Vývojové centrum Renault Technocentre slaví 10 let

Vývojové centrum Renault Technocentre slaví 10 let

 
 

V neděli 15. června slavila francouzská automobilka Renault desetiletí svého Technocentre v Guyancourtu nedaleko Paříže. Na akci se objevil i Fernando Alonso, který více než 50 tisícům diváků předvedl svůj monopost F1.

Oslavy o uplynulém víkendu byly otevřeny zejména pro zaměstnance automobilky a jejich rodiny. Tým ING Renault F1 předvedl i ukázky zastávek v boxech.

Technocentre vzniklo jako designérské a vývojové centrum, kde za uplynulou dekádu návrháři, inženýři a technici vyvinuli více než 20 různých typových řad. Zejména v současné době, kdy se modelové obměny u evropských automobilek výrazně zkrátily, jsou na ně kladeny vysoké nároky. Pro porovnání: například v prvním poválečném dvacetiletí Renault uvedl do výroby pouhých osm nových typů, kdežto v letech 1997-2005 jich bylo celkem 14. Prvním projektem, který se kompletně vyvíjel v Guyancourtu, byl ten, který se skrýval pod kódovým označením X74. Z něj vznikla Laguna druhé generace. Později se zde pracovalo na současných generacích Espace, Méganu, Twinga nebo Laguny včetně nedávno představeného kupé, ale i na „lidové“ řadě Logan/Sandero.

Není bez zajímavosti, že takřka 20 procent zaměstnanců Technocentre tvoří ženy. Od roku 2005 bylo přijato 1400 nových pracovníků a jejich počet zatím dosáhl úctyhodného počtu 11,5 tisíce. Společnost je to vpravdě multikulturní, zaměstnanci totiž jsou celkem dvaceti různých národností. Součástí vývoje je i CRPV – centrum pro výrobu prototypů. Nikoli těch, které se nakonec dostanou do sériové výroby, ale těch, na kterých se otestují technické a technologické novinky, které se v sériových vozech objeví až za několik let.

Designéři interiérů a exteriérů nových automobilů pak spolupracují s kolegy v Barceloně, Paříži, jihokorejském Kiheungu, Bombaji, Sao Paulu a v Bukurešti. Používají dnes obvyklý postup – dvourozměrné skici se digitalizují do 3D. Práce s trojrozměrnými modely a digitální simulace na pracovních stanicích představuje dnes 90 procent času každého designéra. Technocentre je vybaveno i 12 superpočítači, které dokáží vytvořit komplexní digitální simulaci původní kresby během několika hodin.

Renault začal uvažovat o výstavbě takového centra již bezmála před dvěma desítkami let. Stavba pak trvala celých pět let a Technocentre bylo otevřeno v září roku 1998.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh

Ukrajina nedokázala uspokojivě vysvětlit, proč nesplatila…

Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP

Největší řecké sázkové společnosti OPAP ve čtvrtém…

VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun

V sedmadvaceti letech zažila biatlonistka Gabriela…

Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha

Nervozita před ukončením intervencí přináší výkyvy na…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Včera

U minulé generace picanta jsem měl pocit, že vlastně řídím malé auto. Že je minikia celkově velmi dospělá. Došel jsem ke stejnému závěru i v případě novinky?




Blesk.cz

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří nechtějí tunelovat

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří…

Prezident Miloš Zeman se setkal s chorvatskou prezidentkou Kolindou Grabar-Kitarović. Při rozhovorech se jednalo…

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí bakterie, která plení sady

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí…

Ústřední kontrolní a zkušební úřad zemědělský (ÚKZÚZ) se obává šíření bakterie Xylella fastidiosa, která napadá…

 

iSport.cz

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím nepočítal,“ přiznal útočník

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím…

Zbrojovka přichází o svého nejlepšího střelce. Útočníka Michala Škodu dnes čekají zdravotní testy v Norsku a…

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do prázdné pečetil Kvapil

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do…

Do semifinále Generali play off Tipsport extraligy vstoupili lépe hokejisté brněnské Komety, kteří v prvním…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…