Vývojové centrum Renault Technocentre slaví 10 let

Vývojové centrum Renault Technocentre slaví 10 let

 
 

V neděli 15. června slavila francouzská automobilka Renault desetiletí svého Technocentre v Guyancourtu nedaleko Paříže. Na akci se objevil i Fernando Alonso, který více než 50 tisícům diváků předvedl svůj monopost F1.

Oslavy o uplynulém víkendu byly otevřeny zejména pro zaměstnance automobilky a jejich rodiny. Tým ING Renault F1 předvedl i ukázky zastávek v boxech.

Technocentre vzniklo jako designérské a vývojové centrum, kde za uplynulou dekádu návrháři, inženýři a technici vyvinuli více než 20 různých typových řad. Zejména v současné době, kdy se modelové obměny u evropských automobilek výrazně zkrátily, jsou na ně kladeny vysoké nároky. Pro porovnání: například v prvním poválečném dvacetiletí Renault uvedl do výroby pouhých osm nových typů, kdežto v letech 1997-2005 jich bylo celkem 14. Prvním projektem, který se kompletně vyvíjel v Guyancourtu, byl ten, který se skrýval pod kódovým označením X74. Z něj vznikla Laguna druhé generace. Později se zde pracovalo na současných generacích Espace, Méganu, Twinga nebo Laguny včetně nedávno představeného kupé, ale i na „lidové“ řadě Logan/Sandero.

Není bez zajímavosti, že takřka 20 procent zaměstnanců Technocentre tvoří ženy. Od roku 2005 bylo přijato 1400 nových pracovníků a jejich počet zatím dosáhl úctyhodného počtu 11,5 tisíce. Společnost je to vpravdě multikulturní, zaměstnanci totiž jsou celkem dvaceti různých národností. Součástí vývoje je i CRPV – centrum pro výrobu prototypů. Nikoli těch, které se nakonec dostanou do sériové výroby, ale těch, na kterých se otestují technické a technologické novinky, které se v sériových vozech objeví až za několik let.

Designéři interiérů a exteriérů nových automobilů pak spolupracují s kolegy v Barceloně, Paříži, jihokorejském Kiheungu, Bombaji, Sao Paulu a v Bukurešti. Používají dnes obvyklý postup – dvourozměrné skici se digitalizují do 3D. Práce s trojrozměrnými modely a digitální simulace na pracovních stanicích představuje dnes 90 procent času každého designéra. Technocentre je vybaveno i 12 superpočítači, které dokáží vytvořit komplexní digitální simulaci původní kresby během několika hodin.

Renault začal uvažovat o výstavbě takového centra již bezmála před dvěma desítkami let. Stavba pak trvala celých pět let a Technocentre bylo otevřeno v září roku 1998.

Spolupracujeme s TipCars.com
Čínské konglomeráty CEFC a CITIC v Evropě vytvoří společný podnik, tvrdí Mynář Čínské konglomeráty CEFC a CITIC v Evropě vytvoří společný podnik, tvrdí Mynář

Zástupci čínských společností CITIC Group a CEFC Europe…

Bývalý šéf Zelených Stropnický přerušuje politickou kariéru Bývalý šéf Zelených Stropnický přerušuje politickou kariéru

Bývalý předseda Zelených a pražský zastupitel Matěj…

Křetínský jedná ve Francii o koupi dalšího známého magazínu, má zájem o Marianne Křetínský jedná ve Francii o koupi dalšího známého magazínu, má zájem o Marianne

Společnost Czech Media Invest (CMI), kterou spoluvlastní…

V Dukovanech střídá jedna odstávka druhou V Dukovanech střídá jedna odstávka druhou

Neplánovaná odstávka čtvrtého bloku Jaderné elektrárny…

 

Štítky Renault Design

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii

Osmá generace Volkswagenu Golf již pomalu klepe na dveře.…

Řidiči, pozor! Dnes se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami Řidiči, pozor! Dnes se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami

Měření rychlosti bude probíhat v rámci celoevropské akce…

 





 
AMG Driving Academy: Na okruhu v Mostě jsme se učili řídit. S rychlými Mercedesy!

AMG Driving Academy: Na okruhu v Mostě jsme se učili řídit. S rychlými Mercedesy!

Dnes 12:59

Pokud se chcete naučit zvládnout své rychlé auto či vylepšit své jezdecké schopnosti, má pro vás Mercedes řešení. AMG Driving Academy!




Blesk.cz

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert. Každý Čech ho ročně sní 48 kilo

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert.…

Milujete k snídani kaiserku namazanou máslem, nebo dokonce dvě? A co rohlík s marmeládou k odpolední svačině? A…

Nepovedené vychloubání Victorie Beckham: Máš smutný život, zpražili ji fanoušci

Nepovedené vychloubání Victorie Beckham: Máš smutný…

Zpěvačka a módní ikona Victoria Beckham oslavila v úterý své 44. Narozeniny. Manžel David Beckham a jejich čtyři…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Beton vs. antuka. Drtivá změna a jasná nadvláda. Čím Nadal ničí soupeře?

Beton vs. antuka. Drtivá změna a jasná nadvláda. Čím…

Že je Nadal podstatně více nebezpečný na antuce než na tvrdém povrchu? To není u desetinásobného vítěze French…

 

Reflex.cz

Exkluzivně: Babiš souhlasí s přesunem ambasády v Izraeli do Jeruzaléma. Současný stav je podle něj absurdní

Exkluzivně: Babiš souhlasí s přesunem ambasády v…

Premiér Andrej Babiš zaslal organizátorům petice za přesun ambasády do hlavního města Izraele dopis, ve kterém…

Nová naděje v boji proti plastovému zamoření? Vědci omylem objevili enzym, který požírá plast

Nová naděje v boji proti plastovému zamoření? Vědci…

Vědci objevili přirozeně vyskytující se enzym, který si pochutnává na plastech a který je schopen plasty…