Renault Trucks T High Maxispace pro práci i odpočinek
V jarních měsících loňského roku společnost Renault Trucks oznámila příchod zásadních novinek do své nabídky a v polovině června odhalila čtveřici modelový řad. Nejmenší z nich je rozvážková řada D, zatímco pro dálkovou dopravu je určena řada T a pro stavebnictví je k dispozici řada C a těžká řada K.
Vlajkovou lodí francouzské značky se s nástupem emisní normy Euro 6 stala minimálně v oblasti silniční dopravy modelová řada T. Zákazníci si v jejím případě mohou vybírat z několika provedení kabiny. Základem je krátká denní kabina se standardní střechou, následuje prodloužená kabina Night&Day a vrcholem nabídky je kabina Maxispace s vysokou střechou.
Všechny kabiny podle Renault Trucks vynikají ergonomií, komfortem i dílenským zpracováním a použitými materiály. Interiér je rozdělen do dvou různých oddílů. První z nich je určen k řízení, zatímco druhý je věnován odpočinku.
V kabině Maxispace s šířkou 2,5 m a vnitřní výškou přes dva metry může být tunel motoru vysoký jen 200 mm a k dispozici je i provedení se zcela plochou podlahou. Řidičům má tato kabina poskytovat maximální komfort v době, kdy sedí za volantem a také ve chvílích odpočinku.
Lůžko umístěné v zadní části kabiny je pro vozidla tohoto typu samozřejmostí. Renault Trucks u řady T s kabinou Maxispace ovšem nabízí možnost volby mezi dvojící lůžek nebo jedním a dalšími úložnými prostory. V případě druhé varianty nahrazuje horní lůžko police s trojicí oddělených kójí, vysokých 36 cm. Ty jsou vybaveny vnitřním osvětlením a posuvnými dvířky.
Další úložné prostory jsou umístěny pod spodním lůžkem a mezi nimi může být i chladnička a lze do toho prostoru umístit i skládací stůl s rozměry desky 81 x 60 cm, který je v rozloženém stavu mezi sedadlem řidiče a jeho spolujezdce. Stůl pak doplňují dva páry nožů, vidliček a lžiček.
Vedle úložných prostorů, umístěných za sedadly, nabízí kabina Maxispace ještě dalších šest odkládacích schránek na čelním sklem, přičemž jedna z nich dostala zámek. Renault Trucks myslelo i na stropní zásuvky nade dveřmi a řidič má k dispozici další úložný prostor v zásuvce pod volantem.
Součástí optimalizace polohy řidiče za volantem jsou nová sedadla navrženy firmou Recaro pro Renault Trucks, ergonomická palubní deska se 7-palcovým centrálním displejem a možnost přeskupit pozice ovládacích tlačítek.