Pod chromovým kosočtvercem vlály vlasy – premiéru totiž oslavily hned dva otevřené modely. Nástupce se dočkal Mégane CC, doplněný malým roadsterem Wind, který lze chápat i jako neplnohodnotného nástupce legendárního Spyderu.

Rozšíření nabídky se dočkaly i úspěšné modely od divize Renault Sport, které vytáhly ze šuplíku legendární jméno Amadée Gordiniho. Významnou novinkou je také zavedení dvouspojkové samočinné převodovky EDC a také oficiálně deklarovaný intenzivní vývoj elektrických pohonů, který bude zřejmě těžit z pokroků bratrského Nissanu v této oblasti.

Wind

K celé řadě sportovně zaměřených derivátů twinga, clia a méganu se přidává malý roadster s pevnou skládací střechou. Nový model, postavený na technickém základě Twinga, se jmenuje Renault Wind.

Nejzajímavější na celém dvoumístném vozidle je bezesporu řešení střechy, ze kterého vychází jak design, tak i další užitné vlastnosti 3,83 m dlouhé karoserie. Místo nákladných mechanismů představili Francouzi jednodušší jednodílné řešení. Otočný střešní díl se elektricky během 12 sekund odklápí směrem vzad, pod kryt v zádi vozidla. Jednoduchá konstrukce střešního dílu by mohla přinést tomuto otevřenému vozu cenovou výhodu v řádu několika tisíc euro ve srovnání s dalšími konkurenty.

Systém otvírání střechy, který má patentován designérské studio Fioravanti, se poprvé objevil na studii Alfa Romeo Vola (2001) a na Ferrari 575 Superamerica (2004). Plochý střešní díl Renaultu Wind zabírá poměrně málo místa, ve srovnání s vícedílnými střechami malých kupé-kabrioletů, a tak v zádi zbylo nadprůměrných 270 l objemu pro zavazadla, bez ohledu na to, zda je střecha ukryta nebo ne. Vůz se dostane do prodeje již během letošního léta a k mání bude v pěti exkluzivních barevných odstínech.

Přesně podle předpokladů došlo na instalaci malých čtyřválců 1,2 Turbo (74 kW), případně motoru 1,6 16V (98 kW) z Twinga Renault Sport. Kola budou mít rozměry 16 nebo 17 palců.

Mégane CC

Rodinu modelů kolem třetí generace Renaultu Mégane doplní šestá karosářská verze – nový Mégane CC. Renault slibuje inovace ve všech ohledech a především zásadní novinku: dvouspojkovou převodovku. Nový Renault Mégane Coupé-Cabriolet se bude vyrábět ve francouzské továrně Douai, kde dnes vzniká dvojice Scénic/Grand Scénic. Ve výrobním programu tak nahradí končící Mégane CC na základě druhé generace výchozího hatchbacku. Novinka má být téměř ideálním ztělesněním aktuální filozofie Renaultu Drive the Change.

Příď kupé-kabrioletu je shodná s třídveřovým Méganem Coupé, od předních blatníků dál je ale svébytným automobilem. Hlavním rozdílem je samozřejmě prosklená skládací střecha s leskle černým povrchem. Na ni směrem dopředu navazuje masivní rám čelního skla se saténově-chromovým povrchem a dalším novým prvkem jsou zpětná zrcátka uchycená ve dveřích. Hranatá záď, která musí pojmout střešní díly, nese velká koncová světla s diodovou optikou brzdových světel. Velké plochy narušuje několik prolisů a zadní partie jsou opticky sníženy černým dílem ve spodní části nárazníku. Zavazadlový prostor pojme 417, resp. 211 litrů. Interiér je odvozen od Méganu, avšak má sedadla se zesíleným bočním vedením a nový design dveřních výplní.

Střecha má prosklenou plochu 0,47 m2 , což je nejlepší hodnota v daném segmentu. Dva díly, které ji tvoří, se pomocí elektro-hydraulického mechanismu složí za 21 sekund. Mezi opěrkami zadních sedadel se nachází skleněný deflektor, který umožňuje pohodlné cestování čtyřem osobám při rychlostech do 90 km/h. Mégane CC má dále samozřejmě i síťku, kterou lze umístit za přední sedadla. V této konfiguraci mohou dvě osoby se staženou střechou cestovat libovolnou rychlostí.

Výrazného zlepšení se dočkal podvozek. Mégane CC převezme z hatchbacku přední nápravu McPherson na pomocném rámu, která ve srovnání s předchůdcem poskytuje třikrát lepší boční vedení. Zadní náprava, tvořená vlečenými rameny, dostane lehčí a tužší torzní tyč. S těmito změnami koresponduje o 80 % zvýšená torzní tuhost karoserie a zlepšená zpětná vazba řízení s elektrickým posilovačem.

Nabídka pohonných jednotek zahrnuje šest motorů a tři převodovky. Základem je 1,6 16V o výkonu 81 kW, následovaná přeplňovanou 1,4 TCe 130 (96 kW). Zážehovým vrcholem bude 2,0 16V (103 kW), dodávaný výhradně s bezestupňovou převodovkou. Paleta dieselových motorizací se skládá z 1,5 dCi 110 (81 kW), 1,9 dCi 130 (96 kW) a 2,0 dCi 160 (118 kW). Všechny motory splňují normu Euro 5 a s výjimkou zážehového dvoulitru jsou osazeny šestistupňovou manuální převodovkou. Pro 1,5 dCi bude za příplatek nabízena dvouspojková převodovka EDC (Efficient Dual Clutch) se šesti převody.

Twingo Gordini

Zatímco většina značek v segmentu miniaut nabízí jen běžná auta do města, Renault využívá díry na trhu a nabízí ostré Twingo RS. Společně s ním se nyní začíná prodávat i verze Twingo Gordini Renaultsport s tradičním modrým lakem a dvěma bílými pruhy.

Oživení značky Gordini až nápadně připomíná nedávnou obnovu Abarthu pod křídly Fiatu. Gordini posbíral v poválečné Evropě řadu závodních úspěchů, 70. léta ale pro něj znamenala ústup a proměnu v legendu minulosti. Teď se ale karta obrací a vedle Renaultsportů nabídne Renault také modely s logem Gordini. Nová verze Twinga se tak může přímo postavit imagově podobně silnému Abarthu 500.

Twingo Gordini Renaultsport od běžného RS liší především svým vzhledem. S modrým lakem Malta Blue a dvěma podélnými bílými pruhy ctí tradiční vzhled Gordini. Unikátní design je doplněn černými částmi nárazníků, bílými kryty zrcátek a bílými rámečky kolem předních mlhovek. Úpravy exteriéru podtrhují 17palcová stříbrno-modrá kola a znáčky Gordini Series před zadními koly, které mají původ v 60. letech. Uvnitř nalezneme sportovní sedadla čalouněná kůži v kombinaci černá-modrá, modré kůží čalouněné výplně dveří, modro-černý kožený volant s vyznačenou svislou osou, modrou řadicí páku s logem Gordini a v neposlední řadě i modro-bílý otáčkoměr a kůží obšitý vrchní díl palubní desky.

Motor 1,6 16V dosahuje výkonu 98 kW při 7100 min-1 a největšího točivého momentu 160 Nm při 4400 min-1. Nejvyšší rychlost je 201 km/h, akcelerace na 100 km/h trvá 8,7 s a sprint na 400 metrů zvládne Twingo s tímto motorem za 16,3 s. Výbava zahrnuje podvozek Sport, automatickou klimatizaci, tempomat, plně odpojitelné ESP, rádio a zatmavená zadní okna. Příplatková výbava je shodná s Twingem RS, zaujme v ní tedy především tvrdší podvozek Cup. Na výběr je i alternativní perleťové černý lak a stříbrno-černá kola.

Clio Gordini

Druhý z celkem tří zatím známých zástupců znovuoživené rodiny Gordini přichází s designovými úpravami, obdobnými jako u malého twinga. Opět se jedná o technicky nezměněné provedení RS, tedy s ostrým dvoulitrovým čtyřválcem 147,5 kW, sportovním podvozkem, výkonnými brzdami Brembo a především originálními závěsy předních kol, kdy je otočná osa předního kola oddělena od tlumiče.

Stejně jako u základního RS, je na výběr standardní sportovní a ultrasportovní „Cup“ pojezd. Exteriérové úpravy znovu zahrnují unikátní modrý lak Malta Blue (zaměnitelný za černou, bílou nebo šedou) s dvěma bílými pruhy, doplňky předního nárazníku a zadního difuzéru v lesklé černi a stylovými zpětnými zrcátky. To vše podtrženo exkluzivními černými 17“ koly s diamantovým efektem.

Uvnitř čekají anatomické sedačky se znaky Gordini v modré a černé kůži, stejně zdobený volant se dvěma bílými „mířidly“, stylová modro-metalická řadicí páka, bílé pozadí otáčkoměru, kontrastní obšití vrchu palubní desky, číslovaná plaketa Gordini vedle řadicí páky a koberci s všívanými logy. Bohatá základní výbava mj. obsahuje dešťový a světelný senzor, adaptivní světlomety, elektricky sklopná zrcátka, navigaci TomTom, tempomat, keyless entry, automatickou klimatizaci, vyhřívané sedačky, plně odpojitelné ESP, rádio s CD, multifunkčním volantem a zásuvkou RCA a zatmavená zadní boční okna.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
Zdroj: redakce

Štítky Renault Ženeva 2010

 













Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…