Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Trucks rozšiřuje řadu Optitrack

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost Renault Trucks nabídne nově systém dočasného pohonu předních kol Optitrack pro vozidla řady C s podvozky v konfiguraci 8x4 a 8x2*6.

Systém dočasného pohonu předních kol měl premiéru v roce 2010 v tahači Renault Premium Lander 4x2 Optitrack. V následujícím roce začal Renault Trucks s rozšiřováním nabídky a před nástupem nové generace vozidel Euro 6 byly s tímto systémem pohonu v rámci modelové řady Premium Lander k dispozici podvozky pro montáž nástaveb s konfigurací náprav 4x2, 6x2, 6x4 a tahače 6x4 a 4x2.

V roce 2013 byly představeny nové modelové řady Euro 6. Nejmenší z nich je rozvážková řada D, zatímco pro dálkovou dopravu je určena řada T a pro stavebnictví je k dispozici řada C a těžká řada K.

Z této čtveřice nových modelových řad mohou systémem Optitrack disponovat vozidla Renault Trucks řady C. První nabízenou verzí bylo již při premiéře řady C provedení 6x4*4 Optitrack a v následujícím roce francouzská značka rozšířila svou nabídku o vozidla řady C s konfigurací podvozku 4x2 a 6x4 s motory DTI 11 a DTI13.

V letošním roce nabídku vozidel řady C se systémem Optitrack rozšiřují konfigurace podvozků 8x4 a 8x2*6, u nichž zajišťuje dočasný pohon druhé přední nápravy dvojice hydraulických motorů integrovaných do nábojů předních kol. V prvním jmenovaném případě v kombinaci s motory DTI11 a DTI13, zatímco pro druhé uvedené provedení bude určen výhradně motor DTI11.

Renault Trucks uvádí, že nyní je systém Optitrack v rámci řady C k dispozici pro podvozky4x2, 6x4, 6x2*4, 8x2*6 a 8x4 (levostranné řízení), čímž pokrývá většinu konfigurací vozidel používaných ve stavebních oborech

Systém Optitrack umožňuje disponovat dočasným pohonem všech kol. Ten zahrnuje všechny jeho výhody pouze tehdy, kdy je řidič opravdu potřebuje. Na rozdíl od klasického řešení konvečního pohonu všech kol nedochází ke stálému otáčení hnací hřídele k přední nápravě, čímž Optitrack přispívá ke snížení spotřeby paliva.

Jediným zmáčknutím ovladače na přístrojové desce řidič aktivuje nebo deaktivuje systém pro jízdu vpřed nebo vzad. Optitrack je k dispozici od rychlosti 0 km/h a vypne se automaticky při rychlosti vyšší než 25 km/h. Systém je připojen přes pomocný pohon od motoru a ponechává tak zcela k dispozici další pomocné pohony převodovky.

Systém doplňuje robotizovaná převodovka Optidriver, kterou jsou sériově vybaveny všechny modely Renault Trucks. Pro optimální bezpečnost je systém OptiTrack nově kompatibilní s hydraulickým retardérem Voith.

Renault Trucks řady C Optitrack umožňuje zdolávat náročné situace a současně si zachovává vyšší užitečné zatížení v porovnání s vozidlem s pohonem všech kol (rozdíl přibližně 600 kg). V porovnání s řadou Euro 5, Renault Trucks snížil jeho hmotnost o 90 kg.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)