Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Neúspěšné modely: Renault Vel Satis (2001-2009)

Počas svojho života bol Renault Vel Satis hlavne predajným sklamaním.
Zpět na článek
20. 7. 2011 09:43
20. 7. 2011 10:24
20. 7. 2011 10:38
20. 7. 2011 15:27
20. 7. 2011 19:45
20. 7. 2011 21:04
20. 7. 2011 09:54
20. 7. 2011 10:36
20. 7. 2011 10:41
20. 7. 2011 10:54
20. 7. 2011 10:08
20. 7. 2011 10:26
20. 7. 2011 10:15
20. 7. 2011 10:25
20. 7. 2011 10:26
20. 7. 2011 13:20
20. 7. 2011 10:46
20. 7. 2011 13:05
20. 7. 2011 14:11
20. 7. 2011 10:26
20. 7. 2011 10:44
20. 7. 2011 10:32
20. 7. 2011 10:48
20. 7. 2011 19:00
20. 7. 2011 19:15
20. 7. 2011 11:11
20. 7. 2011 12:12
20. 7. 2011 16:11
20. 7. 2011 16:48
20. 7. 2011 18:00
20. 7. 2011 20:49
20. 7. 2011 21:44
20. 7. 2011 22:50
20. 7. 2011 22:37
20. 7. 2011 22:50
20. 7. 2011 20:51
20. 7. 2011 21:07
20. 7. 2011 21:18
Avatar - LEGOPARK
20. 7. 2011 09:43
Avantime
A co potom Avantime ?
Rozbalit vlákno
5
20. 7. 2011 10:24
Re: Avantime
Včera jsem jeden Avantime potkal v Krušovicích :-)
20. 7. 2011 10:38
Re: Avantime
jo kjušovice... >:D
20. 7. 2011 15:27
Re: Avantime
Avantime nie je neuspech. Tam ani nikdy nebola ocakavana nejaka velka predajnost - zas tak hlupy v Renaulte nikto nie je, aby nevedel, ze ak skrizi MPV a coupe, tak to predajny trhak nebude. Aj kvoli tomu bola od zaciatku vyroba planovana u Matry. V jej vyrobnych kapacitach bola mozna aj maloseriova vyroba ... na rozdiel od Renaultu, kde to ekonomicky nejde (bez stratovosti). ;-)
20. 7. 2011 19:45
Re: Avantime
Matra na vyrobe Avantime nazbierala take straty, ze takmer skrachovala, a musela sa z vyroby aut stiahnut! Velka predajnost sa mozno naozaj necakala, ale ~8500 vyrobenych kusov za 3 roky je menej ako najpesimistickejsie odhady. Tak nizky pocet nezarucil ani navrat nakladov na vyvoj, takze to bola jasna strata a neuspech ako z velkej knihy...

Modelu Vel-Satis sa udajne predalo (resp. vyrobilo) ~62000 kusov. Ak to je neuspech, tak Avantime niekolkonasobne vacsi...
20. 7. 2011 21:04
Re: Avantime
To, ze Matra (skoro) skrachovala na vyrobe Avantime je taka vseobecna legenda - nepravdiva. Pravda je ina.

Problemy Matry, ako vyrobcu automobilov zacali uz pred zacatim vyroby Avantime. Skupina Hachette, ktora vlastnila Matru sa snazila udrzat vyrobu Espace, a ziskat aj dalsie kontrakty na (maloseriove) vyroby od inych automobiliek. Najprv sa nepodarilo najst inych partnerov a potom Renault oznamil, ze Espace stiahne od Matry do domovskeho zavodu a Matre prenecha maloseriovu vyrobu Avantime. Od tejto chvile zacala skupina Hachette hladat pre auto-diviziu Matry kupca, pretoze neverili v udrzanie vyroby aut na zaklade jedineho maloserioveho modelu. Proste, ozivenie divizie sa nekonalo a Hachette o tento biznis stratil zaujem. V tejto situacii sa podpisala zmluva s Renaultom na vyrobu Avantime, ktora mala po predaji divize Matra Automobile ostat v platnosti aj pre noveho majitela.
V roku 2003 sa podarilo najst kupca - ale len pre vyvojovu cast auto-biznisu. Kupil to Pininfarina. Lenze tym sa vpodstate rozpadla auto-divizia Matry, a povodny vlastnik (Hachette) nemal uz nijaky zaujem dalej pokracovat s autami. Vyrobnu cast tak poslal do likvidacie a Renaultu oznamil, ze tym padom predcasne konci aj s vyrobou Avantime.

Avantime tak neskoncil primarne na tom, ze by sa ho vyrabalo prilis malo (s tym minimalne Renault pocital) , ale na tom, ze Hachette (resp. Matre) "skapal" biznis a skupina stratila zaujem dalej pokracovat s autami. ;-)
Avatar - del42sa
20. 7. 2011 09:54
hatchback
původní Vel Satis byl více luxusním coupé než velkým hatchbackem. A taky byl designově více povedený než ta krabice, co z toho ve finále vznikla 8-s
[odkaz]
[odkaz]
Rozbalit vlákno
5
20. 7. 2011 10:30
Re: hatchback
A není toto spíš studie budoucího Avantimeu?
Avatar - pumpkin
20. 7. 2011 10:36
Re: hatchback
Nie. Štúdia Avantimeu vyzerala takto: [odkaz]

Dizajnová dokonalosť, ktorá sa dostala do sériovej podoby :-)
Avatar - del42sa
20. 7. 2011 10:41
Re: hatchback
No jmenovalo se to Vel-Satis ;-) Avantime jako studie byl uveden zvlášť pod stejným názvem Avantime.

