Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault v Paříži

Domácí půda je nejlepší příležitostí předvést se v co nejlepším světle. To platí i pro Renault, který má nový model Latitude, dva facelifty a prezentuje hned tři elektromobily.
Zpět na článek
8. 10. 2010 06:26
8. 10. 2010 12:13
8. 10. 2010 12:42
8. 10. 2010 14:31
8. 10. 2010 17:29
8. 10. 2010 20:53
8. 10. 2010 10:03
8. 10. 2010 12:11
8. 10. 2010 17:32
8. 10. 2010 20:53
8. 10. 2010 21:06
8. 10. 2010 22:09
8. 10. 2010 22:21
8. 10. 2010 22:53
8. 10. 2010 22:55
8. 10. 2010 22:54
9. 10. 2010 00:11
9. 10. 2010 10:03
9. 10. 2010 23:11
8. 10. 2010 06:26
RENAULT
Blbá doba aj tohto priekopníka trochu pribrzdila, a z výšin zostúpil hlbšie do dolín. Latitude je toho rpiamym dôkazom. Na druhú stranu sa svojej povesti priekopníka nespreneveril, čoho ukážkou sú jeho elektromobily bežne použiteľné v praxi. Nové Clio, zdá sa, bude sympatické, dynamicky vazerajúce autíčko, a určite poteší aj nový diesel, som naň dosť zvedavý - hoci dCi má svoje kvality, predsa len najlepšie roky má už za sebou a na špičku to nestačí.
Rozbalit vlákno
19
Re: RENAULT
Kdo je tedy špička v naftových motorech?
8. 10. 2010 12:13
Re: RENAULT
Myslím, že momentálne má Fiat lepšie diesle, pochváliť sa môže aj VW.
Ja sám mám v aute 1.5dCi/78 kW, na dnešnú dobu by som privítal aj tichší prejav, a zaobišiel sa bez turbodiely, ktorú má pomerne výraznú.
8. 10. 2010 12:42
Re: RENAULT
Ta 1.6 dCi bude asi zajímavá, ale nebude asi nejlevnější. Pořád jako základ zůstanou 1.5 dCi a snad mu inovace pomůže. Nové vstřikování od jiného dodavatele je určitě dobrá zpráva. Jinak před nějakými 6-7 roky byl 1.5 dCi docela dobrá volba. Měl jsem jeho slabší verzi a tam ta turbodíra nebyla tak výrazná. Mohl ale chybět výkon při vyšších otáčkách. Na průměrnou dlouhodobou spotřebu kolem 4,3 l s permanentně zapnutou klimou už dnes mohu jen vzpomínat.
8. 10. 2010 14:31
Re: RENAULT
Opäť máš pravdu. predtým som mal tiež dCi 1.5, ale s výkonom 60 kW, a je pravda, že tam som turbodieru tak výrazne necítil - prakticky len na štvorke pri 50 km/h sa motor akosi dusil, pri rozbehu to cítiť nebolo....teraz vo verzii 78 kW je turbodiera okolo 1700-1900 otáčok dosť citeľná.
Scénic bral okolo 5,3, s Kangoom som teraz na rovných šiestich litroch.
8. 10. 2010 17:29
Re: RENAULT
Hlučnost? Asi záleží v jakém autě, například v Dacii ano, ale v Meganu o 1,5 dci ani nevíš a ve vyšších rychlostech je víc slyšet aerodynamický hluk. Měl sem možnost srovnání na sprintech Megane 1,6 16v (79kW) vs Megane 1,5 dci (60kW) a prakticky do nějakých 100 km/h auta jedou stejně a ve vyšších rychlostech dci ztrácí dech, ale dám ruku do ohně že na pružné zrychlení bude lepší. Nemám dieselové motory rád, ale dci mě překvapilo :yes:
8. 10. 2010 20:53
Re: RENAULT
U mňa Kangoo, vibrácie volantu a zvuk motora sú docela znateľné, ale iste, je to aj typom auta. Lepšie utlmenie by mu neškodilo, aj zvonka, hlavne na voľnobehu - po zahriatí je to pravdaže lepšie.

