Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault už testuje nové Twingo RS

Michal Fokt
Diskuze (33)
Představte si miniauto, podobně zábavné jako předešlé Twingo Renault Sport, ale s pohonem zadních kol. Také se vám zpotily dlaně a zrychlil tep? Tak se těšte, už se na něm dělá!

Nevím, jak jste na tom byli vy, ale když se objevila informace, že Twingo přejde na pohon zadních kol, první co mě napadlo, bylo, že z něj bude naprosto fantastická verze Renault Sport. V Dieppe dokázali s předešlými Twingy hotové divy a co teprve kdyby se k tomu přidala hravost zadokolky...

Jenže Renault už před rokem bohužel avizoval, že nové Twingo verzi RS mít nebude, takže si určitě nejeden petrolhead zaskřípal zuby, když se objevil koncept Twin´Run. Jenže teď to vypadá, že u Renault Sport nakonec (zase) ukázali, že mají koule a verzi Twingo RS si dokázali prosadit!

Na silnicích bylo spatřeno kamuflované Twingo s většími otvory v předním nárazníku, velkými koly na zadní nápravě, dvěma koncovkami výfuku a sportovními sedadly. O technických podrobnostech se můžeme zatím pouze dohadovat, ale spekuluje se, že pohon auta zajistí přeplňovaný tříválec 0,9 TCe, jenž bude ze standardních 66 kW a 135 N.m nafoukán na přibližně 120 k (88 kW). Samozřejmostí bude modifikovaný podvozek, brzdy, řízení a pochopitelně i vzhled.

Dost možná, že se Renault nechal obměkčit i tím, že ostrou verzi modelu Smart ForTwo chce i Mercedes, respektive jeho úpravce Brabus, se stejnými koly na zadní nápravě a výfukem byl totiž vyfocen i nový Smart a na vývoji ostré dvojky tak může Renault Sport spolupracovat právě s Brabusem. Těšíte se také tak moc, jako já? Poté, co už ani BMW nestojí za pohon zadních kol ani kompakty, by mohlo jít o fantastickou malou zadokolku doslova za hubičku...

Michal Fokt
Diskuze (33)
27. 7. 2014 10:35
ju
a treba to nakonec bude Twingo eRS, nebo proste uskutecni TwinRun a misto zadnich sesli bude poradnej motor >:D
Avatar - Emel
26. 7. 2014 15:58
Re: 88kW stačí
RS u Škody nemusí nutně znamenat totéž co RS u Renaultu. U Octavie je (nikterak dlouhou) tradicí benzín a nafta. V minulé generaci to bylo 125 a 147kW (myslím), v současné 135 a 162kW... což hezky ilustruje posun, který se v rámci nové generace očekává.

PS: čekat samosvor je podle mě v této třídě naivní... ale tak necháme se překvapit. Elektronická náhražka by být mohla.
26. 7. 2014 14:48
Re: 88kW stačí
Nízká váha a krátká převodovka dokáže dělat divy. Co se týče zrychlení z 0-100 vůbec bych se nedivil kdyby bylo na podobné úrovni jako předchozí Twingo RS. S narůstající rychlostí už, ale bude nižší výkon cítit což ale až tak nevadí protože na jízdu ve vysokých rychlostech to stejně nebude. Do těch cca 130 je hodně srandy i s tou Pandou, ale pak už nemá čím bavit. Jízda v přímém směru vyšší rychlostí je v tomto případě k smrti nudící. Pomalejší technická okreska tomu bude sedět dokonale.
26. 7. 2014 14:44
Re: 88kW stačí
Když může mít označení RS naftová Octavie tak to označení snese i tříválcové Twingo. >:D Nakonec i šachy jsou sport. Ať tomu výrobcé říká jak chce. Každopádně souhlasím s tím, že se doba mění a hranice toho co je a není HH se stále posouvají vejš a vejš.
Podle mě se budou u Renaultu snažit vykompenzovat nižší výkon váhou a kratší převodovkou. Vzhledem k tomu že vzadu moc místa nebude tak počítám s manuálním pětikvaltem. Bude to svižné auto ale ve vyšších rychlostech velmi ukřičené jako předchozí generace Swiftu Sport, která měla tak krátký pětikvalt, že byl na dálnici řev motoru doslova otravný. Jak říkám nové Twingo bych jako HH opravdu neoznačil, ale srandy s tím bude vrchovatě. Doufám, že dostane špéru nebo aspoň obdobu koncernového xds pak by to bylo na jízdu za deště jako dělaný :-)
26. 7. 2014 14:37
Re: 88kW stačí
Naštěstí jméno zůstalo :-) Z marketingového hlediska je zaběhlý název určitě lepší.
Co se týče toho jestli je Twingo HH nebo ne. V Twingu jsem jel hned několikrát a i když je to svižné a zábavné auto tak bych si ho netroufnul řadit po boku plnohodnotných HH jako Clio, Megan, Civic, Focus... a podobně což jsou opravdové raktety. Twingo RS, Swift Sport a podobné auta jsou jako běžná auta relativně nepoužitelná. Obzvláště třídvéřové Twingo na cupovém podvozku je ohromný kostitřas podobně jako moje Panda. Jsou to hodně nepohodlná auta (samozřejmě na kvalitní silnici tomu tak není). Tyhle kapesní rakety třídy A beru spíš jako takový mezistupeň mezi obyčejným autem a vstupem do královské třídy. Jsou to spíš takové hračky tím ale nepopírám kvality těchto aut. Jsou to nepochybně rychlá auta mimo Twingo jsem jel ještě Abarthem 500 a Coltem Ralliart.
Pokud bude mít Twingo opravdu tříválec o objemu 0,9 tak to se hothatchem nedá už vůbec nazvat. Navzdory tou se ale bude stále jednat o velmi živé auto. Moc se na něj těším. :-)