[odkaz]

porovnej si palubku prototypu [odkaz]

a sériového provedení:[odkaz]
20. 7. 2011 10:45
Re: hatchback
No, tak toto jen dokládá, jak ten celý projekt zmrvili. ;-\
Avatar - del42sa
20. 7. 2011 10:54
Re: hatchback
to bohužel ano ... :-( [odkaz]
20. 7. 2011 10:08
hnus !
ale u Renaultu mě to ani nepřekvapuje >:-[]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - CHerokee
20. 7. 2011 10:26
Re: hnus !
Já myslím, že s pohřbením podobných obludností, už má Renault nejhorší za sebou. Doufejme.
20. 7. 2011 10:15
Krása
Mám rád tyto auta co vyčnívají z řady. C6, Avantime, Vel Satis parádní auta. No a pak se podívám před barák na parkoviště a vidím tam 5 x octavia, 3 x felicie, 1x 120 LS a 2 golfy. Samej fujtajbl. No a soused má ještě pěknou zachovalou Xantii v kombíku a ta je z nich asi nejhezčí.
Rozbalit vlákno
13
20. 7. 2011 10:25
Re: Krása
Já taky. Navíc na Vel Satis nedám dopustit. Éčko, nebo A6 vám neobdivují na parkovišti, Renault ano.
Avatar - CHerokee
20. 7. 2011 10:26
Re: Krása
Pěkný ironický příspěvek... >:D
Avatar - T613
20. 7. 2011 13:20
Re: Krása
pochybuju, že by zrovna Sleeper tohle myslel ironicky ;-)
20. 7. 2011 10:46
Re: Krása
Jo A6 je jen obyčejná A6. Ale takové pěkné ečko bych si dal říci.
Avatar - boost.
20. 7. 2011 13:05
Re: Krása
taky. E350 CDI v Cupritbraun a AMG paketu :-!
20. 7. 2011 10:26
Re: Krása
tak to pro tebe musí být takový Fiat Multipla úplný vrchol blaha >:D >:D
20. 7. 2011 10:44
Re: Krása
Jo ta taky není špatná. Vždycky se mi líbili staří Citroeni. To byla taková inovátorská klasa. Ale teď už zapadají do klasického německého designu. Možná ještě tak ta jejich DS řada, která stejně časem zanikne pro neprodejnost.
20. 7. 2011 10:32
Re: Krása
Avantime i C6 se mi líbí, ale VelSatis vůbec.
Avatar - del42sa
20. 7. 2011 10:48
Re: Krása
Vel Satis prostě už měl moc krabicový design, postrádal řekl bych takové líbivé linie a ty hranaté světla a celkový dojem na mě působily vždycky jako by to byl spíše "tank" a ne elegentní vozidlo. Nicméně interiér byl zajímavý a líbil se mi.
Avatar - T613
20. 7. 2011 19:15
Re: Krása
tak VelSatis není určitě krasavec od pohledu, ale určitě má své kouzlo. Dost důležité jsou u něj barvy. Bohužel jsou vidět především v konzervativních "zemitých" barvách, které tomu auto dost ubližují. Ve světlejších barvách vypadá podstatně lépe a ve vínové metalíze nemá chybu
Avatar - pumpkin
20. 7. 2011 11:23
OT: Sarkozyho autá
Francúzsky prezident Nicolas Sarkozy najčastejšie používa Vel Satisa :-)
[odkaz]

