Renault Twingo třetí generace bude mít opět jen benzinové motory

Renault Twingo třetí generace bude mít opět jen benzinové motory

Renault Twingo s pořadovým číslem 3 bude jiný než předchozí generace. Pohánět jej mají ovšem zase výhradně zážehové motory.

Třetí Twingo dostane poprvé v historii pohonné jednotky umístěné vzadu a pětidveřovou karoserii. Její tvary jsou už víceméně jasné, viděli jsme je v dubnu na elektrické studii Twin'Z a o měsíc později na třídveřovém ostrém hatchbacku Twin'Run. Zatímco první jmenovaný koncept poháněl elektromotor s 50 kW a 226 N.m, Twin'Run měl uprostřed umístěný tříapůllitrový vidlicový šestiválec s 239 kW a 380 N.m.

Víceméně jistý je rozvor 2495 mm a délka mezi 3,6 a 3,7 m. Proti sobě otevírané dveře z elektromobilu pochopitelně do série určitě nepřežijí. Čtyřmístné auto vyvíjené spolu s novým Smartem sice vypadá na první pohled hravě, ale originalita prvního Twinga mu bohužel chybí. Ani v případě odcházející druhé nelze o nějaké výjimečnosti moc mluvit. Bezpečnostní předpisy dostaly přednost. Nicméně radikální (a poněkud rozpačitý) facelift z léta 2011 hovoří za vše, první řada za skoro patnáct let výroby v Evropě nic takového nepotřebovala... Mimochodem, její jihoamerická produkce v kolumbijské továrně Sofasa Renault skončila až v červnu 2012!

Nová generace také nedostane diesel. V zádi najdeme určitě přeplňovanou tříválcovou devítistovku TCe s výkonem 66 kW z Clia, která bude muset bát přepracována tak, aby se pod zavazadlový prostor vešla. Atmosférická verze tohoto agregátu nabídne 48 kW. V plánu je nakonec i pokračovatel Twinga RS s přeplňovaným čtyřválcem 1,2 TCe/103 kW. Atmosférická šestnáctistovka současného nejvýkonnějšího provedení tak odejde do historie. Čísla jsou zatím odhadovaná a mohou se ještě změnit. Malý renault by se měl kromě manuální převodovky dočkat také dvouspojkové.

Výroba třetí generace Twinga zcela jistě zůstane ve Slovinsku (Novo Mesto). Připomeňme, že originální X06 naftový motor také postrádala. Pod kapotou pomalu končící řady X44 se kromě zážehových motorů 1,15 l/45 a 56 kW, turboverze se 74 kW a zmíněné 1,6 l/99 kW objevila však také vznětová pohonná jednotka 1,5 dCi/49 kW.

JAKE.AUTO.CZ: Renault Twingo X44 (všechny testy a další články)

Spolupracujeme s TipCars.com
Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

Další Trumpův obrat. Připojil se k dohodě o nutnosti boje proti protekcionismu Další Trumpův obrat. Připojil se k dohodě o nutnosti boje proti protekcionismu

Státy sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7) se na…

 
Zdroj: Autoblog.es

Štítky Renault Elektromobil Minivozy

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Ojetý Renault Twingo II: Proč není tak populární? Ojetý Renault Twingo II: Proč není tak populární?

První twingo si pamatují všichni. Ve své době nezvykle…

Ostrý Renault Twingo oficiálně. Jmenuje se GT, má 110 koní a manuál! Ostrý Renault Twingo oficiálně. Jmenuje se GT, má 110 koní a manuál!

Po zveřejnění detailu ostrého twinga pustila automobilka…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Dnes 16:50

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Bělobrádek smetl Čunka, uspěli Jurečka i Herman a lidovci kývli Starostům

Bělobrádek smetl Čunka, uspěli Jurečka i Herman a…

Vicepremiér Pavel Bělobrádek s přehledem zvítězil v souboji o křeslo předsedy lidovců, když získal 84 procent…

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové dutinu nosní!

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové…

Ti dva se spolu opravdu nenudí. Zpěvák Pavol Habera (55) svoji partnerku Danielu Peštovou (46) umí tedy pořádně…

 

iSport.cz

VIDEO: Slavia - Brno 4:0. Uragán domácích odstartovalo zranění gólmana Melichárka

VIDEO: Slavia - Brno 4:0. Uragán domácích…

 Fotbalisté Slavie po osmi letech získali ligový titul. V závěrečném 30. kole porazili v azylu na Strahově Brno…

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Ve zlaté éře českého hokeje patřil mezi nejvýraznější osobnosti. Majitel Plzně a její trenér Martin Straka proto…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…