5.1. 2013 David Bureš Google+ profil David Bureš

Dojná kráva Renaultu? Dacia

Dojná kráva Renaultu? Dacia

Modely Dacia se na mnohých mimoevropských trzích prodávají se znaky Renaultu. Právě na nich francouzská automobilka hojně vydělává.

Rumunská značka Dacia v minulosti vyráběla několik přeznačkovaných Renaultů. Po letech se ale karta obrátila a nyní Renault prodává přeznačkované Dacie.

Dacie se znaky francouzské automobilky se prodávají (i vyrábějí) mimo Evropu, zájemci z okolních kontinentů mají velký zájem například o SUV Renault Duster.

Renault už přiznává, že Dacia vytváří automobilce velké zisky. „Dacia je opravdu dojná kráva pro společnost," řekl provozní ředitel Renaultu Carlos Tavares v rozhovoru pro server Automotive News Europe.

Podle odhadů společnosti Morgan Stanley činí provozní marže automobilky Dacia devět procent, zatímco u globální jednotky Renaultu byla v první polovině roku 2012 pouze 0,4 %. I to ukazuje, jak je Dacia pro Renault důležitá.

Modely Dacia jsou na evropských trzích synonymem pro levná auta, pro přeznačkované verze to ale už tolik neplatí. Finanční analytička z londýnského Morgan Stanley Laura Lembkeová odhaduje, že přeznačkované Dacie se znaky Renaultu se na ostatních kontinentech prodávají za ceny nejméně o pětinu vyšší než Dacie na evropských trzích.

V roce 2004, kdy byla na trh uvedena první generace sedanu Logan, byla Dacia v mnoha zemích neznámou značkou. To se ale po letech změnilo, v Evropské unii automobilka loni prodala asi 250.000 automobilů. V současnosti Dacia funguje na 36 trzích.

I přes cenové války v Evropě Dacia nepotřebuje snižovat cenu svých aut, britské zastoupení značky dokonce nedávno uvedlo, že se bude pevně držet ceníků a ani do budoucna nepočítá se slevovými akcemi.

Prodejci značky přitom mají jedny z nejmenších marží v regionu, které se pohybují okolo pěti procent ceny auta. To umožňuje ale i fakt, že dealeři nejsou nuceni stavět vlastní showroomy, místo toho mohou Dacie prodávat v prostorech sdílených s Renaulty.

Nízké ceny umožňuje levná technika a levná výroba. Základem Dacií je platforma M0, která využívá starou, již zaplacenou techniku Renaultu. O výrobu aut s touto architekturou se stará 11 továren, které leží v Rusku, Rumunsku, Africe, Jižní Americe nebo Indii. Jedná se tedy o země, kde jsou mzdy dělníků nízké, například v marockém závodě Tanger si pracovníci vydělají méně než čtyři eura na hodinu. To dělník ve Francii by za hodinu práce dostal asi 34 eur.

Přestože nové generace Sandera a Loganu mohou být lépe vybaveny než jejich předchůdci, Dacia chce zůstat levnou značkou. Nových konkurentů nabízejících levné vozy se automobilka nebojí, provozní ředitel Renaultu na toto téma říká: „Máme deset let náskoku, pro ostatní nebude snadné nás dohnat.“

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou

Německo v neděli udělalo důležitý krok ke vzniku další…

Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní

Počet obětí nočního útoku na mezinárodní hotel v Kábulu…

Hodnota nejdražší firmy světa může brzy přesáhnout bilion dolarů Hodnota nejdražší firmy světa může brzy přesáhnout bilion dolarů

Apple se v roce 2018 pravděpodobně stane první…

 
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky Dacia Renault Ekonomika

 

Přidat názorDiskuse: Dojná kráva Renaultu? Dacia







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 





 
Rychlé kolo s Porsche Cayenne S: I SUV může být zábavné!

Rychlé kolo s Porsche Cayenne S: I SUV může být zábavné!

Dnes 15:21

Počátkem ledna jsme v redakční garáži měli vzácnou společnost – Porsche Cayenne S. Příležitost jsme využili k dalšímu ostrému pokusu v Bělé pod Bezdězem.




Blesk.cz

Google zrušil 63 aplikací, protože zobrazovaly porno. Řada z nich byla určená dětem

Google zrušil 63 aplikací, protože zobrazovaly…

Na Google Play bylo 63 aplikací (většinou hry), které obsahovaly mallware zobrazující pornografickou reklamu.…

„Báli jsme se výbuchu, elektřina stále fungovala,“ popsal svědek z hořícího hotelu v Praze

„Báli jsme se výbuchu, elektřina stále fungovala,“…

Situace během požáru v hotelu Eurostars David v centru Prahy byla v sobotu 20. ledna nepřehledná. Milan Markovič…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Generálka na olympiádu: Sáblíková brala v Erfurtu bronz, Erbanová byla pátá

Generálka na olympiádu: Sáblíková brala v Erfurtu…

Rychlobruslařka Martina Sáblíková byla třetí v závodu na 3000 metrů na Světovém poháru v Erfurtu. V posledním…

 

Reflex.cz

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un souloží se svoji jadernou bombou

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un…

Zamilovaný severokorejský diktátor Kim Čong-un svede svoji jadernou bombu. Když ji však jeho soudruzi odpálí, je…

Požár hotelu v Praze nepřežili čtyři lidé, mezi zraněnými je i několik cizinců

Požár hotelu v Praze nepřežili čtyři lidé, mezi…

Sobotní požár hotelu v centru Prahy má už čtyři oběti. Dva mladí cizinci - jednadvacetiletý Němec a o rok mladší…