Renault v Rusku: Smělé plány do budoucnosti
Kromě podílu v továrně z Togliatti spolupracuje s firmou Avtoframos, která prodává nejen kompletní sortiment vozů s diamantem ve znaku, ale zároveň vyrábí i Logan. Ten nese logo Renaultu, nikoli Dacie jako v některých jiných zemích, včetně České republiky.
Zatímco západoevropské trhy prudce klesají, ruský roste v současnosti velmi rychle. Loni se prodalo 2,7 milionu nových automobilů, letos se odhady pohybují kolem 3,2 milionu (tedy zhruba 18,5% nárůst) a do roku 2014 by toto číslo mohlo dosáhnout až 4 milionů vozů. Finanční krize na velkou zemi na východě ještě příliš nedolehla.... Domácí Lada má v současné době 23 procent trhu, její podíl neustále klesá ve prospěch zahraničních automobilek, které mají dohromady již tři čtvrtiny trhu. V posledních osmi letech jejich podíl neustále stoupal.
Renault se soustřeďuje hlavně na zdvojnásobení produkce v moskevském závodě, kde se vyrobilo již 200.000 Loganů. Kapacita továrny bude do konce příštího roku činit 160.000 jednotek, z jejich bran má totiž vyjíždět i hatchback Sandero, celkové investice do rozšíření pak dosáhnou částky 150 milionů dolarů. Francouzský výrobce má momentálně v Rusku 74 obchodních zastoupení a 94 prodejen, což je na zemi této velikosti pochopitelně poněkud méně. Cílem je tedy mít svůj showroom v každém městě s více než sty tisíci obyvateli. Renault působí na tamním trhu již deset let, poprvé na něj vstoupil ovšem již v roce 1918! Momentálně si zákazníci mohou koupit u šestého největšího dovozce také novou Lagunu a SUV Koleos. V listopadu se pak objeví druhá generace malého sedanu Symbol, který se u nás prodává jako Thalia. I ta může přispět ke zvýšení prodejů, od začátku letošního roku do konce září si našlo své nové majitele již 83.940 vozů Renault, značce tak patří 3,7 % ruského trhu.
Francouzská automobilka, která za svůj podíl zaplatila miliardu eur, pomůže největšímu domácímu výrobci automobilů s obměnou modelových řad. Nové Lady vzniknou na platformách Renaultu, několik významných postů v automobilce už obsadili lidé, kteří přišli ze země galského kohouta. Ti budou kromě jiného dohlížet i na subdodavatele a kontrolovat kvalitu jimi dodávaných součástí.
AvtoVAZ už investoval 220 milionů eur do nákupu dvou francouzských licencí. V horizontu sedmi let chtějí v Togliatti vyrábět 1,5 milionu nových automobilů ročně.