a tiež landaulet 607 Paladine, či C6-ku.
[odkaz]
[odkaz]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - ryman
20. 7. 2011 15:38
Re: OT: Sarkozyho autá
je to prostě "národovec" :-)
Avatar - euro89
20. 7. 2011 18:08
Re: OT: Sarkozyho autá
národovec? >:D Tohle slovo slyšim (čtu) poprvé. Snad nacionalista, příp. vlastenec pokud trváš na českých slovech. ;-)
Avatar - pumpkin
20. 7. 2011 22:50
Re: OT: Sarkozyho autá
Začni trochu lúskať tú Slovenčinu, aspoň sa nabudúce nestrapníš. ;-)
Avatar - ferovychlap
20. 7. 2011 11:30
Není pro každého
Na začátek musím říct, že rozhodně nejsem fanouškem francouzkých vozůa zejména Renault je mi z francouzké velké trojky nejméně sympatický. Ale vzhledem k tomu, že mě auta živí a proplétají můj život prakticky odmalička, nejakou zvláštní shodou podivných okolností se na krátký čas stal mým kočárem taky VelSatis.
Nechci hodnotit kvalitu zpracování - ano hádáte správně, problémy se startovací kartou, vrzající (ač měkké a příjemné) plasty v interiéru a jednou mi upadl spojkový pedál (!) ) nebo design - musím uznat, že při jízdě v "Satanovi" se za mnou ohlíželi lidé více než když jsem jezdil ve Focusu RS první generace a jednou mě dokonce oslovil pán na čerpací stanici, aby se vyptal na moje zkušenosti, že se mu "Satis" moc líbí a už dlouho o něm uvažuje, bohužel neměl možnost si jej reálně prohlédnout a vyzkoušet u žádného autorizovaného dealera(!).
Taky musím říct, že se mi do rukou dostala ta snad nejméně povedená kombinace: Diesel 2,2l ve slabší výkonové verzi v kombinaci s 6ti st. manuálem(!). Slabší nafťák prostě nejede. Né že by nechtěl nebo nemohl, ale jeho projev je jakoby "na sedativech". V kombinaci s automatickou převodovkou by se tento efekt asi vytratil, já jsem však měl k dispozici jen manuál. I přes tuto pro mě velkou "výhodu" řídit (řadit) si vše podle sebe, slabší diesel "žere i trávu kolem cesty"! A je jedno jestli jedete pomalu nebo rychle, ve městě nebo mimo město.
Můj vesměs negativní náhled na VelSatis se ovšem změnil po první jízdě z Ostravy do Prahy (jsem Ostravák a pracuji v Praze). Tenkrát jsem jel na koncert a vezl jsem přítelkyni, ještě jeden pár a zavazadla na jednu noc. A musím říct, že až v Praze jsem si uvědomil, jak je ten VelSatis skvělý. Celou cestu jsem měl tempomat nastavený na 160 km/h, seděl jsem v sedačkách lepších než mám doma v obýváku, příjemně jsem se bavil z přáteli, které jsem dlouho neviděl a až když jsem zaparkoval a ubytoval se v hotelu, došlo mi, že nejsem unavený z neustálé pozornosti o bezpečnost (rozměry VelSatisu, jeho mohutnost a bezpečnostní výbava dávají opravdový pocit bezpečí), nebyl jsem zničený skákáním po rozbité D1 (VelSatis je dokonalá "žehlička") ani hlukem (aerodynamický hluk a nebo hluk od kol u VelSatisu téměř neslyšíte), naopak jsem byl perfektně naladěný na večerní akci. Právě z toho důvodu dávám v posledních letech přednost Pendolinu před autem, VelSatis se Pendolinu vyrovná. Dokonce ani ta spotřeba na dálnici nebyla po dlouhé cestě s tempomatem tak zlá, cca 7 litrů na 100 km.
A ještě jedna věc mi z té doby utkvěla v paměti - startovací tlačítko. V zimě, když mrzlo a ráno jsem našel na autě několik centimetrů čerstvého sněhu, stačilo oparně otevřít dveře řidiče, aby vám nenasněřilo do auta, vložit startovací kartu a stisknout tlačítko. Na první pohled se nic nedělo a já jsem mohl v klidu omést sníh ze zbytku vozu. Ovšem auto v tu chvíli nejprve prohřálo hlavu motoru žhavením a teprve potom samo zasunulo spouštěč, aby motor sám naskočil a spouštěč se ve správný okamžik sám vysunul. Já jsem stál venku a motor naskočil bez mé asistence. Proč to říkám? Protože ještě dnes drtivá většina výrobců, která nabízí startování tlačítkem za nemalý příplatek nenabízí v podsatě nic jiného, než to, že po zasunutí klíčku držíte tlačítko tak dlouho dokud motor nenaskočí, takže v podstatě nahratíte otáčení zápěstí mačkaním tlačítka.
Já jsem rád, že jsem měl možnost s VelSatisem jezdit i když sám bych si ho určitě nekoupil. To ale neznamená, že je to špatné auto. Jen skrátka není pro každého.
Rozbalit vlákno
8
20. 7. 2011 11:47
Re: Není pro každého
Rozměry dávají pocit bezpečí...
A někteří tomu pocitu uvěří a podlehnou... :no:
20. 7. 2011 12:01
Re: Není pro každého
Dovolím si nesúhlasiť. Z vlastnej skúsenosti som názoru, že čím väčšie a ťažšie auto, tým bezpečnejšia jazda v zime. Už niekoľkokrát sa mi osvedčilo, že väčšie a ťažšie auto je v zime oveľa stabilnejšie ako malé ľahké autá. Dôkazom toho je aj rovnaký názor môjho známeho, ktorý porovnáva aj na základe toho, že raz pri 50 km/h rýchlosti vyletel v miernej zákrute v zime z cesty ako z praku mimo cestu. Vo väčšom aute v podobných podmienkach maximálne trochu prešmykne náprava...
20. 7. 2011 11:57
Re: Není pro každého
Zaujímavý postreh a hlavne cenný, pretože je ich málo. Priznám sa, že jeden čas som uvažoval o kúpe jazdeného Vel Satisu, pretože na dnešné pomery sa u ojetin jedná o veľké auto v super výbavách, priestraným a bezpečným interiérom a aj s automatom sú ceny týchto áut priam smiešne. Odradili ma však skúsenosti s motorizáciami čo som sa dočítal fórach a tak som od toho nakoniec upustil. Jeden človek neďaleko mňa toto auto parkuje pred domom a tak vždy keď idem okolo si len tak v duchu poviem: "Ktovie aké je to zvezenie..."

