A proč ne? Každý koncern má svojí značku, která mu vydělává, a do který nemusí moc investovat... Nemyslím dotace. Renault šel do rizika, a to mu vyšlo. Dnes je Dacia zavedená, i když ne luxusní, značka. Dokonce bych se nedivil, kdyby třeba Koleos skončil, a byl nahrazenej Dusterem, který by měl renaulťáckej interier... On totiž Duster je pro normální rodinu daleko víc použitelnej, a dokonce prostornější, než Koleos. Jsou názory, že skončí Thalia, a uvolní cestu pro Logana II. No uvidíme. A jestli se uchytí Lada v Rusku, jako že určitě, bude to další úspěch. Spojení s MB taky dává do budoucna určitý naděje, hlavně pro novou Lagunu, popř. nového zástupce vyšší střední třídy. Tak se nechám překvapit.
Thalia už se snad ani nevyrábí, Logan 2 ji plně nahradí - říkal to Tavarez při uvedení nového Logana.
Co se týče Dacií, tak je to spíš o tom, že (alespoň v ČR) na ta auta lidé koukají skrz prsty a aby náhodou nevypadali jak "sociálové" tak to auto radši ihned odsoudí.
Na druhou stranu je k zamyšlení fakt, že Dacia je všeobecně známá jako levnější alternativa k Renaultu, který ale u nás praktikuje velmi agresivní cenovou politiku. Mnozí si stále mohou říci, že jde o levnější verze levných aut..nehledě na pověst Renaultu (pošramocenou například (hlavně minulou) Lagunou apod.). V praxi je to dle mě samozřejmě hloupé, neb ty "nejchudší" Renaulty a Dacie asi představují nejspolehlivější alternativu v rámci automobilky.
A co se prodejů Dacie týče - on jí Renault de facto přímo konkuruje a to např. v minulosti Thalií, v současnosti minulou (ale stále vyráběnou) generací Clia, které podle mě za podobné ceny nabídne zajímavější volbu jak Sandero.
myslím že existuje veľká skupina ľudí ktorí by si radi kúpili auto s overenou technikou, vychytanými muchami, lacným servisom bez všelijakých možných serepetičiek ktoré vlastne ani v aute nepotrebujú.
Potrebujú auto na vozenie sa do práce, s lacnou prevádzkou... alebo takých ľudí je málo? Kľudne by som si kúpil napr. novú starú corollu také 2 gen. dozadu, jedine čo by som chcel aby tam boli bezpečnostné systémy. Nepotrebujem elektrické okná ani späťáky, nepotrebujem vyhrievané sedadlá, bezkľúčový prístup, štartovanie na zatlieskanie, ani palubný počítač. Chcem ľahké auto s benzínovým motorom, povedzme 4xairbag, abs, esp, klima.
Ale možno majú svoje marketingové oddelenia a tie lepšie vedia čo ľudia chcú...
Re: Mzda dělníka v marockém závodě je 4 eura na hodinu?
Ty hodinové sazby mě přijdou spíš jako celkový náklad na zaměstnance než to co dělník opravdu dostane. Jak jste zmínili - 4€ za hodinu totiž nejsou špatné ani v ČR a 34€ za hodinu dělník ve Francii? (34*25)*8*20 -> plat přes 130tisíc Kč? To asi ne
Re: Mzda dělníka v marockém závodě je 4 eura na hodinu?
i kdyby to měla být hrubá hodinová mzda tak je to naprosto brutální a francie se nemůže divit že jim všichni větší investoři a výrobci utečou do ciziny...
Dacia je perspektivní značka a Renault toho naplno využívá a proto na některých trzích, kde Dacii neznají, tak prodává přeznačkované Dacie se svým znakem. Je to logický krok.
Poslední dobou se o Dacii docela píše a ve většině případech se jedná o pozitivní články. A Dacia je úspěšná nejen v prodejních číslech, ale úspěšně vkročila i do motoristického sportu, kde jezdí speciál v ledových závodech Trophée Andros a také jel jeden speciál na Pikes Peak. Zkrátka Dacia poslední dobou se dobře prezentuje a působí na mě pozitivně. A teď dokonce si zákazníci mohou objednat do svého nového vozu Dacia stejný motor, který pohání Mercedes! No nekup to!
Nevíte, jestli Dacia chystá nějaký další model? Spekulovalo se jednou o malém městském třídveřovém voze menším než Sandero. Psal o tom zde na webu Marko.Nevíte někdo něco?
Tak to bude velice zajímavý model a mohl by slavit úspěch i u českých zákazníků. K prostornému interiéru přibude totiž zajisté prostorný zavazadlový prostor. Pokud se povede designérům vytvořit pěknou záď, tak si Dacie získá další zákazníky.
to je nějaké divné ne? i kdyby to měl být hrubý plat tak to vychází na hodinu nějakých 850CZK(při kurzu 25CZK/EUR) což je dost unreal....pokud je toto hodinový náklad na dělníka ve francii tak už se potom ani trochu nedivím tomu že atomobilky co vyrábí ve francii jsou ve ztrátě...dyť je to absolutně nehorázný plat(náklad)
Podle mě to jsou náklady zaměstnavatele, dělníci rozhodně tolik nemají...
Ve Francii jsou čtvrté nejvyšší náklady na zaměstnance (hned po BE, SWE a DK), průměrně to vychází asi na 33 euro na hodinu.
A vzhledem k tomu, že ve FR tvoří nějakých 31 % nákladů na pracovníka vedlejší N, Frantík u pásu dostane 22 eur a bude rád.
