Renaultův malý sedan, prodávaný na chudších trzích pod jménem Thalia, Symbol nebo Clio Classic, se dočkal další modelové péče.

Thalia 2007

V zemích střední Evropy, Rusku, Řecku, Turecku, v jihoamerických nebo středoamerických státech se mohou zákazníci těšit na nový přední nárazník s novou maskou a integrovanými mlhovkami. Vzadu přibylo logo na víku zavazadlového prostrou, nově tvarovaný je také zadní nárazník. Jako národní standard budou vybrané trhy mít k dispozici lakované ochranné lišty kolem vozu, kryty vnějších zpětných zrcátek v barvě vozu a kliky dveří v barvě vozu. Nové tvary jsou k dispozici také pro čtrnáctipalcová kola z lehkých slitin nebo kryty kol. V nabídce jsou čtyři nové metalické laky.

Uvnitř byla pozornost zaměřena na zlepšení subjektivně vnímaného pocitu kvality. K dispozici budou za příplatek mj. kůží obšitý věnec volantu a hlavice řadící páky. Výplně dveří a přístrojová deska vychází z modernějšího provedení převzatého z interiérů Clia II. Přístroje před řidičem mají novou grafiku a bílý podklad.

Thalia je vyráběna s řadou motorů, ale na jednotlivé trhy jsou vždy dodávány jen vybrané verze, mj. vzhledem k úrovni emisní předpisů, platných v dané zemi. Motorová paleta se skládá ze zážehových motorů 1,2 16V (55 kW), 1,4 (55 kW) a 1,4 16V (72 kW), vznětové motory jsou zastoupeny jedinou kubaturou 1.5 dCi, ale hned třemi výkony 48 kW, 50 kW a 60 kW. Turbodiesel je nově nabízen i se čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

Twingo Concept

Jednoduše střižený vozík se chlubí čistými, vyváženými tvary a krásnými detaily - přesně tak, jak to umí Renault s malými vozy. Rozměry 3,6 x 1,7 x 1,4 m jsou na dnešní dobu skutečně mini, přesto nové Twingo překonává svého předchůdce na šířku i délku. Na malé ploše je využit doslova každý čtvereční centimetr, přesto celek nepůsobí ošizeně či sraženě. Potenciál přeplňované dvanáctistovky, která posílá svých 73 kW a 145 Nm přes šestistupňovou převodovku na přední kola, prozrazují kromě krásných sedmnáctipalcových kol také spoilery kolem celého vozu včetně střešního a polozávodní nárazníky. Designéři si vyhráli i se světlomety, z nichž přední mlhovky sestávají z LED-diod. V nabídce motorizací bude výše zmíněného turba k dispozici i známá řada motorů 1.2 (44 kW), 1.2 16V (55 kW) a poprvé také turbodiesel 1.5 dCI (51 kW).

Interiér vyznává podobnou filozofii, jako staré Twingo. Čtyřmístný interiér, ve studii ozdobený anatomickými sportovními sedačkami, nabízí prostor, obrovské množství odkládacích prostor a uprostřed umístěnou kapličku s klasickými kruhovými přístroji (ty ale zřejmě zůstanou jen konceptu). Multimediální centrum komunikuje s posádkou prostřednictvím výklopného displeje a ostatní provozní údaje zobrazuje jednotka, umístěná na sloupku řízení.

Koleos

Lehké SUV by se mělo dostat na trh v první polovině roku 2008. Koncept dostal název Koleos a půjde o vůz s pohonem všech kol, který by měl nabídnout kombinaci sportovních vlastností, velký vnitřní prostor a komfort. Na designu spolupracoval Renault s designerským centrem Renault Samsung Motors v Jižní Koreji. Pro koncept zvolili šedomodrou barvu, LED svítilny vpředu i vzadu a 19“ kola. Světlá výška vozu činí 200 mm a podvozek je částečně zakrytován hliníkovými ochrannými deskami. Na délku měří Koleos 4.520, na šířku 1 890 a na výšku 1 700 mm.

Vnitřek je vyveden ve dvou barevných odstínech a je konstruován pro 4 osoby (4 samostatná sedadla čalouněná béžovou kůží). Střed palubní desky je vyhrazen navigačnímu systému, multimediálním aplikacím a specifickým informacím (atmosférický tlak, kompas, nadmořská výška, sklon). Uvnitř je dostatek světla díky panoramatické prosklené střeše.

Koleos stojí na zcela novém podvozku, vytvořeném v alianci s Nissanem. Vybaven je ABS, EBA, ESP a také HDC (kontrolované sjíždění svahu) a HSA (asistent rozjezdu do kopce).

