Renault Trucks T Optifuel dosáhl výrazné úspory paliva

 

Nezávislý zkušební ústav TÜV Rheinland udělil modelu Renault Trucks T Optifuel certifikát snížení spotřeby paliva o 10,9 % v porovnání se standardním modelem T.

Společnost Renault Trucks se rozhodla požádat nezávislý zkušební ústav TÜV Rheinland o změření a certifikaci úrovně spotřeby paliva, které může dosáhnout model T Optifuel.

Ústav TÜV Rheinland tak uspořádal sérii testů s cílem ověřit tuto úroveň a výsledkem je změřená a certifikovaná úspora 10,9 % ve spotřebě paliva modelu T Optifuel v porovnání se standardní verzí vozidla Renault Trucks T.

Model T Optifuel představuje ucelenou nabídku, která v sobě spojuje vozidlo optimalizované z hlediska úspory paliva a školení hospodárné jízdy Optifuel Training vedené instruktory značky Renault Trucks. Porovnání bylo provedeno se standardní verzí modelu T bez dodatečné výbavy a před školením hospodárné jízdy řidičů.

Renault Trucks řady T nastupuje ve verzi Optifuel

Ústav TÜV Rheinland vybral dva zkušené řidiče jako reprezentativní vzorek řidičů v oboru dálkové přepravy. Renault Trucks zajistil vozidla spolu s návěsy a školením hospodárné jízdy řidičů.

Dvěma zkušebními vozidly byly tahače Renault Trucks T 4x2 s motory Euro 6 DTI 11 o výkonu 316 kW a se stejným poměrem nápravy (2,64). První vozidlo bylo ve standardní provedení, druhé v konfiguraci Optifuel.

Den před provedením zkoušky provedl ústav TÜV Rheinland hloubkovou kontrolu obou testovacích souprav, zvláště z hlediska tlaku v pneumatikách a jejich opotřebení, a dále pak kontrolu hmotnosti a technických vlastností souprav.

Ústav TÜV Rheinland prováděl svá měření během testovacích jízd na trase dlouhé 200 kilometrů, která odpovídala trasám typickým pro meziregionální dálkovou přepravu. Obě vozidla byla zatížena nákladem o hmotnosti 32 tun.

První den projeli oba řidiči stejnou trasu dvakrát, vždy v každé soupravě, tak aby nedošlo ke zkreslení výsledků. Druhý den řidiči absolvovali školení hospodárné jízdy Optifuel Trainingvedené instruktorem Renault Trucks. Třetí den pak oba řidiči znovu projeli vytyčenou trasu, přičemž v praxi využívali vědomosti nabyté v rámci školení.

Experti ústavu TÜV Rheinland na základě zkoušky konstatovali a potvrdili, že po zaškolení řidičů spotřeboval model Renault Trucks T Optifuel o 10,9 % paliva méně než model Renault Trucks T ve standardní verzi.

Renault Trucks uvádí, že investice do modelu T Optifuel se zákazníkovi vrátí již za 17 měsíců od pořízení vozidla, což představuje zhruba pouhou třetinu průměrné délky držení vozidla pro dálkovou přepravu, která činí v průměru 60 měsíců.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
Zdroj: Renault Trucks
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí „měří“ špatně. Víme, proč!

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí…

Historickou budovu Klementina, která dříve bývala jezuitskou kolejí a jejíž většina vnitřních prostor dnes patří…

 

iSport.cz

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít už nebude, hrozí soupeři

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít…

Do pořádně nepříjemné situace se dostává cyklistická superstar Peter Sagan. Sportovní ředitel belgické stáje…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…