Je opravdu k zblití, jak tady věčně nadáváte na články o škodovce a když žádný nejsou, tak tu škodovku (či koncern) vecpete do dikuzí o naprosto nečem jiném. 8-s:no:
I ty brebto, nikde v tom textu nevidim, ze bych Sade hanil. To ze na Sade koncern velmi slusne videlava, je znama pravda, az bych to prirovnal k nadpisu tohoto clanku ;-)
Nezavidim na rozdil od nekterych uspech Renaultu s Dacii a preji jim ho. I diky ni jsou ceny aut u nas tam kde nikdy nebyly.
Kolega je s Duster zatim spokojen, doufam ze mu to vydrzi :yes:
Že seš ubohej zamindrákovanej idiot tady dokazuješ už poměrně dlouho, jak vidíš, někoho to ještě překvapuje, někoho ne, ale to je tak asi všechno, co se k tomu dá říct. Navíc seš ještě negramotnej pablb, protože ani neumíš základy pravopisu, "vidělvávat" múže napsat tak dítě ve třetí třídě....jinak mně baví, jak máš v hlavě furt jen a jen tu škodovku, jak na ní myslíš a jak nedokážeš jinak. Tobě by asi ani psychiatr nepomohl, trotle.
Hele nevykecávej se tady z toho, na tvoji dementnost tady reaguje řada lidí, tak neodváděj řeč na kvalitu webu. Tvůj dementní příspěvek byl začátkem tohodle vlákna, tak se radši zabal a táhni k čertu, pokud možno navždy....
Dementni byl nadpis tohoto clanku, jsem nevedel jestli jsem nepustil omylelem blesk.cz. Zdejsi vweb nam tu Skodovku porad cpe do hlavy a je to preci domaci znacka >:-[]
No tak ušetřilo by se, ale zrušit značku a Rumuny přesunout do Francie, jak by to nejspíš dopadlo nemá cenu. Navíc to by Renault mohl navrhnout ty auta sám. A udělat z Dacie montážní linku nemá vzhledem k historii značky cenu.
Jakej by to byl rozdíl ? Renault Duster nebo Dacia Duster? Bylo by to stejny auto a hhalpi v hospodě by se ti stejně smáli protože máš Renault, natožpak Dacii >:D Spíš než něco přejmenovat to chce smazat tyhle předsudky. Pak tu bude tak krásně a každej bude moct jezdit v tom, v čem chce a ne v tom, co je in >:D
Pár diskuzí jsem tu už přečetl a je mi srdečně jedno co si kdo myslí o autě,které vlastním,nebo které bych případně chtěl.Nikdy se nezavděčíš všem a jak víš,zda má někdo opravdu s daným autem negativní zkušenosti,nebo co je základem kritiky.
Renault ty auta sám navrhuje ve svém vývoji ve Francii, Dacie nemá vlastní vývoj. Je to podobné, jako třeba TPCA - auta si navrhují v Toyotě a PSA a vyrábí se u nás.
Obchodně by bylo asi lepší přejmenovat Renault na Dacii. Zase v případě tvého názoru by Renault pak měl prodávat za cenu Dacii čímž by se v ceně za jeho výrobky srovnal poměr kvalita výkon :yes:
muset také " snížit " k takovému stylu, pokud se budou chtít udržet na trhu, už s ohledem na příjmy většiny společnosti v ČR, navíc plno řidičů nemá potřebnost platit většinou zbytečnou elektroniku a další " vymoženosti ",při svém využití auta !
evropske normy???
pokud myslite normy pro auto, tak ta musi samozrejme Dacie splnovat, jinak by se tezko mohla na evropskem trhu prece prodavat
pokud myslite normy kvality vyrobku,tak ty samozrejme jsou dany majitelem tovaren, takze je na Renaultu (Dacii) jak si ohlida kvalitu vyrobku vyrobenych v ktere zemi, a pochybuju ze si kdokoliv necha vyrabet v kazde tovarne vyrobek pod jinou kontrolou kvality
pokud myslite jine normy, treba pro bezpecnost prace atd. v jinych zemich mimo eu, tak ty vetsinu lidi kupujici si auta (ci jine zbozi) moc nezajima
no a pokud myslite "normy" jako to co ocekava zakaznik, tak to neni zadna evropska norma, ale to je subjektivni pozadavek na vybavenost a "vyspelost" vyrobku,a to je opet zakaznik od zakaznika
jinak nevim
A ty myslíš, že prodeje v České republice jsou pro škodovku, potažmo VW důležité? Jenom v Německu se škodovek prodá třikrát tolik co v ČR, v Číně ještě víc. Prodeje v Česku tvoří míň jak 5% produkce....a kvůli tomu tady holátko dělat nebudou a nevím, kde se bere v některých jedincích naivní představa, že domácí produkt by měl být levnější. To se ta škodovka chová ještě poměrně slušně - Renault si doma nechá zaplatit za svoje produkty víc, než třeba v Česku, zatímco škodovky stojí ve Francii plus minus stejně jako u nás.
Přání holt bývá otcem myšlenky, jak je vidět.
Nicméně původně jsme měl pocit, že diskuze se týká úspěšnosti a ziskovosti Dacie v rámci koncernu Renault....asi jsme přeskočil někam, kde se řeší cena škodovek v Česku a nebo se nepletu a jsou lidé, kteří na nic, než cenu škodovky nedokážou myslet a o ničem jinem se bavit nesjou schopni.