Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Twingo stojí 225 tisíc, vyjde dráž než Clio?

Michal Fokt
Diskuze (11)
Renault trošku vymetl pavouky z ceníku modelu Twingo a v tom novém zmíněné miniauto tak začíná dotírat na svého většího příbuzného. Kdo je tady vlastně levnější?

Renault provedl pro rok 2013 menší změny v ceníku typu Twingo a francouzské miniauto se tak nově nabízí pouze v jediné výbavě Dynamique, která začíná v případě základní motorizace 1,2 16V/75 k na 224.900 korunách. Přijde vám to jako dobrá nabídka? Tak to se podívejte do ceníku o kategorii většího modelu Clio. Ten ve výbavě Authentique a s motorem 1,2 16V/75 k (jenž má mimochodem v prvním případě psán výkon 55 kW a ve druhém 54 kW, asi není francouzský kůň jako francouzský kůň) začíná na 229.900 Kč. Rozdíl třídy a diference 5000 korun?

Zvědavost vám nedá, zběžně prohlédnete ceník a zjistíte, že u Twinga budete muset ještě připlácet. Otáčkoměr by určitě měl v každém autě být, tykadlo v Twingu je ale za 1.500 Kč a totéž platí i o systému jízdní stability. I za ten se připlácí, stojí osm tisíc. A rázem jste na 234.400 korunách, tedy skoro o 35 tisíc výš, než v případě základního Renaultu Clio. Nezbláznili se ti Francouzi?

Popravdě řečeno, ne. Důkladnější průzkum ceníku odhalí, že Twingo Dynamique má ve standardu 15" litá kola, zatímco Clio pouze plecháče s ozdobnými kryty a v ceně je také základní autorádio s CD a MP3 se čtyřmi reproduktory a také manuální klimatizace. U základního clia není možnost dokoupit litá kola vůbec, ale pokud byste je koupili v aftermarketu, počítejte s osmi, deseti tisíci. I když popravdě řečeno, na kolech zase tak moc nesejde.

Důležitější je ale určitě klimatizace, která u Clia přijde na 20.000 korun a málokdo by dnes také chtěl jezdit bez autorádia, za které chce Renault u Clia 5000 korun. A v případě zájmu o metalický lak činí rozdíl mezi oběma auty 2700 korun v neprospěch Clia. Twingo také boduje standardně montovanými předními mlhovkami, které má Clio až v nejvyšší specifikaci a též výškově nastavitelným sedadlem řidiče, nemluvě o možnosti samostatného posuvu zadních sedadel.

Pokud ale doplníme alespoň základní prvky výbavy do specifikace Clia, vychází tato francouzská novinka jen o 20.000 korun levněji, což je ovšem i tak dost malý rozdíl, byť Twingo pochopitelně při stejné motorizaci zajistí výrazně lepší dynamiku i spotřebu. Jakému vozu byste za této situace dali přednost vy?

Renault Twingo a Renault Clio - srovnání cen
Model Renault TwingoRenault Clio
Základní cena [Kč]224.900,-229.900,-
ESP [Kč]8.000,-s
Otáčkoměr [Kč]1.500,-s
Manuální klimatizace [Kč]s20.000,-
Autodrádio CD/MP3/4 repro [Kč]s5.000,-
Celkem [Kč]234.400,-254.900,-

Michal Fokt
Diskuze (11)
6. 2. 2013 08:01
Re: Panda classic včetně klimy
Přesně tak, něco mi říká, že tahle třída (twingo stoprocentně) by se teď měla prodávat hluboko pod 200k Kč. Zase taková "stylovka" jako F500 to není, aby mohli nasadit prémiové ceny :-) Před pěti lety jsem kupoval Grande Punto v základu za 199 tisíc (ano, skladovka a tehdy bez klimy). Dneska stojí o pár desítek tisíc méně a s klimatizací, to bych čekal jako základ, stejně jako otáčkoměr :-|
Takže kdybych chtěl dneska auto za 230 tisíc, asi půjdu k sousedům z Francie a objednám Peugeota 308 se základní atmo 1.4. Ač základ, tak všechno potřebné tam je a ano, je to starší model a výběhový model, ale to většině lidí hledající auto v téhle ceně opravdu vadit nebude.
5. 2. 2013 23:02
Panda classic včetně klimy
je za 170 tisíc. Je větší, díky 5 dveřím využitelnější. Do města stejně vhodná jako Twingo. Panda taky líp vypadá, i když to je subjektivní hodnocení.
Je nějaký důvod proč bych měl dat v tomto segmentu přednost podivnému, o 55 tisíc dražšímu Twingu?
5. 2. 2013 21:42
Koukal jsem do ceníku
a s překvapením jsem zjistil, že z nabídky úplně zmizel Fluence. Možná je to obměnou za FL verzi, ale prozatím není žádná v nabídce.
5. 2. 2013 21:31
Re: toto twingo a la yeti sa mi paci
Ale no tak... :-!
5. 2. 2013 20:47
Re: toto twingo a la yeti sa mi paci
A čo my s tým, že ty nechápeš? Už sme si zvykli.