Renault Trucks oceněn za design nových modelových řad
V jarních měsících loňského roku společnost Renault Trucks oznámila příchod zásadních novinek do své nabídky a v polovině června odhalila čtveřici modelový řad. Nejmenší z nich je rozvážková řada D, zatímco pro dálkovou dopravu je určena řada T a pro stavebnictví je k dispozici řada C a těžká řada K.
Vlajkovou lodí francouzské značky se s nástupem emisní normy Euro 6 stala minimálně v oblasti silniční dopravy modelová řada T. Její design je stejně jako u ostatních nových modelů francouzské značky dílem týmů designérů Halle du design Renault Trucks, vedených jejich ředitelem Hervé Bertrandem.
Odborníci na design z prestižní organizace British Design & Art Direction (D&AD) ocenili 22. května letošního roku práci designéru na modelové řadě T. Cílem D&AD, organizace založené v roce 1963, je oceňovat a podporovat vynikající práci v oblasti designu a tvorby na světové úrovni.
Během 52. předávání cen D&AD v Londýně zastupoval designový ředitel Hervé Bertrand společnost Renault Trucks, která byla nominována v kategorii Průmyslový design. Odnesl si prestižní ocenění „Slice“, díky kterému bude uveden v ročence D&AD, vycházející v záři 2014 a představující nejlepší tvůrce.
Samotný Hervé Bertrand, ředitel designu Renault Trucks, byl v Itálii jmenován „Mužem roku 2014“ časopisem Il Mondo dei trasporti. Je to vůbec poprvé, kdy porota složená z dopravních odborníků, udělila cenu průmyslovému návrháři.
Porota zdůraznila přínos Hervé Bertranda, díky kterému došlo k potvrzení významné role designu v oblasti užitkových vozidel a ke stylistické evoluci, kterou tato nová řada znamená. Při převzetí ceny během slavnostního ceremoniálu Hervé Bertrand zdůraznil, jak se vyvíjejí potřeby zákazníků a do jaké míry ovlivnily a inspirovaly novou řadu nákladních vozidel Renault Trucks, zaměřenou na úsporu paliva.
Hervé Bertrand se narodil v roce 1966 v Paříži a dětství strávil v Jižní Americe. Jeho vášeň pro umění a design ovlivnil film The Fountainhead s Gary Cooperem, který pro jeho život znamenal skutečný převrat. Bylo tak rozhodnuto o jeho budoucnosti průmyslového návrháře a proto se vydal studovat na Uměleckoprůmyslovou školu do Helsinek.
Příliš velká funkčnost finského designu se stala základem pro jeho výzkum, ve kterém pokračoval ve společnostech jako je Hyundai v Jižní Koreji nebo Human Factors v New Yorku.
Po těchto zkušenostech se usadil a začal pracovat v Evropě. Nastoupil do týmu Seymour Powell v Londýně, kde vyvíjel širokou škálu výrobků, výbavu pro automobily a také spotřební výrobky. Posledních deset let působí jako ředitel designu Renault Trucks, kde založil Halle du design v Lyonu.