Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault v Rusku: Smělé plány do budoucnosti

Aleš Dragoun
Diskuze (19)
Renault letos v únoru koupil čtvrtinu akcií největší ruské automobilky AvtoVAZ. V blízké budoucnosti má na slibně se rozvíjejícím trhu další plány.

Kromě podílu v továrně z Togliatti spolupracuje s firmou Avtoframos, která prodává nejen kompletní sortiment vozů s diamantem ve znaku, ale zároveň vyrábí i Logan. Ten nese logo Renaultu, nikoli Dacie jako v některých jiných zemích, včetně České republiky.

Zatímco západoevropské trhy prudce klesají, ruský roste v současnosti velmi rychle. Loni se prodalo 2,7 milionu nových automobilů, letos se odhady pohybují kolem 3,2 milionu (tedy zhruba 18,5% nárůst) a do roku 2014 by toto číslo mohlo dosáhnout až 4 milionů vozů. Finanční krize na velkou zemi na východě ještě příliš nedolehla.... Domácí Lada má v současné době 23 procent trhu, její podíl neustále klesá ve prospěch zahraničních automobilek, které mají dohromady již tři čtvrtiny trhu. V posledních osmi letech jejich podíl neustále stoupal.

Renault se soustřeďuje hlavně na zdvojnásobení produkce v moskevském závodě, kde se vyrobilo již 200.000 Loganů. Kapacita továrny bude do konce příštího roku činit 160.000 jednotek, z jejich bran má totiž vyjíždět i hatchback Sandero, celkové investice do rozšíření pak dosáhnou částky 150 milionů dolarů. Francouzský výrobce má momentálně v Rusku 74 obchodních zastoupení a 94 prodejen, což je na zemi této velikosti pochopitelně poněkud méně. Cílem je tedy mít svůj showroom v každém městě s více než sty tisíci obyvateli. Renault působí na tamním trhu již deset let, poprvé na něj vstoupil ovšem již v roce 1918! Momentálně si zákazníci mohou koupit u šestého největšího dovozce také novou Lagunu a SUV Koleos. V listopadu se pak objeví druhá generace malého sedanu Symbol, který se u nás prodává jako Thalia. I ta může přispět ke zvýšení prodejů, od začátku letošního roku do konce září si našlo své nové majitele již 83.940 vozů Renault, značce tak patří 3,7 % ruského trhu.

Francouzská automobilka, která za svůj podíl zaplatila miliardu eur, pomůže největšímu domácímu výrobci automobilů s obměnou modelových řad. Nové Lady vzniknou na platformách Renaultu, několik významných postů v automobilce už obsadili lidé, kteří přišli ze země galského kohouta. Ti budou kromě jiného dohlížet i na subdodavatele a kontrolovat kvalitu jimi dodávaných součástí.

AvtoVAZ už investoval 220 milionů eur do nákupu dvou francouzských licencí. V horizontu sedmi let chtějí v Togliatti vyrábět 1,5 milionu nových automobilů ročně.

Aleš Dragoun
Diskuze (19)
3. 11. 2008 19:45
Re: Lada
Jo jo nějak jsem opět pochybil. :no:
Avatar - Special-line
3. 11. 2008 16:50
Re: Malý šok
Jo jo ono se to nezdá ale tamnější trh je velkej a prodá se tam fakt hafo. Teď nevím jestli prodej a nebo jen výroba Kamazu byla v těchto letech okolo 50 000 jednotek ročně. Tolik náklaďáků sme nevyraáběli ani v dobách největší výroby.
Avatar - JFK
3. 11. 2008 13:17
Re: krize
Me to mozna vyznelo pouze trochu optimisticteji, nez jaka je realita. Nicmene je dobre, ze se tu objevuji clanky i o takovych automobilkach :yes: (i kdyz to asi moc lidi nezajima)
Avatar - JFK
3. 11. 2008 13:08
Re: krize
Zasekava se ti otaznik? Bacha aby ti nepraskla cevka :-O
3. 11. 2008 10:39
Re: krize
trosku smyslu pro humor, pane kolego