Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Twingo: Jak vznikal design nového francouzského prcka?

David Bureš
Diskuze (95)
Modelem R5 Turbo se kdysi inspirovalo již první Twingo. Nyní v jeho šlépějích kráčí i nejnovější generace tohoto minivozu.

Třetí generace Renaultu Twingo je jedním z taháků letošního ženevského autosalonu. Design automobilu kombinuje moderní prvky značky s retro nádechy dávných vozů. Blíže nové Twingo popsal v rozhovoru pro oficiální blog značky Renault jeho autor Csaba Wittinger.

Tvarově nové Twingo navazuje především na loňský koncept Twin’Run, inspiraci ale najdeme také mnohem dál v historii značky – vždyť Renault v minulosti postavil hned několik úspěšných malých vozů a minivozů. Mezi ně patřil i Renault 5 a jeho sportovní verze 5 Turbo.

Právě tvary Renaultu 5 Turbo jsou na zádi Twinga jasně vidět, což ostatně přiznává i jeho tvůrce Csaba Wittinger. „Úhel zadního čelního skla je velice podobný modelu R5. Také jsme začlenili koncová světla tak, aby obnovily výraz otvorů použitých na rallye autě,“ popisuje designér maďarského původu. Wittinger má původní R5 Turbo v oblibě, jeho bratr ho měl jako malý model, navíc jej sledoval na rychlostních erzetách rallye.

Wittinger nicméně netvrdí, že by nové Twingo bylo moderní reinkarnací R5. „Myslím, že nové Twingo není ani oživení Twinga I, ani oživení R5 Turbo, přestože se oběma inspirovalo. Je to prostě jen opravdový Renault,“ říká tento designér. Jedním dechem ale dodává, že by byl pyšný, pokud by se nové Twingo zapsalo do dějin jako dědic R5 Turbo.

Sériový automobil se příliš neliší od původního nápadu, což nebývá zvykem. Wittingerův návrh v interní soutěži designérů prosadil šéfdesignér značky Laurens van den Acker, který věřil inspiraci z R5 Turbo. „Myslím, že jsem měl štěstí, protože se mu návrh opravdu líbil a věřil mně od samého začátku,“ říká Wittinger ke schválení tvarů auta.

Nový Renault Twingo přijíždí s netradiční koncepcí s pohonem zadních kol a motorem umístěným vzadu, která dříve bývala běžná. Zatím posledním sériovým hatchbackem značky s pohonem zadních kol bylo bestiální Clio V6 s uprostřed uloženým šestiválcem, jehož výroba probíhala mezi lety 2001 a 2005.

David Bureš
Diskuze (95)
12. 3. 2014 23:16
Životnost
Ačkoliv jsem z nového Twinga nadšený, začínám trochu pochybovat o životnosti. Třeba takové Smarty prý hlavně díky přehřívání trpí brzkým "vyrachtáním" motoru. Neříkám, že se ten motor zastaví, ale má potom zvuk jako když se třepe plechovkou plnou šroubů a bere olej. Snad to nějak pořešili. Twingo je každopádně přesně takové, jaké má malé městské auto být. Hravé, jakoby se usmívající, s krátkými převisy, stylovým vzhledem i detaily. Nafouknutý, předražený, rádoby stylový Opel Adam můžou rovnou přestat vyrábět. Btw. čekám na cenu Twinga.
12. 3. 2014 21:58
Re: motor
ako casto chodis na nakupy, ake spominas v 4roch ? Za normalnych okolnosti jeden, ci so zenou dvaja. Zadne sedadla sklopis, mas ich v jednej rovine s kufrom a mozes davat bedniciek viac ako do ceedu
12. 3. 2014 19:33
Re: motor
Prečo vypatlané? Skôr tam nebolo nikdy nič...
Avatar - Ronault.
12. 3. 2014 16:39
Re: TVÉ TWINGO
:yes:
Avatar - Ronault.
12. 3. 2014 16:32
Re: motor
Otrapa, který se nemění, občas se o to pokouší, ale ten podprůměr se ti nikdy nepodaří zvednout...