PS: Myslím, že pre partičku 4 mladých ľudí, ktorí cestujú niekam na víkendovú chatu, to musí byť ideálny dopravný prostriedok...
20. 7. 2011 12:51
Re: Není pro každého
Dobrej příspevek a hlavně velkej souhlas. Já mám totiž s tímhle autem zkušenost úplně stejnou, díky sourozenci pracujícímu u francouzské firmy jsme měl možnost jet s "ředitelským" Vel Satisem dvakrát na hory do Rakouska (jako řidič i jako spolujezdec) a projel jsem se i po Česku. Ta motorizace byla jiná, než píšeš - 3 litrový benzínový šestiválec s automatem, vevnitř nejvyšší stupeň výbavy, sedačky v kůži.....ta cesta do Ischglu byla skutečně něco mezi vlakem a mezi letadlem. Vyšší posaz, než v limuzínách střední třídy nebo dokonce vyšší střední, absolutně žádná únava, perfektní jízdní vlastnosti při rychlé jízdě na dálnici, slušné ovládání a musím říct, že i když mám s renaulty svoje zkušenosti (a priori proti nim nejsem vysazenej, i když třeba Citroen je mi milejší), tenhle žádný vady a chyby neměl. No, poptával jsem se, co asi stál a bylo to na úrovni srvnatelné německé prémiové konkurence....no a benzín jsem neplatil, takže spotřebu jsem ani moc nesledoval. Tohle svezení prostě stálo za to a rád na něj vzpomínám, takže tvoje zkušenosti plně chápu a potvrzuju.

No, takže auto zevnitř super, to, proč se auta dělají (aby se člověk bezpečně a pohodlně svezl) tady fungovalo - problém byl podle mně v oné "nezařaditelnosti" - ani ryba ani rak a taky v tom, že studie, kterou někdo nahoře zmiňuje a dává na ní odkaz vypadala skvěle a futuristicky, ale zjevně jí nevyděli technologové z výroby. Výsledkem byl skutečně tank, který dodával pocit bezpečí a jistoty, ale ten design se na produkčním modelu prostě nepovedl - lépe řečeno, oslovil mizivé procento lidí. Byl to určením sedan/limuzina manažerského určení s vlastnostmi velkého SUV (ne v terénu :-) a vzhledem MPV. No jo, Frantící pochopili, že do high society se s běžně koncipovaným autem jít nedá (viz. Phaeton), nicméně byl to hodně odvážný pokus a nevyšel.....ale špatný auto to rozhodně nebylo.
Avatar - Emel
20. 7. 2011 15:06
Re: Není pro každého
Vel Satis nebyla žádná high society typu Phaeton, cenou i technikou to byla klasická mainstreamová vyšší střední. Špičkový 3,5V6 stál sice asi 1.400.000, ale seznam základní výbavy je na několik stránek ;-).
20. 7. 2011 15:32
Re: Není pro každého
Taky přidám svoji zkušenost, ovšem s 3,0 d. U Renaultu nejprve udělali vnitřek vozu, poté udělali vnější část. Tomu odpovídá i jeho vzhled, který musíme posuzovat na dobu roku 2001, 2002.

Co se týče vzhledu, tak převážily názory na hnus, zbytečně Renault polarizoval a klientela, která měla dát za auto 1,2-1,6 Mio Kč, tak je přeci jenom konzervativní.

Kdo překonal svůj odpor k tomuto autu a přesto nasedl do tohoto kočáru, tak volba byla jasná. Žádná automobilka nedokázala nabídnout, co se týče pohodlí, komfortu (ve své třídě) to co Vel Satis. I dneska pokud člověk nastoupí do Vel Satisu, tak ho obklopí pohodlí, kterému se některé automobilky (Volvo, Ford, Kia, Hyudai) ani zdaleka nepřiblíží. Vel Satis je potřeba srovnávat s A6, E, BMW 5 - pro pochybovače - udělejte si srovnání těchto vozů z roku 2002 - co se týče pohodlí Vel Satis je nekorunovaným králem. Bohužel jeho prodeje byly tak slabé, že ortel byl jasný.

Co se týče mých zkušeností - měl jsem asi nějaký dobrý kus, protože se mi opravdu nestalo, že bych měl nějakou závadu. Ano výměna zámku u zadních dveří, nové stěrače, tlumiče, atp. ale problémy s kartou jsem nikdy neměl. Komfort s podobě startování tlačítkem, tankování bez "šroubování", autorádio se 6 CD (v těch letech se většinou v kufru vozily CD měniče), okenní roletky, fantastické sedačky a to pohodlí při cestování, vyšší posed, motor 3,0 - fantazie - alespoň pro mne.

A ještě bych chtěl dodat omluvu těm lidem, kteří, když jsem jel ve Vel Satisovi, museli k doktorovi s bolavým krkem.
20. 7. 2011 17:21
Re: Není pro každého
jaký výkon měla ta tvá 2.2dci? To slyším poprvé, že byla nějaká slabší verze. Zatím jsem četl vždy jen o jedné, 110kw verzi. Možná nějaká ochuzená verze kvůli nějakému trhu kde jsou šílené pojistky podle výkonu?
Avatar - ferovychlap
22. 7. 2011 12:30
Re: Není pro každého
...dělaly se 102 kW a 110 kW - já jsem měl ten slabší.

