Renault Twingo: Jak vznikal design nového francouzského prcka?
Třetí generace Renaultu Twingo je jedním z taháků letošního ženevského autosalonu. Design automobilu kombinuje moderní prvky značky s retro nádechy dávných vozů. Blíže nové Twingo popsal v rozhovoru pro oficiální blog značky Renault jeho autor Csaba Wittinger.
Tvarově nové Twingo navazuje především na loňský koncept Twin’Run, inspiraci ale najdeme také mnohem dál v historii značky – vždyť Renault v minulosti postavil hned několik úspěšných malých vozů a minivozů. Mezi ně patřil i Renault 5 a jeho sportovní verze 5 Turbo.
Právě tvary Renaultu 5 Turbo jsou na zádi Twinga jasně vidět, což ostatně přiznává i jeho tvůrce Csaba Wittinger. „Úhel zadního čelního skla je velice podobný modelu R5. Také jsme začlenili koncová světla tak, aby obnovily výraz otvorů použitých na rallye autě,“ popisuje designér maďarského původu. Wittinger má původní R5 Turbo v oblibě, jeho bratr ho měl jako malý model, navíc jej sledoval na rychlostních erzetách rallye.
Wittinger nicméně netvrdí, že by nové Twingo bylo moderní reinkarnací R5. „Myslím, že nové Twingo není ani oživení Twinga I, ani oživení R5 Turbo, přestože se oběma inspirovalo. Je to prostě jen opravdový Renault,“ říká tento designér. Jedním dechem ale dodává, že by byl pyšný, pokud by se nové Twingo zapsalo do dějin jako dědic R5 Turbo.
Sériový automobil se příliš neliší od původního nápadu, což nebývá zvykem. Wittingerův návrh v interní soutěži designérů prosadil šéfdesignér značky Laurens van den Acker, který věřil inspiraci z R5 Turbo. „Myslím, že jsem měl štěstí, protože se mu návrh opravdu líbil a věřil mně od samého začátku,“ říká Wittinger ke schválení tvarů auta.
Nový Renault Twingo přijíždí s netradiční koncepcí s pohonem zadních kol a motorem umístěným vzadu, která dříve bývala běžná. Zatím posledním sériovým hatchbackem značky s pohonem zadních kol bylo bestiální Clio V6 s uprostřed uloženým šestiválcem, jehož výroba probíhala mezi lety 2001 a 2005.