reklama


Vývojové centrum Renault Technocentre slaví 10 let

Vývojové centrum Renault Technocentre slaví 10 let

 
 

V neděli 15. června slavila francouzská automobilka Renault desetiletí svého Technocentre v Guyancourtu nedaleko Paříže. Na akci se objevil i Fernando Alonso, který více než 50 tisícům diváků předvedl svůj monopost F1.

Oslavy o uplynulém víkendu byly otevřeny zejména pro zaměstnance automobilky a jejich rodiny. Tým ING Renault F1 předvedl i ukázky zastávek v boxech.

Technocentre vzniklo jako designérské a vývojové centrum, kde za uplynulou dekádu návrháři, inženýři a technici vyvinuli více než 20 různých typových řad. Zejména v současné době, kdy se modelové obměny u evropských automobilek výrazně zkrátily, jsou na ně kladeny vysoké nároky. Pro porovnání: například v prvním poválečném dvacetiletí Renault uvedl do výroby pouhých osm nových typů, kdežto v letech 1997-2005 jich bylo celkem 14. Prvním projektem, který se kompletně vyvíjel v Guyancourtu, byl ten, který se skrýval pod kódovým označením X74. Z něj vznikla Laguna druhé generace. Později se zde pracovalo na současných generacích Espace, Méganu, Twinga nebo Laguny včetně nedávno představeného kupé, ale i na „lidové“ řadě Logan/Sandero.

Není bez zajímavosti, že takřka 20 procent zaměstnanců Technocentre tvoří ženy. Od roku 2005 bylo přijato 1400 nových pracovníků a jejich počet zatím dosáhl úctyhodného počtu 11,5 tisíce. Společnost je to vpravdě multikulturní, zaměstnanci totiž jsou celkem dvaceti různých národností. Součástí vývoje je i CRPV – centrum pro výrobu prototypů. Nikoli těch, které se nakonec dostanou do sériové výroby, ale těch, na kterých se otestují technické a technologické novinky, které se v sériových vozech objeví až za několik let.

Designéři interiérů a exteriérů nových automobilů pak spolupracují s kolegy v Barceloně, Paříži, jihokorejském Kiheungu, Bombaji, Sao Paulu a v Bukurešti. Používají dnes obvyklý postup – dvourozměrné skici se digitalizují do 3D. Práce s trojrozměrnými modely a digitální simulace na pracovních stanicích představuje dnes 90 procent času každého designéra. Technocentre je vybaveno i 12 superpočítači, které dokáží vytvořit komplexní digitální simulaci původní kresby během několika hodin.

Renault začal uvažovat o výstavbě takového centra již bezmála před dvěma desítkami let. Stavba pak trvala celých pět let a Technocentre bylo otevřeno v září roku 1998.

Spolupracujeme s TipCars.com
Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace

Americký prezident Donald Trump a poté také mluvčí Bílého…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Dnes 19:29

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

Týden Františky: Halucinace na plese prezidenta, spory o výchovu a poptávka po tragédiích

Týden Františky: Halucinace na plese prezidenta,…

Pan Miloš Zeman spolu s chotí Ivanou opět na Hradě uspořádal charitativní bál. Na plese po inauguraci tančil i…

 

iSport.cz

Konaté se hlásí o místo! V přípravě boduje a ve Spartě se dere do sestavy

Konaté se hlásí o místo! V přípravě boduje a ve…

Jsem zpátky a musíte se mnou počítat! Tiémoko Konaté vyslal sparťanské obci jasný vzkaz. V sobotní přípravě s…

SESTŘIHY: Leicester znovu padl. Arsenal spasila penalta, Chelsea slaví

SESTŘIHY: Leicester znovu padl. Arsenal spasila…

Fotbalisté mistrovského Leicesteru se topí v krizi. Na hřišti Southamptonu prohráli 0:3 a ztratili body v šestém…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama