Renault ve Frankfurtu 2007
A tak si zde návštěvníci mohou prohlédnout třetí generaci Laguny, druhou generaci modelu Kangoo nebo nové kombi Clio Grandtour. Vedle sériových modelů se na stánku francouzské značky představují i koncepty – Kangoo Compact Concept, Laguna Coupe Concept a Koleos Concept.
Renault Kangoo
V roce 1997 vypustila automobilka Renault do světa lehký užitkový automobil Kangoo. Prostorný a všestranný vůz má mezi kupujícími úspěch a nyní po 2,2 milionech vyrobených kusech logicky přijíždí nová generace.
Nový Renault Kangoo má ještě více odpovídat rodinným potřebám a má být směsicí vyšší kvality, pohodlí a praktičnosti. Oproti svému předchůdci se novinka prodloužila o téměř 180 mm na 4213 mm, rozšířila se z 1672 mm na 1829 mm a rozvor vzrostl z 2595 mm na 2697 mm. Přestože se celková délka vozu zvětšila, vyniká nové Kangoo kratší podsaditou přídí, přecházející v prostornou kabinu, která je ukončena strmou zádí.
V interiéru je palubní deska, která je uživatelsky příjemnější a přibližuje se stylu současných MPV. Všechna provedení budou vybavena poslední generací ABS a brzdovým asistentem, který se uplatní při krizovém brzdění. Podle stupně výbavy bude v interiéru od dvou do šesti airbagů. Proti předcházejícímu modelu může být nové Kangoo vybaveno např. automatickými stěrači s dešťovým senzorem, tempomatem nebo natáčecími světlomety. Na přání může být Kangoo vybaveno automatickou klimatizací, která má vývody nejen vpředu uprostřed a po stranách, ale také u nohou každého z pěti pasažérů.
Zadní sedadla je možné sklápět v poměru 60:40, po jejich složení vznikne prostor s rovnou podlahou. Ve vybraných verzích bude možné sklopit i sedadlo předního spolujezdce. Zavazadlový prostor tak lze rozšířit ze základních 660 litrů až na 2866 litrů a převážet lze předměty dlouhé až 2,5 metru.
Do světa se Kangoo vydá s ucelenou řadou pohonných jednotek, v nabídce jsou dva benzinové motory a jeden naftový motor, naladěný na tři různé výkony. Nejsilnější turbodiesel bude nabízen s filtrem pevných částic, další dva naftové agregáty budou plnit program Renault Eco2 (budou vypouštět emise CO2 nižší než 140 g/km).
Motory pro nový Renault Kangoo | 1,6 8V | 1,6 16V | 1,5dCi | 1,5dCi | 1,5dCi |
Výkon [kW/ot./min] | 66/5500 | 76/5750 | 50/4000 | 63/3750 | 78/4000 |
Točivý moment [Nm/ot./min] | 128/3000-4500 | 148/3750 | 185/1750 | 200/1900 | 240/2000 |
emise CO2 [g/km] | 195 | 191 | 138 | 140 | 146 |
Průměrná spotřeba [l/100 km] | 7,9 | 7,7 | 5,2 | 5,3 | 5,5 |
Renault Kangoo Compact Concept
Zaměření nového konceptu Kangoo Compact je jednoduché – na mladé aktivní lidi bydlící ve městě, kteří holdují sportu a pro sebe hledají kompaktní autíčko odpovídající jejich životnímu stylu.
Heslo – mobilita, společnost a touha po životě. To je nový Kangoo Compact Concept se svojí hravě tvarovanou dvoubarevnou třídveřovou karoserií v barvách Fireball Orange a Brushed Aluminium. Kabina propouštějící ze všech směrů spoustu světla je vytvořena tak, abyste se v ní se svými přáteli cítili dobře – je prostorná a zábavná.
Kangoo Compact Concept je kompaktní, robustní a užitečné vozidlo s originálním designem a nebývalými proporcemi. S délkou 3896 mm, šířkou 1856 mm a výškou 1717 mm se ve městě cítí jako doma, ale zároveň je připraven řidiče a tři další pasažéry odvézt do vzdálené přírody. Tam se díky větší světlé výšce (+200 mm proti standardnímu modelu) a pohonu všech čtyř kol rozhodně neztratí.
Vzhledem k tomu, že lze zadní část skleněné střechy sundat, můžete si toho do přírody buď hodně dovézt nebo se cestou kochat pohledem na nebe a cestovat s větrem ve vlasech. Hravý, rozpustilý a rafinovaný interiér pokrývá modrá kůže a technický hliník vylepšený oranžovou Tonic Orange. Originalitu doplňují otočná zadní sedadla, sedací spodní část zádě nebo světlomety ze světelných diod.
Pod kapotou vozu o hmotnosti 1225 kg se nachází známý čtyřválcový turbodiesel 1.5 dCi s výkonem 78 kW (105 k) a maximálním točivým momentem 240 Nm, splňující emisní normu Euro 4. Prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky je síla motoru přenášena na všechna čtyři devatenáctipalcová kola. Koncept umí akcelerovat z 0 na 100 km/h za 11,5 sekundy a jeho průměrná spotřeba se pohybuje okolo 5,3 litru paliva na 100 km.
Renault Laguna
Třetí generace Laguny se svým vzhledem nepodobá prakticky ničemu co dnes Renault nebo jiný výrobce na trhu nabízí. Odvaha Renaultu je zřejmě součástí plánu značky být výrobcem, který bude průkopníkem nových směrů v automobilové branži.
Příď nových Lagun postrádá klasickou masku s mřížkou chladiče. Místo ní je zde jen jedna nenápadná štěrbina. Zato světlomety mají ve srovnání s předchozí generací a aktuálním trendem, značnou velikost a neobvyklé tvarování do obráceného L. Přední nárazník s novou lištou, která je pouze na přídi, a zcela plochými boky, působí stylisticky čistě, ale bude jistě jedním z diskutovaných prvků.
Bočnímu profilu liftbacku i kombi dominuje netradičně zvlněný prolis, který pozvolna vzniká již na předních dveřích, ale opravdu ostré kontury dostává teprve na konci zadních dveří a nad zadním kolem.
Interiér obou verzí je o poznání více při zemi. Laguny dostanou přístrojovou desku s francouzsky vkusně volenými materiály. Z funkčního hlediska je významnou změnou přesunutí ovladačů klimatizace vzhůru mezi výdechy na středové konzole a integrace displeje do tvarů přístrojové desky.
Pod kapotou nové Laguny budou převážně jen inovované motory, které známe ze současné generace nebo jiných modelů značky Renault nebo Nissan. Zážehové pohonné jednotky budou pro začátek zastupovat dva čtyřválce o objemu 2,0 litru. První z nich je atmosférický a poskytuje výkon 103 kW (140 k) při 6000 ot./min. a točivý moment 195 Nm při 3750 ot./min. Druhý motor spalující benzin je přeplňovaný turbodmychadlem a podává výkon 125 kW (170 k) při 5000 ot./min. a točivý moment 270 Nm při 3250 ot./min.
Zájemci o vznětové pohonné jednotky mají přeci jen o něco širší možnosti výběru. Renault velmi zdůrazňuje přítomnost motoru 1.5 dCi, který nové Laguně pomáhá k označení eco². Automobily, které Renault takto označí musí splňovat tři základní kritéria. Za prvé musí mít emise CO2 nižší nebo rovny hodnotě 140 g/km. Za druhé mají být vyráběny v závodech s ekologickou certifikací ISO 14001. Za třetí na konci životnosti automobilu musí být 95 procent materiálů z tohoto vozidla použitelných pro recyklaci. Motor 1.5 dCi poskytuje výkon 81 kW (110 k) při 4000 ot./min. a točivý moment 240 Nm při 2000 ot./min. Laguna s touto pohonnou jednotkou v provedení liftback má mít kombinovanou spotřebu paliva 5,1 l na 100 km a emise C02 136 g/km.
Po motoru 1.5 dCi následují v nabídce dvoulitrové čtyřválcové turbodiesely ve třech výkonových provedeních. Motor 2.0 dCi tedy poskytuje výkon 96 kW (130 k) při 4000 ot./min. a točivý moment 320 Nm při 2000 ot./min, dále je naladěn na 110 kW (150 k) při 4000 ot./min. a točivý moment 340 Nm při 2000 ot./min. a v nejvýkonnějším provedení poskytuje 127 kW (175 k) při 3750 ot./min. a točivý moment 380 Nm při 2000 ot./min.
Všechny motorizace budou dodávány se šestistupňovými ručně řazenými převodovkami a vybrané verze budou k dostání i se šestistupňovými automaty Proactive. Renault slibuje pohotovostní hmotnost v průměru o 15 kg nižší než u předchůdce a jízdní vlastnosti na vrcholu třídy.
Nová generace Laguny bude nabízena v třech základních stupních výbavy, které ponesou již tradiční označení – Initiale, Privilege, Dynamique. Tyto tři doplní ještě čtvrtá řada výbavy, která podle toho na který trh bude určena ponese označení Authentique nebo Expression.
Ke značce Renault již celé desetiletí patří vysoká úroveň bezpečnosti a tak nepřekvapí, že třetí generace Laguny přináší v této oblasti nová řešení. Jedním z nich je inovovaná konstrukce dvoukomorového bočního airbagu a dalším pak nová architektura palubního systému, který při bočním nárazu nejdříve aktivuje zádržné systémy.
Ve výbavě Laguny nebudou chybět prvky, které se již staly standardem ve vozem střední třídy. Vedle kompletní sestavy airbagů bude vybavena ABS, ESP a EBA. O příjemnou atmosféru v interiéru se postará duální klimatizace a cestování zpříjemní autorádio s přehrávačem CD a MP3, navigace nebo systém Bluetooth.
Renault Laguna Coupe Concept
Renault ve Frankfurtu odhalil svou vizi velkého GT, odvozenou z přicházející Laguny. Tento koncept je vybaven řízením všech čtyř kol a pod kapotou má uložen zcela nový šestiválec do V, spalující naftu, který pochází ze společného vývoje společností Renault a Nissan.
Ve svých tiskových materiálech Renault uvádí, že Laguna Coupe Concept navazuje na studii Fluence z roku 2004, který již tehdy měl být předzvěstí nového kupé s technikou Laguny. Nový koncept je údajně předobrazem sériového modelu, který by měl vyrazit na silnice v polovině příštího roku.
Renault Laguna Coupe Concept má karoserii dlouhou 4685 mm, širokou 1964 mm, vysokou 1372 mm a má rozvor náprav 2710 mm. K pohonu konceptu slouží vznětový šestiválec o objemu 2993 cm³, který může být naladěn na výkon od 170 kW (230 k) do 195 kW (265 k) a točivý moment od 450 Nm do 550 Nm při 1700 až 3800 ot./min. Síla motoru se přenáší na kola přední nápravy prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky. Renault uvádí, že výkony motoru postačují k akceleraci z 0 na 100 km/h za 7 sekund a emise CO2 jsou nižší než 200 g/km.
Zajímavým prvkem v konstrukci velkého kupé je použití řízení všech čtyř kol, které Renault nazval Active Drive. Laguna Coupe Concept se pohybuje na dvacetipalcových litých kolech obutých do pneumatik o rozměru 245/35 R 20.
Čtveřice cestujících má v interiéru k dispozici automatickou klimatizaci, rádio s přehrávačem CD i MP3/MP4, navigaci, video a Bluetooth. Podle dostupných informací je Laguna Coupé Concept definitivní podobou sériového vozu, včetně bezrámových oken nebo difuzoru v zadním nárazníku. Jiný bude pouze interiér, který bude pochopitelně vycházet ze sériové Laguny.
Renault Clio Grandtour
Vedle Laguny a Kangoo se jako třetí nový sériový model představilo Clio Grandtour. Tento model přímo navazuje na Clio Grandtour Concept, které se představilo na letošním autosalonu v Ženevě a vychází ze současné generace Clia.
Renault uvádí, kombi přebírá veškeré prvky bezpečnosti, i potěšení z jízdy ze současné třetí generace modelu Clio. Pětidveřový automobil je dlouhý 4202 mm při zachování rozvoru 2575 mm. Jeho zavazadlový prostor nabízí v základním uspořádání 439 litru. Po složení druhé řady sedadel je možné získat až 1277 litrů prostoru pro zavazadla a je mohou být převáženy předměty dlouhé až 1450 mm.
Clio Grandtour bude od počátku nabízeno se sedmi pohonnými jednotkami, z nichž čtyři jsou zážehové a tři vznětové. Zážehové jednotky startují s motorem 1.2 16v, který má výkon 55 kW (75 k) a točivý moment 105 Nm, následuje stejný motor s výkonem 57 kW (80 k) a točivý moment 107 Nm. Třetím benzinovým motorem je přeplňovaná dvanáctistovka s výkonem 74 kW (100 k) a točivým momentem 145 Nm. Posledním motorem spalujícím benzín je 1.6 16v o výkonu 83 kW (110 k) a točivém momentu 152 Nm. Vznětové motory jsou sice uvedeny v nabídce tři, ale ve skutečnosti se jedná o agregát 1.5 dCi ve třech verzích. První je nastavena na výkon 50 kW (70 k) a točivý moment 160 Nm, druhá má výkon 63 kW (85 k) a točivý moment 200 Nm a třetí se honosí výkonem 78 kW (105 k) a točivým momentem 240 Nm.
Renault Koleos Concept
Renault do Frankfurtu přivezl i koncept Koleos, který se představil již na loňském autosalonu v Paříži. Tento vůz je předobrazem lehkého SUV, které by se mělo dostat na trh v roce 2008. Na designu spolupracoval s designérským centrem Renault Samsung Motors v Jižní Koreji. Světlá výška vozu činí 200 mm a podvozek je částečně zakrytován hliníkovými ochrannými deskami. Na délku měří Koleos 4520 mm, na šířku 1890 mm a na výšku 1700 mm.
Interiér konceptu je vyveden ve dvou barevných odstínech a je konstruován pro 4 osoby (4 samostatná sedadla čalouněná béžovou kůží). Střed palubní desky je vyhrazen navigačnímu systému, multimediálním aplikacím a specifickým informacím (atmosférický tlak kompas, nadmořská výška, sklon). Uvnitř je dostatek světla díky panoramatické prosklené střeše.
Koleos je postaven na podvozku, vytvořením v alianci s Nissanem. Vybaven je ABS, EBA, ESP a také HDC (kontrolované sjíždění svahu) a HSA (asistent rozjezdu do kopce).
Pod kapotou se nachází šestnáctiventilový čtyřválec 2.0 dCi common rail s piezoelektrickými vstřikovači a variabilní geometrií turbodmychadla. Motor dává výkon 130 kW (180 k) a je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou. Plní Euro IV, mj. díky bezúdržbovému částicovému filtru.