...shodou okolností jsem tento týden potkal člověka, který ho ode mě kupoval. Ptal jsem se jak se daří, co auto, jak mu slouží atd. - a pán velmi spokojený... :yes:
Avatar - Pekelná Micinka
20. 7. 2011 11:58
Velký statista
Domnívám se, že problémem VelSatisu byla, v kontextu auta, příliš konvenční příď, dále příliš zvýrazněná hrana pátých dveří, zadní sklo mělo být více vzadu a víc oblé, podobně jako u Megane hatchback minulé generace. To auto by také posunulo současné řešení technické stránky detailů, hlavně diodová/trubicová světla, vpředu i vzadu. Bohužel facelift, jak to tak bývá, se nepovedl a zmizela maska s vertikálními lamelami, která byla důležitým prvkem designu. Škoda, že se sériová podoba více nedržela konceptu, mohlo to být, pokud ne úspěšné, aspoň pohledné a vizuálně atraktivní auto.
Rozbalit vlákno
0
20. 7. 2011 12:12
tato kára je
Š Í L E N Á >:-[]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - boost.
20. 7. 2011 13:06
Re: tato kára je
stejně jako Multipla. To je prostě..... >:D
Avatar - Dylan McKay
20. 7. 2011 14:12
moc krasne auto
Kdyz jsme mel Avantime, tata mel Vel Satis. Nedam na obe auta dopustit... :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ji/Ri
20. 7. 2011 21:10
Re: moc krasne auto
:yes: ;-) jednoznačně!!!
20. 7. 2011 16:11
Ojetina
Věřím, že pro toho, kdo zkousne ten poměrně šílený design, to dnes může být perfektní tip na špičkově vybavené auto za pár korun. :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - J_Design
20. 7. 2011 16:48
Škoda...
Škoda, že tenhle model nebyl úspěšný. Byl na svou kategorii holt moc extravagantní, ale alespoň to nebylo auto jako dnešní Latitude... nemastný, neslaný... Vel Satis měl hormadu odpůrců ale i příznivce mezi které určitě patřím i já!!!.... Jízda v něm je ohromná a design byl prostě nepochopen :/
Rozbalit vlákno
0
20. 7. 2011 18:00
VELKÁ ŠATNA
Oceňuji Markův pietní, decentní a krátký článek. Nač kopat do... zesnulých. Mírně mě však překvapuje vzpomínkový obsah na diskusích. Čekal bych od diskusních estétů adoraci kýčovité karoserie ovšem že se tu budou opěvovat jízdní vlastnosti, agilita, drajv na úrovni BMW M5, to myslím překvapí i Patricka... Zejména pak výzva porovnat s Velsatisem tehdy aktuální éčko a pětku... Nemohu jinak, futruji Zlatý ventilek.

Sestupme však na zem, Vel Satis byl především ukázkou toho, jak se konveční mainstreamová automobilka utopila v touze po prémiovém, originálním autě. Buďme však velkorysí a pochopme, že i tyto slepé cesty posouvají svět aut dále. Co si o svém modelu myslí Renault, to dokonale předvedl v jeho nástupci. A co si o jeho nástupci myslíš ty, na to se raději ani neptám, neb buďto ceníš avantgardní styl Velsatise nebo aktuální lavórovitou tůdu. Ale být vyznavačem obou designových škol (dá-li se v druhém případě vůbec o nějaké škole uvažovat) to dokáže skutečně jen zarytý fanoušek tvého malokalibru.

P.S. Ty diskusní historky o nudných ášestkách, pětkových nuďáckých bavorech, připadně topornému éčku se dobře čtou, dokonale totiž odráží plochost života autorů. Plochost, pro níž je uměleckou náplní domácího života porcelánový jelen v říji na vyšívané dečce po babičce dědy, to vše jednou pro vždy zakleté ve vitríně nábytkové stěny z jitony písek. Kostičkovanej vixlajvantovej ubrus v kuchyni, na něm umělohmotné konvalinky v hořčičáku, pivní otvírák na provázku a drátěnej Švejk na zdi. Ano, to jsou oni... Vel-estéti.
Rozbalit vlákno
31
Avatar - NickNik
20. 7. 2011 18:10
Re: VELKÁ ŠATNA
Obdivuji tě vždy při snaze urazit příznivce Renaultu na sebe něco prozradíš a zesměšníš se...Bravwo >:-[]
Avatar - del42sa
20. 7. 2011 18:24
Re: VELKÁ ŠATNA
tuhle větu si budou všichni pamatovat ;-)