1.5 dCi mám dosť dobre skúsené aj v staršej verzii 60 kW, aj v novšej 78 kW.
Scenic so slabším bol suprový v meste, ktoré auto má spotrebu pod 5,5 litra pri prevažne mestskej premávke? Pritom bol docela živý. Na diaľnici bolo ideálnych 100-110 km/h, potom sa už začínal trápiť a bolo to znať aj na spotrebe.

Teraz jazdím s tým silnejším, rozdiel je znať, má viac sily v stredných otáčkach, ale aj výraznejšiu turbodieru, ako som už písal vyššie. Jazda s ním je iná aj kvôli šesťkvaltu, jednotka je trochu kratšia ako som bol zvyknutý predtým. Tempo trvale 130-140 km/h som si vyskúšal na trase do Chorvátska aj nazad, Kangoo obsadené dvomi dospelými, tromi deťmi, s plným dovolenkovým kufrom obstálo so cťou s priemerom 7 litrov. Pritom ešte na povel vedel zrýchliť aj pri 130. Ale ako vravím, myslím, že už to ide aj lepšie...
8. 10. 2010 10:03
Re: RENAULT
2.0 dCi a 3.0 dCi na špičce jsou. Starší 1.5 dCi má snad z aktuálních motorů již nejlepší roky za sebou, pomůže mu letošní omlazení. Tvůj příspěvek mohl platit snad jen na starší1.5 dCi. U ostatních motorů jsi slova o zastaralosti a ztrátě na špici nemohl myslet vážně.
8. 10. 2010 12:11
Re: RENAULT
Však jasne, myslel som práve ten, ťažko motor 1.6 nahradí tie, čo píšeš, dvojliter je napriek označeniu rovnakými písmenami odlišnej konštrukcie ako menší štvorvalec. ;-) Díky za doplnenie, máš samozrejme pravdu.
8. 10. 2010 17:32
Re: RENAULT
2.0 dCi je jeden z mála dieselů který bych bral a to taky díky nižším nárokům na servis protože má rozvody s klasickým řetězem a ne kus gumy :-) 3.0 dCi bych si rád otestoval ale nemám zatí kde, ale určitě to bude příjemné svezení.
8. 10. 2010 20:53
Re: RENAULT
Zdvihni telefón a zjednaj si jazdu. ;-)
8. 10. 2010 21:06
Re: RENAULT
To je velmi dobrá spotřeba! Když vemu, že Kangoo není nejlehčí a karoserie klade velký odpor vzduchu... :yes: Možná bych měl přehodnotit můj vztah k dieselům, přecijen už to nejsou kouřící líné motory, ale při mém nájezdu 15000 km se to nevyplatí. Proč tu ještě neáš recenzi auta na MACZ? Určitě nejsem sá kdo by si rád početl ;-)
8. 10. 2010 22:09
Re: RENAULT
Recenzia na MACZ bola. Ale po čase som ju stiahol a už nebude. Okrem solídnych ľudí je v tej komunite totiž aj banda dementov, ktorí mi MACZ znechutili do tej miery, že sa tam už nemienim vrátiť. :-|
A nedivím sa, že si si tam Kangoo nevšimol, na také autá sa neupozorňuje, že "prvá recenzia na MACZ", dnes letí "40 recenzií VW Golf" a podobne... >:-[] Ale to už pridávam trošičku sarkazmu...

Mimochodom, klikať treba na REAGOVAT hore nad príspevkom, nie dolu. ;-) Ale mýli sa v tom spústa ľudí, konečne by si to mohol všimnúť aj niekto z redakcie a trochu na tom zapracovať, fakt je to mätúce.

