Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Trucks zahajuje prodej elektřinou poháněného modelu Master Z.E.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Renault Master je v současnosti jediný model, který je společný pro značky Renault a Renault Trucks. Druhá jmenovaná jej nyní uvádí na trh v čistě elektřinou poháněných provedeních.

Renault Master Z.E. byl oficiálně uveden do prodeje v obchodní síti Renault Trucks. Díky svému elektrickému pohonu má toto vozidlo zajištěno přístup do jakýchkoli městských oblastí, včetně těch s přísnými dopravními omezeními.

K dispozici je model Master Z.E. v šesti verzích, z nichž jsou čtyři varianty furgonu a dvě varianty plošiny s kabinou určené k dostavbě, které jsou navrženy tak, aby splňovaly všechny požadavky zákazníků pracujících v městském prostředí.

Renault Trucks uvádí, že Master Z.E. je poháněn elektromotorem o výkonu 57 kW a točivém momentu 225 N.m. Potřebnou energii dodávají lithium-iontové baterie s kapacitou 33 kWh, jejichž nabíjení na plnou kapacitu zabere kolem šesti hodin.

Maximální rychlost bude omezena na 100 km/h. Dojezd podle NEDC má být 200 km, ale výrobce uvádí í vlastní hodnotu, která se má v závislosti na provozu a zatížení pohybovat kolem 120 km.

Díky umístění lithium-iontových baterií pod předními sedadly je vnitřní objem nákladového prostoru u elektrického modelu Master Z.E. stejný jako u běžného modelu Renault Master s dieselovým pohonem.

Pro bezpečnost řidičů, přepravovaného nákladu a ostatních účastníků silničního provozu je Master Z.E. standardně vybaven couvací kamerou, zvukovou signalizací zpětného chodu a zrcátkem mrtvého úhlu. Vozidlo je dále vybaveno hlasovým výstražným systémem, určeným pro varování chodců ve chvíli, kdy se k nim přibližuje vozidlo jedoucí rychlostí v rozmezí 1 až 30 km/ h.

Renault Trucks zařadil model Master Z.E. do nové modelové řady elektrických vozidel, kterou dále tvoří vozidla Renault Trucks D Wide Z.E. a Renault Trucks D Z. E. Tato nová řada od 3,1 do 26 t je ideální pro provoz v městském prostředí.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)