"Sestupme však na zem, Phaeton byl především ukázkou toho, jak se konveční mainstreamová automobilka utopila v touze po prémiovém, originálním autě" :yes:
20. 7. 2011 18:32
Re: VELKÁ ŠATNA
Vzhledem k tomu že si v tom autě v životě nejel tak víš prd :no:
20. 7. 2011 19:26
Re: VELKÁ ŠATNA
K tomu se da dodat jen to, ze bys mel bezprostredne po sobe vyzkouset jizdu v W210 a Vel Satisu, nejlepe s 3.5 V6.
Vzhled se ti libit nemusi, ale interier a hlavne jeho vzdusnost je dokonala.
20. 7. 2011 20:49
Re: VELKÁ ŠATNA
Dávat do kontrastu klasický sedan ve třídě vyšší střední s něčím na pomezí přerostlého kompaktu a MPV ve stejné třídě, a argumentovat kontrastní vzdušností, je pro mne argumentace, kterou mohu těžko brát vážně, to se na mne nezlob. je to jako bys zatracoval trojkového bavoráka a do nebes vynášel Sharan za to, že má uvnitř větší vzdušnost...
Avatar - Ji/Ri
20. 7. 2011 21:21
Re: VELKÁ ŠATNA
...označit Satise za přerostlý kompakt a mpv může opravdu znalec jako ty.... znalec demagogie.
20. 7. 2011 21:22
Re: VELKÁ ŠATNA
To, že Vel Satis šel proti E-klasse je zřejmé už z rozměrů a motorizací. Karoserie je holt netradiční, po Safranu to holt zkusili jinak a právě z MPV karoserie udělali hlavní přednost (pro někoho nevýhodu, záleží, jakou optikou se na podobné výstřelky díváš)...třeba pro kupce A7 je očividně sedanovitost A6ky nevýhodou, podobně mohla být stísněnost tmavých interierů německé konkurence důvodem ke koupi pískového Vel Satisu...
Vel Satis byl o cestování stylem posadit se do obýváku, na voliči zařadit D a jemně kormidlovat až do cíle a tam naprosto zrelaxován vystoupit. Něco podobného dokázal v té době nabídnout jen Espace, konkurence až o generaci později.
Až na 3.5V6 motory stály za houby, jízdní vlastnosti to nemělo žádné, image slabou, ale jako ultimativní dálniční expres obstojí na výbornou.

Ostatně, to auto pochází z jiné doby, z doby, kdy k Němcům existovaly i alternativy (Japonci, Kappa, 166, 607...) a podobné výstřelky se tolerovaly.
20. 7. 2011 21:44
Re: VELKÁ ŠATNA
Ano, dálniční hatchback z vyšší střední, takový... pakůň. Udělat auto, které umí jet po dálnici, to není až zase tak náročné. Jakkoli nechci lacině nasazovat, celé to auto bylo jedno velké fiasko, a radovat se na diskusi nad tím, že umělo jet rovně dopředu (nemyslím to nyní k tobě) je klasické farizejství diskusních neználků.

Já cením snahu Renaultu, přijít zčistajasna do třídy s něčím provokativním, jiným, revolučním. Čas ukázal, že designové řešení nebylo nic revolučního, nic, co by se zapsalo do dějin designu, bylo to jen ve třídě "jiné" auto, ale to by mohl zítra třeba zase Fiat nafouknout Pandu na pět metrů... taková Grande-Panda :-) takhle to holt ve světě aut nefunguje.

Z hlediska designu renault nezvádl především styl vozu, jeho prvotního ducha, to auto jakoby se za sebe... stydělo, zejména zepředu je to markantní. Nekoresponduje s karoserií ani ta korábovitost, ten jízdní komfort, auto nepůsobí majestátně, dospěle, jak píši takový pakoník. Doslovnou vizuální tragedií pak jsou zadní boční okna, a vůbec celá kompozice "C" sloupku, to Velsatisovi asi ublížilo nejvíce, neboť kdyby to vzadu více pocoupéovali, mohlo to být daleko zajímavější. Jenomže, to je aktuální pohled, a my musíme brát do úvahy práci designérů z před deseti lety, viď. Ale i tak, prostě to nevyšlo. Naštěstí (asi) dnes fanoušci jásají nad tůdou... ha ha :-) ;-)
20. 7. 2011 22:31
Re: VELKÁ ŠATNA
Takhle se to (bohužel) podat dá. :yes:
Svezení vzhledem k určení dokonalé, vzhled kontroverzní...
Avatar - Emel
20. 7. 2011 22:37
Re: VELKÁ ŠATNA
Renault to zkusil několikrát... u Espace a Scenica to vyšlo a konkurence zírala, v některých případech i více než jednu autogeneraci. U Avantime a Vel Satisu byly prodeje mizivé.

Mě osobně se architektura zádě hodně líbí, považuju ji za nejpodařenější část auta a klidně bych si ji uměl představit třeba u Laguny Grandtour. Co auto v mých očích zabíjí je předek. Vertikálně orientovaná maska i světlomety jen umocňují výšku karoserie a ubíjejí jakoukoliv dynamiku. Facelift vyřešil masku, nikoliv však světla. O co lépe vypadají nízká světla u Avantime nebo nakonec i třetí (předposlední) generace Espace...
20. 7. 2011 22:50
Re: VELKÁ ŠATNA
Ano, souhlas.
20. 7. 2011 20:23
Re: VELKÁ ŠATNA
Hodně to bolí, co? Vel Satis a Phaeton na stejné úrovni, ve stejné kategorii... Nic naplat, sám často odkazuješ ostatní na místního zanlce Marka, aby tu a tam někomu něco vysvětlil. Takže tady ti to ten, který se vyzná, vysvětlil dokonale. Pokud tedy pliveš na pokus mainstreamové automobilky o přesah svých možností s diskutabilním výsledkem, tvůj plivanec letí rovnoměrně na tvou zamilovanou i nenáviděnou automobilku.
20. 7. 2011 20:51
Re: VELKÁ ŠATNA
Nevím, co tě bolí, ale pokud tu argumentuješ Phaetonem, pak diskuse o jeho "neúspěchu" se odehrála pod Phaetonem, tam si všechno přečti. Předpokládám, že i ty jsi si všiml, že na rozdíl od Velsatise, Volkswagen výrobu Phaetonu předčasně neukončil, naopak, model prošel modernizací a připravuje se další generace.

