Renault v Ženevě 2005

Renault v Ženevě 2005

 
 

Prezentace Renaultu se nesla v duchu faceliftů.

Kosmetickými úpravami prošla Laguna, plastické operaci se podrobil i Vel Satis. Renult v reakci na počínání Peugeotu, Citroënu a Toyoty a slavnostní odhalení kolínských prcků vymyslel studii městského vozítka s názvem ZOE. Nové Clio zatím zůstalo v automobilovém podsvětí.

Faceliftovaná Laguna

Přepudrovaný francouzský liftback a kombi mají novou masku, světlomety a upravenou grafiku koncových světel. Přibyla také nová kola a více chromu. Vnitřní výbava dohání současný trend v zavádění audiosoustav schopných přehrávat i formát MP3, Renault nabídne mobilní komunikaci s využitím Bluetooth a navigační systém s mapou na DVD a třírozměrným zobrazením na displeji. Nově uspořádané ovladače na středové konzole jsou snáze ovladatelné.

Přístrojový štít dostal nové grafické zpracování, objevily se také nové barevné a materiálové kombinace v interiéru. Současně s luxusní vrcholnou verzí Initiale se bude nabízet sportovní model GT 205. Číslo značí výkon motoru 2.0 T v koních, což odpovídá výkonu 150 kW/205 k. Přeplňování se zasloužilo i o vysoký točivý moment 300 Nm, který bude mít konstantní průběh. Renault tak po vzoru konkurentů konečně nabízí dvoulitrový přeplňovaný motor s výkonem kolem 150 kW.

Laguna GT 205 jede nejvíce 234 km/h, zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,2 s. Sportovnímu naturelu odpovídá o 10 mm nižší podvozek a 18palcová kola s pneumatikami Michelin. V motorové škále stále figuruje motor 1.6 16V a 2.0 16V (100 kW), odpadl menší čtyřválec 1.8 a původní verze přeplňovaného motoru 2.0 T má místo 120 kW o 5 kW více. Luxusní svezení nabízí vidlicový šestiválec v Laguně Initiale 3.0 V6 (154 kW) v kombinaci s automatickou adaptivní převodovkou.

Vznětový program se dočkal dílčích změn, když oba čtyřválce posílily. Základní 1.9 dCi má nyní 70 kW, silnější verze 1.9 dCi disponuje 96 kW a větší 2.2 dCi má výkon 110 kW. Laguna dosáhla už v roce 2001 pěti hvězdiček v crash testech EuroNCAP a s faceliftem slibuje ještě přesněji vyladěný elektronický stabilizační systém ESP a ABS.

Faceliftovaný Vel Satis

Kdysi kontroverzní vlajková loď Renaultu přestala pobuřovat na potkání a stala se nedílnou součástí vozového parku evropských zemí. Do dalších bojů vyrazí Vel Satis po skončení ženevského autosalonu mírně upraven na povrchu i uvnitř. Vnější vhled osvěžila pozměněná mřížka chladiče s větším podílem chromu, přepracované světlomety a otvor nasávání vzduchu v nárazníku. Zadní část získala dvojici chromovaných koncovek výfuku a nové světlomety.

Vel Satis stojí na 17 a 18palcových kolech s novým designem a chlubí se dvěma novými metalickými barvami. V interiéru se stylisté a konstruktéři zaměřil na výběr a zpracování materiálů, ve Vel Satisu se následkem toho usadily kvalitnější plasty, nové látky čalounění a jemná kůže. Přepracováno bylo vnitřní osvětlení nyní využívající výkonné, ale očím příjemná žárovky. Pod kapotou se udál jeden zajímavý posun.

Vel Satis vyjede s posíleným motorem 2.0 Turbo s výkonem 125 kW/170 k při 5000 ot./min. a točivým momentem 270 Nm při 3250 otáčkách (proti původní nárůst o 5 kW a 20 Nm). Ostatní pohonné jednotky zůstávají nezměněny. Renault slibuje obvykle bohatou výbavu včetně DVD navigačního systému pokrývajícího 22 zemí.

Renault ZOE

Chce vědět, co udělá Renault, když zjistí, že evropské automobily převáží průměrně 1,4 pasažéry? Postaví automobil, který takové množství pasažérů uveze. Ve skutečnosti nová studie Renaultu pracuje s číslem vyšším, v kokpitu se nakonec poskládala sedadla tři. Co se ovšem nemění, je schopnost jednoduchého manévrování na parkovištích a v úzkých ulicích, k čemuž přispívá kompaktní délka 3.45 metru a šířka 1.68 metru.

Co dalšího si Renault přichystal? Elektricky ovládané boční dveře umožňující jednoduchý přistup do interiéru, dělené víko zavazadlového prostoru zajišťující snadný přístup k zavazadlům, světlomety tvořené LED diodami, dva podsvětlené střešní panely a další. Ve městě klíčovou obratnosti zajišťuje turbem přeplňovaný zážehový motor s objemem 1.2 litru, výkonem 73 kW a točivým momentem 140 Nm s nízkými emisními hodnotami.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Evropská léková agentura se z Londýna přestěhuje do Amsterodamu. Bratislava neuspěla Evropská léková agentura se z Londýna přestěhuje do Amsterodamu. Bratislava neuspěla

Po odchodu Británie z Evropské unie se Evropská agentura…

V Česku unijní bankovní agentura nebude, Praha vypadla v prvním kole V Česku unijní bankovní agentura nebude, Praha vypadla v prvním kole

Evropský orgán pro bankovnictví (EBA) nebude po brexitu v…

USA opět zařadí KLDR na seznam podporovatelů terorismu USA opět zařadí KLDR na seznam podporovatelů terorismu

Spojené státy opět zařadí KLDR na seznam zemí…

 
Zdroj: redakce

Štítky Renault Ženeva 2005

 












Blesk.cz

Poslední rozloučení s legendárním Wabim Daňkem: Vdova prozradila datum a místo pohřbu

Poslední rozloučení s legendárním Wabim Daňkem:…

Poslední rozloučení s folkovým písničkářem Wabim Daňkem (†70) se uskuteční 23. listopadu od 12 hodin v Praze ve…

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí: Sjezdovka se znovu otevře ve středu

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí:…

První lyžování v Krkonoších v nové zimní sezoně si o prodlouženém víkendu vyzkoušelo asi 2500 lyžařů. Na Černé…

 

iSport.cz

Kouč z Lajny jde dělat rozhovor: Je lepší starostlivá matka, nebo striptérka?

Kouč z Lajny jde dělat rozhovor: Je lepší…

V dalším díle hokejového seriálu Lajna vyráží trenér druholigového Havířova Luboš Hrouzek, kterého hraje Jiří…

Rána pro český tenis! Zemřela vítězka Wimbledonu Jana Novotná (†49)

Rána pro český tenis! Zemřela vítězka Wimbledonu…

Smutná zpráva jako blesk z čistého nebe zasáhla nejen český tenis. V neděli po těžké nemoci zemřela legendární…

 

Reflex.cz

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která pomalu zabíjí své obyvatele

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která…

V řece Odaw, která protéká Accrou, hlavním městem Ghany, byste jakoukoliv rybu hledali jen marně. Břehy místní…

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují lidmi ve vlastní prospěch

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují…

Téměř každý majitel psa vám potvrdí, že ten jeho se umí smát, radovat, být smutný i naštvaný. Jenže proč výraz…