Renault v Ženevě 2004

Renault v Ženevě 2004

 
 
10.3. 2004

Koncept Modus ukazuje jakým směrem se hodlá vydat Renault v segmentu B. Hlavním prvkem celého designu je velký prostor v malé karosérii.

Modus - nástupce Clia?

Při délce jen 3792 mm nabízí výšku 1589 mm a jednoprostorovou koncepci, čímž je umožněna vzpřímenější poloha na sedadlech a tudíž podstatně větší prostor pro posádku. Zadní sedadla převzaly posuvnou koncepci z Twinga a lze je posouvat v rozmezí 170 mm. Díky prosklené střeše můžete jet s nebem nad hlavou, ale chráněni před nepřízní počasí.

Zajímavostí je horizontálně dělená zadní výklopná stěna. Ta jde vyklápět buď klasicky vzhůru, nebo její spodní část lze sklopit dolů. To umožňuje snadnější přístup k zavazadlům ve stísněných prostorech, kde záď nelze vyklopit. Celkově vyvážený vzhled vysoké karosérie doplňují velká 17“ kola. O pohon této studie se stará zážehový motor 1,6 16V o výkonu 115 k. Sériová podoba vozu této kategorie by měla být představena na podzim 2004.

Wind Concept-car

Další premiérou na stánku Renaultu byl koncept sportovního otevřeného vozu 2+1 se třetím sedadlem vzadu uprostřed. Renault opět nezklamal a použil neotřelý design. Úzké pruhy světlometů vpředu podél kapoty motoru a podobně tvarované zadní svítilny osazené LEDkama společně se strohými liniemi vytváří zajímavý celek. Délka konceptu je 3870 mm a v zadní části nabízí 232 litrů zavazadlového prostoru. O pohon předních kol se stará zážehový dvoulitr o výkonu 136 k přes šestistupňovou převodovku ovládanou páčkami pod volantem ve stejně stroze navrženém interiéru.

Motory

Představeny byly také nové motory. Jeden vznětový a jeden zážehový. Vznětový 1,5 dCi, který je již používán v mnoha vozech Renault o výkonu 60 kW, byl vyladěn na 74 kW (100 k). Tento motor bude osazován do modelů Clio a Mégane. Pro modely Mégane Scénic a coupé-cabriolet byl představen zážehový motor 2,0 T, který disponuje výkonem 121 kW (165 k) při 5000 ot/min a točivým momentem 270 Nm při 3250 ot/min. S tímto motorem se oba modely dostanou na 100 km/h pod 9 sekund se spotřebou kolem 8 l/100km.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější

Podle Hospodářské komory ČR chybí tuzemským firmám zhruba…

Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur

Až škody ve výši miliardy eur (25,8 miliardy korun) mohou…

Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify

Český startup Apify hlásí další úspěšnou investici. Ta…

 
Zdroj: redakce

Štítky Renault Ženeva 2004

 












Blesk.cz

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5 miliard dolarů v akciích

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5…

Z dopolední šuškandy se stala realita. Microsoft opravdu koupil GitHub, za který zaplatil pohádkových 7,5…

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se otřásá koalice kvůli migrantům

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se…

V Německu se dál vyostřuje spor o vracení běženců z hranic. Ministr vnitra Horst Seehofer podle listu Welt am…

 

iSport.cz

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že i nesobecky pracuje

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že…

Sám v tom má jasno. „Když se mě někdo zeptá, tak říkám, že Ronaldo je víc než Messi," říká kanonýr Jan Koller.…

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl střelec Lozano

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl…

Fotbalisté Německa zahájili obhajobu titulu mistrů světa překvapivou porážkou 0:1 s Mexikem. Ve svém úvodním…

 

Reflex.cz

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající vlády by však měl zarazit Ústavní soud

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající…

Druhá vláda Andreje Babiše ještě ani fakticky nevznikla a na obzoru už se rýsuje černý mrak, který může celé…

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Tunel je skvělý vynález. Spojuje dvě místa nejčastěji na opačných stranách horského masivu, ale i pod řekou,…