5.1. 2013 David Bureš Google+ profil David Bureš

Dojná kráva Renaultu? Dacia

Dojná kráva Renaultu? Dacia

Modely Dacia se na mnohých mimoevropských trzích prodávají se znaky Renaultu. Právě na nich francouzská automobilka hojně vydělává.

Rumunská značka Dacia v minulosti vyráběla několik přeznačkovaných Renaultů. Po letech se ale karta obrátila a nyní Renault prodává přeznačkované Dacie.

Dacie se znaky francouzské automobilky se prodávají (i vyrábějí) mimo Evropu, zájemci z okolních kontinentů mají velký zájem například o SUV Renault Duster.

Renault už přiznává, že Dacia vytváří automobilce velké zisky. „Dacia je opravdu dojná kráva pro společnost," řekl provozní ředitel Renaultu Carlos Tavares v rozhovoru pro server Automotive News Europe.

Podle odhadů společnosti Morgan Stanley činí provozní marže automobilky Dacia devět procent, zatímco u globální jednotky Renaultu byla v první polovině roku 2012 pouze 0,4 %. I to ukazuje, jak je Dacia pro Renault důležitá.

Modely Dacia jsou na evropských trzích synonymem pro levná auta, pro přeznačkované verze to ale už tolik neplatí. Finanční analytička z londýnského Morgan Stanley Laura Lembkeová odhaduje, že přeznačkované Dacie se znaky Renaultu se na ostatních kontinentech prodávají za ceny nejméně o pětinu vyšší než Dacie na evropských trzích.

V roce 2004, kdy byla na trh uvedena první generace sedanu Logan, byla Dacia v mnoha zemích neznámou značkou. To se ale po letech změnilo, v Evropské unii automobilka loni prodala asi 250.000 automobilů. V současnosti Dacia funguje na 36 trzích.

I přes cenové války v Evropě Dacia nepotřebuje snižovat cenu svých aut, britské zastoupení značky dokonce nedávno uvedlo, že se bude pevně držet ceníků a ani do budoucna nepočítá se slevovými akcemi.

Prodejci značky přitom mají jedny z nejmenších marží v regionu, které se pohybují okolo pěti procent ceny auta. To umožňuje ale i fakt, že dealeři nejsou nuceni stavět vlastní showroomy, místo toho mohou Dacie prodávat v prostorech sdílených s Renaulty.

Nízké ceny umožňuje levná technika a levná výroba. Základem Dacií je platforma M0, která využívá starou, již zaplacenou techniku Renaultu. O výrobu aut s touto architekturou se stará 11 továren, které leží v Rusku, Rumunsku, Africe, Jižní Americe nebo Indii. Jedná se tedy o země, kde jsou mzdy dělníků nízké, například v marockém závodě Tanger si pracovníci vydělají méně než čtyři eura na hodinu. To dělník ve Francii by za hodinu práce dostal asi 34 eur.

Přestože nové generace Sandera a Loganu mohou být lépe vybaveny než jejich předchůdci, Dacia chce zůstat levnou značkou. Nových konkurentů nabízejících levné vozy se automobilka nebojí, provozní ředitel Renaultu na toto téma říká: „Máme deset let náskoku, pro ostatní nebude snadné nás dohnat.“

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Lukáše Kovandy: Na českém nemovitostním trhu se přifukuje bublina Komentář Lukáše Kovandy: Na českém nemovitostním trhu se přifukuje bublina

Proticyklická kapitálová rezerva byla v rámci Evropské…

Blížící se konec intervencí dopadá už i na drobné investory Blížící se konec intervencí dopadá už i na drobné investory

Vidina silnější koruny se již začala projevovat v chování…

Globální řetězec Telepizza přichází do Česka Globální řetězec Telepizza přichází do Česka

Největší rozvozce pizzy mimo Spojené státy vstupuje na…

 
Zdroj: Automotive News Europe
 

Přidat názorDiskuse: Dojná kráva Renaultu? Dacia







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 






 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

Češi budou na německých dálnicích platit. Sobotka mluví o žalobě

Češi budou na německých dálnicích platit. Sobotka…

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za jízdu na německých dálnicích. O zavedení mýtného v pátek…

 

iSport.cz

Skvělá Samková! Ovládla kvalifikaci a pojede o křišťálový glóbus

Skvělá Samková! Ovládla kvalifikaci a pojede o…

Snowboardcrossařka Eva Samková potvrdila, že je královnou kvalifikací. Olympijská vítězka ovládla i eliminaci ve…

Hvězda Leicesteru? Trávníkář! Přiznal, jak vymýšlí šílené vzory

Hvězda Leicesteru? Trávníkář! Přiznal, jak vymýšlí…

Hlavní hvězdy fotbalového Leicesteru? Vardy, Mahrez, Schmeichel… a John Ledwidge. Poslední zmiňovaný se stará o…

 

Reflex.cz

Královna pařížských leseb Natalie Cliffordová Barneyová milovala básnířky, malířky i tanečnice

Královna pařížských leseb Natalie Cliffordová…

Spisovatelka a organizátorka pařížského kulturního života první půli 20. století Natalie Cliffordová Barneyová…

Otec pilota, který ve francouzských Alpách zabil 150 lidí, rozzuřil v den výročí pozůstalé

Otec pilota, který ve francouzských Alpách zabil 150…

Od nehody letounu společnosti Germanwings, který dle vyšetřovatelů záměrně navedl do skal pilot, uplynuly dva…