P.S. Na nic neplivu, to ti asi mouchy pokakaly monitor.
21. 7. 2011 07:42
Re: VELKÁ ŠATNA
"Nic naplat, sám často odkazuješ ostatní na místního znalce Marka..." Tak tohle mi něco připomíná.... Trefa do černého :o)) Skutečná trefa, Rednaxelo, palec nahoru!
Avatar - Ji/Ri
20. 7. 2011 21:19
Re: VELKÁ ŠATNA
ještě pusinku, cicinko..... 8-s
Avatar - Parda71 (BMWfans)
20. 7. 2011 22:11
Re: VELKÁ ŠATNA
Chtěl jsi tou cicinkou snad něco říct? Napsat kloudného slova neumíš (narozdíl od GTI, proto thumbs up), ale cintů plnou klávesnici. No jo, proto ta zapšklost ;-)
Avatar - Ji/Ri
21. 7. 2011 00:17
Re: VELKÁ ŠATNA
Ano, chtel. A to, ze jsi jeho cicina vyhledavajici utulne a teple misto na tele tohodle Lojzy Demagoga... K těm cintum....narozdíl od tvého vzoru ja to auto mel. Galina Tatiana Ivanovna je mlati prazdnou slamu. Ještě pořád chceš být cicina místního tlučhuby nebo si uděláš i svůj názor? 8-s ;-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
21. 7. 2011 11:50
Re: VELKÁ ŠATNA
Kolik mých příspěvků jdi viděl, že mě takhle soudíš? Já nemám absolutně žádný problém dát :yes: komukoliv, asi to bude tím, že mně zajímá obsah příspěvku, ne nick jeho pisatele jako tebe. Když s někým souhlasím a mám podobný názor, tak proč ne.
Svých názorů mám dost, opět tě odkazuji na mé jiné příspěvky. Vůbec nevíš a jen blbě tlacháš. GTI ti zkrátka leží v žaludku a prskáš kolem sebe na vše, co můžeš. Na něj i na lidi, co s ním souhlasí. Jeho příspěvky v některých slabších jedincích zde na auto.cz vzbuzují moc emocí, na to už jsem si zvykl, a ty jsi přesně pouze ten jeden z mnoha, kdo tě emocím podlehl a ty plky, které pak plodíš jsou toho jasným důkazem . A v tom je tvá chyba. Buď si ji uvědomíš nebo ne, je to na tobě.
Avatar - Ji/Ri
21. 7. 2011 13:24
Re: VELKÁ ŠATNA
...dobrá, jak chceš, cicinko. Vyvratím ti tvé teze tím, že budu parafrázovat tvého guru: otevři garáž a koukáš na sebe. Tímto jsem ti ukázal, že mi jsou nicky u zádele - podle sebe soudíš ostatní jak vidět.
Reaguj na to, co jsem napsal: já to auto měl v nejvyšší konfiguraci, zároveň jsem jezdil i s jinou konfigurací a jiným motorem.... opravdu ti přijde chlapské žvástat a žvástat na imaginární téma nebo je lepší zkušenost uživatele? Jinak tvému rozhledu se nedivím, ono z teplého domečku pro cicinky ani moc rozhledu není.
Vel Satis - neúspěšný model hlavně díky nadutosti frantíků, kteří to auto postavili proto, aby ukázali než aby prodali, si odžilo svůj život na okraji hlavních prodejů. Design neřeším - individuální věc. Pro mě jednoznačně impozantní architektura. Jízdní vlastnosti - přesně takové, jako tank má mít, atd. atd. Až zase někdy budeš viset na plotě u áček, tak běž a nech si dopřát tu krásu a svez se...... budeš Vell Satisfied..... ;-)
Btw.: "jeho příspěvky v některých ...........moc emocí".... to ne, jen nemám rád žvásty, lži a demagogii a v mnohých případech i hulvátství a zesměšňování. Kapi, cici? ;-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
21. 7. 2011 23:01
Re: VELKÁ ŠATNA
Ty jsi opravdu neskutečný ignorant. Tohle opravdu nejde říci jinak. Je ztráta času s tebou diskutovat, když asi vůbec mé příspěvky nečteš. Já ti napíšu, že reaguji na obsah příspěvku a ne na nick a ty obratem otočíš, tak mi pověz, jsi normální?
Absolutně mě nezajímá jaké auta jsi měl, stejně tak tebe určitě nezajímá co mám já (i když pokud bys mne svou inteligencí překvapil a podíval se na můj profil, tak to zjistíš) a v čem všem jsem já jezdil. O Vel Satis tady nejde, jde tady o tvou až chronickou posedlost GTI. Nedá ti spát. Jsi očividně hodně ovlivnitelný, když na tebe zapůsobí dikutér auto.cz natolik, že jsi jim posedlý a prskáš kvůli němu všude okolo, je mi tě líto.
P.S. Já nemám rád lidi co žvaní, lžou, jsou demagogové a také jsou hulváti, uráží ostatní a nejvíc nemohu vystát ty, co tvrdí totéž, ale praktikují to neustále ;-)
Avatar - Ji/Ri
22. 7. 2011 00:15
Re: VELKÁ ŠATNA
S ńa odhalil, Jarine. Hopnuls na mě a mi zas začla zoncna romplovat nad kefou >:D >:D si mi do herzny vypálil ranu. A fakt, až teď mi došlo, jak teho borca ustiskam až ho lapnu v šalině.... ajlafGuTalaI.....a Jarina ucpáfku tež ;-) >:D >:D
Avatar - Parda71 (BMWfans)
22. 7. 2011 17:19
Re: VELKÁ ŠATNA
:yes: jen tak dál, jen mě utvrzuješ v mém mínění
Avatar - Ji/Ri
20. 7. 2011 21:13
Re: VELKÁ ŠATNA
Galino Tatjano Ivanovno, opět si se vyšvihnul. Nebo zešvihal? .... >:-[] >:-[] Trapnosti jsi, tímto svým "příspěvkem", vytyčil novou metu...nedostižnou. Dneska Galino, dneska :no: :no: :no:
Avatar - Parda71 (BMWfans)
21. 7. 2011 11:52
Re: VELKÁ ŠATNA
Přesně o tomhle píšu výše. Trapnost až dětinskost čiší právě z tebe. Třeba to někdy pochopíš ;-)
Avatar - Ji/Ri
21. 7. 2011 13:27
Re: VELKÁ ŠATNA
...budu se snažit >:D >:D s odvoláním na tvá odvolání se odvolávám. Klidně si projdi mé reakce na Tatjanu Galču, uvidíš, že když jeho řádky měly koule, tak jsme si i pěkně zanotovali..... ;-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
21. 7. 2011 23:06
Re: VELKÁ ŠATNA
Vy jste si zanotovali? Rád věřím, protože mnoho příspěvků GTI-ho má hlavu a patu a je na nich kus pravdy. Takže jsi mu rád třeba dal :yes: . No vidíš, já tohle udělal (podle tvých slov to samé co ty) a hned jsem byl nařčen jako ***, že nemám svůj názor a že jsem v podstatě ***ka GTI-ho. Nepřipomíná ti to něco (někoho)? Opravdu se nad sebou zamysli, než začneš něco plodit. Zábal na prsa, to jsem radil zdejšímu mistru plku, cosworthovi ;-)
Ach jo, někdy si myslím, že zde lidem jako ty jde opravdu jen o to se s někým pohádat a poštěkat.
Avatar - Ji/Ri
22. 7. 2011 00:11
Re: VELKÁ ŠATNA
...ale já neřek, že jsi tetka, já řek, že jsi jeho cicinka a to je rozdíl >:D >:D >:D
To je dobře ale, že tě tu máme. Cosworthovi radíš, mi radíš, Milošovi přirazuješ.... hmmm, jaká to ikona se zrodila v cockpitu bmw ;-) nebo kokpitu? ...je v tom rozdíl? ;-) cosw je týpek, ví co říká, byt jeho jazyku moc z nás nemusí rozumět, ale ví co říká.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
22. 7. 2011 17:18
Re: VELKÁ ŠATNA
Pořád jako bych mluvil do dubu... Uděláš něco ty, tak je to notování, udělám to samé já a jsem cicinka, ty jsi mi teda pěkně arogantní prevít, to ti povím. Navíc to své dětinské vystupování s milionem smajlů a hloupými předělávkami jmen či mluvou *, to si nech pro někoho, kdo je na to zvědavý.

