Vývojové centrum Renault Technocentre slaví 10 let

Vývojové centrum Renault Technocentre slaví 10 let

 
 

V neděli 15. června slavila francouzská automobilka Renault desetiletí svého Technocentre v Guyancourtu nedaleko Paříže. Na akci se objevil i Fernando Alonso, který více než 50 tisícům diváků předvedl svůj monopost F1.

Oslavy o uplynulém víkendu byly otevřeny zejména pro zaměstnance automobilky a jejich rodiny. Tým ING Renault F1 předvedl i ukázky zastávek v boxech.

Technocentre vzniklo jako designérské a vývojové centrum, kde za uplynulou dekádu návrháři, inženýři a technici vyvinuli více než 20 různých typových řad. Zejména v současné době, kdy se modelové obměny u evropských automobilek výrazně zkrátily, jsou na ně kladeny vysoké nároky. Pro porovnání: například v prvním poválečném dvacetiletí Renault uvedl do výroby pouhých osm nových typů, kdežto v letech 1997-2005 jich bylo celkem 14. Prvním projektem, který se kompletně vyvíjel v Guyancourtu, byl ten, který se skrýval pod kódovým označením X74. Z něj vznikla Laguna druhé generace. Později se zde pracovalo na současných generacích Espace, Méganu, Twinga nebo Laguny včetně nedávno představeného kupé, ale i na „lidové“ řadě Logan/Sandero.

Není bez zajímavosti, že takřka 20 procent zaměstnanců Technocentre tvoří ženy. Od roku 2005 bylo přijato 1400 nových pracovníků a jejich počet zatím dosáhl úctyhodného počtu 11,5 tisíce. Společnost je to vpravdě multikulturní, zaměstnanci totiž jsou celkem dvaceti různých národností. Součástí vývoje je i CRPV – centrum pro výrobu prototypů. Nikoli těch, které se nakonec dostanou do sériové výroby, ale těch, na kterých se otestují technické a technologické novinky, které se v sériových vozech objeví až za několik let.

Designéři interiérů a exteriérů nových automobilů pak spolupracují s kolegy v Barceloně, Paříži, jihokorejském Kiheungu, Bombaji, Sao Paulu a v Bukurešti. Používají dnes obvyklý postup – dvourozměrné skici se digitalizují do 3D. Práce s trojrozměrnými modely a digitální simulace na pracovních stanicích představuje dnes 90 procent času každého designéra. Technocentre je vybaveno i 12 superpočítači, které dokáží vytvořit komplexní digitální simulaci původní kresby během několika hodin.

Renault začal uvažovat o výstavbě takového centra již bezmála před dvěma desítkami let. Stavba pak trvala celých pět let a Technocentre bylo otevřeno v září roku 1998.

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 

Štítky Renault Design

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 





 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…