Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Trucks T High Maxispace pro práci i odpočinek

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Společnost Renault Trucks nabízí prostornou kabinu Maxispace pro vozidla modelové řady T určená pro dálkovou dopravu.

V jarních měsících loňského roku společnost Renault Trucks oznámila příchod zásadních novinek do své nabídky a v polovině června odhalila čtveřici modelový řad. Nejmenší z nich je rozvážková řada D, zatímco pro dálkovou dopravu je určena řada T a pro stavebnictví je k dispozici řada C a těžká řada K.

Vlajkovou lodí francouzské značky se s nástupem emisní normy Euro 6 stala minimálně v oblasti silniční dopravy modelová řada T. Zákazníci si v jejím případě mohou vybírat z několika provedení kabiny. Základem je krátká denní kabina se standardní střechou, následuje prodloužená kabina Night&Day a vrcholem nabídky je kabina Maxispace s vysokou střechou.

Všechny kabiny podle Renault Trucks vynikají ergonomií, komfortem i dílenským zpracováním a použitými materiály. Interiér je rozdělen do dvou různých oddílů. První z nich je určen k řízení, zatímco druhý je věnován odpočinku.

V kabině Maxispace s šířkou 2,5 m a vnitřní výškou přes dva metry může být tunel motoru vysoký jen 200 mm a k dispozici je i provedení se zcela plochou podlahou. Řidičům má tato kabina poskytovat maximální komfort v době, kdy sedí za volantem a také ve chvílích odpočinku.

Lůžko umístěné v zadní části kabiny je pro vozidla tohoto typu samozřejmostí. Renault Trucks u řady T s kabinou Maxispace ovšem nabízí možnost volby mezi dvojící lůžek nebo jedním a dalšími úložnými prostory. V případě druhé varianty nahrazuje horní lůžko police s trojicí oddělených kójí, vysokých 36 cm. Ty jsou vybaveny vnitřním osvětlením a posuvnými dvířky.

Další úložné prostory jsou umístěny pod spodním lůžkem a mezi nimi může být i chladnička a lze do toho prostoru umístit i skládací stůl s rozměry desky 81 x 60 cm, který je v rozloženém stavu mezi sedadlem řidiče a jeho spolujezdce. Stůl pak doplňují dva páry nožů, vidliček a lžiček.

Vedle úložných prostorů, umístěných za sedadly, nabízí kabina Maxispace ještě dalších šest odkládacích schránek na čelním sklem, přičemž jedna z nich dostala zámek. Renault Trucks myslelo i na stropní zásuvky nade dveřmi a řidič má k dispozici další úložný prostor v zásuvce pod volantem.

Součástí optimalizace polohy řidiče za volantem jsou nová sedadla navrženy firmou Recaro pro Renault Trucks, ergonomická palubní deska se 7-palcovým centrálním displejem a možnost přeskupit pozice ovládacích tlačítek.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
28. 5. 2014 21:04
Re: Dizajn tohto Renaultu je mierne povedané rozpačitý
Asi tak. Ale Magnumu je škoda.
Avatar - mango
28. 5. 2014 17:12
Re: Dizajn tohto Renaultu je mierne povedané rozpačitý
Pravda, vypadá zvláštně. Nicméně je vyjímečný a to mu může pomoct :-)
Avatar - jozephko
28. 5. 2014 10:45
Dizajn tohto Renaultu je mierne povedané rozpačitý
Magnum bola paráda - aj keď vznikol pred 20 rokmi. Tento Renault je taký ťažko uchopiteľný.
Keď to porovnávam s novým Actrosom či Scaniou, tak to je obrovský rozdiel. Nový Mercedes je ako z Hviezdnych vojen, Renault vyzerá ako lacné plastové autíčko pre deti Made in China. Ale možno práve to bol zámer... >:D