A pokud navíc podporuješ coswortha, tak to si asi my dva opravdu nemáme co říct.
Avatar - Ji/Ri
20. 7. 2011 21:18
Velda.....Satis
Kdo nejel, tak tu jen skučí.... je to jako debata náctiletých frajerů o tom, jaké to je *** a přitom jsou mistři honimírové ...každý ve svém vchodě...
Satise jsem měl, jak je známo... 3dci, iniciál, světlá skurka..... no prostě mazel, tank, kočár, mamut, parník a úžasný vůz. Byl prostorný, ergonomie příkladná, pohodlí, spotřeba 7,6-8,8lt. Bracha měl právě tu dvadvojku v décéíčku a auto šlapalo jako švýcary - za 210.000km, krom opravy čidel na xenony, ani jedna závada, spotřeba 6,3-7,2lt v manuále a nebyl problém s dynamikou... já měl horší kus, ale vůz to byl impozantní.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
21. 7. 2011 01:15
Krása nesmírná
Tahle almara mi vždy připomene jednu známou mé ženy. Jednotlivě na ní není nic ošklivého, tvář, vlasy, oči, tělo, nohy, chůze... všechno OK, ale dohromady to dělá takovou hrůzu, že se za ní chlapi na ulici otáčejí aby se ubezpečili, že tahle hrůza je opravdu reálná.

A ona je přesvědčená, že se za ní otáčejí jen proto, že je krásná... Velice mi to připomíná zdejší příznivce Vel Satise a rendlíku zvláště. :no: :no: :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ji/Ri
21. 7. 2011 13:27
Re: Krása nesmírná
Ado, díky. Ty kdybys napsal něco jiné, tak bych se už bál, že zítra vyjde slunce.... ;-) :yes: :yes:
22. 7. 2011 11:59
Re: Krása nesmírná
>:D hezky řečeno :yes: