Renault krátce po potvrzení záměru vyrábět elektromobil odvozený od studie Zoé Z.E. upřesňuje své plány – v letech 2011/2012 na trh vypustí hned tři modely s čistě elektrickým pohonem.
Nedá mi nepripomenúť, že aj vďaka takým priekopníkom, ako je Renault, ktorí na vlastné riziko idú do neprebádaných a nevyskúšaných oblastí trhu, prosperujú tiež spoločnosti, ktoré sa držia bokom, a idú až na istotu. Moja poklona, Renault. :yes:
Já tleskám Renaultu za to, že se mimo povinnou úlitbu ve formě Kangoo a nějakých studií, nedal zavléct do hybridního nesmyslu. Při vědomí, ve které zemi sídlí a komu patří, při vědomí celoevropských tlaků je to jen potvrzením faktu, že Francie si svoje zájmy umí pohlídat líp než kdokoliv jiný. Takže sem s elektromobily, a rovnou mezi užitkáče, to je zas dobrá práce marketingu, nějaké sporťáky na elektriku by byly značce s profilací Renaultu k p.du, zacílení na řemeslníky pojíždějící denně ucpanými městy, to je ono. Renault má :yes:
Jistěže se přidají, evropské automobilky jdou na to vesměs podobně, co nejdéle proklamují nějaký ten příchod hybridu, občas nějaká ta studie, nakonec z toho vyleze něco v tom stylu o nažraném vlkovi, přihodí baterku a elektromotor do nějakého stávajícího modelu, plus pár "eko" verzí v dýzlu s přehuštěnými gumami. Ale v podstatě každá automobilka už staví své příští modely s možností zástavby čistě elektrického pohonu, a el. verze současných generací se začínají objevovat taky. Všichni jsou s touto logikou už srozuměni, jen japanofilové budou ještě chvíli ucpávat internetové diskuse vatou o nestíhání vývoje evropskými výrobci apod., ve jménu hybridu pod zeleným praporem, kupředu levá. ;-)
No neviem, hybrid je dosť masívne považovaný za najlepší "prechod" k elektromobilom. Ťažko oponovať, mne osobne ale príde zabudovávať dva pohony do jedného auta ako plytvanie a zbytočnosť.
Socialismus byl nejdelší oklikou na cestě od kapitalismu ke kapitalismu....
Hybrid je nejhorší a nejnesmyslnější cestou od auta se spalovacím motorem k autům s jiným, ale v zásadě monopalivovým pohonem. A je jedno, jestli to je elektrika, vodík nebo třeba i řízená jaderná reakce.
Jedině by mně zajímalo, jak jsme na tom u těch elektromobilů se znečištěním životního prostředí. Elektrika je sice čistý pohon, ale pouze v místě spotřeby - jaké je elektrické zatížení při současné výrobě v porovnání se spalovacím motorem? Na druhou stranu, "tankovat" se dá v noci, kdy je odběr ze sítě o dost menší při prakticky konstatní křivce výroby. Ale stejně by to bylo zajímavé. No a ty akumulátory z těžkých kovů, to je taky otázka. Objektivní zhodnocení a provonání samozřejmně chybí. Mně ale daleko víc než u elektromobilů chybí u těch "sqělých" hybridů....
Těžké kovy?A jestli ti jde o lithium je to nejlehčí kov.Je dokonce lehčí než voda,či pertrolej.Pracuj na svých znalostech a pak piš by ti doporučil jistý doktor práv. ;-)
Mimochodem zámýšlel jsi se někdy nad měkčenými plasty a jejich ekologičností-změkčovadla ftaláty a podobná chemie. :-!
Nápodobně. Přečti si o tom něco sám, s lithiem máš sice pravdu, že to zrovna těžký kov není, ale co třeba NiCd a NiMH? Typické, vytrhnout jednu věc z kontextu a předvádět svoji úžasnou chytrost....ona ta slučovací schopnost lithia je zdraví škodlivá ve stejné míře, jako třeba to kadmium, víš-li ovšem, o čem mluvím. Jinak ftaláty nejsou jenom záležitostí měkčených plastů, ale PVC obecně a dokonce se vyskytují i ve výrobcích používaných ve zdravotnictví. Takže příště se trošičku zamysli, než začneš poučovat druhé....
Ale ano ftaláty jsou používané i ve zdravotních pomůckách.[odkaz]áty
Ve zdravotnictví je používán třeba i rentgen.
Akumulátory NiCD a NiMH máš určitě také doma a používáš je vesele.Ani NiMH neobsahují těžké kovy,jako olovo,kadmium nebo rtuť.
Je zvláštní,že u některých produktů se někdo ozývá,jak jsou škodlivé a u jiných taktně mlčí.Myslíš,že v autě bez hybridního pohonu nenajdeš těžké kovy,nebo jiné zdraví škodlivé materiály?Takže to vytrhávání z kontextu si nech.
Vždy jde o otázku chování spotřebitelů,recyklace baterií je dnes možná.Takže mobil nezahodíme někde do škarpy,ale ve sběrném dvoře.
Jinak tady máš test Priusu,velmi pozitivní a přijdou jen další zlepšení.[odkaz]
K věci by nic nebylo?Koukám že nejsi ve formě.A nebo jsi si prošel domácnost a zjistil,že ty šíleně neekologické akumulátory také používáš naprosto běžně.Odsuzovat něco a přitom používat se říká pokrytectví.A je celkem jedno kde tu technologii používáš,aby jsme to tedy nevytrhávali z kontextu,reálného života. :-! >:D
Boha uz tu prosim nerikejte ze nevyhodou hybridu je, ze ma 2 pohony. To rostu. To ma soucasny motor taky. Kazdy s sebou taha starter o vykonu temer mild hybridu a nikdo z toho koprivku nedostava. Koho to zajima? Pohon je ta zmet trubek a dratu v prostoru jehoz viko bezny uzivatel odklapi 2x za zivot. At je jich tam treba 10. Pokud tim poskladanim ziskam technologii, ktera scita vyhody vsech a dava parametry lepsi nez jednoho samotneho pohonu, tak at je tam treba 101 pohonu. Viz napr. Prius2 - ma sice 2 pohony, ale ve srovnani s dizlem (1 pohon) je +- stejne vykonny, stejne tezky, +-stejne drahy ale uspornejsi, cistsi, a spolehlivejsi. No tak koho zajima kolik je pod kapotou pohonu?? Dulezite jsou vysledne vlastnosti technologie jako celku.
Renault patří akcionářům a jestli narážíš na to, že je státní, je to zažitý omyl. Podíl státu je cca 12-15%, takže míň než třeba ve VW. Část akcíí si vyměnili s Nissanem.
Jinak s ostatním souhlas. Elektromobili určitě se nejlíp hodí (při stávajích technologických možnostech) hlavně do velkých aglomerací, kde je možné vybudovat relativně rychle a levně potřebnou infrastrukturu. Uvidíme jak se jim jejich plány podaří realizovat :yes:
ja sa zmestím do 40km, takže podla súčasného stavu (dokument čo som videl hovoril tuším o dojazde cca 100km) by som dvakrát do týždňa nabil a na víkendové jazdenie by som si kúpil nejakú brutálnu V8 >:-[]
Je potřeba vyřešit akumulátor, který by měl přinejhorším jednou tak lepší parametry než dnes ten nejlepší Lithium-Ion. Elektromotor a Superkapacitor jsou již na dobré úrovni.
Zahřívání a možné nečekané exploze akumulátoru se celkem daří řešit, ale zbytek problémů(hustota energie, nabíjení, vybíjení, životnost-počet cyklů) stále přetrvává.
Vždyť první elektromobil tu byl již kolem roku 1835!
Takže takový elektromobil jako Renault dovede dnes technologicky zvládnout každá automobilka a naopak.
Revolucni baterie s tekutym elektrolytem. Zatim samozrejme ve stadiu zkousek. Normalne prijedete k pumpe, nasadite hadici s dvema hrdly, jednim odcerpate z auta vybity elektrolit, druhym pritece cerstve nabity elektrolyt, zavrete nadrz a odjizdite. Pokud se toto nepodari nekomu zadusit hned v pocatku, nemaji elektromobily uz jedinou prekazku. Takze budoucnost ma mnoho necekanych prekvapeni, a je docela mozne, ze ty dokola omilane nevykonne baterie, mohou byt obejity behem par mesicu a vse bude jinak. Jen se konecne nekdo musi zacit seriozne venovat hledanim cesty. Nejenom montovat to co prumysl nabizi - totiz problematicke Lionky.
Toto je prostě Renault, tam kde jiní teprve uvažují, tam Renault vyrábí (sériově!!!!!!!!!!!!!!!!!) automobily.
Vyčkávání jiných automobilek je strašně laciné, avšak pochopitelné. Vše se bude odvíjet od toho, jak se Renaultu podaří přesvědčit města, aby zakázaly, pomocí svých normativních právních aktů, vjezd do jejích středů. Tuším, že Izralem je jedním z těch států, kteří se chtějí zbavit své závislosti na ropě, tak i na státech OPEC. Nedovedu si představit, že totéž se stane v Německu, Česku, atd. Jenom ty tlaky z jiných automobilek dovedou tuto oblast, tzn. elektromobily ke krachu. To je moje prorotství, budu rád když špatné.
Jsem hodně překvapen rozhodnutím vyrábět Twizy Z.E. Je jasné, že konečný produkt bývá přetvořen, aby se líbil všem, nicméně koncept Twizy je natolik divoký, že by po velké přeměně mohl zklamat všechny nadšence "krásných a z davu vyčuhujících uměleckých předmětů". Myslím si, že u konceptů jde o design až na prvním místě (ikdyž tu hraje prim elektro pohon). Takže nezbyde než doufat, že z toho nevypane krabice jakou jsou právě C-Zero nebo iOn.