Pod kapotou se nachází šestnáctiventilový čtyřválec 2.0 dCi common rail s piezoelektrickými vstřikovači a variabilní geometrií turbodmychadla. Motor dává výkon 130 kW a je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou. Plní Euro IV, mj. díky bezúdržbovému částicovému filtru.

Koncept Koleos představil Renault už v roce 2000 na autosalonu v Ženevě a model od té doby prodělal zajímavé změny.

Nepta

Luxusní počiny Renaultu v posledních deseti letech nedopadly úspěšně. Avantime ani Vel Satis na trzích neuspěly, ale Renault se nevzdává. Nejnovější studie pro pařížský autosalon ukazuje další možnou cestu...

Moderní interpretace klasického čtyřmístného kabrioletu se jmenuje Nepta. Pontonová karoserie dlouhá 4995, široká 1956 a vysoká 1332 mm stojí na rozvoru 2845 mm. Hlavní designérskou myšlenkou je ztvárnění křídlových bočních dveří, dlouhých neuvěřitelných 3760 mm. Místo dvou párů je k dispozici pár jediný, s každým křídlem se přitom otevírá také část kapoty a část vzadu za prostorem pro cestující. Otevírání mají na starost elektromotory.

Doutníkovitá karoserie ukrývá vpředu podélně uložený přeplňovaný šestiválec 3,5 l o výkonu 309 kW. Točivý moment dosahuje díky přeplňování 560 Nm při 3000 ot./min a pohání zadní kola o mamutím rozměru 23 palců. Automobil podle výrobce umí akcelerovat z 0 na 100 km/h za 4,9 s díky sedmistupňové automatické převodovce s řazením na volantu.

U konceptu byly aplikovány nejnovější technologie světelné techniky a pneumatikářského průmyslu. O první zmíněnou komponentu se postarala firma Valeo s novými multifunkčními LED světlomety a o druhou firma Michelin s pneumatikou s nesymetrickým, takřka organicky tvarovaným dezénem, který má vedle dobré ovladatelnosti lépe odpovídat i aerodynamickým požadavkům.

Světlý interiér kombinuje luxusní modernu i retroprvky na přístrojovém štítu. Každý z cestujících si může individuálně nastavit vyhovující klimatické podmínky na svém místě, za první i druhou řadou sedadel je skleněný deflektor, omezující proudění ve voze za jízdy. Zadní strana předních sedadel obsahuje LCD monitory palubního zábavního systému. Sedadla jsou pevně zabudovaná, řidič má možnost všestranně nastavit sloupek volantu a polohu pedálů.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Bohatí Češi věří fondům kvalifikovaných investorů, vkládají do nich stále více Bohatí Češi věří fondům kvalifikovaných investorů, vkládají do nich stále více

Bohatí Češi přicházejí na chuť investování do fondů…

Praha a Vídeň představí svá inovativní řešení v rámci Dnů Vídně Praha a Vídeň představí svá inovativní řešení v rámci Dnů Vídně

Inovativní plánování chytrých měst, zakládání městských…

Stropnickému v odchodu z ministerstva bránit nebudu, řekl prezident Stropnickému v odchodu z ministerstva bránit nebudu, řekl prezident

Odstupovat by měli spíš až pravomocně odsouzení členové…

Amazon bude dodávat zboží až do auta, i bez přítomnosti majitele Amazon bude dodávat zboží až do auta, i bez přítomnosti majitele

Americká společnost Amazon, která koncem loňského roku…

 
Zdroj: redakce

Štítky Renault Paříž 2006

 












Blesk.cz

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo vůbec odletět

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo…

Pořádné zdržení zažili cestující, kteří měli letět v pondělí večer z dánské Kodaně do Prahy. Jejich letoun se…

Gott se na Slovensku dočkal ponížení! Na pódiu to pak zbytečně ještě rozmázl!

Gott se na Slovensku dočkal ponížení! Na pódiu to…

Karel Gott (78) na koncertech všem rozdává radost, on sám se ale tentokrát dočkal jen nemilého překvapení! Na…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Český tým před MS posílí Zohorna. Z NHL chtějí přijet Gudas a Zacha

Český tým před MS posílí Zohorna. Z NHL chtějí…

Poslední čas na vyzbrojení, vypilování a jede se na ostro. Českou hokejovou reprezentaci čeká poslední akce před…

 

Reflex.cz

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat město? Kde začíná cenzura?

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat…

Brno žije! Divadlo žije! Národní divadlo Brno zařadilo do květnového festivalu Divadelní svět Brno představení…

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Socha kamenného rytíře s brněním nebo pláštěm a taseným mečem se opírá o erb s městskými znaky. Každý obchodník,…