučná. Například u modelu D Wide došlo ke snížení hluku v interiéru o 35 %.

Bezpečné řízení vozidla je nedílně spjato také s optimální viditelností. Z tohoto důvodu jsou všechna vozidla nové modelové řady opatřena velkým čelním sklem, které umožňuje výborný hluboký rozhled do prostoru před vozidlem, zpětnými zrcátky přizpůsobenými různým šířkám kabiny a opatřenými zesílenými podpěrami, předním zrcátkem a širokoúhlým zadním zrcátkem k omezení mrtvých úhlů.

Za účelem maximální bezpečnosti v městském provozu jsou u řidiče i spolujezdce použity dveře Vision, poskytující nejvyšší úroveň viditelnosti ostatních vozidel, cyklistů a chodců. Model D Access disponuje zorným polem o velikosti téměř 220° a vykazuje mrtvý úhel o velikosti méně než 15°.

Budka musí chránit řidiče, a proto všechny kabiny řady D splňují evropskou normou ECE 29, v rámci které jsou kabiny za účelem ověření bezpečnosti vnitřního prostoru podrobovány nárazovým testům.

Spolupracujeme s TipCars.com
Exministr Krčál končí i ve stranické funkci Exministr Krčál končí i ve stranické funkci

Bývalý ministr práce a sociálních věcí Petr Krčál…

Trump otočil. Nesouhlasí, aby ruští vyšetřovatelé vyslýchali americké občany Trump otočil. Nesouhlasí, aby ruští vyšetřovatelé vyslýchali americké občany

Americký prezident Donald Trump nesouhlasí s návrhem…

Boeing a Airbus překonaly loňský rok. Získaly objednávky za 160 miliard dolarů Boeing a Airbus překonaly loňský rok. Získaly objednávky za 160 miliard dolarů

Největší světoví výrobci letadel Boeing a Airbus již…

 
 

Přidat názorDiskuse: Renault Trucks D: Mnoho kabin

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté

Jízdu vskutku odvážného řidiče museli řešit dopravní…

Jak přežít vedro v autě? Tyto základní rady byste měli určitě znát Jak přežít vedro v autě? Tyto základní rady byste měli určitě znát

Léto je v plném proudu, mnoho lidí vyráží svými vozy na…

 





 
Ojetý Citroën C4 II (B71): S jedinou karoserií to má těžké!

Ojetý Citroën C4 II (B71): S jedinou karoserií to má těžké!

Včera

S původní C4 se ke značce Citroën vrátila avantgarda. Bohužel příliš dlouhého trvání neměla, neboť druhé vydání v daném ohledu opět polevilo. Ve všem ostatním však bylo lepší než předchůdce.




Blesk.cz

Chlapce z jeskyně už stihli „vykrmit“. Mezi slzami štěstí zmínili sny i noční můry

Chlapce z jeskyně už stihli „vykrmit“. Mezi slzami…

Thajští chlapci a jejich trenér, kteří byli necelé tři týdny uvězněni v zatopené jeskyni, jsou konečně doma. Ve…

Čechům se za igelitky platit nechce, zájem klesl o miliony. Raději si nosí vlastní tašky

Čechům se za igelitky platit nechce, zájem klesl o…

Od začátku letošního roku platí plošný zákaz vydávání bezplatných igelitových tašek v obchodech. Nově je potřeba…

 

iSport.cz

Rekordní přestup brankáře dokončen! Alisson jde z AS Řím do Liverpoolu

Rekordní přestup brankáře dokončen! Alisson jde z AS…

Brazilský reprezentační brankář Alisson Becker přestoupil z AS Řím do Liverpoolu, který za něj podle britských…

Fotbalový speciál k Fortuna lize už dnes: 84 stran, soupisky, program

Fotbalový speciál k Fortuna lize už dnes: 84 stran,…

Dnes startuje elitní fotbalová soutěž. FORTUNA:Liga. Dá se říct, že je to přelomový ročník. S novým herním…

 

Reflex.cz

V ruském metru můžete potkat podivuhodné bytosti, od strašidel až po extravagantní jedince

V ruském metru můžete potkat podivuhodné bytosti, od…

Ruský web English Russia čas od času zveřejňuje nejrůznější soubory fotografií, které představují ruskou…

Majitel Vítkovic Jan Světlík na scéně Reflexu: Stát ovládají neschopní úředníci

Majitel Vítkovic Jan Světlík na scéně Reflexu: Stát…

„Dolní Vítkovice jsme budovali ve šťastné době. Tehdy se spojily naše zájmy se zájmem města i kraje. Dneska…