okrem toho, aj diesel sa môže vyplatiť pri menších nájazdoch. Jenoducho nesmieš porovnávať s benzínovým pohonom toho istého modelu. Máš proste sumu peňazí, čo chceš dať za auto, a ak sa do nej vojdeš s požadovanou výbavou, a zostane aj na diesel, proste to ber ako bonus, a nie ako stratu, pretože benzínový motor stojí menej... ;-)
8. 10. 2010 22:21
Re: RENAULT
Tak já už mám asi rozhodnuto a příští rok jdu pro Fabii, je to spíš pragmatický rozhodnutí než nějaká láska, holt za ty peníze nic lepšího asi není. Vybráno mám Fabii Sportline 1,2 TSI DSG. Automat je jedno z požadavků a bohužel Clio na které sem koukal předtím se přestalo v automatu dodávat. Možná je to dobře protože technika u Fabie jak motor tak převodovka je asi lepší. Navíc výrazná sleva a bylo rozhodnuto... není to žádná krasavice, ale co se dá dělat.
8. 10. 2010 22:53
Re: RENAULT
Kdo ví, co bude za rok. Třeba tě nějaké auto ještě překvapí. Jinak krátká Fabia má něco do sebe. Kombík radši nekomentuji. Tam ani velká dávka pragmatismu nepomůže.
8. 10. 2010 22:54
Re: RENAULT
Tak Ti prajem šťastnú ruku a nech dobre slúži, aj keď ja osobne by som do Fabie nešiel ani v takom prípade. Jazdím nimi skoro denne a nevyzdvihol by som absolútne nič. Necítim sa za volantom Fabie proste dobre. AJ keď netvrdím, že je nekvalitná alebo nepraktická - len mi proste to auto nesedí. Ber to ako môj názor, nie ako že ťa odhováram.
Automat nie je mojou srdcovkou, tak tam ťažko môžem niečo komentovať. Raz som si skúsil MB A s CVT, a to bolo celkom fajn. Ale nechať radiť automatiku, to nie je na mňa, nikdy nepreradí vtedy, kedy by som to chcel spraviť ja... >:D

Pôvodný zámer bol Grand Scenic, ale pretože nastala potreba kúpiť dve autá, musel som ísť so sumou na auto dole. Kangoo vyhralo v končnom súboji s Fiatom Dobló a Citroenom Berlingo. A neľutujem. Zatiaľ niečo vyše 9000 km, bez najmenšieho problému. Prvá garančka je pri 30 tisíc, ale v polčase chem vymeniť aspoň olej a filtre. Kisňa by mohla byť tuhšia, ale pri tej výške a objeme ťažko možno žiadať dokonalosť. Oceňujem vynikajúci výhľad a veľké späťáky. Super sú posuvné dvere vzadu, pri troch deckách na nezaplatenie. Plno odkladacích priestorov, výklopné stolíky vzadu, klíma, navigácia, super strešný nosič, 4x el. okná, od B stĺpika dymové, zadná sedadlá a sedadlo spolujazdca sklopné do roviny... Navrch šesťkvalt a ovládanie rádia pod volantom. Na tú výšku fajn podvozok, mäkký, čo ja cením, pritom si nepripadám, že by ma chcel v rýchlej zákrute vyklopiť. To je tak v skratke všetko, ale na MACZ s tým fakt nepôjdem.
9. 10. 2010 00:11
Re: RENAULT
Chápu tě, osobně mám tento typ aut rád. V novém Scénicu sem jel a to v 1,4 TCE a je to bezva svezení, kufr nic moc... kdejaký kombík ho překoná, ale ta variabilita je perfektní a příplatek za Grand verzi se vyplatí, není to moc a ten nárust v zavazadlovém prostoru je velký. Horší je spotřeba s tou 1,4 to jede opravdu parádně ale dost to člověka svádí k ryhlejší jízdě a pak palubnímu počítači pomalu nestačí display :-) U auta tohoto typu bych asi volil diesel. Na kangoo se mě moc líbí ten integrovaný stresni nosic, jen staci pootocit vrchni casti o 90° a zahradka je na svete :-) Prostorově je to na jedičku, ale trochu by mě vadil dojem spíše užitkového auta. Naší mámě se líbí BeBob to je tak škaredý až je to hezký :-)
9. 10. 2010 10:03
Re: RENAULT
Pokud se s 1.4 Tce naučíš trochu jezdit, není ta spotřeba tak strašná. Dá se normálně jezdit za 8 l, což na Grand Scénic není tak špatné. Není to při nějaké eko jízdě, jen je třeba řadit trochu dřív než u atmobenzínu.
9. 10. 2010 23:11
Re: RENAULT
Podľa testov, čo som čítal, turbobenzín Renaultu je na zaobchádzanie s plynovým pedálom menej citlivý ako nemecká a talianska konkurencia. Každopádne do auta tejto triedy a tejto veľkosti sa mi viac hodí diesel, ako píšeš.